Sottapytyn XChallenge
Valvoja: Moderaattorit
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW Xchallenge
Vaihdevivun kiinnitysruuvin vastamutteri tuli hitsattua yläpuolelle kiinni.
Kevennys- ja heikennusreikiä tuli porailtua sekä maalia pintaan suhnuteltua, eipähän sitten ruostu ihan niin nopeasti
Mutta, miksi siitä tuli musta. Noh, kohta se on kuranvärinen.
Alkuperäisen alumiinisen ja teräksisen tarvikepolkimen vallan huomiota herättävä painoero tuli myös punnittua
- BMW alkup. n.100g.
- Emgo n.185g.
- Varresta kevennelty Emgo n.160g.
Kevennys- ja heikennusreikiä tuli porailtua sekä maalia pintaan suhnuteltua, eipähän sitten ruostu ihan niin nopeasti
Mutta, miksi siitä tuli musta. Noh, kohta se on kuranvärinen.
Alkuperäisen alumiinisen ja teräksisen tarvikepolkimen vallan huomiota herättävä painoero tuli myös punnittua
- BMW alkup. n.100g.
- Emgo n.185g.
- Varresta kevennelty Emgo n.160g.
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Re: BMW Xchallenge
Onkos kellään semmoista ulosvetäjää, jolla saisi tuon Challengerin vauhtipyörän irti.
Eli siinä pitäisi olla M38x1.5 mm mutterikierre ja vetotappi sitten keskellä.
Olisi yksi kerholaisen pyörä vähän hoitoa vaille, kun vapaakytkin on hajalla ja pitäisi se magneeton vauhtipyörä saada irti.
Tai tietääkö joku mistä saisi M38x1.5 mm kierteisen mutterin jostain. Sitä voisi vetää ihan tavallisella ulosvetäjällä sitten ulos.
Pekka
Edit:
PS. Yritettiin vetää sitä vauhtipyörää ulos tänään ihan tavallisella ulosvetäjällä. Mutta homma ei onnistu, koska kaikki vauhtipyörän ulkopinnat ovat kartioita, joista ei saa kunnolla kiiinni
Eli siinä pitäisi olla M38x1.5 mm mutterikierre ja vetotappi sitten keskellä.
Olisi yksi kerholaisen pyörä vähän hoitoa vaille, kun vapaakytkin on hajalla ja pitäisi se magneeton vauhtipyörä saada irti.
Tai tietääkö joku mistä saisi M38x1.5 mm kierteisen mutterin jostain. Sitä voisi vetää ihan tavallisella ulosvetäjällä sitten ulos.
Pekka
Edit:
PS. Yritettiin vetää sitä vauhtipyörää ulos tänään ihan tavallisella ulosvetäjällä. Mutta homma ei onnistu, koska kaikki vauhtipyörän ulkopinnat ovat kartioita, joista ei saa kunnolla kiiinni
Viimeksi muokannut Pekkavee, Ke Loka 12, 2011 1:06 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW Xchallenge
Pekkavee kirjoitti:Onkos kellään semmoista ulosvetäjää, jolla saisi tuon Challengerin vauhtipyörän irti.
Eli siinä pitäisi olla M38x1.5 mm mutterikierre ja vetotappi sitten keskellä.
Olisi yksi kerholaisen pyörä vähän hoitoa vaille, kun vapaakytkin on hajalla ja pitäisi se magneeton vauhtipyörä saada irti.
Tai tietääkö joku mistä saisi M38x1.5 mm kierteisen mutterin jostain. Sitä voisi vetää ihan tavallisella ulosvetäjällä sitten ulos.
Pekka
Arvelisin että, saattais tavoittaa enemmän lukijoita tuolta "pyörä-osastolta" viewtopic.php?f=5&t=4130&start=600
Kurkkaan omat mutterinurkat.
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Re: BMW Xchallenge
Kiitos vinkistä.Sottapytty kirjoitti: Arvelisin että, saattais tavoittaa enemmän lukijoita tuolta "pyörä-osastolta" viewtopic.php?f=5&t=4130&start=600
Kurkkaan omat mutterinurkat.
Laitoin sinne saman jutun.
Eipä ole tullut seurattua näitä pikkuBemari ketjuja.
Pekka
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW Xchallenge
Ykspähän 38mm. löytyi, mutta väärällä nousulla
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Re: BMW Xchallenge
Kiitos yrityksestä.Sottapytty kirjoitti:Ykspähän 38mm. löytyi, mutta väärällä nousulla
Ei toi M38x1.5 mm mutteri ole varmaan kovin yleinen mutteri.
