Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Tuli tuossa mieleeni iltapalaa kokkaillessa (öljyssä uppopaistettuja broilerin siipiä), mahtaako kurapyöräilijät kokata?
Eli, teetkö Gourmet-ruokia vai noudatko makkaraa jääkaapista iltapalaksi?

Olisi mielenkiintoista tietää, onko muitakin kuramopoilijoita jotka eivät päästä puolisoaan keittiöön, vai onko makkaran nouto tai kevyiden vaellus/retkieväiden kuivattamien ainoa keittiöaktiviteetti.
Ja minkälaisilla resepteillä hommat hoituu?

Itse olen keittiöni herra ja hidalgo, siis kovin viehtynyt hauduttamaan patoja, kyljyksiä, ossobuccoa... sekä paisteja.. porsaan kassler, ulkofilee, naudan entrecote yms.. ja syömään tietenkin suoraan jääkaapista sitä kylmää herkullista lenkkimakkaraa.
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Vaikka mitä mistäkin :mrgreen:
Eka ammatti kokki niin .... :wink:

Toistaiseksi paras saavutus on ku sain kouluaikoina yhen tyypin syömään melkein koko wettexpyyhen ennenkuin sanoin mitä hän oli syömäs,oli muilla wienerinleike :twisted:
Kaikki on maustamisest/kuoresta kiinni :lol:
Vielä ku se wettexi oli punainen niin meni melkein lihan sävyynkin,sininen ei olis mennyt :lol:


Mutt omia herkkuja niin ehoton ykkönen on noi paikanpäällä tehdyt ruodottomat ahvenfileet ku paistaa jossain rannas nuotios!!!
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Meilläkin on niin että solen mie joka kokkaan. Poronliha on mun suosikki.
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja takakura »

Rosvopaisti oikeaoppisesti valmistettuna karitsan viulusta, on parasta liharuokaa jota itse olen valmistanut.
Kassler liha samassa montussa valmistettuna ei käynyt niin hyvin kauppaansa kun lampaan liha.
Toinen vois olla loimulohi konjakilla sopivasti valeltuna (joka toinen ryyppy omaan suuhun).
Kolmas ja paras: Mutsin tekemä kaalipata.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
heisku
Viestit: 321
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Pyörä: transalp 600-----
Paikkakunta: Loimaa

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja heisku »

Kyllä meillä se pääkokki olen minä,no helvetti kuihtuis muuten äijä lopullisesti.Kyllähän liharuoka on ykkönen(ei kana).
Emännän mielestä pääjuomarikin välillä :shock:
Avatar
hako
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
Pyörä: Puolimaastomopoja
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja hako »

Kurapyöräilyyn liittyen kaikki mitä syntyy tulilla, Trangialla tai pahimmassa tapauksessa ilman.

Yleensä pidemmillä reissuilla on Trankka mukana, niin ei ole niin tarkka paikasta jossa kokkaa.

Oma suosikkireseptini hieman väsyneille illoille on:

- pastaa kattilaan
- salamipötköstä viipaleita pannulle tirisemään ja lopulta pastan sekaan
- hiukan mustapippuria ja kuivattua, rouhittua habaneroa yllätyspussista sekaan

Nautitaan.
TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja TTA »

Aina välillä yrittäny vähän ehdottaa jotta syötäiskö jotai semmosta ku yksinäni asustellessa eli Torino makaronia, päälle mustapippuria rouhittuna ja kunnon voinökäre. Juhlapäivinä sekaan juustoraastetta. Loistoruokaa ja halpaa mut nykyään on joka ilta jotain lohta punaisella pestolla ja paistetulla riisillä tai jotain yhtä "hienoa".

Molemmat kokkaa mut kyllä itselle on rakas harrastus tehdä ja erityisesti kokeilla uusia ruokia. Blinit on aika hyviä ja sitte otetaa jalustalle semmonen lohiresepti joka tuli vastaan netissä kun puhelimella kattelin jotta mitähän lohesta keksis ruokaa. Resepti ei siis ole oma mut pirun hyvä.

