Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Joulu 09, 2019 3:40 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM EXC valkokilpiseksi
ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2016 1:39 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Mihis tuo perustuu? ei kai ulkomailta tuotavasta moposta ostokuitteja kysellä maahantuojalta asti? Luulisin että yleensä jälleenmyyjä on VÄHÄN haluton edes kertomaan mitä he siitä maksoivat (varsinkin jos kyseessä on yhtään tuoreempi peli)...tappiollahan kaikki aina myydään... :lol:
Verojenkaan määrään vanhan mopon uushankintahinta ei vaikuta,sen enempää kun käytetyn mopon ysilöhintakaan. Chattimoton keskiarvohintapyynneillä nuo veroarpajaiset kai pelaa melko pitkälti.
Oma lehmä edelleen ojassa kun olen lykänny tuota 02 mopon kilvitystä toistaiseksi tarpeettomana... kohtahan se muuttuu jo mahdottomaks...

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 10:53 am 

Pyörä: excf 250
Tuossa kuitissa ei tarvitse näkyä paljonko myyjä on maksanut pyörästä. Kysyin tullilta että mistä lähtien tällainen käytäntö on ollut koska en itsekkään ole kuullut että näitä on tarvinnut ennen. vastaus oli että "aina on pitänyt olla". :shock: No eihän se näin ole ollut mutta minkäs teet..

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 6:40 pm 

Pyörä: SE ja kolmipökö
Kyseessä ns. "Suomi"-pyörän kilvitys punakilpisestä valkokilpiseksi? Silloin tuo kuitti vaaditaan, ulkoa tuoduille sitä ei tarvita (esim. Ruotsista tuodun omistajahistoriassa näkyi omistajina maahantuoja ja jälleenmyyjä).

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 9:33 pm 

Pyörä: exc
Mulla suomi mopon riitti kuitti millä todistin ostaneeni sen uutena liikkeestä Suomessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2016 2:34 pm 

Pyörä: excf 250
AnttiL kirjoitti:
Mulla suomi mopon riitti kuitti millä todistin ostaneeni sen uutena liikkeestä Suomessa.

Mulllakin on suomimopo mutta se ei auttanut Tullille. Ja eipä siinä auta kun yrittää saada heille laput kunnes ovat tyytyväisiä´. :(

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2016 3:41 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
ehkä en vielä heitä kirvestä kaivoon kilven suhteen. papereista löytyy ilmoitus maahantuonnista/siirtolupa jonka jälkeen on väliaikaisrekisteröintitodistus. Täytyy koittaa ettiä joku tullin paikka jossa osaisivat vastata riittääkö laput vaiko ei. Verojen kanssa ei vaan sellasta paikkaa ollu joka olisi sanonut ennalta mitä tuleman pitää,prosessi piti alottaa ensin ja sen jälkeenhän ei perääntymistä enää ole...

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2016 6:58 am 

Pyörä: exc
Jep, tullin ohjeissa erikseen sanotaan jotta arviota ei ole eikä saa. Ainoa mistä voi luntata arviota on se tullin sivuilta löytyvä tietokanta johon on merkitty tehtyjen tullausten toteutuneet arvot.
Ainakin itsellä tuli alempi vero kuin olisin odottanut joten ei se aina yllätä negatiivisesti.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2017 7:35 pm 

Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17
Mitäs papereita pitää olla mukana kun ajoneuvoa rekisteröi, jos se on ollut jo toisessa EU maassa rekisterissä, mutta suomalainen omistaja ennen minua ei ole sitä rekisteröinyt tieliikenteeseen (valkokilpiseksi)?

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 08, 2017 9:44 am 

Pyörä: Exc 300
Oletteko mistä hommannut uusia tyyppikilpitarroja? Törkiän hintasia tarroja on jälleenmyyjien kautta :mrgreen:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2017 7:21 am 

Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
HtH kirjoitti:
Oletteko mistä hommannut uusia tyyppikilpitarroja? Törkiän hintasia tarroja on jälleenmyyjien kautta :mrgreen:

Ktm nordic toimitti 2kpl tarroja kotiin veloituksetta. Onko sullakin hankautunut tarra kelvottomaksi emäputkessa?
Katsastus-setä halusi mulla, että tarra uusitaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2017 11:57 am 

Pyörä: Exc 300
Joo on hankautunut pahasti. Ei paljoa siitä tarrasta enää näe. Pitää seuraavaan laittaa jotaki suojaksi päälle. Eilen soitin nordicille ja meinasi että pitää jälleenmyyjän kautta tilata ja niinhän minä tein. Perkele.. :shock:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2017 7:20 am 

Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
HtH kirjoitti:
Joo on hankautunut pahasti. Ei paljoa siitä tarrasta enää näe. Pitää seuraavaan laittaa jotaki suojaksi päälle. Eilen soitin nordicille ja meinasi että pitää jälleenmyyjän kautta tilata ja niinhän minä tein. Perkele.. :shock:

Katsastussetä oli sitä mieltä, että uuden tarran voi laittaa muuallekkin pyörän runkoon, kuin johtojen
hankattavaksi emäputkeen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2017 2:05 pm 

Pyörä: kotari
Nyt tarttis Oulun seudulta lainaan 2011 vuosimallin exc:hen kuriputkea. Eli mun käsittääkseni 2012< ei enää passaa, ku eri halkaisija putkessa änkkärinputkeen nähden. Toi nimim. Hth on kolmisatkua kilvittämässä ja uupuu toi putki...

Tiedän, että voisha sen uudemman vm. Kuriputkenki nakata kiinni, ku periaattessa se riittää että se siinä on. Ite ku käytin nii sillo oli vaa katsastusmiehen mielestä pakko polkasta käyntiin.. :D

Nyt autamma uuden kurapyöräilijän harrastukseen mukaan. :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2017 4:24 pm 

Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
No mulla ois 16 mallin kuriputki jos kelpaa

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2017 6:07 pm 

Pyörä: kotari
tertsu kirjoitti:
No mulla ois 16 mallin kuriputki jos kelpaa

Tertsu se viittii aina jeleppiä, hienompi homma!

Hth ottanee sinnuu yhteyttä täsä piakkoin.

Mää tuon sulle syksyllä(lokakuu) sitten itse lipottua perämeren vaellussiikaa. 8) :D

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com