KTM EXC valkokilpiseksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Mitä siinä CoC paperissa lukee päästöistä? Jos peli täyttää Euro3:n niin pitäis kelvata kilpiin 08:na.

EuroX vaatimusten voimaantulot alla (kopioitu MMAF:n foorumilta):

Kansannimi Säädös Voimaantulo Suomessa
Euro 1 97/24/EY Voimaantulo koskee 17.6.1999 alkaen uusia tyyppejä, 17.6.2003 kaikkia käyttöönotettuja
Euro 2 2002/51/EY (A-rajat) Voimaantulo koskee 1.4.2003 alkaen uusia tyyppejä, 1.7.2004 kaikkia käyttöönotettuja (näistä enduro- ja trialpyörille annettu 1 vuosi lisäaikaa)
Euro 3 2002/51/EY (B-rajat) Voimaantulo koskee 1.1.2006 alkaen uusia tyyppejä, 1.1.2007 kaikkia käyttöönotettuja (paitsi alle 5000 kappaleen myyntierään kuuluvaa 1.1.2008 alkaen)
Berg
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 6:46 pm
Pyörä: Ktm 625
Paikkakunta: Kokkola

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Berg »

Kyllä pitäisi onnistua. Mulla just KTM 300 EXC -07 kilvetys kesken eikä ole mitään punakilpipapereita olemassa.
Viimeksi muokannut Berg, La Heinä 21, 2012 7:22 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

Ei koske munkaan asia KTM:ää, mutta kysyn kuitenki, kun tässä ketjussakin mainittiin jossain kohtaa, että noudataan sen vuoden sääntöjä, minkä vuoden mallia pyörä on.

Olin tossa juttusilla vanhemmista valkokilpisistä, mm. mun yz 250 wr -89 liikkuu välillä ihan tielläkin ja siinähän ei ole oikeen mitään varustusta, on etu-/takavalo ja jarruvalo takajarrulta. Vilkkuja, äänimerkkiä, mittaria, peilejä yms. ei ole.

Joku vaan kysyi minulta, että onko pyörä laillinen ajaa tiellä, jos vaikka joudut ratsiaan.

Mites se menee nykyään näissä, mitä varustusta pitäisi lainmukaan olla?
Pienellä haulla en löytänyt tähän selkeää vastausta ja onko tolla pyörän iällä jokin merkitys?
Ei taida HD-miehilläkään aina olla kaikki varusteet matkassa, kun huitovat käsillään tuolla ennen risteystä.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
tade-
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2012 7:33 am
Pyörä: Husqvarna ?

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja tade- »

Kiitti vinkeistä!

CoC todistusta mulla ei vielä ole, onko MP-Racing ainoo mesta mistä sen saa? Ukko pyytää melkein 130€ siitä lapusta! :roll:

Tuo maffin päiväys systeemi selvensi, eli tuskin minulla mitään ongelmia tulee kilpihommissa :)!

kiitos

-Sakari
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja THA »

teneraattori, tuon ikäsessä pitää olla jo kaikki mahdollinen, ainoastaan takavalon ei tarvii olla E-hyväksytty, mut vilkut, peilit jne. tars löytyä. Kyllä noi jutut finlex'stä löytyy, ja se haku siel on itse asiassa ihan toimiva.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Vähän finlexiä helpommin eli kootusti nämä määräykset löytyy katsastajan käsikirjasta...

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

Joo, löytyihän tuolta finlex-sivuilta ajoneuvolaki, ja sieltä luku 4 ja jos jotenkin edes tulkitsin lakia oikein, niin mun pyörässä pitäisi lain mukaan nykyisen varustuksen lisäksi olla: äänimerkinantolaite, nopeusmittari, kuljettajalla riittävä näkyvyys taakse(voidaan järjestää taustapeilillä) ja laite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi. Vilkuista en löytänyt lakimääräystä.

Mitähän tämä kohdallani sitten tarkoittaa? ns. kumitorvi äänimerkiksi, jokin esim. sigma-nopeusmittariksi ja esim. vaijerilukko luvattoman käytön estämiseksi(lailla tarkoitetaan kai esim. ratti/virtalukkoa).

