Sain hankittua Raimolta perus-GS:n matalan pleksin joka paransi asiaa mutta ei lopettanut pään vatkaamista. No, häränniskaisilla kunnon kurapyöräilijöillä ei kuula heilu mutta kukkakeppikaula-minulla kyllä. Jotain muutakin oli tehtävä - punttisalille en lähtisi Karelinin jumppaa tekemään.
Kuskin kypärän taakse syntyy ilmeisesti pyörre, joka takanaolijan vaikutuksesta kiusaa minua - siispä se epäsäännöllisesti käyttäytyvä pyörre pitäisi saada rikottua. Jos kypärän pinta olisi kuin golfpallossa, saattaisi se auttaa asiaa? Uutta pintaa ei saa tehtyä eikä alkuperäistä ole syytä alkaa hiomaan, joten eikun jälleen selaamaan mielipuolen näpertelyopasta, siitä inssailemaan ja muovailemaan epoksitahnasta spoilereita!
Ensiksi tein malliksi kuvissa näkyvän keskimmäisen töpön, joka ei auttanut. Täytyi siis saada sivuvirtaukset rikki? Lisää epoksia kaupasta ja olohuoneen pöydän ääreen. Raakamallit hiottiin hiukan vähemmän raaemmiksi ja sitten niitä piti päästä kokeilemaan. Tesan purkkatarralla kiinni suuperttiin ja baanalle: Yksin ajettaessa ei olo ainakaan pahentunut joten uskalsin pyytää Rouvan kyytiin ja tuijottelemaan uutta takaraivodesignia.
Tulos: tähän astisilla kokeiluilla ja noin 2 000 km ajon jälkeen spoilerit ovat pysyneet kiinni - ja lopettaneet pään vatkaamisen lähes kokonaan! Sen verran hyvin ovat toimineet, että en niitä irti ota. Mitäpä se ei inssi keksisi...?!
