Nastarenkaiden väkästely

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 925
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Kipa kirjoitti:Koska olen tyhmä, nastoitan aina vaan itse näitä.
Kipa
Nykyäänhan on valveutunutta olla noin eko. ...ainakin tuosta kuvan "lestistä" päätellen. Noin väärään kasvanutta puuta saa jo oikein hakea.
Onko tuo näkyvissä oleva 21 tuumaisen kaarevuussäteellä ja telineessä olevan renkaan sisällä 18 tuumainen? :mrgreen:
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Timo Tasakaasu kirjoitti:
Kipa kirjoitti:Koska olen tyhmä, nastoitan aina vaan itse näitä.
Kipa
Nykyäänhan on valveutunutta olla noin eko. ...ainakin tuosta kuvan "lestistä" päätellen. Noin väärään kasvanutta puuta saa jo oikein hakea.
Onko tuo näkyvissä oleva 21 tuumaisen kaarevuussäteellä ja telineessä olevan renkaan sisällä 18 tuumainen? :mrgreen:
Melkein. Teline on (tietysti) Sarkola Heavy OffRoad Companyn omaisuutta, model EVO, ja ajalta jolloin meilläkin oli takana 17" rinkulat.
Mutta onnistuu se 18" kumikin tolla. Pienempi on tosiaan etusen lesti 21" nakille.

Kipa
- taas kahden mopon taktiikalla -
Avatar
jmka
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja jmka »

Kipa kirjoitti:
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Kipa kirjoitti:Koska olen tyhmä, nastoitan aina vaan itse näitä.
Kipa
Nykyäänhan on valveutunutta olla noin eko. ...ainakin tuosta kuvan "lestistä" päätellen. Noin väärään kasvanutta puuta saa jo oikein hakea.
Onko tuo näkyvissä oleva 21 tuumaisen kaarevuussäteellä ja telineessä olevan renkaan sisällä 18 tuumainen? :mrgreen:
Melkein. Teline on (tietysti) Sarkola Heavy OffRoad Companyn omaisuutta, model EVO, ja ajalta jolloin meilläkin oli takana 17" rinkulat.
Mutta onnistuu se 18" kumikin tolla. Pienempi on tosiaan etusen lesti 21" nakille.

Kipa
Em. evon perusteella tehty halpa kopio. Pienempänä käyränä on peltinen pakarinmutka ja isompana ilmastointiputken mutka, jossa sisällä betonia. Renkaanakin on bteman halppis SE, mikä ei ole kovin häävi kumilaadultaan. Kova kuin mikä, tuskin kestää kovia pakkasia. No, pitäähän sitä kokeilla kuinka nastat tossa pysyy niin pystyy antamaan kokemusperäisiä lausuntoja sitten myöhemmin.
Liitteet
se_piikityksessa.jpg
(181.84 KiB) Tiedosto ladattu 518 kertaa
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja timo »

Timo Tasakaasu kirjoitti:Noin väärään kasvanutta puuta
Se on omenapuu (entinen), omasta pihasta. Kauan sain kuljeksia kummien kanssa ennenkuin hoksasin ettei kannata mennä merta, eiku puutarhaa pidemmälle.

Meillä ammattilaispiireissä on tarkkaan hiottava nääkin jutut kohdalleen. Lesti ei saa hölskyä milliäkään, vaan on pysyttävä kohillaan niinku pika-aiturin kenkä. Muuten joku pääsee ohi, jos antaa vähäkin löysiä.
Toi punakanelin kovuus on just, eikä melkein oikee ja mitoitettu pyssyn rekyylin, Trellikan jouston ja Loctiten kitkan yhtälöstä.
Ja kun kolmessa vuorossa hommia painetaan, siihen on kaadettava kylmää vettä päälle tunnin välein, tai sitten vaihtoehtoisesti olutta- mieluummin kurkkuun ja mieluummin varttin välein.
Avatar
jmka
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja jmka »

Do diiin, 180kpl 19mm rallinastaa tohon bteman rinkulaan sai hierottua, ei muuta kuin testiä seuraavaksi... 8)
Liitteet
gummi_se_120_90_18.jpg
(129.95 KiB) Tiedosto ladattu 640 kertaa
Avatar
MArko
Viestit: 160
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 11:45 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja MArko »

Näyttää hyvältä! Tulis nyt vaan talvi...
kevlar
Viestit: 81
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 9:56 pm

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja kevlar »

