2009 enduro/ on-off road pyörät

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ande749
Pyörä: 12GS

Re: 2009 enduro/ on-off road pyörät

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

jaket kirjoitti:...jos hinta 5900 todella pitää paikkansa.
Kuulostaa melko edulliselta, jos kyseessä on verollinen hinta.
malu

Viesti Kirjoittaja malu »

Saimon kirjoitti:Tuo nykynenki Tenerekin on minusta osittain vanhanaikainen.
Samaa ihmettelen... KTM:n 690:aa lukuunottamatta ei katuenskoissa ole juuri kehitystä tapahtunut. Mun 95 darrassa on tehoa vähän vajaa 50 hepoa, ja massaa 200 kiloa. Aikalailla samoihin menevät uudetkin.

Tässä vaan ihmetyttää se, että kyykkypyörissä taitaa olla tehot liki tuplaantuneet samassa ajassa, ja massakin tullut alas... ainakin mun mielikuvissa. Nakupyörissäkin on likimain sama kehitys tapahtunut.

Minä vaan kaipaisin näitä kesytettyjä kisapelejä myyntiin. Eli pyöriä, jotka saa oikeasti rekisteriin. Minun mielestä esim. KTM:n kisapyöriä ei oikein saa rekisteriin... Ei niillä varmaan kukaan aja sillä luvatulla 20 kW:lla.
Kalpa
Pyörä: Husaberg FE 390

Viesti Kirjoittaja Kalpa »

malu kirjoitti:
Saimon kirjoitti:Tuo nykynenki Tenerekin on minusta osittain vanhanaikainen.
Samaa ihmettelen... KTM:n 690:aa lukuunottamatta ei katuenskoissa ole juuri kehitystä tapahtunut. Mun 95 darrassa on tehoa vähän vajaa 50 hepoa, ja massaa 200 kiloa. Aikalailla samoihin menevät uudetkin.

Tässä vaan ihmetyttää se, että kyykkypyörissä taitaa olla tehot liki tuplaantuneet samassa ajassa, ja massakin tullut alas... ainakin mun mielikuvissa. Nakupyörissäkin on likimain sama kehitys tapahtunut.

Minä vaan kaipaisin näitä kesytettyjä kisapelejä myyntiin. Eli pyöriä, jotka saa oikeasti rekisteriin. Minun mielestä esim. KTM:n kisapyöriä ei oikein saa rekisteriin... Ei niillä varmaan kukaan aja sillä luvatulla 20 kW:lla.
Kyllähän kotarin kaikki kisapelit mitä suomeen tuodaan saa myös rekisteröityinä. Tai siis jos EXC 450 ja 530 ei ole tarpeeksi kisapelejä niin sitten...

Tuota 20kW kommenttia en ymmärtänyt lainkaan. Täydet tehot niistä kaikista löytyy.
"ajaa niin ettei satu mitään"
arikorho
Pyörä: K100LT/F800ST/F800GS

Viesti Kirjoittaja arikorho »

Minulla on 690 Endurossa KTM:n sivustolta löytyvät alumiinilaukut ja tuulisuoja. Ja Kapan 42 litrainen perälaukku ja tankkilaukku, navigaattoriteline, Klan-lämpöliivin virranulostulo. Niin ja oli myös Ergo seat, mutta se ei käynyt Enduroon. Kunhan saan paremman penkin pyörääni, niin sitten se on oikea matkaenska - yhdelle tai kahdelle! Ja ilman noita härpäkkeitä se on riittävän kevyt ja tehokas meikäläisen kurateille. Erittäin hyvä kompromissi. Oikein kauas lähdettäessä joutuu kaivelemaan K100LT:n naftaliinistä. Se on sitten matkapyörä ilman peräongelmia tai ketjun rasvauksia.
Tieto luo tuskaa!
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Postaanpa tänne vähän tämän vuoden konseptivehkeitä, osa toki pelkkää väriä paperilla...

http://www.fastbikes.se/index.php?optio ... &Itemid=82
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kalpa kirjoitti:Kyllähän kotarin kaikki kisapelit mitä suomeen tuodaan saa myös rekisteröityinä. Tai siis jos EXC 450 ja 530 ei ole tarpeeksi kisapelejä niin sitten...

Tuota 20kW kommenttia en ymmärtänyt lainkaan. Täydet tehot niistä kaikista löytyy.
Empä usko että EXC:n saa kilpiin täystehoisena. Ei täytä Euro3 pakokaasumääräyksiä muuten kuin raakasti kuristettuna.
Tosporado
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

arikorho kirjoitti:Minulla on 690 Endurossa KTM:n sivustolta löytyvät alumiinilaukut ja tuulisuoja. Ja Kapan 42 litrainen perälaukku ja tankkilaukku, navigaattoriteline, Klan-lämpöliivin virranulostulo. Niin ja oli myös Ergo seat, mutta se ei käynyt Enduroon. Kunhan saan paremman penkin pyörääni, niin sitten se on oikea matkaenska - yhdelle tai kahdelle! Ja ilman noita härpäkkeitä se on riittävän kevyt ja tehokas meikäläisen kurateille. Erittäin hyvä kompromissi. Oikein kauas lähdettäessä joutuu kaivelemaan K100LT:n naftaliinistä. Se on sitten matkapyörä ilman peräongelmia tai ketjun rasvauksia.
Sattuuko sulla olemaan kuvaa tuosta 690:stä täydessä matkavarustuksessa? Isompaa tankkia ainoastaan kaipaa enää noilla varusteilla.
Kalpa
Pyörä: Husaberg FE 390

Viesti Kirjoittaja Kalpa »

Pasi kirjoitti:
Kalpa kirjoitti:Kyllähän kotarin kaikki kisapelit mitä suomeen tuodaan saa myös rekisteröityinä. Tai siis jos EXC 450 ja 530 ei ole tarpeeksi kisapelejä niin sitten...

Empä usko että EXC:n saa kilpiin täystehoisena. Ei täytä Euro3 pakokaasumääräyksiä muuten kuin raakasti kuristettuna.
Joo papereihin ei varmasti saa mutta en ole vielä yhteenkään kadulla törmännyt mille ei olisi tehty saastehimmeleiden poistoa.
"ajaa niin ettei satu mitään"
malu

Viesti Kirjoittaja malu »

Kalpa kirjoitti:
Pasi kirjoitti:

Joo papereihin ei varmasti saa mutta en ole vielä yhteenkään kadulla törmännyt mille ei olisi tehty saastehimmeleiden poistoa.
Enpä minäkään usko, että niillä rekisteriotteen tehoilla kukaan ajaa. Ja vetomies (tm) ei jää kitumaan/murehtimaan vakuutuksista, jos kopin kuusen kanssa ottaa... mutta mutta, jos minä olisin vakuutusyhtiössä vaikuttamassa korvauspäätöksiin, varmaan kävis mielessä inttää korvauksista, jos vakuutusmaksua on maksettu murto-osa todellisen teho/painosuhteen maksusta. Ja vaaraton 20 kW:n pyörä on aika kaukana siitä vehkeestä, jolla todellisuudessa ajetaan. Ennakkotapauksista en tiedä, mutta mutulla kauhistelen...

Ja ihmettelen, ettei 15 vuodessa tule tenereen muuta kehitystä kuin puhtaampaa savua tuottava kone...
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

malu kirjoitti:Enpä minäkään usko, että niillä rekisteriotteen tehoilla kukaan ajaa.
Sama taitaa koskea SXC:tä. Eikös nekin myyty kuristettuna?
Vastaa Viestiin