Kallen DR 650 SE

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jykke
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 12:22 pm
Pyörä: Suzuki Dr 650
Paikkakunta: Kajaani

Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Jakke n minkä vehkeen toi sun öhläri olin alunperin? Ku mullaki ois tiedossa yks se on jostain 125 enskasta.Paljonko kannattais maksaa tommosesta iskarista?? Oisko kellään vanhemman dr:n vakio iskarin mittoja muistissa?
Avatar
Jakke N
Viestit: 1867
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Alkuperästä ei kyllä tietoa, muistaakseni tuolla pyörät osiossa on tarkemmin tosta mun iskarijumpasta.

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... &start=180
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Pyörä rupeaa olemaan melkolailla kasattuna. Alustasta taisi tulla aika hyvä, ainakin kylmätyyppien perusteella, eli hieman jäykemmät jouset eteen ja taakse. Ei lyssähä heti kun istuu päälle.Eikä jalat yletä kunnolla maahan :)
Mittaristoksi laitoin TrailTechin Vaporin.
melkein valmis
Vapor
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen :lol:
Alusta on vaihdettu kokonaan sitten viime postauksen.
Eteen tuli CCM 644 enskasta WP:n 43 mm usd keula, kätevä peli 17mm akselilla, sai oman etuvanteen hyödynnettyä.
CCM:n keula tosin on 275mm joustoilla ja halusin sen 300, joten huusin ebaystä edullisesti vielä toisen keulan kotarista josta vaidoin sisuskalut. Etujarruna on freewind/dr800 300mm levy ja KTM 990 Adventuren satula, pulttaa kiinni kamaa.
Taakse sain huudettua taas ebaystä -97 kotari exc:n öhlinssin joka on periaatteessa pulttaa kiinni kamaa myös, se tosin on 5mm pidempi kuin alkuperäinen joten perä nousi myös hieman, maavara näillä muutoksilla kasvoi noin viisi-kuusi senttiä.
Takaiskaria täytyy tässä vielä vähän maistella josko sitä tarvii shimmata, jousen laitoin hieman jäykemmän.
Takavanne on DR350:sen 18 tuumainen ja pohjapanssarin tein muovista, onko se nyt sitten polyeteeniä.
On siinä tietysti lukemattomia muitakin muutoksia mitä ei nyt juuri muista :D
Pari kuvaa loppuun
Kuva
Kuva
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
Piedro
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Pyörä: Ei ole
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Täytyy myöntää että tyylikäs kokonaisuus kaikenkaikkiaan :P
Avatar
Artsi
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 8:17 am
Pyörä: KTM 250 EXC-F
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Artsi »

Raiskattuhan tuo on... Tosin melko paljon crossi-näköä tullut...
Vara-A
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:17 pm
Pyörä: Dominaattori
Paikkakunta: Tampere

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Vara-A »

Artsi kirjoitti:Raiskattuhan tuo on...
???

Ominaisuuksia parannettu = kaikkea muuta kuin raiskattu

Ja kun tuo ominaisuuksien parantaminen on kaiken lisäksi tehty vielä siistin näköisesti niin ei voi muuta kuin kehua.
Jonkinlainen smoto- projekti aluillaan (vaiheessa edellisten omistajien jäljiltä)
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Artsi kirjoitti:Raiskattuhan tuo on... Tosin melko paljon crossi-näköä tullut...
No kai sitä omalleen saa tehä mitä lystää, mutta en näkisi että ois raiskattu, saa näet palautettua alkuperäiseksi jos haluaa, mutta enpä haluakkaan :lol:
Toisaalta eikai tämä vielä mikään klassikko ole jota ei saisi mennä muuttelemaan?
Mutta minun käyttöön on muuttunut mukavammaksi käyttää :!:
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja rainerb »

kalle j kirjoitti:Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen :lol:
Alusta on vaihdettu kokonaan sitten viime postauksen.
Eteen tuli CCM 644 enskasta WP:n 43 mm usd keula, kätevä peli 17mm akselilla, sai oman etuvanteen hyödynnettyä.
CCM:n keula tosin on 275mm joustoilla ja halusin sen 300, joten huusin ebaystä edullisesti vielä toisen keulan kotarista josta vaidoin sisuskalut. Etujarruna on freewind/dr800 300mm levy ja KTM 990 Adventuren satula, pulttaa kiinni kamaa.
Tyylikäs peli, ja varmaan aika hyvä ajaa! Tahtoo...

