Kallen DR 650 SE
Valvoja: Moderaattorit
Kallen DR 650 SE
Jakke n minkä vehkeen toi sun öhläri olin alunperin? Ku mullaki ois tiedossa yks se on jostain 125 enskasta.Paljonko kannattais maksaa tommosesta iskarista?? Oisko kellään vanhemman dr:n vakio iskarin mittoja muistissa?
Re: Kallen DR 650 SE
Alkuperästä ei kyllä tietoa, muistaakseni tuolla pyörät osiossa on tarkemmin tosta mun iskarijumpasta.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... &start=180
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... &start=180
Re: Kallen DR 650 SE
Pyörä rupeaa olemaan melkolailla kasattuna. Alustasta taisi tulla aika hyvä, ainakin kylmätyyppien perusteella, eli hieman jäykemmät jouset eteen ja taakse. Ei lyssähä heti kun istuu päälle.Eikä jalat yletä kunnolla maahan
Mittaristoksi laitoin TrailTechin Vaporin.
melkein valmis
Vapor
Mittaristoksi laitoin TrailTechin Vaporin.
melkein valmis
Vapor
Lisää urkua monitoriin...
Re: Kallen DR 650 SE
Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen
Alusta on vaihdettu kokonaan sitten viime postauksen.
Eteen tuli CCM 644 enskasta WP:n 43 mm usd keula, kätevä peli 17mm akselilla, sai oman etuvanteen hyödynnettyä.
CCM:n keula tosin on 275mm joustoilla ja halusin sen 300, joten huusin ebaystä edullisesti vielä toisen keulan kotarista josta vaidoin sisuskalut. Etujarruna on freewind/dr800 300mm levy ja KTM 990 Adventuren satula, pulttaa kiinni kamaa.
Taakse sain huudettua taas ebaystä -97 kotari exc:n öhlinssin joka on periaatteessa pulttaa kiinni kamaa myös, se tosin on 5mm pidempi kuin alkuperäinen joten perä nousi myös hieman, maavara näillä muutoksilla kasvoi noin viisi-kuusi senttiä.
Takaiskaria täytyy tässä vielä vähän maistella josko sitä tarvii shimmata, jousen laitoin hieman jäykemmän.
Takavanne on DR350:sen 18 tuumainen ja pohjapanssarin tein muovista, onko se nyt sitten polyeteeniä.
On siinä tietysti lukemattomia muitakin muutoksia mitä ei nyt juuri muista
Pari kuvaa loppuun
Alusta on vaihdettu kokonaan sitten viime postauksen.
Eteen tuli CCM 644 enskasta WP:n 43 mm usd keula, kätevä peli 17mm akselilla, sai oman etuvanteen hyödynnettyä.
CCM:n keula tosin on 275mm joustoilla ja halusin sen 300, joten huusin ebaystä edullisesti vielä toisen keulan kotarista josta vaidoin sisuskalut. Etujarruna on freewind/dr800 300mm levy ja KTM 990 Adventuren satula, pulttaa kiinni kamaa.
Taakse sain huudettua taas ebaystä -97 kotari exc:n öhlinssin joka on periaatteessa pulttaa kiinni kamaa myös, se tosin on 5mm pidempi kuin alkuperäinen joten perä nousi myös hieman, maavara näillä muutoksilla kasvoi noin viisi-kuusi senttiä.
Takaiskaria täytyy tässä vielä vähän maistella josko sitä tarvii shimmata, jousen laitoin hieman jäykemmän.
Takavanne on DR350:sen 18 tuumainen ja pohjapanssarin tein muovista, onko se nyt sitten polyeteeniä.
On siinä tietysti lukemattomia muitakin muutoksia mitä ei nyt juuri muista
Pari kuvaa loppuun
Lisää urkua monitoriin...
Re: Kallen DR 650 SE
Täytyy myöntää että tyylikäs kokonaisuus kaikenkaikkiaan
Re: Kallen DR 650 SE
Raiskattuhan tuo on... Tosin melko paljon crossi-näköä tullut...
