Pitäkää mulle oppitunti Suzuki dr:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

fighter82

Pitäkää mulle oppitunti Suzuki dr:stä

Viesti Kirjoittaja fighter82 »

Eli ajattelin mahdollisesti hankkia Suzukin dr:n. Joko 650 tai 800. Niin mitä noi "mallitarkennukset meinaa? Eli kun on kaikenlaisia r, s, rs,rse sun muuta. Mikä paras ja mikä on mihinkin tarkoitukseen???

Varmaankin hel__tin tyhmä kysymys?

toistaiseksi pihalla kaisesta...
hmm....
vauhdin hurmaa....
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Re: Pitäkää mulle oppitunti Suzuki dr:stä

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Ja lyhyesti, vuoden 1990-1995 mallit on jaettu tyyppeihin R, RE, RS ja RSE. Noista R on katteeton versio ja RS katteellinen. E:llä höystetyt merkinnät meinaavat sähköstarttia kiksin sijaan.

Melkein :wink:

Taitaa siin -90-95 malleis olla viel jottain vuosluvun mukaan,mun darra on -92 dr 650 rs sp44B ja siin on sähköstartti,eli luulisin (en ole varma) et -93 eteenpäin tuli se E mukaan sinne rs,än perään? Ku semmoisiakin löytyy.
Eka vuosmalli misä oli neitinappi tais olla -91?

Korjatkaa mun väärinymmärykset mitä aivan varmasti löytyy :mrgreen:
x-mean
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Eikä tuota kickstart-malliakaan kannata jättää huomioimatta,käynnistyy tuo kyllä silläkin ihan mukavasti,kunhan on kunnossa,sekä pyörä,että kuski :mrgreen:
Foorumin "sekakäyttäjä"
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

x-mean kirjoitti:Eikä tuota kickstart-malliakaan kannata pelätä,käynnistyy kyllä silläkin ihan mukavasti,siis jos on kunnossa,sekä pyörä,että kuski :mrgreen:

Juu,heti kun sen oppii niin parempi vaihtoehto ku neitinapillinen joss meinaa rämpiä soissa!
Mull oli aikoinaan -90 vuosmalli 650 darra ja sen sai käyntiin säällä ku säällä viimeistään toisella polkaisulla,moottori lämpimänä niin ei tarvinnut edes nousta seisomaan,meni hyvin istualtaankin ja heti käynnis.
Oli mainio vehje mutt tuli vahingossa vaihdettu pois :cry:
Ja sama homma jatkuu http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=709914
fighter82

Viesti Kirjoittaja fighter82 »

Kiitti näistä...ja vastaukset tuli vielä nopeesti...
ja taas hiukan viisaampana...
hmm....
vauhdin hurmaa....
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Ei viitsi aloittaa uutta topiccia tämän vuoksi joten;

mites tuo DR350? Minkälainen kone viritysasteeltaan ja miten huoltovapaa? Riittääkö kuljettamaan +90 kiloista kuskia mihinkään. Itseasiassa teho ei ole nyt tärkein vaan keveys, alustan toimivuus, pitkät huoltovälit sekä pitää olla kilpipeli.
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

TTA kirjoitti:Ei viitsi aloittaa uutta topiccia tämän vuoksi joten;

mites tuo DR350? Minkälainen kone viritysasteeltaan ja miten huoltovapaa? Riittääkö kuljettamaan +90 kiloista kuskia mihinkään. Itseasiassa teho ei ole nyt tärkein vaan keveys, alustan toimivuus, pitkät huoltovälit sekä pitää olla kilpipeli.
Koneesta saa lisää tehoa kun vaihtaa ilmanputsarikotelon ja putkiston. Alusta on ihan loppuvaiheen malleissa parempi (vissiin sama kun ihan ekoissa dr-z400 malleissa???). Ihan ekoissa oli poljin ja jossain vaiheessa sähköstartti tuli kiksin tilalle. Kyytiä sai ihan riittävästi, vaikka painoa sadan kieppeillä. Pienuudesta johtuen se sorateiden ajaminen on aika ilmeetöntä (satasen vauhdissa se teho ei riitä piiiiitkään sladiin) ja toisaalta vakavaan enskaamiseenkaan tuosta ei ole, mutta talvella toi onkin jo omimmillaan. Ihan ok pyörähän se dr 350 on, mutta tahtoo vaan olla niin, että 90-luvun alun 350 DR ei ole juuri 2000-luvun alun dr-z400:sia halvempia. Kaikesta hyvyydestä huolimatta noi hinnat ajo mut hankkimaan DR-Z400:sen ja se onkin sitten jo ihan eri peli 8)
Oma vastuu! Artisti maksaa...
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Mitenkäs tuon DR350:n ja DRZ400 huoltopuoli? Miten usein pitää olla konetta avaamassa? Yleensähän se menee niin että mitä enemmän tehoja otetaan suhteessa kuutiotilavuuteen ja painoon niin sitä enemmän sitten saa olla mäntää, venoja ja laakereita vaihtamassa.
blastmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blastmaster »

http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... &R=EPI-430

semmoset lähemmäs satatonnia kestää ton mukaan motti kai ilman suurempaa remonttia.. 50 000 tai enempi maileja...
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

TTA kirjoitti:Mitenkäs tuon DR350:n ja DRZ400 huoltopuoli? Miten usein pitää olla konetta avaamassa? Yleensähän se menee niin että mitä enemmän tehoja otetaan suhteessa kuutiotilavuuteen ja painoon niin sitä enemmän sitten saa olla mäntää, venoja ja laakereita vaihtamassa.
Tuo 350 pitäs kestää ihan maailmankierto peliksi asti (joku tommosella muistaakseni kiertikin maailmaa ihan tosissaan). Vähän tehoa ja simppeli tekniikka, niin huolellisella pidolla noi kestää ja kestää. Täältä löytyy juttua suomeksi, tosin harmillisesti näyttää sille että yhden saksalaisen Ludvigin dr350 sivut ei ole enää pystyssä (edellisen linkin sivuilla oli linkki tuonne ludvigin toimimattomille sivuille).