Pekka
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: BMW Xchallenge
Hydrauliliikkeestä löytyy
esim.
http://www.kramp.com/shop/action/itemca ... +x+M38+x15
käyppä kyseleen...
esim.
http://www.kramp.com/shop/action/itemca ... +x+M38+x15
käyppä kyseleen...
Re: BMW Xchallenge
Hmmm...Juhana kirjoitti:Hydrauliliikkeestä löytyy
esim.
http://www.kramp.com/shop/action/itemca ... +x+M38+x15
käyppä kyseleen...
Toi oli ymmärtääkseni ruuvikierre.
Pitäisi olla mutterikierre eli siis sisäpuolinen kierre, jonka voi kiertää sinne vauhtipyörään.
Pitäisi olla tuommonen vehje, mutta kun ei voi odottaa niin kauaa ja maksaa mansikoita tuosta ulosvetäjästä.
G650 vauhtipyörän ulosvetäjä
Pekka
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: BMW Xchallenge
Minä tein Funduroon koneremontin joku vuosi sitten. Silloin BMW:n ulosvetäjä maksoi 13 euroa. Tilasin sellaisen, toimitusaika oli todella pitkä. Aikanaan se sitten tuli ja pistin sen tarpeettomana uudelleen kiertoon. Tämä sen takia kun en voinut odottaa niin pitkään vaan teetätin sopivan ulosvetäjän. Minulla on kaapissa edelleen oululaisessa konepajassa tehty malli. Maksoin siitä aikoinaan 50 euroa. Sisäpuolisen kierteen koko on siinä M38x1.5. Jos kiinnostaa, ottakaa yhteyttä yv:llä. Esittäkää sellainen tarjous josta ei voi kieltäytyä.Pekkavee kirjoitti:Pitäisi olla tuommonen vehje, mutta kun ei voi odottaa niin kauaa ja maksaa mansikoita tuosta ulosvetäjästä.
G650 vauhtipyörän ulosvetäjä
Pekka
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: BMW Xchallenge
Joo,mut tietysti tarkoitin sitä mutterivastakappaletta,mikä tuohon tulee ,mutta ei ollut kuvaa.Siinä on sisäpuolinen kierre.Mutta jos se ei ole tarpeeksi syvä,tms.sorvarihan sulle tekee tuon hetkessä.Pekkavee kirjoitti:Hmmm...Juhana kirjoitti:Hydrauliliikkeestä löytyy
esim.
http://www.kramp.com/shop/action/itemca ... +x+M38+x15
käyppä kyseleen...
Toi oli ymmärtääkseni ruuvikierre.
Pitäisi olla mutterikierre eli siis sisäpuolinen kierre, jonka voi kiertää sinne vauhtipyörään.
Pitäisi olla tuommonen vehje, mutta kun ei voi odottaa niin kauaa ja maksaa mansikoita tuosta ulosvetäjästä.
G650 vauhtipyörän ulosvetäjä
Pekka
Re: BMW Xchallenge
OK, käyn kyselemässä.
Kiitos tiedosta.
Pekka
Kiitos tiedosta.
Pekka
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW Xchallenge
Seuraava projekti on vähän vähemmän mekaaninen.
Homma alkoi asiallisempien vedenpitävien liittimien hankinnalla autotarvikeliikkeestä.
PCV/AT paketin mukana tulleet helppokäyttöiset, mutta hämmästyttävän heikkotasoiset "ryöstöliittimet" korvautuvat työllä, tinalla, kutistesukalla ja kumi- ja kangasteipillä.
Muutoin kiinteisiin johtoihin (kampianturi ja virta) tulevat lisäksi nuo liittimet.
Homma alkoi asiallisempien vedenpitävien liittimien hankinnalla autotarvikeliikkeestä.
PCV/AT paketin mukana tulleet helppokäyttöiset, mutta hämmästyttävän heikkotasoiset "ryöstöliittimet" korvautuvat työllä, tinalla, kutistesukalla ja kumi- ja kangasteipillä.
Muutoin kiinteisiin johtoihin (kampianturi ja virta) tulevat lisäksi nuo liittimet.
- Liitteet
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Re: BMW Xchallenge
Joo, mä en käytä muuta kuin vulkanoituvaa teippiä teippinä enää nykyään.Sottapytty kirjoitti:Seuraava projekti on vähän vähemmän mekaaninen.
Homma alkoi asiallisempien vedenpitävien liittimien hankinnalla autotarvikeliikkeestä.
PCV/AT paketin mukana tulleet helppokäyttöiset, mutta hämmästyttävän heikkotasoiset "ryöstöliittimet" korvautuvat työllä, tinalla, kutistesukalla ja kumi- ja kangasteipillä.
Muutoin kiinteisiin johtoihin (kampianturi ja virta) tulevat lisäksi nuo liittimet.
