KTM EXC valkokilpiseksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

HtH
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 11:03 am
Pyörä: 701

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja HtH »

Tertsulle YV. :arrow:
asikha
Viestit: 78
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Pyörä: BMW
Paikkakunta: Sipoo

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja asikha »

Kävin viikolla näyttämässa konttorilla Gas Gas ec 300 -09, pyörän olen ostanut uutena maahantuojalta ja löytyy maahantuontitodistus, coc-todistus, kauppakirjat, vakuutusyhtiöltä todistus maastoliikennevakuutuksesta siitä päivästä kun pyörän ostin, mutta homma tyssäsi siihen kun ei ole punakilpipaperia eli ei voi saada valkokilpiseksi koska ei kuulemma täytä tämän päivän päästömääräyksiä. Onko kukaan käynyt rekisteröimässä ensiksi Virossa tällaista tapausta ja sen jälkeen rekisteröinyt härmään, menee vähän vaikeaksi mutta kaikkea kannattaa yrittää.
Jani M
Viestit: 2103
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kuulostaa siltä, että kannattaa vaihtaa konttoria.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

asikha kirjoitti:Kävin viikolla näyttämässa konttorilla Gas Gas ec 300 -09, pyörän olen ostanut uutena maahantuojalta ja löytyy maahantuontitodistus, coc-todistus, kauppakirjat, vakuutusyhtiöltä todistus maastoliikennevakuutuksesta siitä päivästä kun pyörän ostin, mutta homma tyssäsi siihen kun ei ole punakilpipaperia eli ei voi saada valkokilpiseksi koska ei kuulemma täytä tämän päivän päästömääräyksiä. Onko kukaan käynyt rekisteröimässä ensiksi Virossa tällaista tapausta ja sen jälkeen rekisteröinyt härmään, menee vähän vaikeaksi mutta kaikkea kannattaa yrittää.
Todistus vakuutuksen ottamisesta pitäs riittää. Soitahan konttorille saarnapuhelu tai vaiha konttoria.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
asikha
Viestit: 78
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Pyörä: BMW
Paikkakunta: Sipoo

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja asikha »

No nyt on Gas Gas katsastettu ja veroilmoitus tehty nyt odotellaan vaan päätöstä verojen suhteen. Konttorin vaihto auttoi, vakuutusyhtiön todistus vakuutuksesta kelpasi käyttöönottopäiväksi. Kyllä nämä rekisteröintiasiat on vielä lasten kengissä kun joka konttorilla tulkinta on erillainen käyttöönottopäivästä.
Miksutii
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Elo 15, 2012 6:42 pm
Pyörä: Ktm 300exc -13

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Miksutii »

asikha kirjoitti:No nyt on Gas Gas katsastettu ja veroilmoitus tehty nyt odotellaan vaan päätöstä verojen suhteen. Konttorin vaihto auttoi, vakuutusyhtiön todistus vakuutuksesta kelpasi käyttöönottopäiväksi. Kyllä nämä rekisteröintiasiat on vielä lasten kengissä kun joka konttorilla tulkinta on erillainen käyttöönottopäivästä.

Mulla riitti maahantuojaliikkeen kauppalasku(commercial invoice), jossa näkyi ostopäivämäärä ja luovutuspäivämäärä. Pyörä oli -13 mallinen jonka käyttöönottopäivämääräksi tuli siis luovutuspäivämäärä xx.11.2012 .

Pieneksi lisäkustannukseksi aiheutui tyyppikilpi jonka johtosarja oli hinkannut lukemakelvottomaksi. Tilasin uuden keitaalta runkonumerolla 50e+pk ja sähköpostiin tullut tilausvahvistus riitti katsastusmiehelle vakuudeksi uudesta tyyppikilven tilaamisesta.
KTMEXCSX
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 07, 2017 1:39 pm
Pyörä: KTM EXC/SX

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja KTMEXCSX »

Kysytäänpä tässäkin topicissa kun olen rekisteröintiä varten kunnostellut punakilpi EXC:tä.
Kävin papereita läpi ja huomasin että omistushistoria ei olekaan täydellinen.. Eli myyjäliikkeen ja ensimmäisen omistajan välinen luovari puuttuu. Pyörä on 2006 vuosimallia ja ymmärrettäväti myyjäliikkeeltä eikä 1. omistajalta ei enää löydy dokumentteja.

Voinko saman tien unohtaa koko rekisteröinnin? Trafille laitoinkin jo asiasta kyselyä mutta tullilta en löytänyt sopivia yhteystietoja josta asiaa tiedustella..