Eikä tuo DR-Z:kään ole mikään ihan huono. Sitä samaa konetta on käytetty mm CCM:n pyörissä, suzukin ja arctic catin mönkkäreissä, ja varmaan löytyy vielä jostain muualtakin(?). Venttiilien tarkastusväli tais olla sen 12tkm ja muutkin huollot tulee aika harvakseltaan. Oikeastaan öljyn vaihtovälin puolittaminen (6tkm -> 3tkm) on melkeinpä ainoa homma mitä toi vaatii ja sitten pitäs padan kestää taas vähän paremmin. Ainakin DR-Z:aan löytyy ylikoko sylintereitä yms osia, joten konerikon sattuessa ei ole pakko tyytyä vakioon. Sitä en tiedä, että miten hyvin noihin 350:siin saa viriosaa.

PS: tuli harmissaan googletettua ja ne Ludvigin höpinät näyttäs löytyvän UUSILTA sivuilta. Toivottavasti kaikki ois siirretty tuonne, kun noita sivuja tuli aikanaan luettua hartaasti kun itellä oli DR350.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Arttu
Pyörä: DR

Viesti Kirjoittaja Arttu »

Tässä on hyvä linkki aiheeseen
http://www.finnbike.com/matkaendurot/dr350/dr350.htm

Myytiin juuri pikkutohtori, ajettiin vain noin 3 tkm, edellinen omistaja oli tehnyt moottorirempan 52 t kohdalla (uusi mäntä ja muuta pientä sälää), todennäköisesti jotta pääsisi pyörästä eroon. Vakioalusta on aika pehmyt, moottori hieman tehoton mutta kestävä, hyvä allround pyörä. Nyt on hakusessa dr650.
TTA kirjoitti:mites tuo DR350? Minkälainen kone viritysasteeltaan ja miten huoltovapaa? Riittääkö kuljettamaan +90 kiloista kuskia mihinkään. Itseasiassa teho ei ole nyt tärkein vaan keveys, alustan toimivuus, pitkät huoltovälit sekä pitää olla kilpipeli.
kta

Viesti Kirjoittaja kta »

Niin kovasti kuin tätä viestiä kirveelekin kirjoittaa, mutta minulla on "ylimääräisenä" 650rse.

Ostin sen kun se on uskomattoman hienossa kunnossa, ajattelin että jos aika loppuu niin eroon pääsee pommin varmasti.
Nyt lisäntyneen perheen myötä pukkaa sellaista aikakapeikkoa, että olen harkinnut vakavasti myyntiä.

Pyörä on -93, täysin alkuperäisessä kunnossa ja ei uudelle häpeä. Itseasiassa moni joka ei pyöriä juuri tunne, tuli kysymään että ostitko tuon ihan uutena. Ilmeet oli hauskoja kun totesi että ei, tämä on -93. :lol:

Omalta osaltani myynti voisi vielä mutta kun tiet sulaa niin kynnys myyntiin on paljon korkeampi...

Lisätietoja tkauha( at ) gmail.com
kta

Viesti Kirjoittaja kta »

kta kirjoitti: Omalta osaltani myynti voisi vielä mutta kun tiet sulaa niin kynnys myyntiin on paljon korkeampi...

Lisätietoja tkauha( at ) gmail.com
Just joo. Tätä se yövalvominen teetättää, "myynti voisi vielä mutta kun..???" :lol: Eli siis kun kevät tulee niin huomaa taas ettei myynti ole mielessäkään.

Niin, en ole ilmoitellut pyörää minnekään eli sähköpostin kautta löytyy ainoastaan lisää tietoa.
Sakkeus
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Noita linkin 650 tohtoreita katsellessa tulee siihen johtopäätökseen että 90-91 r mallin tohtorit on konetta ja takajarrua lukuun ottamatta samoja mopoja kuin vanhempi 600 85-89 tohtori. Teknisiä tietoja katsellessa runkomitat ovat kaikissa samoja mitä nyt painot heittelevät epäuskottavasti katteettoman ollessa välillä katettua 9 kiloa raskaampi ja välillä toisin päin. Eli katteettomista jos valita sais niin mieluummin 92 tohtori tai uudempi, ulkonäkö ja ajoasento on huomattavasti parempi kuin vanhassa läskitankissa. Toki ton vanhan mallisen tankin vetoisuus on 21litraa ja uudemmissa taitaa olla vähempi?
pk62
Pyörä: TA -87,XR650L -97-97

Viesti Kirjoittaja pk62 »

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=722481
Tuossa on mun entinen DR 650 RS eli potkukäynnistys. Lähtee nykyään tosi helposti käyntiin.

viewtopic.php?f=6&t=1609
Ja tuossa hieman tarinaa kun pyörä oli minulla.
Nyt kyllä käy ja kukkuu tosi hyvin . Eli uskaltaa kauppoja hieroa varmasti tuosta yksilöstä

Tuon 650 vaihdoin DR350.seen ja sillä ajelin sitten vuoden päivät. Pituutta minulla 189 ja ei ole kyllä liian pieni kokoinen muuten kuin tehoiltaan.Kevyt ja näppärä peli.
http://picasaweb.google.com/knuupe/Suzuki#
Tuossa muuan kuva molemmista pyöristä
Vastaa Viestiin