Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Helmi 22, 2020 10:17 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: To Heinä 09, 2009 10:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
jonkko kirjoitti:
Pistä katevilkut taakse,ei jää puskoihiin kiinni eikä osuu ensimäisenä ku parkissa mopotin kaatuu :wink:

Oikeastaan tuo kaatuminen eikä pusakot ole olleet ongelmana. Vilkkujen johtojen kolvaukset murtuu, johdot menee poikki(kutistesukkaa käytetty), muovikuvut lähtee irti, muovikuvut vuotaa vedet sisälle.

TArvittavat osat olen jo hankkinut Biltemasta. LED-vilkut ja LED-takavalon. Ilmeisesti tuo takavalo ei kuitenkaan valaise rekkaria tarpeeksi, joten joku lyhty siihenkin tarttisi varmaan laittaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Pe Heinä 10, 2009 5:35 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 866
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Mulla oli myös vilkkuprojekti.
Pitkällisen pähkäilyn ja pohdinnan jälkeen laitoin taakse pienet ja jämerän oloiset alumiinikuoriset ledvilkut, joissa on vilkunlasit (muovilinssit) liimattu tiiviisti kuoreen kiinni. Kiersin ne kiinnitysruuveistaan (M8 pultti) kumiletkun (6mm. bensaletku) päihin sisään, johtoja varten tein ensin keskelle kumiletkua reiän. Kumiletku on keskeltä kiinni takarungossa alumiinilevystä väännetyllä "P-silmukalla".
Vilkut kestävät tärinää, raappiutumista ja yli 90 asteen kulmaan vääntelyä ja toivon mukaan lisäksi ihan normaalia käyttöä :roll:
Liian pitkä letku (mun ongelma? :oops:) saattaa tarvita hieman "potenssitukea", siihen sain apua mustalla kuminauhalla, kun ruostumatonta jousimateriaalia ei sattunut käsiin.

Johtojen päälle laiton joko kumiteippiä (itsevulkanoituvaa) tai lätkämailoihin tarkoitettua kangasvahvisteista eristysnauhaa, jotta johtojen elastisuus säilyisi.

Tuolta jotain kuvaa:
viewtopic.php?f=8&t=6369&start=15


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Ke Heinä 15, 2009 11:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
Tässä on eilisillan tekele.
Materiaalina on noin 4m alumiinilevy tms.
Osat ovat biltemasta: takavalo sekä vilkut. Oli minun budjettiin sopivimmat sillä ajatus siitä, että joudun maksamaan lähes samoista tuotteista yhteensä 100 € oli todella vaikeaa.

Teline on kiinni 4 kpl 6 mm pultteja, jotka menevät takahäkissä olevan työkalulaatikon sisälle. Tuo laatikko tosin on muovia, mutta katsotaan miten se kestää.

Vilkut on tuossa johtojen osalt aika töröllään, tosin en tiedä haittaako tuo sitten mitään.

Mites nuo ledivilkkujen vastukset. Tarvitseeko niitä todella tuonne väliin laittaa, sillä vilkut vilkkuu ihan oikeaan tahtiin ilmankin sitä. Eli onko sillä vastuksella jokin muu optio?



Myös GPS-teline tuli tehtyä. Kuvat kertokoon puolestaan. Väliaikaisena ratkaisuna olen käyttänyt tuota alkuperäistä latausjohtoa.


Liitteet:
13072009 (2).jpg
13072009 (2).jpg [ 323.89 KiB | Katsottu 2576 kertaa ]
13072009 (1).jpg
13072009 (1).jpg [ 354.33 KiB | Katsottu 2512 kertaa ]
13072009 (3).jpg
13072009 (3).jpg [ 316.9 KiB | Katsottu 2632 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Ke Heinä 15, 2009 1:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2727
Paikkakunta: Pori
Pyörä: 690ER, 350EXC-F
Maikki_S kirjoitti:
Mites nuo ledivilkkujen vastukset. Tarvitseeko niitä todella tuonne väliin laittaa, sillä vilkut vilkkuu ihan oikeaan tahtiin ilmankin sitä. Eli onko sillä vastuksella jokin muu optio?


Ei tarvitse. Sulla on ilmeisesti sen verran elektroniikkaa vilkkureleessä, ettei kuormalla ole niin väliä.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Ke Heinä 15, 2009 3:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
Vilkunrele on tosiaan kolmisen kesää sitten hankittu stormilta. Jos joku tarttee niin mulla olis ylimääräiset vilkun vastukset. Muussa tapauksessa palauttelen ne liikkeeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: To Heinä 16, 2009 10:15 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Viestit: 296
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Onkohan pegasossa tämmöinen öljynpaineen anturi?
Kuva

Emännän bemarin (f650gs)anturi rupesi vuotamaan öljyä lävitse.Tilailin osan merkkiliikkeestä mutta tuntuu kestävän tuo tilaus.Jonkun mallin jammuissakin vissiin käytetty samaa rotaxsia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: To Heinä 16, 2009 1:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
Näyttä ainakin kovin samanlaiselta kuin omani. Kävin äsken kurkkaamassa sen ulkopuolelta. Ja niin samassa paikassakin vielä tietenkin.

Tuossa on linkki erääseen Aprilia osien myyjän tuoteluetteloon.
https://www.apriliayorkshire.co.uk/catalogue/partcatalogue.jsp?Catalogo=%3D261V&_bikename=Pegaso%20650%201997-2000

Ja täältä löytyy etsimäsi osa aprilian versiona.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2009 9:32 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Viestit: 296
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Maikki_S kirjoitti:
Näyttä ainakin kovin samanlaiselta kuin omani. Kävin äsken kurkkaamassa sen ulkopuolelta. Ja niin samassa paikassakin vielä tietenkin.

