Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:42 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Suzuki DR750 S -89
ViestiLähetetty: Ti Tammi 08, 2008 11:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
n. 90 000 km mittarissa, eli huollon paikka. Järkeehän tässä ei ole mutta entäs sitten. Pyörä on ollut mulla mittarilukemasta 43 tkm asti.

Koneessa on tähän mennessä kunnostettu yläkerta, 63 000 km kohdalla. Se olikin virheetön nyt purettaessa. Samalla oli poratty sylinteri ja vaihdettu mäntä. Ei vikoja niissäkään. Tämän rempan syy on kovahkossa käyntiäänessä. Alakerta kolistaa kovassa rasituksessa, eli ylämaissä ja 4700 rpm ylöspäin. Syyksi on jo ehkä paljastunut kiertokangen alapää. Tasapinotusakseleiden ketju on kanssa venynyt. Sen verran täristi. Samalla kunnostetaan lohko jonne ekalla Uraalla syöksyi ketju sisään. Uudet laakerit laitetaan kanssa.

Pyörässä oli välillä myös kiinni DR 800 kone, ajettu kertoman mukaan 45 000km. Hyvinhän se toimi, mutta sitten siitä hajosi vaihteisto 1700 km jälkeen :) Tämä oli sitten matkalla toiselle Uraalle :) Mutta ei luovuteta! Eli tuo 750 kone lähtökohtaisesti paremmassa kunnosssa ja kunnostan sen. Runko maalataan uuteen väriin. Mahdollisesti myös mittautan sen.

Aikataulua ei ole, stressiä vältellään. Valmistuu kesäksi tai sitten ei.

Joitan kuvia, suurin osa kännykällä otettuja, aika suttua, mutta kuitenkin.
http://picasaweb.google.com/aapo.saari/ ... 50Projekti

-aapo


Viimeksi muokannut aapo päivämäärä Ma Heinä 05, 2010 11:43 am, muokattu yhteensä 13 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2008 11:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Taas on pikkuuse eretty :) Laitoin linkkiin pari kuvaa lohkojen irrotuksesta. Bilteman laakerinulosvetäjällä homma onnistui yllättävän helposti. Seuraavaksi onkin vuorossa laakereiden, rattaiden ym. irrotus ja uusien hankinta. Runko menee maalaukseen toivottavasti ensiviikolla.

http://picasaweb.google.com/aapo.saari/ ... 50Projekti

-aapo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2008 7:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Täälä foorumilla ja muuallakin netissä oli joskus DR 750 alakerran laakereiden koodit ja mallit. En nyt vaan löydä niitä mistään. Toki noiden vanhojenkin osien kanssa voi laakerikaupaaan mennä, mutta kuulemma pitäis jotain välyksiä olla ja olisi kiva tietää mitkä löytyy tarvikkeena oikeasti. (ei tarttis niin monesta kaupasta kysyä). Nyt sitä kokemusta ja hiljaistatietoa peliin!

Niin ja mistä kannattaa hankkia tarvikelaakerit pääkaupunkiseudulla.

-aapo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 28, 2008 1:26 pm 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
Vanhat vaan mukaan ja laakeriliikkeeseen, saavat laakerissa olevalla koodilla paljon selville. Vielä kun kertoo mistä ne on peräisin niin osaavat antaa oikean nopeusluokan.

Mitä välyksiä siinä muka pitäisi tietää :?: Tavallisia laakereita löytyy tosi helposti, erikoisemmat vaihteiston neulalaakerit jne. on yleensä tilattava orkkiksena.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 28, 2008 2:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
No laakeri myyjä halusi viimeksi tietää, en nyt muista oliko se joku välys tai nopeusluokka. Isot pojat sitten kerto, että välys pitää olla C3 tms. (ihan hepreaa kuitenkin mulle :D ) Tuota samaa asiaa tavallaan tarkoitin tuolla, että mistä ostaa täälä pääkaupunkiseudulla, eli asiantunteva myyjä joka myy mylle oikenalaiset laakerit ko. käyttötarkoitukseen. Esim Lapualla on kyllä paikka josta varmana löytyy, mutta se on nyt tähän hätään kaukana.. :D

Kiitoksia tiedoista, vedän loputkin laakerit ulos ja vien kauppaan...