Esim Bilteman tuotenumero 29504.
Se vulkanoituu hyvin täysin veden ja ilman pitäväksi, kai.
Ja tietysti sitten kutistesukkaa jne.
Ja juottamista.
Mihin sä tuota kangasteippiä aiot laittaa?
Pekka
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW Xchallenge
Kangasteippiä, eli sellaista lätkämailoihin laitettavan kaltaista, oon laittanut haaroittuville kevyehköä suojaa kaipaaville johto-osuuksille. Vähän samaan tapaan kuten Bemarikin on laittanut.
Tuosta saattaa hieman näkyä...download/file.php?id=8610&mode=view
Tuosta saattaa hieman näkyä...download/file.php?id=8610&mode=view
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW Xchallenge
PCV ja AT200 on nyt asennettu, eli Dynojetin valmistamat: Power Commander V ja AutoTune AT-200.
AutoTune on siis laite joka tarkkailee PCV:n polttoaineensyöttöä (Dynojet-penkin tapaisesti) laajakaista lambda-anturin avulla mopolla ajettaessa. Oppiva laite tarjoaa oman näkemyksensä paremmasta(?) polttoaineensyöttökartasta käyttäjän Usb-väylän kautta tietokoneella hyväksyttäväksi/muokattavaksi.
Eli pohjalla on joku, mikä tahansa PCV:hen siirretty kartta, johon AT sitten tekee sitten omia ehdotuksiaan.
Riemurasioiden asennus on periaatteessa hyvinkin helppoa ja hyvin ohjeistettua.
Asennus edellyttää:
- Kohtuullista englanninkielisten ohjeiden seuraamista
- Ohjelman asennus CD levyltä kannettavalle tietokoneelle.
- CD:ltä tai netistä omaan mopoon sopivan polttoainekartan lataus tietokoneelle.
- BMW-tyylisten töpseleiden kytkentää, vähän ahtaisiin paikkoihin.
- Pari maajohtokytkentää, (-12V.) ruuvin alle,
- Kolme ryöstöliitosta alkuperäisistä johdoista (asentoanturin johdot jännitteensäätäjän alta PCV:lle ja "kytketty" +12v. takalampulta AT:lle)
- Usb-piuha kiinni, pari nappulan painallusta tietokoneesta ja ruiskutusohjelma on mopossa
HUOM! En suosittele käyttämään PCV:n mukana tulleita lelumaisia Posi-Taps ryöstöliittimiä!
(Kiitokset MarkkuHoo:lle vikaantumisvinkistä!)
Ps. Lambda-anturi oli kohtuullisen tiukassa!
Lisää aiheesta, kunhan pääsen kunnolla kokeilemaan.
Penkitykset jo ehkä tämän vuoden puolella?
Hieman kuvia asennuksesta...
AutoTune on siis laite joka tarkkailee PCV:n polttoaineensyöttöä (Dynojet-penkin tapaisesti) laajakaista lambda-anturin avulla mopolla ajettaessa. Oppiva laite tarjoaa oman näkemyksensä paremmasta(?) polttoaineensyöttökartasta käyttäjän Usb-väylän kautta tietokoneella hyväksyttäväksi/muokattavaksi.
Eli pohjalla on joku, mikä tahansa PCV:hen siirretty kartta, johon AT sitten tekee sitten omia ehdotuksiaan.
Riemurasioiden asennus on periaatteessa hyvinkin helppoa ja hyvin ohjeistettua.
Asennus edellyttää:
- Kohtuullista englanninkielisten ohjeiden seuraamista
- Ohjelman asennus CD levyltä kannettavalle tietokoneelle.
- CD:ltä tai netistä omaan mopoon sopivan polttoainekartan lataus tietokoneelle.
- BMW-tyylisten töpseleiden kytkentää, vähän ahtaisiin paikkoihin.
- Pari maajohtokytkentää, (-12V.) ruuvin alle,
- Kolme ryöstöliitosta alkuperäisistä johdoista (asentoanturin johdot jännitteensäätäjän alta PCV:lle ja "kytketty" +12v. takalampulta AT:lle)
- Usb-piuha kiinni, pari nappulan painallusta tietokoneesta ja ruiskutusohjelma on mopossa
HUOM! En suosittele käyttämään PCV:n mukana tulleita lelumaisia Posi-Taps ryöstöliittimiä!
(Kiitokset MarkkuHoo:lle vikaantumisvinkistä!)
Ps. Lambda-anturi oli kohtuullisen tiukassa!
Lisää aiheesta, kunhan pääsen kunnolla kokeilemaan.
Penkitykset jo ehkä tämän vuoden puolella?
Hieman kuvia asennuksesta...
- Liitteet
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a