Voihan se olla, että kyseisiä varusteita en virittele(vuosiin ei niitä ole kukaan kaivannut), mutta miksi minulla sitten on valkokilpipyörä ja maksan siitä tarvittaessa liikennevakuutusta, jotta voin ajaa jonkin siirtymän esim. taajamassa?

Viestiketjun aihe oli ktm valkokilpiseksi, joten pahasti lähti harhateille(pahoittelut). Lopetan pohdinnan tässä ketjussa.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Sori vanhan topicin nosto, eikä oo edes EXC kyseessä...

Ostin Husqvarnan TE 450 vm.07

Pyörä valmistettu 1.12.2006
Punakilpipaperi löytyy 26.03.2008

Eli siis pyörää käsitellään vuoden 2008 pyöränä, pyörässä on kiinni katillinen pakoputki E3 leimalla, sekä tarvittavat valot vilkut yms... Olen käynyt nyt kolmella konttorilla ja kukaan ei osannut vastata että meneekö tuo pyörä noiden päästöhommien puolesta kilpiin vai ei?

Olisiko kellään mitään tietoa kilvittämiseen liittyen tähän tilanteeseen?

-Sakari
EURO2 (uusin 2003/77A) normin enska ja trial pyörät max 5000kpl per malli on saanut kilpiin 1.1.2008 (tavalliset katumopot oli jo 1.1.2007) asti, kuka sitä määrää valvoo niin ei hajua, KTM varmaan ei kirjoita enää papereita jos 5000kpl on täynnä..?

Tän Hukswarnan tulee täyttää EURO 3 normin vaatimukset. 26.3.2008 perustella EURO3 ja 2006/120/EY tai uudempi...

Sikäli vähän ilkeä saattaa olla kun on valmistettu jo 1.12.2006 jolloin oli 2005/30/EY voimassa (tai vanhoilla tyypeillä 2003/77B 1.1.2007 asti)

Menee siis EURO3 niin että 2003/77B->2005/30->2006/27->2006/72->2006/120->2009/108 uusin tällä hetkellä.

EURO4 ei vielä ole tullut mopoihin.

Toivottavasti tästä oli jotain apua, paperilla nuo todistellaan tai täydellisellä tyyppihyväksyntä numerolla mopon kilvessä.

Kun on esim numero e1*98/14*023*05 mopossa niin sillä pääsee tietoihin josta selviää päästötaso ym tiedot. Poikkeuksia toki voi olla eksoottisempien merkkien kohdalla ja sillon tarvii sitten COC paperia.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
tade-
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2012 7:33 am
Pyörä: Husqvarna ?

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja tade- »

JIIÄSSÄ kirjoitti:
Sori vanhan topicin nosto, eikä oo edes EXC kyseessä...

Ostin Husqvarnan TE 450 vm.07

Pyörä valmistettu 1.12.2006
Punakilpipaperi löytyy 26.03.2008

Eli siis pyörää käsitellään vuoden 2008 pyöränä, pyörässä on kiinni katillinen pakoputki E3 leimalla, sekä tarvittavat valot vilkut yms... Olen käynyt nyt kolmella konttorilla ja kukaan ei osannut vastata että meneekö tuo pyörä noiden päästöhommien puolesta kilpiin vai ei?

Olisiko kellään mitään tietoa kilvittämiseen liittyen tähän tilanteeseen?

-Sakari
EURO2 (uusin 2003/77A) normin enska ja trial pyörät max 5000kpl per malli on saanut kilpiin 1.1.2008 (tavalliset katumopot oli jo 1.1.2007) asti, kuka sitä määrää valvoo niin ei hajua, KTM varmaan ei kirjoita enää papereita jos 5000kpl on täynnä..?

Tän Hukswarnan tulee täyttää EURO 3 normin vaatimukset. 26.3.2008 perustella EURO3 ja 2006/120/EY tai uudempi...

Sikäli vähän ilkeä saattaa olla kun on valmistettu jo 1.12.2006 jolloin oli 2005/30/EY voimassa (tai vanhoilla tyypeillä 2003/77B 1.1.2007 asti)

Menee siis EURO3 niin että 2003/77B->2005/30->2006/27->2006/72->2006/120->2009/108 uusin tällä hetkellä.

EURO4 ei vielä ole tullut mopoihin.

