R1200GS advendure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Kunkku kirjoitti:Jos et nyt jo Marko usko, että sinun täytyy laittaa alle Tourancet, kirjoitan vaimollesi ja koko matkasi vaarantuu! 8)
Ohhoh ohhoh, nyt kyllä pitää uskoa :lol:
Hallitusta ei uskalla huolestuttaa, koska pian sen jälkeen ei oo enää kenelläkään kivaa... 8) :lol:
Ari
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Ari »

Siltä varalta että Marko on jääräpäistä sorttia, eikä usko aikaisempia vakuutteluja, kerron vielä omia kokemuksianikin.

Yhdet TKC:t ajoin loppuun, minun ajossa ne kestivät kyllä lähelle kymppitonnia, mutta vaarallisin ominaisuus oli huono pito märällä asvaltilla.
Sateella renkaat menettivät pidon tosi yllättäen ja itse en todellakaan halua kokeilla niitä Itä-Euroopan liukkaalla asvaltilla ja uraisilla teillä. Kuivallakaan asvaltilla ei ne mitenkään hyvin toimineet, uraherkkyyttä ja melua on paljon enemmän, kuin Touranceissa. Kovapohjaisella hiekkatielläkin Tourancet ovat paremmat, pehmeässä hiekassa ja mudassa TKC:t ovat sitten kyllä kotonaan.

Ja Tourancejakin on kahta mallia, vanhempaa ja uutta EXP-versiota. EXP on enemmän asvalttirengas, kuvio on hienompi ja urasyvyys matalampi, kuin perinteisessä. Perinteiset sopivat paremmin minun ajooni, asvaltilla ne ovat hyvät ja nillä pärjää sateessa, urissa, hiekalla ja savessa.

Muita kokeilemiani vaihtoehtoja ovat ensiasennuksena olleet Bridgestone BW501 ja 502:et jotka nekin matka-ajossa olivat ihan ok.
Kunkulla oli joissakin kuvissa Continentalit, Trail attackit, tms Niitäkin jotkut ovat kehuneet, mitkä ovat sinun kokemuksesi.

ari
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Kyllä täällä niin kovasti noita Touranceja on kehuttu että kyllä kai sitä on pakko alkaa taipumaan että niillä sitten reissuun lähdetään.
Loistavat renkaathan ne kyllä ovat !

Itse kokeilin tuota uutta EXP mallia, mutta en ajanut niitä kuin puoleenväliin, koska mielestäni ne oli hengenvaaralliset kun vertaa tuohon vanhempaan versioon. Alppien mutkapätkillä perä oli huomattavasti enemmän irti mutkiin jarrutettaessa kuin vanhemmalla versiolla ja lisäksi kovasti kallistettaessa olivat mielestäni paljon huteramman oloiset.

Valittelin noista tuonne bemarin liikkeeseen ja sanoivat että kovasti on vastaavaa kommenttia tullut.

Kiitokset vain kaikille rengaskeskusteluun osallistuneille :) Eiköhän sitä nyt ole sitten yksi mietinnän alainen asia vähemmän :)
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Itepäine se on, mut sentää lopult ymmärs! Onkha sen eukol koton mite vaikijaa? 8)
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

No eiku se on kattokaas silleen että täällä voi kysellä ja kyseenalaistaa, kotona ei voi tuota tehdä, ei voi muutakuin niskat kyyryssä sanoa "kyllä kulta", "tottakai kulta", "heti kulta"
Ilipo
Pyörä: KTM 990 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

No nyt ois Buimuri tilattu... Harmaa R1200GSA Enduro1 paketilla ja lyhyemmällä ykkösellä. Lisäksi tuohon tulee Bemarin navi ja Traxin laukkusarja.¨

Toukokuun puolessavälissä pitäisi saada alle ja sit pitäs ruveta opettelemaan Bemarin saloja. Saas nähä miltä se rupee maistumaan...

-Ilkka
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Hyvä valinta - mahtava pyörä. Itsekin tekisi mieli vastaavaa (tänään viimeksi kylmätyypännyt).
Paseka
Pyörä: GS1200

Viesti Kirjoittaja Paseka »

"Tämä viesti tuli vahingossa laitettua ensin tuonne gs1100 aiheen alle mutta tässä kopio paremmin passaavan mallin alle."