Ota ruodoton lohivilee ja siivuta samaan tapaan viistosti kuin kylmäsavulohta on tapana. Mausta siivu suolalla ja sitruunapippurilla ja laita siivun päälle nokare tillinmakuista tuorejuustoa sekä hyppysellinen katkarapuja. Mausta tuoreella tillisilpulla. Rullaa siivu rullaksi ja laita rulla pystyyn uunivuokaan. Täyte saa pursuta ja tippua välistä. Laita rullia vieri viereen vuoka täyteen ja ei ole väliä vaika rullat ei olis ihan täydellisiä. Kunhan suunnilleen. Lopuksi lisää vuokaan tillisilppua sek pari desiä kuohukermaa ja laita vuoka uuniin. Kypsennä 200 asteessa 20 minuuttia ja lopuksi voit pitää vielä hetken kiertoilmalla niin että kerma kiehuu hieman kokoon. Nauti alkupaloina vaalean leivän/patongin kera tai jonkun lisäkkeen kera pääruokana.
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Meillä minä olen pääkokki ja pääjuomari.Suosikkiruokani on borssikeitto alkuruokana ja naudan sisäfilepihvi valkosipuliperunoiden kera ja pippurikastike lisänä sipulirenkaita.Hyvä Valencian punaviini ja Hilla tädin marjamuruset jälkkärinä.Arkiruokana lenkkimakkara juustolla ,sinapilla ja ketsupilla tuunattuna kasvispedillä.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Ehkä parasta meikäläisen makuun on se että alkupalaksi pari mukia kahvia, sen jälkeen Itävallan halki muutaman passin läpi esim Comolle tai Gardalle pizzalle ja sieltä sitten takaisin 8) :lol:

No kyllä mulle tuo pizza maistuu joka paikassa... :lol:
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja Tase »

Makaroonia oon ruukannu keitellä... Potut menis muuten mutta ku ne pittää kuoria, paitti uuvet potut. Ai niin, ossaan minä tehä poronkäristyksenkin, se on mahottoman hyvvää
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Ruoanlaitto on ainakin minulle parasta terapiaa(tietysti gessulla ajamisen jälkeen).
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Avatar
Stobe
Viestit: 450
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Kokkailu on yksi harrastukseni. Ihan hyödyllinen, ilman syömistä kun ei pitkälle pötki. Olen aika lailla kaikkiruokainen, mutta yleensä tulee käytettyä valkosipulia ja mausteita runsaasti. Mieluiten harrastan texmex-ruokia, grillausta ja pastoja erilaisia sooseja/lisukkeita unohtamatta. Reseptejä tulee luettua netistä ja lehdistä, usein kuitenkin sovellan mutua ja lopputulos kehittyy kokatessa. Ns. perusruuat onnistuvat myös ja esim. joululaatikot ja kinkunpaistot on kokeiltu(ihan onnistuneesti). Vaimo on perehtynyt meillä paremmin tuohon leipomiseen, vaikka sitä itsekin tulee kokeiltua silloin tällöin, juustokakulla viimeksi.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Yksinkertainen on kaunista ruokapöydässäkin: Muusi ja lihapullat + puolukka, hernevelli, makkarakeitto, jauhelihakeitto... ei oo pakko joka kerta kokeilla jotain uutta. Vihreää lakisääteinen määrä.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Avatar
NiKu
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 11:43 am
Pyörä: EiOo vielä..
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja NiKu »

Eukko hallittee nämä italialaisherkut, pastat, pizzat ja lasagnet.

Ite sitten kokkailen niitä "laitetaan vähän tota.. ja sitten tota" tyylillä väännettyjä ruokia
Emännän mielest meikäläisen bravuuri on Enchiladojen teko. Mutta kyll noi mun säveltämät "kinukkiruuat" ym. luokiteltiin ja syötäviksi.
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Mitä kurapyöräilijä kokkaa?

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Sammakonreittä olis tarkoitus laitella,jos sattus kesällä ajoreissulla sellanen reppuun hyppäämään :mrgreen:
...eli harvakseltaan oon tosissaan kokkaushommissa.
Eiks ollutkin niin että "mitä useampi kokki,sitä huonompi soppa",vai?
Foorumin "sekakäyttäjä"
Vastaa Viestiin