R1100GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

antti-a
Pyörä: R1100GS

Re: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Laittakaa 1100gessun kuljettajat vähän tietoa minkälaisella tuulilasilla ja kypärällä ajatte.
Tuntuuko meteli häiritsevältä?

Minulla on siis Schuberth S1Pro ja orggis tuulilasi ja jyminä/humina tuntuu häiritsevältä.
Aiemmin oli nolanin joku kypärä(en muista mallia) jonka kanssa jyminä oli kovempaa kuin S1:llä.
Jos saisin vähän osviittaa miten koitan parantaa tilannetta. Tuo aiemmin ketjussa mainittu mra:n vario pleksi pitää varmaan seuraavaksi kokeilla.
rantatuoli

Viesti Kirjoittaja rantatuoli »

En ole löytänyt apua meteliin oikein mistään. Kokeiltuna orkkispleksi, sama laminar lipillä (http://baehr.fi/B1231.html), touring-pleksi (suurin piirtein tämmöinen vähän korkeampana http://www.wunderlich.de/frame.php?prodid=8110059), touring-pleksi johon väkästeltynä eräänlainen kolmioreikä alaosaan poistamaan alipainetta pleksi takaa, sama laminar lipillä, viimeisimpänä vario screen (http://www.wunderlich.de/frame.php?prodid=8110228). Laminar lippiäkin tuli kokeiltua monissa eri korkeuksissa. Eipä ollut apua mistään. Paras vaihtoehto on ollut ilman pleksiä, mutta pidemmillä reissuilla ja nopeammassa ajossa on kuitenkin pleksin kanssa mukavampaa. Vario screen on nyt sitten ollut kiinni ylimmässä asennossa ja niin pystyssä kuin on saanut.
Kypäränä Scuberth Concept, johon olen lisännyt hiukan lisää vaimennusta. Pituutta minulla on 183 cm ja penkkiäkin olen kokeillut molemmille korkeuksilla. Olen tyytynyt tilanteeseen: ei sitä metakka poies saa.

Jos haluat kokeilla itse, niin myynnissä olisi tuo modattu touring-pleksi ja laminar lippi.
AM
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja AM »

Scuberth Concept kypäränä tääläkin ja mekkala riittää. Toisena tuo pemarin enduropotta ja se on hiljaisenpi kuin scubert. Pleksi on vakio.
Talven aikana tarkoitus rakennella jotain 1150:sen tyylista pleksiratkaisua tai lyhentää tuo alkuperäinen.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Normi 1150GS:sä taitaa olla säädettävä se tuulilasi? Mun 1150GSA:n lasi ei ole ja se on aikalailla perseestä. Sellainen pyörremyrskysimulaattori, kuten niin monissa muissakin. Lähiajelussa 1150:lla kannattaa murotella ihan ilman koko lasia.
antti-a

tätä vähän epäilinkin ettei tuohon mekkalaan oikein apuja ole.
Kokeilin orggis pleksin päälle pahvilla eri kokoisia versioita eikä oikein mikään auttanut.
Advriderista joku epäili että yksi syy ongelmiin on se että tuulilasi on niin kaukana itse kuskista.
Itse olen kokeillut että pikkasen ääni hiljenee kun ajaessa makaa tankin päällä -> silloinhan kypärä on lähempänä pleksiä ja samalla suoraan pleksin takana.
antti-a

Edistystä äänimaailmaan teipinpalalla.
Täällä turinaa enempi.

Teippasin S1 leukaosan ilmanotto aukon ja jätin vahingossa korvatulpat laittamatta -> äänitaso miellyttävämpi noin 80km/h asti. Huomenna pitää kokeilla vielä motosafe tulpilla.
Pekkavee

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

antti-a kirjoitti: Teippasin S1 leukaosan ilmanotto aukon ja jätin vahingossa korvatulpat laittamatta -> äänitaso miellyttävämpi noin 80km/h asti. Huomenna pitää kokeilla vielä motosafe tulpilla.
Kiitos vinkistä. Pitääpä kokeilla teipata tuo ilmanottoaukko kiinni.
Minulla on Schubert C2 kypärä.