-aapo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2008 5:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Ei nyt oikein nappaa tuo ruuvailu, mutta runko sentään lähti puhallukseen ja maalaukseen. Väriksi tulee musta. Muutenkin on uusi väritys päätetty. Musta runko, tankki (tumma metalli harmaa) ja penkki nykyisellään (harmaa/musta) ja piristyksenä se etunokka ja takalokari suzukin keltaisella ja etulokari musta.

Työn alla on seuraavaksi lohkon hitsauttaminen ja kiertokangen laakerointi. Kun ehtii ja jaksaa :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2008 8:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
DR 750 Laakereita alakertaan:

SKF-6209-2RS1/C3 1kpl
SKF-6308-2RS1/C3 1kpl
SKF-6204-2RSH 2kpl
SKF-6004-2RSH 3kpl
SKF-6305/C3 1kpl

Se neulalaakeri pitää ostaa orkkiksena, pari laakeria jäi vielä saamatta kun ei ollut hyllyssä. Laitan niiden koodit kanssa ja nämä tuonne wikiin, kun ne saan.

Olisiko ollut jotain 120€ laakareilla hintaa, tarkkaan en muista kun ostin muutakin samalla.

Uusi kiertokanki, sen laakeri ja tappi ovat nyt pajalla kampuran kanssa, samoin hitsattava lohko... Runko nyt on suoraksi todettu ja mustaksi maalattu. Meinaa tuo kesäkin näköjään tulla...ehkä :?

-aapo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 25, 2008 9:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Noniin.

Kiertokanki, siihen laakeri, tappi ym, nokkaketju, sen kiristin, tasapainotus akseleiden ketju, kaikki laakerit, nelos ja vitos ratasparit, vaihteiston rengasokat ym, männänrenkaat, noista tulee reilun tonnin paukku. Tiedoksi vaan jos jotain mietityttää samnlaisen rempan tekeminen :wink:

Molemmista koneista (750 ja 800) on mennyt 4 ratasparin toinen ratas (kuvassa nro 2) palasiksi. Ajanko mä jotenkin kummasti vai onko muilla käynyt vastaavaa :roll: Koneet 45000? km (800) ja 90 000 km (750). Kannattaa seurailla vanhoissa sitä pohjakuppia metallin murujen varalta.

Ensiviikolla pitäisi kampuran ja lohkon saapua huollosta. Parin viikon sisään täytyy jo lähteä laittamaan nippuun tuota runkoa tuonne pohjanmaalle. Joko siitä jo sitten kuviakin tulisi.

Hiljaa hyvä tulee, jos tulee 8)


Liitteet:
38.jpg [384.33 KiB]
228 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 8:58 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Maalarit huomio! Mikä on tuon Suzukin keltaisen (Champion Yellow) koodi. Löytyisikö joltain, esim PPG:n koodilla. Löysin töissä kartasta vain Ducatin keltaisen.

Tässä osia odotellessa voisi vaikka maalailla 8)

-aapo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 9:58 am 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Viestit: 1319
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: Vespa
aapo kirjoitti:
Maalarit huomio! Mikä on tuon Suzukin keltaisen (Champion Yellow) koodi. Löytyisikö joltain, esim PPG:n koodilla. Löysin töissä kartasta vain Ducatin keltaisen.

