Endurosaappaat ?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Endurosaappaat ?

Viesti Kirjoittaja AM »

Onko kellään kokemuksia DIADORA Stone 2 saappaista. Kävin sellaisia sovittelemassa. Niillä pääsee jopa kävelemään ja pohja tuntuu pitävältä.

Antti
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Ei ole noista kokemusta, mutta itselläni on ollut Tech 8 saappaat pari vuotta ja kyllä ne on sen verran notkistuneet että niillä tarpeen vaatiessa vaikka valssit tanssahtelee (ei ole kuitenkaan muuttuneet löysiksi)

Uudet enska saappaat on aina tosi jäykät, mutta aika nopeasti ne muotoutuvat ja kävelykin alkaa onnistumaan.

Yksi varteenotettava vaihtoehto on trial saappaat, vedenpitävät ja taipuisat mutta kuitenkin kengissä on hyvät suojat.
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

RE: Endurosaappaat ?

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Yksi varteenotettava vaihtoehto on trial saappaat, vedenpitävät ja taipuisat mutta kuitenkin kengissä on hyvät suojat.
En tunne tarkemmin noita trial-kenkiä, mutta ainakin Sidin Tepor:it ja nuo Diadoran Stone 2:t ovat tasaisella pohjalla. Diadorassa on erillinen sisäkenkä, jonka pitäisi olla vedenpitävä. Stone 2 tarkemmin: http://www.emc.sci.fi/Ajovarusteet/D_Stone-2.htm

Yöajelun sateissa Kymppivalve kertoi varpaiden kastuneen Sidin Teporeissa, eli se siitä vedenpitävyydestä. Mulla oli Veratex-kalvolliset Diadoran Mud WP:t, joilla ei tehnyt yhtään mitään, 10 minuuttia märällä asfaltilla ja varpaat märkinä. Toivottavasti Stone 2:t ovat parempia.

Itse käytän Diadoran Crossbow -crossisaappaita, joita on tänä syksynä saanut EMC:ltä alle vanhan tonnin. Sopivat ainaskin mun jalkaan, eivätkä ole kirkuvan väriset. Vedenpitävyyttä ei ole, mutta neopreenisukalla pärjää, kun ei ole parempiakaan.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
JPT
Viestit: 238
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:40 pm
Pyörä: DR 500/600/800
Paikkakunta: Oulunseutu

Stone saappaat

Viesti Kirjoittaja JPT »

Mulla on tämän kesän ollut Diatore Stone saappaat ja ovat ihan ok, uutena pitää vettä kuin kumisaappaat ja vanhemmiten alkaa sisäkenkä vuotaa. Kävely onnistuu ihan hyvin pitkin mettiä ja soita, sekä asvaltilla. Suojaa iskuilta ihan hyvin ja ei ainakaan tämän kesän kaatuilussa oo nilkat rutissu uhkaavasti ( 7 kertaa). Kuumalla tuppa jalka hikoon aika reilusti, eli kannatta miettiä mitä sukkaa käyttää

Mutta edelleen oottelen jos löytys parempia saappaita jostain
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Mahtaisiko olla tietoa, kukas tuota Diadoraa täällä pääkaupunki seudulla edustaa, en nimittäin nopealla haualla löytänyt yhtään liikettä.

Mielellään kuulen myöskin lisää kommentteja, koskapa noita Sidin trial saappaita olen itsekkin miettinyt.

Terkuin
Mika TA-91
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

En tunne tarkemmin noita trial-kenkiä, mutta ainakin Sidin Tepor:it ja nuo Diadoran Stone 2:t ovat tasaisella pohjalla. Diadorassa on erillinen sisäkenkä, jonka pitäisi olla vedenpitävä. Stone 2 tarkemmin:
Eikös sillä viimeisimmällä surauksella ollut Katin mieskokelaalla ne tasapohjaiset trial kengät vai iskeekö mulle dementia (taas :? )
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Eikös sillä viimeisimmällä surauksella ollut Katin mieskokelaalla ne tasapohjaiset trial kengät vai iskeekö mulle dementia (taas )
Oletko Marko koskaan laskenut kuinka monta venttiiliä on SuperTeneren koneessa :lol:

Eli kymppivalve, tunnetaan myös nimellä Hannu, kertoi kokemuksiaan Sidin Teporeista, joissa on ne tasaiset pohjat, ja jotka siis eivät pidä vettä. Käsittääkseni Hanskin kenkiä ei ole paljoa pidetty, ainoastaan loppukesän aikana.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

No enhän minä muista nimiä :oops: Kasvot kyllä muistan...
Noh, joka tapauksessa tarkoitin nimenomaan Hannun kenkiä
Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Diadora Kengät

Viesti Kirjoittaja AM »

Ainaskin Speedpike Hesassa myy kenkää. Tieto peräisin Motor Center luettelosta.
Vanhat sidit vuosimallia 80 on notkistuneet riittävästi. Niissä on niin liukas pohja, että sopisivat tanssikengiksi paremmin. Nilkan suojaus on jo eri juttu.

