Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Kesä 06, 2020 8:16 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 9:35 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 867
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Vaihdevivun kiinnitysruuvin vastamutteri tuli hitsattua yläpuolelle kiinni.
Kevennys- ja heikennusreikiä tuli porailtua sekä maalia pintaan suhnuteltua, eipähän sitten ruostu ihan niin nopeasti :lol:
Mutta, miksi siitä tuli musta. Noh, kohta se on kuranvärinen.

Alkuperäisen alumiinisen ja teräksisen tarvikepolkimen vallan huomiota herättävä painoero tuli myös punnittua :P
- BMW alkup. n.100g.
- Emgo n.185g.
- Varresta kevennelty Emgo n.160g.


Liitteet:
Emgo_Valmis.jpg
Emgo_Valmis.jpg [ 66.19 KiB | Katsottu 5942 kertaa ]

_________________
"Ikuisuus projekti"
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 10:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Onkos kellään semmoista ulosvetäjää, jolla saisi tuon Challengerin vauhtipyörän irti.
Eli siinä pitäisi olla M38x1.5 mm mutterikierre ja vetotappi sitten keskellä.
Olisi yksi kerholaisen pyörä vähän hoitoa vaille, kun vapaakytkin on hajalla ja pitäisi se magneeton vauhtipyörä saada irti.

Tai tietääkö joku mistä saisi M38x1.5 mm kierteisen mutterin jostain. Sitä voisi vetää ihan tavallisella ulosvetäjällä sitten ulos.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Edit:
PS. Yritettiin vetää sitä vauhtipyörää ulos tänään ihan tavallisella ulosvetäjällä. Mutta homma ei onnistu, koska kaikki vauhtipyörän ulkopinnat ovat kartioita, joista ei saa kunnolla kiiinni


Viimeksi muokannut Pekkavee päivämäärä Ke Loka 12, 2011 1:06 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 11:44 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 867
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Pekkavee kirjoitti:
Onkos kellään semmoista ulosvetäjää, jolla saisi tuon Challengerin vauhtipyörän irti.
Eli siinä pitäisi olla M38x1.5 mm mutterikierre ja vetotappi sitten keskellä.
Olisi yksi kerholaisen pyörä vähän hoitoa vaille, kun vapaakytkin on hajalla ja pitäisi se magneeton vauhtipyörä saada irti.

Tai tietääkö joku mistä saisi M38x1.5 mm kierteisen mutterin jostain. Sitä voisi vetää ihan tavallisella ulosvetäjällä sitten ulos.

Pekka
:shock: :shock: :shock:



Arvelisin että, saattais tavoittaa enemmän lukijoita tuolta "pyörä-osastolta" viewtopic.php?f=5&t=4130&start=600 :wink:


Kurkkaan omat mutterinurkat.

_________________
"Ikuisuus projekti"
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 11:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Sottapytty kirjoitti:
Arvelisin että, saattais tavoittaa enemmän lukijoita tuolta "pyörä-osastolta" viewtopic.php?f=5&t=4130&start=600 :wink:
Kurkkaan omat mutterinurkat.

Kiitos vinkistä.
Laitoin sinne saman jutun.
Eipä ole tullut seurattua näitä pikkuBemari ketjuja.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 12:08 am 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 867
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Ykspähän 38mm. löytyi, mutta väärällä nousulla :cry:

_________________
"Ikuisuus projekti"
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 12:49 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Sottapytty kirjoitti:
Ykspähän 38mm. löytyi, mutta väärällä nousulla :cry:

Kiitos yrityksestä. :P :P :P

Ei toi M38x1.5 mm mutteri ole varmaan kovin yleinen mutteri.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 1:11 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2361
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Hydrauliliikkeestä löytyy

esim.

http://www.kramp.com/shop/action/itemca ... +x+M38+x15

käyppä kyseleen...

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 2:48 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Juhana kirjoitti:
Hydrauliliikkeestä löytyy

esim.

http://www.kramp.com/shop/action/itemca ... +x+M38+x15

käyppä kyseleen...

Hmmm...

Toi oli ymmärtääkseni ruuvikierre. :roll: :roll: :roll:
Pitäisi olla mutterikierre eli siis sisäpuolinen kierre, jonka voi kiertää sinne vauhtipyörään.