Tässä osia odotellessa voisi vaikka maalailla 8)

-aapo


Champion Yellow on mun käsittääkseni YR1, ja se uudempi kirkkaampi keltainen on YU1 (joka tuossa mun avattaressakin on nähtävissä). Nää siis tehtaan koodeja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 9:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Kiitoksia koodista. Tuolla saan jo varmaan paremmin kaivettua sen maalin esiin kuin pelkällä nimellä. Mutta jos jollain on vielä Dupontin , PPG:n tai muun vastaavan koodi niin laittaa tänne. Rungon räikkäsulkeiset alkaa ensi viikonloppuna.
Kuva

http://picasaweb.google.com/aapo.saari/ ... 50Projekti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 4:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Viikonlopun räikkäsulkeisten tuloksena alusta, sähköt, ilmasuodatin- ja akkukotelot paikollaan. Kone puuttuu, kun ei ole vielä sitä kiertokankea eikä kaikkia vaihteiston rattaita. Toivottavasti osat tulevat pian kun kesäkin tuli.

Joitain kuvia tuolla picasa albumissa

_________________
-too Big to fail-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2008 4:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Eipä ole kuvia tällä kertaa kun on kameran piuha hukassa... Mutta vaihteistoakselit koottu uusilla rattailla, lohkoihin on laitettu uudet laakerit. Eipä kun liiman ostoon ja niputuksen alkuun. Saa nähdä ehtiikö pyörä uraalle. Töissä aivan älytön kiire ja nyt pitää vielä lähteä valtion hommiin reenailemaan ensi viikoksi. Ei millään ehtisi :D

Hintoja suzuki miehille ja kiinnostuneille.
Ei muuten saa Suzukilta ylikoko 05 männänrenkaita ilman mäntää, notta tämä kesä vanhoilla :( Neljä vaihteiston ratasta(70-80€/kpl), niihin rengasokat, pari orkkis vaihteistonlaakeria, nokkaketjunkiristäjä ja nokkaketju yhteensä maksoivat 570€. On tää hölmö laji :D Lohkon hitsaus, koneistus ja kiertokangen laakerointityö oli 140€.

Kun vain ehtisi kasaamaan!

-aapo

_________________
-too Big to fail-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 14, 2008 9:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Noniin, oli pieni motivaation lasku tuossa välissä, kun tuli työmatka Uraan!!! päälle. Ei sitten jaksanut tsempata. Mutta nyt kun loma alkoi niin taas jaksaa ruuvailla.

Eka koeajo tehty, toimii. Kone käy niin kuin se nyt vaan voi ja kaikki pykälätkin löytyi. Loput muovit paikoilleen ja baanalle. Kuvia tulee loppuvaiheesta kun ehdin laittaa.

_________________
-too Big to fail-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 03, 2008 9:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 813
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Ekat 500km takana. Toistaiseksi kaikki toimii. Jarruja pitää jossain vaiheessa ehostaa teräspunosletkuilla jne. Kaasarin voisi nyt sitten kohta aukoa kun kone on saatu pelaamaan. Tk laihalla, täyskaasu rikkaalla, kai. Pitää kuitenkin laittaa noilla kilsoilla jo uutta neulaa ja putkea. Ei viitsinyt kerralla kaikkea, liian monta muuttujaa jos olisi jotain ollut vialla... Jos nyt toiset 500 ajelis ja sitten uudet suodattimet ja öljyt.

Napakammin toimii vaihteisto, kun laitoin sinne jouset ym. tuosta 800 koneesta, samoin kytkin on 800:sta.

Täytyy tästä johonkin kokoontumiseen lähteä koeponnistamaan pyörä. Ne kun ovat oleet kyseiselle sutkille koetuksen paikkoja :)

Pari kännykkäkuvaa linkissä, paremmat kuvat edelleen kamerassa. Keltainen väri ei oikein toimi tuon tankin kanssa kun sävy ei ihan ole oikea. Väri on nyt lähellä sellaista pari vuotta auringossa ollutta RM:ää :) Mutta kun löydän paremman värisen teipin niin vaihdan.

http://picasaweb.google.com/aapo.saari/ ... 50Projekti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com