Toivottavasti tästä oli jotain apua, paperilla nuo todistellaan tai täydellisellä tyyppihyväksyntä numerolla mopon kilvessä.

Kun on esim numero e1*98/14*023*05 mopossa niin sillä pääsee tietoihin josta selviää päästötaso ym tiedot. Poikkeuksia toki voi olla eksoottisempien merkkien kohdalla ja sillon tarvii sitten COC paperia.
Ok, no nyt sitten jänskättääkin... Saan tuon tyyppikilven numerosarjan kohta s-postiin, pääseekö sen avulla tavallinen tallaaja jäljittämään että meneekö läpi vai ei?

Kiitos asiantuntevasta avusta
-Sakari
tade-
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2012 7:33 am
Pyörä: Husqvarna ?

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja tade- »

Elikkä siis rungossa tällänen merkintä, kun E3*2002/24*0100

Eli näillä näkymin ei oo toivoo saada rekisteriin tota mopoo??

-Sakari
EsaM
Viestit: 246
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 11:27 am
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300
Paikkakunta: Vaasa

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja EsaM »

Nostetaan vähäsen tätä topiccia.

Rekisteröinti polttelee myös täälä suunnassa. Töiden lomassa koitin lueskella tätä läpi mutten hurskastunut kauheasti. :lol:

Ongelman ydin: KTM EXC400 2005, käyttöönotto/punakilpipaprut vuodelta 2008.

Tuottaako tämä kolmen vuoden välivaellus ongelmia rekisteröinnissä päästöjen suhteen ja verotetaanko tuo kumman vuoden perusteella?

-Esa
Kickstar my heart!
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Väittäisin, että verotus menee CoC:n mukaan...
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja ttv »

Autovero mennee rekisteröimättömässä pyörässä valmistusajankohdan perusteella: jos ajoneuvoa ei ole aiemmin rekisteröity, lasketaan ajoneuvon ikä autoverotuksessa valmistuskuukauden perusteella.

--> autoveron ikävähennys lasketaan vuoden 2005 valmistusajankohdan mukaan.

Rekisteröintikatsastuksessa ajoneuvon tulee täyttää sen ensimmäisenä käyttöönottoajankohtana Suomessa voimassa olleet tai tätä uudemmat tekniset vaatimukset.

--> jos ei ole aikaisempaa näyttöä käyttöönotosta kuin tullin paperit vuodelta 2008, mennään rekisteröintikatsastuksessa sen vuoden vaatimusten mukaan.
rocksted
Viestit: 39
Liittynyt: To Huhti 21, 2011 5:39 pm
Pyörä: XR600R

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja rocksted »

Kilvitin juuri 2006 EXC450:n, muistaakseni katsastusmiehen mukaan olisi vielä 2007 papereilla mennyt läpi muttei uudemmilla.

Ota yhteyttä johonkin konttoriin ja kysy. Sillä selviät helpoiten.
Eeva
Viestit: 45
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:54 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Menee otsikon ohi... sori. Suunnitelmissa on laitaa rekisteröimätön Husqvarna te 310 v. 2012 kilpiin. Luin ketjua asiaan liittyen ja ihan kaikki ei mennyt perille.... Tarvittavat hiluvitkuttimet mm. vilkut on, koska olen ostanut mopon uutena Mp-racingista ja sain ne silloin mukaani. Sit mulla on tullin papru "ilmoitus ajoneuvon käyttöotosta". Siirtokilven olen mopoon kisoja varten hakenut kahdesti, viimeisen muistaakseni vuonna 2013. Mitään paperia siitä en tosin löydä. Tarvitsenko siitä jotain dokimenttia? Mikäs toi Coc paperi on josta täällä on ollut puhetta?? Kysynkö sitä siis Mp-racingista?

Mopo on nyt vakuutettu Ifissä ns. "vanhaan hintaan" 400e/vuosi, sisältäen palo- ja varkausvakuutuksen. Kyselin vakuutusta ja rekisteröinnin jälkeen vakuutus olisi 730e/vuosi sisältäen palo- ja varkausvauutusken.

Neuvoja (rautalangasta) asiaan liittyen otetaan kiitollisuudella vastaan :)

Terv. Eeva
Vastaa Viestiin