Oli pakko avautua tuon gessun EWS-ongelmasta. Mulla on pyörä mallia 06 ja syksyllä 07 EWS laukesi eka kerran, siis se ajonesto jos joku ei satu tietämään. Pyörä seisoi korjaamolla oulussa viisi viikkoa kun osia tilailtiin vähän kerrallaan ja odoteltiin huoltoaikaa :cry: No lopussa sain kamppeen ja taas toimi. Kesä 08 meni ilman ongelmia, mutta nyt kun ajattelin pääsiäisenä ajokauden aloittaa niin iski EWS-piru uudestaan. Pyörä lähti käyntiin kuin palmun alta talvisäilytyksen jälkeen ja ajelin pienestä viileydestä huolimatta nauttien ensimmäisistä kilometreistä. Sittenpä erehdyin menemään tankille ja kun yritin jatkaa matkaa näyttöön ilmestyi taas maaginen lyhenne EWS :twisted: No sitten ei muuta kuin kärryä tilamaan, jotta voidaan ajeluttaa gessua ympäri kaupunkia... Nyt odotellaan sitten arkea, jotta pääsen soittelemaan taas huoltoon, että mitäs nyt tehdään. Saas nähdä kuinka vänkäävät rempan kanssa kun takuu on jo ummessa... Nyt on kyllä luottamus viimeistään käristynyt tuon kamppeen suhteen. Koskaan ei voi tietää jatkuuko matka pärrällä vai kärryllä.

Mahtaneeko löytyä muita, joilla tuo ajonesto on levinnyt useammin kuin kerran? Oletin tosiaan, että minulla nyt sattui vain olemaan viallinen anturi, mutta taitaa olla kaikki samanlaisia.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Mulla on mennyt tuo yhden kerran, mutta varaosissa pyörän mukana kulkee tuo antenni.
Tuo ei nykyään maksakkaan kuin muutaman kympin, joten kannattaa pitää mukana menossa vara-antennia.
kjhh
Pyörä: 1200 gs adv

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Täytyy pistää tähän vielä omakin kommentti Tourance EXP:n turhuudesta. Viime vuotiset EXP:t vielä alla, viimeisiään vetävät ja pois joutavat. EXP:n kohderyhmä jäänyt ainakin minulle täydelliseksi arvoitukseksi, soralla selvästi perus-Tourancea huonommat, asvaltilla suuntavakaudessa paljonkin toivomisen varaa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

kjhh kirjoitti:Täytyy pistää tähän vielä omakin kommentti Tourance EXP:n turhuudesta. Viime vuotiset EXP:t vielä alla, viimeisiään vetävät ja pois joutavat. EXP:n kohderyhmä jäänyt ainakin minulle täydelliseksi arvoitukseksi, soralla selvästi perus-Tourancea huonommat, asvaltilla suuntavakaudessa paljonkin toivomisen varaa.
Itse olen ajanut yhdet EXP:t puoleen väliin ja sen jälkeen vaihdoin normi Tourancet alle. Minusta nuo EXP:t ovat hengenvaarallisen oloiset, pito paljon huonomman tuntuinen kuin perus tourance.
ruostekasa
Pyörä: mopo

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Osaako joku foorumilaisista kertoa, että mitä eroa on -09 adv:ssa verrattuna -07:aan? Samoin kiinnostaa se, että onko jostain luettavissa -09:n testiä tai onko joku foorumilainen sellasen hankkinut ja jo ajoon saanut? Jos näin niin miltä on -09 maistunut?
Kartsa
Pyörä: BMW Adventure

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Mitä minä olen verrannut niin 08:n ja -09:n välillä erona tässä harmaa/grafiitti-värisessä on penkin väritys; 08:ssa istuinosa tumma ja sivut vaaleempaa ja 09:ssä päin vastoin.
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

ruostekasa kirjoitti:Osaako joku foorumilaisista kertoa, että mitä eroa on -09 adv:ssa verrattuna -07:aan? Samoin kiinnostaa se, että onko jostain luettavissa -09:n testiä tai onko joku foorumilainen sellasen hankkinut ja jo ajoon saanut? Jos näin niin miltä on -09 maistunut?

Hmmm! mitähän niitä kaikkia oli:
-koneessa vähän tehoa enenmän yläkierroksilla
-vaihdelaatikossa jotakin muutoksia
-esa,rengaspaineenvalvonta lisävaruste mahdollisuus
-ohjaustanko ja sen kiinnitys erinlainen
-väri vaihtoehdot erit

Nuo tulisi äkikseltään mieleen->käytön kannnalta taitaa suurin muutos koskea jousitusta.......
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Onko porukalla kokemuksia tuosta Esa-systeemistä ?
Itseäni kyllä ajatteluttaa se että jousitukseen tuodaan elektroniikkaa -> luotettavuus ei ainakaan parane.
Jos joudut vaihtamaan iskarit, joudutko vaihtamaan myös noita elektroniikkaosia ?

Voiko pyörään vaihtaa jälkiasennusiskareita ? WP / Öhlins jne ?
Vastaa Viestiin