Lakupilotti kirjoitti:Kappas joo, siinä Source map-välilehdellä on current settings-ruutu, josta löytyy joitain asetuksia. Ne nyt kuitenkin näyttäisivät olevan juuri niitä, mitä on laitettu destination map-välilehdelle. Muuttuvat muuttamalla niitä sinne, mutta eivät muutu mihinkään vaihtamalla erilaisia source karttoja.
Nyt sotket kaksi asiaa:
1) Source map sivulla näät lähdekarttojen metri / pixel tiedon, joka on aivan oikein (jos et usko, niin laskeppa eri karttojesi tiedot vertailun vuoksi).
2) Destination sivulla on metri / pixel tieto JOKA SINUN PITÄÄ ITSE ASETTAA, nämä kaksi arvoa eivät ole siis automaattisesti linkitettyjä. Se vain ottaa yhden arvon noista lähde kartoista, eikä sen jälkeen muuta sitä automaattisesti. Jos yhdistät eri metri / pixel tiedolla olevia karttoja, kannattaa laske tuolta source map sivun arvoista liitettävien karttojen arvojen keskiarvo ja muuta se itse tehtävän kartan arvoksi. Jos ero tässä arvossa on merkittä (useitä kymmeniä) ei karttojen yhdistelmästä tule uskoakseni kunnollista. Lisäksi kannattaa vertailla että datum ja projection arvot ovat mielellään samat lähde kartoissa ja tehtävässä kartassa (muistaakseni minulla on ollut ongelmia, jos ne ovat eri arvoissa), niin ja huom! näitäkään arvoa ohjelma ei muuta automaattisesti ja huom2! muista katsoa myös projection arvot.
petev kirjoitti: Hiukan off topic, mutta tietääkö joku missä OZIin (ei siis CE) rekisteröintitieto on ? Olen hukannut oman reksiteröinti tietoni ja jos haluais toiseen koneeseen asennella niin ei viittis maksaa toista kertaa.
En tiedä missä tiedostossa tuo arvo on, mutta sen saa mielestäni ihan sähköpostilla ilmaiseksi uudestaan tuolta
info@oziexplorer.com kunhan vain kerrot millä nimellä lisenssi on alunperin tilattu.
Omakinen kirjoitti:En osaa sanoa pev:n ongelmaan mitään, mutta eipä tahdo vieläkään toimia toi ohjelma. Aina kun alkaa raksuttamaan karttoja yhteen niin 5 minuutin päästä tulee muistivirhe. En tiedä mikä on.
Yleensä tämä liittyy alkuperäisten kuvin (ei siis kartan) kokoon tai metri / pixel arvoon.
Pistä seuraavat tiedot, niin voidaan yrittää miettiä mikä menee pieleen:
- Minkä kokoisia kuvia yhdistettävissä kartoissa on (pixel x pixel / koko levyllä)?
- Näkyvätkö kaikki yhdistetävät kartat oikein valintaikkunassa?
- Mikä ovat lähdekarttojen metri / pixel, datum ja projection arvot?
- Mikä on uuden kartan metri / pixel, datum ja projection arvot?
Terveisin