KTM EXC valkokilpiseksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

Ostin hiljattain 400:n EXC:n ja pyörä on tarkoitus laittaa valkokilpiseksi. Tällä hetkellä mopossa on tullin punakilpiseksi hyväksyntä/tms
Mitä toimenpiteitä vaatii pyörälle & paperisodan puolella?

-HR-
KTM EXC 400 -04
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Kipa »

humpparitari kirjoitti:Ostin hiljattain 400:n EXC:n ja pyörä on tarkoitus laittaa valkokilpiseksi. Tällä hetkellä mopossa on tullin punakilpiseksi hyväksyntä/tms
Mitä toimenpiteitä vaatii pyörälle & paperisodan puolella?

-HR-
KTM EXC 400 -04
Ekana käyttöön toi foorumin mainio haku-osio... :wink:

Kipa
Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

Nonnii

Rojekti pamahti käyntiin, kun tilasin romppeet saksasta ja nyt vaan odottelemaan ja suunnittelemaan mitenkä virittelisi vilkut, mittarit (tunti ja nopeus) ja peilit.

Jarruvalojen kanssa voi tulla hieman ongelmia, kun tietääkseni ainakaan etujarrussa ei ole anturia eikä tuo jalkajarrun anturikaan tunnu toimivan.

Toinen ropbleema voipi olla nuo desibelit. Mahtaa joutua villoittamaan änkän ennen kun vie katsastukseen.

eteenpäin sano KTM-kuski lumessa.

-HR-
FIN_GSer
Viestit: 80
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 5:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja FIN_GSer »

Terve

Millainen vaatimustenvastaavuustodistus (COC) sinulla on?

Kilvittelin omaani 2006 ja katsastussetä mutisi jotain sen suuntaista että: "noilla papereilla pärjää vielä vuoden loppuun". Siis viimevuoden.
Jos olisin koittanut niillä paparuilla tänä vuonna, niin olisi ollut jotain vaikeuksia saastehommien kanssa.

Sulla saattaa olla eri, kun kone on vanhempi ?

Risto
Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

Tilasin vaatimuksenvastaavustodistuksen tänään KTM Nordicilta. Sen kanssa ei ollut suurempia ongelmia, kun vaan kaivoin pyörän valmistenumeron. Lupasivat laittaa tänään postiin ja huomenna voin kertoa tarkemmin mitä se sisältää.

Nyt pitää ottaa puhelu Saksaan, kun ei ala osia kuulumaan.
-HR-


FIN_GSer kirjoitti:Terve

Millainen vaatimustenvastaavuustodistus (COC) sinulla on?

Kilvittelin omaani 2006 ja katsastussetä mutisi jotain sen suuntaista että: "noilla papereilla pärjää vielä vuoden loppuun". Siis viimevuoden.
Jos olisin koittanut niillä paparuilla tänä vuonna, niin olisi ollut jotain vaikeuksia saastehommien kanssa.

Sulla saattaa olla eri, kun kone on vanhempi ?

Risto
Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

Tää COC on nähtävästi tilattu tehtaalta. Tässä on pyörän valmistenumero ja kaikki speksit mitä pyörään liittyy. tehot, päästöt, desibelit moottorin numero jne.
HR



FIN_GSer kirjoitti:Terve

Millainen vaatimustenvastaavuustodistus (COC) sinulla on?

Kilvittelin omaani 2006 ja katsastussetä mutisi jotain sen suuntaista että: "noilla papereilla pärjää vielä vuoden loppuun". Siis viimevuoden.
Jos olisin koittanut niillä paparuilla tänä vuonna, niin olisi ollut jotain vaikeuksia saastehommien kanssa.

Sulla saattaa olla eri, kun kone on vanhempi ?

Risto
Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

Projekti alkaa olla päätöstä vaille (eli verojen maksua) valmiina. Kävin perjantaina katsastamassa mopon ja käväsin tullissa paperinipun kanssa. COC kelpasi ihan ok. Pyörän papereista sen verran että tuontikauppakirja taitaa olla melko tärkeä ( eli se kauppakirja mikä tehdään esim saksassa)

Suurimpana hommana tässä revohkassa oli ruuvata vilkut paikalleen ja etsiä äänimerkin virtapiuhat tankin alta. Nopeusmittarina toimii joku sigma. Sähköhommissa helpottaa huomattavasti kotarin manuaali missä on sähkökuvat (esim vilkkujen merkkivalon kytkentään).

Nähtävästi loppuviikosta tulee sitten veropäätös ja etupyörään laakerit sitten auton voi laittaa naftaliiniiin toistaiseksi.

Koodailen kuvia jossain vaiheessa.

Seuraava projekti onkin sitten virtalukon ruuvaaminen paikalleen ja virtaviivaisemman kilpitelineen rakennus..

-HR-


humpparitari kirjoitti:Tää COC on nähtävästi tilattu tehtaalta. Tässä on pyörän valmistenumero ja kaikki speksit mitä pyörään liittyy. tehot, päästöt, desibelit moottorin numero jne.
HR



FIN_GSer kirjoitti:Terve

Millainen vaatimustenvastaavuustodistus (COC) sinulla on?