Pitäisi olla tuommonen vehje, mutta kun ei voi odottaa niin kauaa ja maksaa mansikoita tuosta ulosvetäjästä.
G650 vauhtipyörän ulosvetäjä


Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 9:51 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2616
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Pekkavee kirjoitti:
Pitäisi olla tuommonen vehje, mutta kun ei voi odottaa niin kauaa ja maksaa mansikoita tuosta ulosvetäjästä.
G650 vauhtipyörän ulosvetäjä


Pekka
:shock: :shock: :shock:


Minä tein Funduroon koneremontin joku vuosi sitten. Silloin BMW:n ulosvetäjä maksoi 13 euroa. Tilasin sellaisen, toimitusaika oli todella pitkä. Aikanaan se sitten tuli ja pistin sen tarpeettomana uudelleen kiertoon. Tämä sen takia kun en voinut odottaa niin pitkään vaan teetätin sopivan ulosvetäjän. Minulla on kaapissa edelleen oululaisessa konepajassa tehty malli. Maksoin siitä aikoinaan 50 euroa. Sisäpuolisen kierteen koko on siinä M38x1.5. Jos kiinnostaa, ottakaa yhteyttä yv:llä. Esittäkää sellainen tarjous josta ei voi kieltäytyä. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 12:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2361
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Pekkavee kirjoitti:
Juhana kirjoitti:
Hydrauliliikkeestä löytyy

esim.

http://www.kramp.com/shop/action/itemca ... +x+M38+x15

käyppä kyseleen...

Hmmm...

Toi oli ymmärtääkseni ruuvikierre. :roll: :roll: :roll:
Pitäisi olla mutterikierre eli siis sisäpuolinen kierre, jonka voi kiertää sinne vauhtipyörään.

Pitäisi olla tuommonen vehje, mutta kun ei voi odottaa niin kauaa ja maksaa mansikoita tuosta ulosvetäjästä.
G650 vauhtipyörän ulosvetäjä


Pekka
:shock: :shock: :shock:


Joo,mut tietysti tarkoitin sitä mutterivastakappaletta,mikä tuohon tulee :roll: ,mutta ei ollut kuvaa.Siinä on sisäpuolinen kierre.Mutta jos se ei ole tarpeeksi syvä,tms.sorvarihan sulle tekee tuon hetkessä.

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 1:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
OK, käyn kyselemässä.
Kiitos tiedosta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 1:19 am 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 867
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Seuraava projekti on vähän vähemmän mekaaninen.



Homma alkoi asiallisempien vedenpitävien liittimien hankinnalla autotarvikeliikkeestä.




PCV/AT paketin mukana tulleet helppokäyttöiset, mutta hämmästyttävän heikkotasoiset "ryöstöliittimet" korvautuvat työllä, tinalla, kutistesukalla ja kumi- ja kangasteipillä.

Muutoin kiinteisiin johtoihin (kampianturi ja virta) tulevat lisäksi nuo liittimet.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: 2-napainen liitin kumisuojilla
Vedenpitävä_liitin.jpg
Vedenpitävä_liitin.jpg [ 66.56 KiB | Katsottu 5630 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Puna/harmaat pillerit liki keskellä kuvaa, ovat nuo lelumaiset ryöstöliittimet.
PCV_AT200.jpg
PCV_AT200.jpg [ 68.93 KiB | Katsottu 5630 kertaa ]

_________________
"Ikuisuus projekti"
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 2:49 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Sottapytty kirjoitti:
Seuraava projekti on vähän vähemmän mekaaninen.
Homma alkoi asiallisempien vedenpitävien liittimien hankinnalla autotarvikeliikkeestä.
PCV/AT paketin mukana tulleet helppokäyttöiset, mutta hämmästyttävän heikkotasoiset "ryöstöliittimet" korvautuvat työllä, tinalla, kutistesukalla ja kumi- ja kangasteipillä.
Muutoin kiinteisiin johtoihin (kampianturi ja virta) tulevat lisäksi nuo liittimet.

Joo, mä en käytä muuta kuin vulkanoituvaa teippiä teippinä enää nykyään.
Esim Bilteman tuotenumero 29504.
Se vulkanoituu hyvin täysin veden ja ilman pitäväksi, kai.
Ja tietysti sitten kutistesukkaa jne.
Ja juottamista.

Mihin sä tuota kangasteippiä aiot laittaa?