Minäkin ole sahannut pleksistä jotain 15 cm pois. Parani jonkin verran.
Nyt on menossa reikäkokeilut. Porasin reikiä pleksin yläosaan. Pieni parannus.
Katsotaan edistyykö homma eteenpäin lisäreikien kanssa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
AM

Viesti Kirjoittaja AM »

Niitä korvatulppia kannattaa myös lyhentää. Tulpat ottavat kiinni kypärään ja välittävät korvaan muhkeat jytinät. Puoli senttiä pois, niin maailma hiljenee. :P
antti-a

Joo tuon lyhennyksen tein heti ensimmäisen S1 potan kanssa tehdyn lenkin jälkeen.
Vanhassa ei ottanu tulpat kypärään kiinni, mutta S1:ssa ottaa.

Tuon etuosan teippauksen jälkeen tulppien kanssa kuuluu jyminää joka tuntuu rasittavalta pitemmän päälle.
Ilman tulppia taas matkavauhdissa on liian kova suhina, jyminää ei kuulu kun taitaa peittyä tuon suhinan alle.
antti-a

Teleleverin "kehdossa" näyttää olevan murtuma.
Kuvassa pallonivel on otettu pois ja murtuma on pallonivelen kiinnitys kohdasta "kehdon" alapuolella.

Nivelen olen tilannut uuden, etupäässä kun tuntui klappia. paikallistin sen palloniveleen. Mutteri oli kesällä löysällä jolloin olin sen kiristänyt. Nyt se oli vielä kireä. Pallonivelessä ei tunnu irralla ollessaan klappia, mutta tosi löysä se on.
Voikohan tuo murtuma aiheuttaa jossain tilanteessa etupäähän omituista liikettä? Täytyy alkaa katsella jos ehjän osan jostain löytäisi.
Kuvan osassa numero 1 on siis murtuma.Kuva
Liitteet
murtuma.jpg
(156.72 KiB) Tiedosto ladattu 46 kertaa
antti-a

Ehdin ottaa koko osan irti. Tässä parempi kuva:
Kuva

Tämän murtuman voi varmaan hitsata kuntoon. Vaikuttaa olevan ihan terästä tämä osa.
Ihmetyttää vaan mistä moinen on voinut tulla. Yksi teoria mulla on, kun tuo nivel oli tuossa kesällä hieman löysällä josko silloin olisi päässyt vääntämään tuohon murtuman alun.
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

antti-a kirjoitti: Tämän murtuman voi varmaan hitsata kuntoon.
Aika erikoista että tosta on murtunu mutta hitsaamalla siitä tulee ok.
antti-a

Onko muilla havaittavissa klappia seuraavalla tavalla?:
Pyörä pois tuelta, etujarru pohjaan ja rytkyttelee edes takas ohjaustangosta.

Mulla kuuluu sellanen nap nap ääni. Kuvitelisin että jarrupalat ja levyt pikkasen liikkuu kun edestakasin rutkuttaa. Ei ne levyt vissiin juuri taida liikkua mutta eikös ne sellaset kelluvat ole.
Hankala yksin koittaa kun ei ylety samalla kokeilemaan etupään osia.

Laitoin pyörän kasaan kun sain etupään pallonivelen ja kokeilin tuliko kunnolla kiinni. En alkanut tekemään spesiaalihylsyä jolla olisi voinut pallonivelen yläpultin vetää momenttiin. Vedin melko lyhyellä kiintoavaimella (ja pidin vastaan räikällä) niin kovaa kuin jaksoin ja lukitetta kierteisiin.
Pallonivelen alapäähän tarvitaan melko miehekäs kiintoavain 46mm. Biliksestä tuollaisen saa kohtuu 11e hintaan.
AM

Viesti Kirjoittaja AM »

Koitappa heilutella käsin pelkkää jarrulevyä pyörimissuunnassa. Kiinnitysruuvien alla olevat holkit kuluvat ja levy liikkuu pyörimissuunnassa.
antti-a

AM kirjoitti:Koitappa heilutella käsin pelkkää jarrulevyä pyörimissuunnassa. Kiinnitysruuvien alla olevat holkit kuluvat ja levy liikkuu pyörimissuunnassa.
Hyvä vinkki! Toisessa levyssä näin kokeiltuna selvää klappia.
Vastaa Viestiin