Kilvittelin omaani 2006 ja katsastussetä mutisi jotain sen suuntaista että: "noilla papereilla pärjää vielä vuoden loppuun". Siis viimevuoden.
Jos olisin koittanut niillä paparuilla tänä vuonna, niin olisi ollut jotain vaikeuksia saastehommien kanssa.

Sulla saattaa olla eri, kun kone on vanhempi ?

Risto
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Erinomainen tuuri sulla - omasta -05:sta katsastajan tuomio oli, että ei saa enää 2006/2007-vuodenvaihteen jälkeen, koska saastemääräykset ovat muuttuneet. Muyin sitten sellaisenaan, kun ei enää ollut toivoa rekisteröidä. Ei vaikka kyseessä oli tehtaan jäljiltä oleva enduro vilkkuineen, äänenvaimentimineen ja rattilukkoineen. Näin se onni täällä vaihtelee...
Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

Joo kyllähän tuo ottais pattiin, kun on tullut uhrattua jokunen tunti rakenteluun et voi viedä katsastukseen.

Tuli tuossa alkuviikosta pieniä mutkia matkaan verojen osalta, koska mulla ei ollut saksan rekisteriotetta. Tulli katsoo pyörän 04-vuoden malliksi jota ei ole käytetty ja tarjoaa uuden veroja.
Jouduin tekemään verohuojennushakemuksen tullihallitukseen ja nyt odotellaan päätöstä. Tullivirkailija kyllä sanoi, että kyllä ne paperit saataisiin jotenkin saksasta, mutta kun olin jo lähettänyt huojennushakemuksen niin sanoi, että antaa mennä niin. Liitteenä mulla oli siinä saksan kauppakirja mistä selvisi pyörän käyttöönottopäivä.

Nyt kiinnostaisi millaisia kilpitelineitä olette väkertäneet mopoihinne?



niffestone kirjoitti:Erinomainen tuuri sulla - omasta -05:sta katsastajan tuomio oli, että ei saa enää 2006/2007-vuodenvaihteen jälkeen, koska saastemääräykset ovat muuttuneet. Muyin sitten sellaisenaan, kun ei enää ollut toivoa rekisteröidä. Ei vaikka kyseessä oli tehtaan jäljiltä oleva enduro vilkkuineen, äänenvaimentimineen ja rattilukkoineen. Näin se onni täällä vaihtelee...
Villeeh
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 3:25 am

Viesti Kirjoittaja Villeeh »

Meinaatko kilpitelineellä tällaista hyväksyttyä mallia vaiko ihan enskatelinettä.

eikös se ole aika käypänen tämä EXC oma teline tehtaalta tullessaan, Vähän kuumailmapuhaltimella laillisemmaksi kulmaa ja voila :wink:

Haittaako jos jatkoissa saatan linkitellä muille foorumeille tätä sun aihetta, neuvomalla punakilpinen=valkokilpiseksi. :?:
Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

Enskateline kiinnostaa enemmän (vähemmän särkyviä osia). Pitänee pysytellä enemmälti sorapintaisilla teillä ja välttää ihmisasutusta :D Kokeilen siiis taivuttaa tuota kotarin omaa kun on siinä näköjään ollut joku kilpi ennenkin kiinni.
Laita vaan linkitystä eteenpäin. Ihan hyvä jos tästä on jotain apua pyörää kilvittävälle.

Villeeh kirjoitti:Meinaatko kilpitelineellä tällaista hyväksyttyä mallia vaiko ihan enskatelinettä.

eikös se ole aika käypänen tämä EXC oma teline tehtaalta tullessaan, Vähän kuumailmapuhaltimella laillisemmaksi kulmaa ja voila :wink:

Haittaako jos jatkoissa saatan linkitellä muille foorumeille tätä sun aihetta, neuvomalla punakilpinen=valkokilpiseksi. :?:
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

humpparitari kirjoitti:Joo kyllähän tuo ottais pattiin, kun on tullut uhrattua jokunen tunti rakenteluun et voi viedä katsastukseen.

Tuli tuossa alkuviikosta pieniä mutkia matkaan verojen osalta, koska mulla ei ollut saksan rekisteriotetta. Tulli katsoo pyörän 04-vuoden malliksi jota ei ole käytetty ja tarjoaa uuden veroja.
Jouduin tekemään verohuojennushakemuksen tullihallitukseen ja nyt odotellaan päätöstä. Tullivirkailija kyllä sanoi, että kyllä ne paperit saataisiin jotenkin saksasta, mutta kun olin jo lähettänyt huojennushakemuksen niin sanoi, että antaa mennä niin. Liitteenä mulla oli siinä saksan kauppakirja mistä selvisi pyörän käyttöönottopäivä.