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 6:46 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 867
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Kangasteippiä, eli sellaista lätkämailoihin laitettavan kaltaista, oon laittanut haaroittuville kevyehköä suojaa kaipaaville johto-osuuksille. Vähän samaan tapaan kuten Bemarikin on laittanut.


Tuosta saattaa hieman näkyä...download/file.php?id=8610&mode=view

_________________
"Ikuisuus projekti"
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW Xchallenge
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2011 2:12 am 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 867
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
PCV ja AT200 on nyt asennettu, eli Dynojetin valmistamat: Power Commander V ja AutoTune AT-200.
AutoTune on siis laite joka tarkkailee PCV:n polttoaineensyöttöä (Dynojet-penkin tapaisesti) laajakaista lambda-anturin avulla mopolla ajettaessa. Oppiva laite tarjoaa oman näkemyksensä paremmasta(?) polttoaineensyöttökartasta käyttäjän Usb-väylän kautta tietokoneella hyväksyttäväksi/muokattavaksi.
Eli pohjalla on joku, mikä tahansa PCV:hen siirretty kartta, johon AT sitten tekee sitten omia ehdotuksiaan.


Riemurasioiden asennus on periaatteessa hyvinkin helppoa ja hyvin ohjeistettua.

Asennus edellyttää:
- Kohtuullista englanninkielisten ohjeiden seuraamista
- Ohjelman asennus CD levyltä kannettavalle tietokoneelle.
- CD:ltä tai netistä omaan mopoon sopivan polttoainekartan lataus tietokoneelle.
- BMW-tyylisten töpseleiden kytkentää, vähän ahtaisiin paikkoihin.
- Pari maajohtokytkentää, (-12V.) ruuvin alle,
- Kolme ryöstöliitosta alkuperäisistä johdoista (asentoanturin johdot jännitteensäätäjän alta PCV:lle ja "kytketty" +12v. takalampulta AT:lle)
- Usb-piuha kiinni, pari nappulan painallusta tietokoneesta ja ruiskutusohjelma on mopossa



HUOM! En suosittele käyttämään PCV:n mukana tulleita lelumaisia Posi-Taps ryöstöliittimiä!
(Kiitokset MarkkuHoo:lle vikaantumisvinkistä!)

Ps. Lambda-anturi oli kohtuullisen tiukassa!


Lisää aiheesta, kunhan pääsen kunnolla kokeilemaan.
Penkitykset jo ehkä tämän vuoden puolella?


Hieman kuvia asennuksesta...


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Riemurasiat omatekemässä muovisessa n. 3mm. asennuslevyssä.
Rasioiden kiinnitys on jäykällä "Velcrolla".

Riemurasiat_kiinnityskoukussa.jpg
Riemurasiat_kiinnityskoukussa.jpg [ 78 KiB | Katsottu 5452 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Kuvassa näkyy myös Boschin laajakaista-lambda.
AT200_Lambda_ja_PCV_paikoillaan.jpg
AT200_Lambda_ja_PCV_paikoillaan.jpg [ 68.85 KiB | Katsottu 5452 kertaa ]
Tiedoston kommentti: PCV:lle ryöstetty kampuran asentoanturin kytkentä. Vedenpitävällä liittimellä. (Tinajuotos + itsevulkanoituva kumiteippi + kangasteippi + liitin)
Asentoanturin_ryöstöliitos_juotettuna_ja_suojattuna.jpg
Asentoanturin_ryöstöliitos_juotettuna_ja_suojattuna.jpg [ 73.63 KiB | Katsottu 5490 kertaa ]
Tiedoston kommentti: "Switched +12v." AutoTunelle.
Eli, virta-avaimesta kytkettävän sähkön ryöstöliitäntä. (Tinajuotos + itsevulkanoituva kumiteippi + kangasteippi + liitin)

Takalampulta_ryöstetty_virta.jpg
Takalampulta_ryöstetty_virta.jpg [ 278.05 KiB | Katsottu 5490 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Asennuslevy sekä riemurasiat ovat helposti irrotettavissa huolto- ja korjaustoimenpiteitä varten.
Asennuslevy_ja AT200_irrotettuna.jpg
Asennuslevy_ja AT200_irrotettuna.jpg [ 77.06 KiB | Katsottu 5493 kertaa ]

_________________
"Ikuisuus projekti"
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com