Antti
Avatar
MP@
Viestit: 780
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Pyörä: KTM990A -13
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Olen käyttänyt noita sidi tepor kenkiä, vesi pysyy poissa
hyvät tallustella ja jalat pysyvät tapeilla.
lämpöiset
Suosittelen :wink:

Linkki
http://www.tokimoto.fi/ajosaappaat_sidi.htm
kymppivalve
Viestit: 342
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:50 pm
Pyörä: fillari
Paikkakunta: oulu

endurosaappaat

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Mulla on sidin teporit ja tosiaankin toinen kenkä vuotaa sen verran et varpaat kastuu, vuoto on vähäistä mutta silti liikaa.
Ostin saapaat jo keväällä, mutta otin ne käytöön vasta kun lähdettiin raimonkaa tourinleirille. Aluksi epäilytti käyttää niitä tasaisen pohja takia.
mulla on tapana pitää jalkoja takatapeilla asvalttilla,aattelin ettei pysy siellä. Ei sen suhteen ongelmia ja ne on hyvät kävellä.
seisaaltaan ajaessa tasainenpohja on erinomainen.
Jäykkyydeltää eivät ole krossisaappaan veroiset, mutta on niissä
kova kärki ja varressa säärisuoja.
adventure muka painava?
paskli
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 10:15 pm
Pyörä: KTM 690ER
Paikkakunta: Tampere

Sidi Discovery Tepor

Viesti Kirjoittaja paskli »

Kesän verran on kokemusta noista Sidi Discovery Teporeista ja täytyy valitettavasti todeta että täysin kuivana ei ole jalat aina säilyneet.

Tiettyyn rajaan asti pitävät vettä (kolme-neljä tuntia ajoa reippaassa sateessa) mutta sitten alkaa kosteus tunkea läpi nimenomaan varpaista alkaen.

Tästä huolimatta olen ollut tyytyväinen ko. kenkiin. Eiväthän nuo vastaa suojaavuudeltaan oikeita krossisaappaita, mutta tuntuvat kuitenkin astetta tukevammalta ja suojaavammalta kuin useimmat ns. katukengät (poislukien ehkä kaikkein racing henkisimmät muoviset wannabe RR kisakengät).

Jalassa kenkä tuntuu todella mukavalta ja kävelykin luonnistuu koska nilkka ei ole kovin jäykkä. Kiinnityssoljet toimivat mielestäni hyvin ja säätövaraa tuntuisi olevan riittävästi.

Tasainen pohja (kannan puuttuminen) arvelutti hieman aluksi, mutta eipä tuo ainakaan tiikerin kumipäällysteisillä tapeilla sillointällöin seisoskellessa ole osoittautunut ongelmaksi.

Mielestäni hyvä valinta kevyeen sorasurautteluun ja normaaliin arkiajeluun. Ei sovellu kuitenkaan rankempaan offroad menoon nilkan joustavuuden johdosta, eikä kuskille joka vaatii kengältä ehdotonta vedenpitävyyttä.
-pasi
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Itse Tech 8:n omistajana voin todeta että ilman muovipusseja jalat kastuu kohtuu nopsaan (pitää jonkin aikaa pienen sateen), mutta sopivan pienillä ja mutkaisilla teillä jalkojen kastumista ei edes huomaa... :D

Kengistä olen pitänyt kuin hullu puurosta (kaikkea ei voi saada samassa paketissa).

Toisaalta neopreeni tms sukat vois toimia noissa saapikkaissa, koska kengissä on erillinen sisäkenkä.
Avatar
Tuomo
Viestit: 18
Liittynyt: La Loka 02, 2004 8:05 pm
Pyörä: Suzuki DR 650R -91
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Itselläni on Tämänkesän ollut jalassa Alpinestar:in Vectorit ja pakko kehua.

Mukavat ja tukevat. Käveleminen vähän kankeeta, mutta sitävartenhan on eri kengät:) Jalat pysyy kuivana vaikka seisoisi nilkkaa myöten lammikossa

Saappaissa on pyöristetty kanta eli miltei tasainen pohja reunatkin tuollaiset pyöristetyt. Mielestäni helvatan hyvä keksintö. Sladeissa voi huoletta ottaa jalalla tukea maasta eikä tarvitse pelätä että kanta tai pohjan reuna "haukkaa" kuoppin yms. myöskin tapeilla seisominen on tukevaa.

Myöskin pikasoljet on asialliset. kerran kun kengän kireyden säätää kohdalleen, pukeminen ja riisuminen käy sukkelaan

-Tuomo-
Kyllä nyt on niin, että näin on
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Tuomo kirjoitti:Itselläni on Tämänkesän ollut jalassa Alpinestar:in Vectorit ja pakko kehua.

Mukavat ja tukevat. Käveleminen vähän kankeeta, mutta sitävartenhan on eri kengät:) Jalat pysyy kuivana vaikka seisoisi nilkkaa myöten lammikossa
Pakko kysyä mihin tuo vedenpitävyys perustuu, kun kenkä itsessäänhän on ilmeisesti nahkaa, eikä siinä ole mitään erityistä kalvoa.

Terveisin epätietoinen
Mika TA-91
Vastaa Viestiin