Nyt kiinnostaisi millaisia kilpitelineitä olette väkertäneet mopoihinne?



niffestone kirjoitti:Erinomainen tuuri sulla - omasta -05:sta katsastajan tuomio oli, että ei saa enää 2006/2007-vuodenvaihteen jälkeen, koska saastemääräykset ovat muuttuneet. Muyin sitten sellaisenaan, kun ei enää ollut toivoa rekisteröidä. Ei vaikka kyseessä oli tehtaan jäljiltä oleva enduro vilkkuineen, äänenvaimentimineen ja rattilukkoineen. Näin se onni täällä vaihtelee...
Niin tarkoitin vain, että ei ollut enää toivoakaan rekisteröidä enduroa, joka oli tehtaan rekisteröintivarusteissa, saaste- ja äänimitoissa, mutta nyt näemmä onnistuu taas! Ilmeisesti oikean katsastustoimston löytäminen on avain onnistuneeseen katsastukseen.
Avatar
humpparitari
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 12:08 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja humpparitari »

niffestone kirjoitti:
humpparitari kirjoitti:Joo kyllähän tuo ottais pattiin, kun on tullut uhrattua jokunen tunti rakenteluun et voi viedä katsastukseen.

Tuli tuossa alkuviikosta pieniä mutkia matkaan verojen osalta, koska mulla ei ollut saksan rekisteriotetta. Tulli katsoo pyörän 04-vuoden malliksi jota ei ole käytetty ja tarjoaa uuden veroja.
Jouduin tekemään verohuojennushakemuksen tullihallitukseen ja nyt odotellaan päätöstä. Tullivirkailija kyllä sanoi, että kyllä ne paperit saataisiin jotenkin saksasta, mutta kun olin jo lähettänyt huojennushakemuksen niin sanoi, että antaa mennä niin. Liitteenä mulla oli siinä saksan kauppakirja mistä selvisi pyörän käyttöönottopäivä.

Nyt kiinnostaisi millaisia kilpitelineitä olette väkertäneet mopoihinne?



niffestone kirjoitti:Erinomainen tuuri sulla - omasta -05:sta katsastajan tuomio oli, että ei saa enää 2006/2007-vuodenvaihteen jälkeen, koska saastemääräykset ovat muuttuneet. Muyin sitten sellaisenaan, kun ei enää ollut toivoa rekisteröidä. Ei vaikka kyseessä oli tehtaan jäljiltä oleva enduro vilkkuineen, äänenvaimentimineen ja rattilukkoineen. Näin se onni täällä vaihtelee...
Niin tarkoitin vain, että ei ollut enää toivoakaan rekisteröidä enduroa, joka oli tehtaan rekisteröintivarusteissa, saaste- ja äänimitoissa, mutta nyt näemmä onnistuu taas! Ilmeisesti oikean katsastustoimston löytäminen on avain onnistuneeseen katsastukseen.


Nonnii nyt on maansiirtokone liikenteessä. Tosin veropäätöstä ei ole tullut vieläkään, joten ajelen siirtokilvillä. Kyllähän tuo eilisen 135 km lenkin jälkeen tuntui kannattavalta projektilta vaikka veropäätöstä ei ole vielä tullutkaan 8)
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

punakilpisestä valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Niffestone kirjoitti -05 pyörän rekisteröinnistä, ettei sitä voisi katsastuskonttorin mukaan rekisteröidä.

Omakohtaisen kokemuksen mukaan (pyörä rekisteröity punakilpisestä valkokilpiseksi 2006) ja muutoskatsastusasiat tarkistettu myös Smoton toimesta AKE:sta ko. vuonna.
Pyörän katsatuksessa noudatetaan sen vuoden sääntöjä, jonka vuoden mallia pyörä on. Katsastuskonttoreissakin on eroja. Kaikki eivät olleet ajantasalla sääntöjen suhteen!!! Soittokierros katsastuskonttoreihin oli tyrmistyttävä- tietämys muutosrekisteröinnistä ala-arvoista! Esim. Rantaperkiön /Tampere-katsastuskonttorin kommentti oli- onhan niitä yrittäjiä käynyt, mutta pakokaasutesteistä jäivät kaikki kiinni. Eli siellä ei puhelinkeskustelun mukaan huomioitu pyörän vuosimallin mukaista rekisteröintisääntöä vaan noudatettiin sen vuoden sääntöä, mikä on kulloinkin menossa eli vuonna -06 vuoden -06 sääntöjä riippumatta pyörän vuosimallista.

Tuskin katsastussäännöt on myöhemmin muuttuneet. Autojen kohdalla on vastaavat säännöt-vai oletteko kuulleet, että USA:sta tuodun v.-65 mallin Mustangin pitää mm. läpäistä v. 2008 pakokaasusäännöt?
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Katsastuskonttorit olivat tuolloin harvinaisen yksimielisiä sovellettavista säännöistä, jotka olivat kulloinkin voimassa olevat sen vuoden säännökset eli valmistus-, malli- tai myyntivuosi ei silloin kiinnostanut, kun asia oli ajankohtainen, vaan kaikkiin rekisteröitäviin pyöriin sovellettiin sen hetkisiä säädöksiä.
Vastaa Viestiin