Mistä rallinastoja saa vähittäin? tai jos edullisesti tukuittain?
Crop
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 8:46 pm
Pyörä: enskaton
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja Crop »

kevlar kirjoitti:Mistä rallinastoja saa vähittäin? tai jos edullisesti tukuittain?
Haeskelin parikolme viikkoa sitten itelle sopivia nastoja, kun tarvii ajella e-suomessa pääasiassa sulatettuja teitä pitkin. Toisinaan myös jääpitoa tarvin, eli ihan autonasta ei käynyt.
Soittelin Kisarenkaaseen ja lupasivat myydä inasen rallinastaa pienempiä nastoja hintaan 6c/kpl alv0.

edit: Hinta oli puhelimessa 5-6c/kpl. Myyjä ei muistanut tarkempaa hintaa.
Viimeksi muokannut Crop, La Marras 15, 2008 10:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja takakura »

Black Rocketit 800€ kierros ja nää on vielä halvat kun puhutaan rallirenkaista.
Mahtaisko noilta saada halvemmalla nastoja? Pitää kysyä.
Liitteet
rallinasta.JPG
(2.19 MiB) Tiedosto ladattu 547 kertaa
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
satusetä
Viestit: 296
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 5:11 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja satusetä »

Mites se nyt menikään, kun nastat on lyöty renkaaseen vinoon, niin miten ne määräsivät rankaan pyörimissuunnan? Tässä pitää ennen viikonloppua vaihtaa nastat alle ja tussilla piirretty nuoli on viime talven (vähäisten) ajojen aika kadonnut. Olisi kiva saada kerralla renkaat oikein päin, jottei tarvi uudestaan pois-päälle jumppaa harrastaa tai ettei nastat irtoa.
Avatar
jmka
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja jmka »

satusetä kirjoitti:Mites se nyt menikään, kun nastat on lyöty renkaaseen vinoon, niin miten ne määräsivät rankaan pyörimissuunnan? Tässä pitää ennen viikonloppua vaihtaa nastat alle ja tussilla piirretty nuoli on viime talven (vähäisten) ajojen aika kadonnut. Olisi kiva saada kerralla renkaat oikein päin, jottei tarvi uudestaan pois-päälle jumppaa harrastaa tai ettei nastat irtoa.
Eikös sen näe nastoista miten päin on ennen pyörinyt, ainakin takanen on helppo arpoa oikein päin, vetävä puoli menee pyöreäksi, tosta etusesta en nyt muistakaan miten päin pitäis olla :shock:
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Vihdoin valmis, poranterän kärjistä oli toinen katkennut jossain kohtaa. Tämä aiheutti jmka:n kavereiden nimien lausumista isoin kirjaimin moneen kertaan :evil: Terän vaihdon jälkeen homma sujui kuten ennenkin, silti jälleen viimeinen rengas, jonka itse nastoitan.

Kipa
nastamaksis 001.jpg
(386.54 KiB) Tiedosto ladattu 585 kertaa
- taas kahden mopon taktiikalla -
Avatar
jmka
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja jmka »

Kipa kirjoitti:Vihdoin valmis, poranterän kärjistä oli toinen katkennut jossain kohtaa. Tämä aiheutti jmka:n kavereiden nimien lausumista isoin kirjaimin moneen kertaan :evil: Terän vaihdon jälkeen homma sujui kuten ennenkin, silti jälleen viimeinen rengas, jonka itse nastoitan.

Kipa
nastamaksis 001.jpg
Sairaan hyvältähän tuo näyttää. Tuskin on viimeinen ite nastoitettu.... 8)
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja Kipa »

jmka kirjoitti: Sairaan hyvältähän tuo näyttää. Tuskin on viimeinen ite nastoitettu.... 8)
Ei näytä enää. Keskirivin tuplanappuloista ainakin yksi lähtenyt kokonaan pois ja pari murtunut; liian kova kumiseos. Voi prkl. :evil:
Juu, ei ole viimeinen ite nastoitettu: pakko nyppiä nastat talteen ja tehdä vielä yksi, taitaa renkaan reunassa lukea Trellebjörneborg vaimikäsoli. Kyllä näitten kanssa on ihan turha alkaa uudelleen nastarengasta keksimään.....
- taas kahden mopon taktiikalla -
Arttu
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 5:24 pm
Pyörä: DR
Paikkakunta: Kempele

Re: Nastarenkaiden väkästely

Viesti Kirjoittaja Arttu »

Miten muuten meinaat irrottaa nastat? Ite oon muutaman kerran korjaillut piikkirenkaita eli kaivanut pikkuruuvarilla vialliset nastat ylös ja uutta tilalle ja homma on h***tin hankalaa. Muutaman kymmenen nastan vielä irrottaa tuolla keinolla, mutta että koko rengas ja vasta liimattuja??!!

Kerrohan omat vinkkisi...
Vastaa Viestiin