Re: Kallen DR 650 SE
???Artsi kirjoitti:Raiskattuhan tuo on...
Ominaisuuksia parannettu = kaikkea muuta kuin raiskattu
Ja kun tuo ominaisuuksien parantaminen on kaiken lisäksi tehty vielä siistin näköisesti niin ei voi muuta kuin kehua.
Jonkinlainen smoto- projekti aluillaan (vaiheessa edellisten omistajien jäljiltä)
Re: Kallen DR 650 SE
No kai sitä omalleen saa tehä mitä lystää, mutta en näkisi että ois raiskattu, saa näet palautettua alkuperäiseksi jos haluaa, mutta enpä haluakkaanArtsi kirjoitti:Raiskattuhan tuo on... Tosin melko paljon crossi-näköä tullut...
Toisaalta eikai tämä vielä mikään klassikko ole jota ei saisi mennä muuttelemaan?
Mutta minun käyttöön on muuttunut mukavammaksi käyttää
Lisää urkua monitoriin...
- rainerb
- Viestit: 2633
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kallen DR 650 SE
Tyylikäs peli, ja varmaan aika hyvä ajaa! Tahtoo...kalle j kirjoitti:Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen
Alusta on vaihdettu kokonaan sitten viime postauksen.
Eteen tuli CCM 644 enskasta WP:n 43 mm usd keula, kätevä peli 17mm akselilla, sai oman etuvanteen hyödynnettyä.
CCM:n keula tosin on 275mm joustoilla ja halusin sen 300, joten huusin ebaystä edullisesti vielä toisen keulan kotarista josta vaidoin sisuskalut. Etujarruna on freewind/dr800 300mm levy ja KTM 990 Adventuren satula, pulttaa kiinni kamaa.
Oliko tuo etuhaarukan kiinnisovittaminen iso työ? Jouduitko ohjausakselia, kolmipaloja tms. muuttamaan tai teettämään? Noita etujarrun muutoshommiakin olisi joskus kiva kokeilla kun -87 DRn jarrut eivät silloinkaan olleet aikansa huippua Onko uuden satulan sovittaminen sivusuunnassa tarkka juttu, vai onko siinä joku kelluva mekanismi ettei tarvitse millin osilleen saada sitä paikalleen?
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Re: Kallen DR 650 SE
Etuhaarukka on ihan pulttaa kiinni, ei tartte sorvailla mitään. Laakereiden kanssa pitää hieman kikkailla. Käytin ktm:n laakerit ja suzukin ulkokoolit, suzukissa on sisäreikä millin liian iso(vai oliko pieni) laakerit käy siis yhteen. Ylemmän laakerin päälle pitää laittaa vaikka pari prikkaa että pölykuppi mahtuu.rainerb kirjoitti:Tyylikäs peli, ja varmaan aika hyvä ajaa! Tahtoo...kalle j kirjoitti:Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen
Alusta on vaihdettu kokonaan sitten viime postauksen.
Eteen tuli CCM 644 enskasta WP:n 43 mm usd keula, kätevä peli 17mm akselilla, sai oman etuvanteen hyödynnettyä.
CCM:n keula tosin on 275mm joustoilla ja halusin sen 300, joten huusin ebaystä edullisesti vielä toisen keulan kotarista josta vaidoin sisuskalut. Etujarruna on freewind/dr800 300mm levy ja KTM 990 Adventuren satula, pulttaa kiinni kamaa.
Oliko tuo etuhaarukan kiinnisovittaminen iso työ? Jouduitko ohjausakselia, kolmipaloja tms. muuttamaan tai teettämään? Noita etujarrun muutoshommiakin olisi joskus kiva kokeilla kun -87 DRn jarrut eivät silloinkaan olleet aikansa huippua Onko uuden satulan sovittaminen sivusuunnassa tarkka juttu, vai onko siinä joku kelluva mekanismi ettei tarvitse millin osilleen saada sitä paikalleen?