Tuossa on linkki erääseen Aprilia osien myyjän tuoteluetteloon.
https://www.apriliayorkshire.co.uk/catalogue/partcatalogue.jsp?Catalogo=%3D261V&_bikename=Pegaso%20650%201997-2000

Ja täältä löytyy etsimäsi osa aprilian versiona.


Joo Kiitoksia->sama osa taitaa olla kyseessä.Tilattu osa saapui.Tahtoo vaan tuo odottavan aika olla pitkä ja "hätäisimmät" rupeavat puntaroimaan eri vaihtoehtoja :roll:

Vuosimallin mukaan bmw:n katalookit tarjosivat erilaista anturia joka oli kiinnitetty jonkinmoisen adapterin avulla samaan paikkaan ja anturissa oleva kierre oli erilainen.Oikeanlainen anturi löytyi kun katsoi 94 vuosimallin osaluetteloa ja pyörä on 01.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2009 12:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 11:44 pm
Viestit: 344
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: SE, 500exc
Sori kun olen myöhässä, mutta tuo öp-anturi on ihan vakiotavaraa. Anturi mukaan ja autovaraosaliikkeeseen. Ajan lisäksi säästää myös rahaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: To Heinä 30, 2009 9:54 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Viestit: 296
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Itse ajattelin ihan samaa että, saattaisi varmaan löytyä autotarvikkeistakin->hinta oli 13 euroa jota en pitänyt hirveän pahana mp-osaksi jotenka tilautin alkuperäisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Ti Elo 04, 2009 9:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
Hakkapeliitta palveli Otterboksin kanssa sen mitä tarvitsikin ajatellen KKKK-2009 happeningiä. Lopullista asennuspaikkaa miettiessäni tuli mieleen laittaa se kiekkamittarin yläpuolelle.

Kiekkamittari hajosi, enkä havainnut tarvitsevani sitä viimeisen 1500 kilometrin aikana (KKKK-2009).

Mitä mieltä olette ylipäätänsä kiekkamittarin tarpeellisuudesta?

Tällä hetkellä ajatuksena olisi siis laittaa Otterboksin asennus kiekkamittarin päälle, niin ettei mahdollisesti joskus kunnostettavaa mittaria näkisi.


Samalla reissulla askartelemani lisälippa akryylimuovista otti ja lähti häviksiin hienossa kaaressa metsähallituksen puolelle. Osaltaan tuohon vaikutti ilmeisesti pölyisen ajokelin tukkima tarrateipin pinta. Versiota 2,0 tehdessäni pitää siis lisät tuota tarrateipin määrää.


Onko jollain teistä ehdotuksia osien hankintaan jos/kun laittaisin muoviset usd-suojat ja korkeamman lokarin vähän niinkuin tähän tyyliin.


Liitteet:
DSCN15350178Tallinna 2009.JPG
DSCN15350178Tallinna 2009.JPG [ 825.88 KiB | Katsottu 2470 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Ti Elo 04, 2009 11:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Viestit: 411
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Elefant 750
Mulla on Otteri ja hakkis pyörässä niin ylhäällä, että sen alta näkyvät vain varoitusvalot. Otteri peittää sekä kiekkamittarin, että nopeusmittarin. Kiekkamittarin vaijeri on ollut poikki kai vuoden ja nopeusmittari on mailiversio. Nopeusmittaria toki tarvii, samoin kuin trippiä jne, mutta nuo hommat hoitaa hakkiksen tomppa, smarttugou tai ozi.

Pitäisikin oikeastaan muotoilla visiirimuovia korkeammaksi ns. P-D tyyliin, pystymmäksi/korkeammaksi, jotta se suojaisi otteria edes vähän. Mulla otterin korkeutta ja katselukulmaa voi vaihtaa lennosta ja korkeimmillaan otteri taitaa olla melkein kokonaan pyörän 'tuulimuovin' yläpuolella.

_________________
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2009 8:18 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
Moposta laukesi kytkin. Onni onnettomuudessa oli se, että se ei tapahtunut KKKK-2009 aikana.
Oireena on siis seuraavanlaiset huomiot:
- Kytkin oli pohjassa liukuessani liikenneympyrään.
- yht¨äkkiä kytkin olevinaan vapautui, aivan kuin vaijeri olisi mennyt poikki.
- Käännyin äkkiä kotia kohti joka oli 1 km päässä.
- Pihalle päästyäni huomasin vaijerin olevan kunnossa, mutta olisikohan se oikealta nimeltään kytkinakseli joka heiluu eestaas ilman sen kummempaa vastusta.


No, tällaista tämä on kun ajelee hieman vanhemmalla pyörällä, joka on vielä se kovin puhuttu italiaano.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mikon Aprilia Pegaso 650
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2009 11:42 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2300
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Paitti että se kytkinpaketti ympärillä olevine metallikuorineen ja osineen on ihan muualta kuin Italiaanosta... :lol:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2009 7:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Viestit: 798
Paikkakunta: Salo
Pyörä: KTM 690R evo2
Kuvasta numero 12, eli laakeri. Tuo on ilmeisesti sitten se painelaakeri.

Laakerin speksit ovat 15x32x9, joten tuota voisi ensin tutkailla ihan laakeri liikkeistä ja sen jälkeen mennä aprilia-tiskille. Tuppaa varmasti tuo odotusaika olemaan kovin pitkä, jos otan aprilialta.

Onko mielessä jotain muuta mikä olisi hyvä uusia. Vesipumppuremonttiin mulla olikin osat olleet jo pari viikkoa tilauksessa, eli tulevat parahiksi perille.

Levyt tietenkin ja uudet jouset kytkimeen?


Liitteet:
62802130.gif
62802130.gif [ 40.77 KiB | Katsottu 2436 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com