Oliko tuo etuhaarukan kiinnisovittaminen iso työ? Jouduitko ohjausakselia, kolmipaloja tms. muuttamaan tai teettämään? Noita etujarrun muutoshommiakin olisi joskus kiva kokeilla kun -87 DRn jarrut eivät silloinkaan olleet aikansa huippua :lol: Onko uuden satulan sovittaminen sivusuunnassa tarkka juttu, vai onko siinä joku kelluva mekanismi ettei tarvitse millin osilleen saada sitä paikalleen?
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

rainerb kirjoitti:
kalle j kirjoitti:Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen :lol:
Alusta on vaihdettu kokonaan sitten viime postauksen.
Eteen tuli CCM 644 enskasta WP:n 43 mm usd keula, kätevä peli 17mm akselilla, sai oman etuvanteen hyödynnettyä.
CCM:n keula tosin on 275mm joustoilla ja halusin sen 300, joten huusin ebaystä edullisesti vielä toisen keulan kotarista josta vaidoin sisuskalut. Etujarruna on freewind/dr800 300mm levy ja KTM 990 Adventuren satula, pulttaa kiinni kamaa.
Tyylikäs peli, ja varmaan aika hyvä ajaa! Tahtoo...

Oliko tuo etuhaarukan kiinnisovittaminen iso työ? Jouduitko ohjausakselia, kolmipaloja tms. muuttamaan tai teettämään? Noita etujarrun muutoshommiakin olisi joskus kiva kokeilla kun -87 DRn jarrut eivät silloinkaan olleet aikansa huippua :lol: Onko uuden satulan sovittaminen sivusuunnassa tarkka juttu, vai onko siinä joku kelluva mekanismi ettei tarvitse millin osilleen saada sitä paikalleen?
Etuhaarukka on ihan pulttaa kiinni, ei tartte sorvailla mitään. Laakereiden kanssa pitää hieman kikkailla. Käytin ktm:n laakerit ja suzukin ulkokoolit, suzukissa on sisäreikä millin liian iso(vai oliko pieni) laakerit käy siis yhteen. Ylemmän laakerin päälle pitää laittaa vaikka pari prikkaa että pölykuppi mahtuu.
Jarrut käy ihan kikkailematta paikalleen, jopa suzukin oma vasen vanteen holkki oli oikean mittainen. Jarrulevy tulee juuri oikealle kohdalle satulaan nähden. Pääsylinteri on suzukin oma ja näillä eväin tuli jarrusta omaan hanskaan pirun hyvä.
Vannetta piti rihdata muutama milli sivuun napaan nähden, että tuli juuri keskelle.
Ite tykkään kuin hullu puurosta, välillä on tehnyt mieli oranssia, mutta ei tästä enää raskii luopua. Tallissa on toiset vanteet Touranceilla ja isompi tankki jos tahtoo vaikka matkailla.
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
Timoteus
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 12:22 pm
Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
Paikkakunta: Y-SMK ry.

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

kalle j kirjoitti: Toisaalta eikai tämä vielä mikään klassikko ole jota ei saisi mennä muuttelemaan?
Mutta minun käyttöön on muuttunut mukavammaksi käyttää :!:
Oijjjkien näpsäkkähän tuo on, nam! Oma sotaratsu näyttää (tuntumisesta puhumattakaan) varsin lussulle tuohon verrattuna. Ollapa aikaa/taitoa/rahaa/ym. resursseja niin tohon suuntaan, eli ylöspäin, minäkin omaani lähtisin viemään. 8)
Avatar
Jakke N
Viestit: 1867
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Ja minä kun madalsin omaani iskaria vaihtamalla. Tätä pyörää katseltuani ensimmäiset 15 minuuttia tulin siihen tulokseen, että haluan myös korkeammalle :roll:

Tämä pyörä on kyllä hieno!
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

No kiitostapa vuan kommenteista, ei oo onneks ihan pieleen menny :mrgreen:
Huomenna ois tarkoitus ajaa jäärataa jahka sen saa Majorilla putsattua, sitä ei oo turboilla ja muilla hömpötyksillä raiskattu kun se on niin vanha klassikko malli :lol: Jaksaakohan se linkoa vetääkkään :shock:
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja rainerb »

kalle j kirjoitti:Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen :lol: On siinä tietysti lukemattomia muitakin muutoksia mitä ei nyt juuri muista :D
Pari kuvaa loppuun
Minä tuota kuvaa aloin katsomaan. Kenen etulamppu sinulla on? Näyttäisi kuvasta päätellen olevan yksi kiinnitysruuvi lampun pohjassa, kuten autojen lisävaloissa?

Millainen kiinnike sinulla on pyörässä tuolle? Minä ajattelin vaihtaa kuitenkin nuo pienet projektorit isoon kaukovaloon, ja jättää yhden projektorin lähivaloksi.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Kallen DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

etuvalo on motonetin muovikoppa ja hellan h4 umpio, kiinnikkeen tein alakolmioon itse ja se toimii myös ohjauksen stopparina.
ylhäältä valo on tuettu kahdella sellaiseen irtopleksiin/tuulisuojaan tarkoitetulla kiinnikkeellä ja valo on siis kätevästi säädettävissä.
voin ottaa kuvia lisää jos ja kun tuosta ei saa mitään tolkkua :lol:
Lisää urkua monitoriin...
Vastaa Viestiin