Jarrut käy ihan kikkailematta paikalleen, jopa suzukin oma vasen vanteen holkki oli oikean mittainen. Jarrulevy tulee juuri oikealle kohdalle satulaan nähden. Pääsylinteri on suzukin oma ja näillä eväin tuli jarrusta omaan hanskaan pirun hyvä.
Vannetta piti rihdata muutama milli sivuun napaan nähden, että tuli juuri keskelle.
Ite tykkään kuin hullu puurosta, välillä on tehnyt mieli oranssia, mutta ei tästä enää raskii luopua. Tallissa on toiset vanteet Touranceilla ja isompi tankki jos tahtoo vaikka matkailla.
Lisää urkua monitoriin...
- Timoteus
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 12:22 pm
- Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
- Paikkakunta: Y-SMK ry.
Re: Kallen DR 650 SE
Oijjjkien näpsäkkähän tuo on, nam! Oma sotaratsu näyttää (tuntumisesta puhumattakaan) varsin lussulle tuohon verrattuna. Ollapa aikaa/taitoa/rahaa/ym. resursseja niin tohon suuntaan, eli ylöspäin, minäkin omaani lähtisin viemään.kalle j kirjoitti: Toisaalta eikai tämä vielä mikään klassikko ole jota ei saisi mennä muuttelemaan?
Mutta minun käyttöön on muuttunut mukavammaksi käyttää
Re: Kallen DR 650 SE
Ja minä kun madalsin omaani iskaria vaihtamalla. Tätä pyörää katseltuani ensimmäiset 15 minuuttia tulin siihen tulokseen, että haluan myös korkeammalle
Tämä pyörä on kyllä hieno!
Tämä pyörä on kyllä hieno!
Re: Kallen DR 650 SE
No kiitostapa vuan kommenteista, ei oo onneks ihan pieleen menny
Huomenna ois tarkoitus ajaa jäärataa jahka sen saa Majorilla putsattua, sitä ei oo turboilla ja muilla hömpötyksillä raiskattu kun se on niin vanha klassikko malli Jaksaakohan se linkoa vetääkkään
Huomenna ois tarkoitus ajaa jäärataa jahka sen saa Majorilla putsattua, sitä ei oo turboilla ja muilla hömpötyksillä raiskattu kun se on niin vanha klassikko malli Jaksaakohan se linkoa vetääkkään
Lisää urkua monitoriin...
- rainerb
- Viestit: 2633
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kallen DR 650 SE
Minä tuota kuvaa aloin katsomaan. Kenen etulamppu sinulla on? Näyttäisi kuvasta päätellen olevan yksi kiinnitysruuvi lampun pohjassa, kuten autojen lisävaloissa?kalle j kirjoitti:Päivitetäänpäs tätäkin. Hulluus ei ota loppuakseen On siinä tietysti lukemattomia muitakin muutoksia mitä ei nyt juuri muista
Pari kuvaa loppuun
Millainen kiinnike sinulla on pyörässä tuolle? Minä ajattelin vaihtaa kuitenkin nuo pienet projektorit isoon kaukovaloon, ja jättää yhden projektorin lähivaloksi.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Re: Kallen DR 650 SE
etuvalo on motonetin muovikoppa ja hellan h4 umpio, kiinnikkeen tein alakolmioon itse ja se toimii myös ohjauksen stopparina.
ylhäältä valo on tuettu kahdella sellaiseen irtopleksiin/tuulisuojaan tarkoitetulla kiinnikkeellä ja valo on siis kätevästi säädettävissä.
voin ottaa kuvia lisää jos ja kun tuosta ei saa mitään tolkkua
ylhäältä valo on tuettu kahdella sellaiseen irtopleksiin/tuulisuojaan tarkoitetulla kiinnikkeellä ja valo on siis kätevästi säädettävissä.
voin ottaa kuvia lisää jos ja kun tuosta ei saa mitään tolkkua
Lisää urkua monitoriin...