-KTM EXC200/SX-F250-
HtH
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 11:03 am
Pyörä: 701

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja HtH »

Itse rekisteröin tässä kesällä 300exc vm-11. Mullakaan ei ihan täydellinen omistushistoria ollut. Riitti Ktm nordicilta saatu tuontipaperi, liikkeen ja ensimmäisen omistajan väliset dokumentit ja sitten minun ja minua edeltävän välinen kauppakirja. Välistä jäi uupumaan 3kpl luovareita mutta eipä niitä kukaan kysellyt :)
KTMEXCSX
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 07, 2017 1:39 pm
Pyörä: KTM EXC/SX

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja KTMEXCSX »

Riitti Ktm nordicilta saatu tuontipaperi, liikkeen ja ensimmäisen omistajan väliset dokumentit ja sitten minun ja minua edeltävän välinen kauppakirja.
Hitto kun juuri nuo ensimmäiset puuttuu.. No täytyy soitella ja selvitellä. Dokumentteja on melko mahdotonta saada kun 2006 Racingbike taisi olla maahantuoja ja on vaihtanut omistajaa sen jälkeen. Motopalvelu on pyörän myynyt uutena mutta heiltäkään (eikä ekalta omistajalta) enää löydy papereita.
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Muistan lukeneeni jostain viestiketjusta, että KTM Nordicilla on Racing Biken maahantuontiajoilta arkisto. Ei muuta kuin kyselemään. Uskoisin, että maahantuontipaperit löytyy kyllä. Ihmettelen myös jos Motopalvelulla olisi uuden pyörän myyntipaperit hävitetty.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Syke »

HtH kirjoitti:Itse rekisteröin tässä kesällä 300exc vm-11. Mullakaan ei ihan täydellinen omistushistoria ollut. Riitti Ktm nordicilta saatu tuontipaperi, liikkeen ja ensimmäisen omistajan väliset dokumentit ja sitten minun ja minua edeltävän välinen kauppakirja. Välistä jäi uupumaan 3kpl luovareita mutta eipä niitä kukaan kysellyt :)
Kuinka tarkka oli katsastustapahtuma?
Hyväksytyn katsastuksen jälkeen netissä verottajalle joku ilmoitus? Ei tulliin..?
Kauan meni veropäätöksessä ja paljon oli tuon ikäiseen mopoon?
Braa-aab!
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja an13 »

Autoveroilmoitus tehdään verohallinnolle vaikkakin taustalla käytössä vanha tullin palvelu:
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/au ... tuspalvel/
HtH
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 11:03 am
Pyörä: 701

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja HtH »

Katsastus oli nätti homma. Mulla oli pyörässä katsastuksessa vilkut, valot, kuriputki ja putsarissa kuristin. Tyyppikilpi oli kulunut lukukelvottomaksi mutta riitti kuitti että uusi tilattu. Katsastuksessa ei pyörää käytetty käynnissä eikä valojen toimintaa testattu, katsurille riitti että kaikista laitteista löytyi E-hyväksyntä. Todella helppo juttu. Vakuutus ennen rekisteröintiä kuntoon ja samana päivänä kun leimalle niin käyttöönottoilmoitus. Rekisteröinnin jälkeen autoveroilmoitus. Mulla meni pari kuukautta päätöksessä mutta otin punakilvet niin sai kesän ajella 8) veroa tuli 470€.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Syke »

HtH kirjoitti:Katsastus oli nätti homma. Mulla oli pyörässä katsastuksessa vilkut, valot, kuriputki ja putsarissa kuristin. Tyyppikilpi oli kulunut lukukelvottomaksi mutta riitti kuitti että uusi tilattu. Katsastuksessa ei pyörää käytetty käynnissä eikä valojen toimintaa testattu, katsurille riitti että kaikista laitteista löytyi E-hyväksyntä. Todella helppo juttu. Vakuutus ennen rekisteröintiä kuntoon ja samana päivänä kun leimalle niin käyttöönottoilmoitus. Rekisteröinnin jälkeen autoveroilmoitus. Mulla meni pari kuukautta päätöksessä mutta otin punakilvet niin sai kesän ajella 8) veroa tuli 470€.
Missäpäin ja millä asemalla oli hyvä palvelu?
Otit siis kilvettömään vakuutuksen ennen katsastusta? Mikä käyttöönotto ilmoitus ja kenelle?

Ennen piti vakuutus olla vasta kilpeä haettaessa.
Jotenkin on tämäkin saatu sähköistämällä "paremmaksi".
Braa-aab!
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Syke »

"Sähköinen käyttöönottoilmoitus tehdään:

Ennen ajoneuvon käyttöä Suomessa esim. maahantuontivaiheessa
Jos ajoneuvo on tarkoitus rekisteröidä Suomeen
Jos ajoneuvo otetaan myöhemmin käyttöön ennen rekisteröintiä.
Ajoneuvon käyttöönottoilmoitusta ei tehdä jos ajoneuvoa siirretään muulla kuljetusvälineellä."

Eli tuo viimeinen lause vapauttaa ainakin mut ilmoituksen teolta, kun pakulla menen katsastukseen.
Soitin vielä verottajalle ja sain vahvistuksen asialle.

Pyörään tehtiin aivan tavallinen bonusoikeudellinen vakuutus, kun on menossa kerran rekisteriin.
Takarengas pitää vielä vaihtaa Fimmikumiin, niin sitten on valmis maanantain katsastukseen.
Braa-aab!
Vastaa Viestiin