Pikkutohtori projektia

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Smoldari
Pyörä: SV

Pikkutohtori projektia

Viesti Kirjoittaja Smoldari »

Tuommoinen -91 DR 350S kaipaisi hieman muutoksia.
Kuva

Tuli talliin toissasyksynä, eikä sille pahemmin muutoksia tehty ennen kesää. Mitä nyt sylinteri, mäntä ja renkaat meni vaihtoon :D
Laitteella on ajettu hieman päälle 43tkm.

Mutta asioihin joissa tarvitsen hieman apuja.
Kytkin reistaili koko viime kesän ja loppukesästä se kävi jo sietämättömäksi. Heti kun kone lämpiää, niin kytkin ei enään irrota kunnolla. Tämä aiheutti mukavia hetkiä liikennevaloissa :?
Kytkinjouset ja levyt vaihtoon? Uudet levyt on jo, mutta mistä jouset? Olen aika amatööri näissä asioissa.

Laitteeseen tulisi saada myös jäykempää jousitusta. Etuputkiin käy luultavasti ihan perus iskariöljyt suoraan kaupan hyllyltä, vai?
Taakse on hieman hankalampi saada parempaa joustoa, sillä en tiedä yhtään mistä etsiä sopivaa iskaria. Alkuperäinen on aivan liian löysä. Jäykkä sen tulisi olla, mutta en halua alkaa rakentelemaan mitään uusia kiinnikkeitä.

Uusi etujarrulevy olisi myös ostoslistalla. Viime talvena koitin semmoista tilata erään suzuki maahantuojan kautta, mutta kahden kuukauden jälkeenkään ei sitä näkynyt joten peruin tilauksen.
Kaveri hankki vanhaan enska piikkiinsä uuden levyn eräästä laserleikkaamosta viime keväänä ja ajattelin kokeilla samaa keinoa. Kuulemma pelitti hyvin.

Ulkonäöllisesti laite tulee tuskin paljoa muuttumaan ensi kesää ajatellen. Olen varsin tyytyväinen siihen :D Käsisuojat odottavat tallin hyllyllä. Maskiin tulee pieniä muutoksia. Värikin miellyttää silmää.. vielä :twisted:
jau jau
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Re: Pikkutohtori projektia

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Smoldari kirjoitti: Kytkin reistaili koko viime kesän ja loppukesästä se kävi jo sietämättömäksi. Heti kun kone lämpiää, niin kytkin ei enään irrota kunnolla. Tämä aiheutti mukavia hetkiä liikennevaloissa :?
Kytkinjouset ja levyt vaihtoon? Uudet levyt on jo, mutta mistä jouset? Olen aika amatööri näissä asioissa.
Jos kytkin ei irrota, niin tuskin levyt on ongelmana ja jousien vaihdolla pito vaan paranee, eikä irrota sitäkään vähää kuin nyt.
Olethan tarkastanut kytkinvaijerin säädön? Joskus vanha ja venynyt vaijeri voi olla oikukas ja sitä ei saa kunnolla säädettyä, joten itse kokeilisin ensin vaihtaa uuden kytkinvaijerin.

Terveisin
Mika TA-91
Smoldari

Kiitos neuvosta :)

Olen yrittänyt säätää vaijeria, aina jättänyt kuitenkin hieman varaa ettei kytkin ala kanttaamaan (vai mikä se termi tälle asialle nyt olikaan) :D

Täytyykin tarkistaa tuo vaijeriasia.
jau jau
canam
Pyörä: canam

pikkutohtori

Viesti Kirjoittaja canam »

Katso tuolta linkistä suzuki, alpha sport, valitset pyöräsi ja sieltä
kytkimen kuvan.
Osa numero 2 (2kpl) washer.
Sitten tarkistat ne pyörästäsi, jos "karheutta" vaihda ne.
Mulla oli samoja ongelmia pari vuotta sitten.
Kuvannollisesti meni ainakin 2askia norttia, en polta, ennenkuin älysin.
Ongelma poistui. Voihan olla muutakin.
canam
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Re: pikkutohtori

Viesti Kirjoittaja jonkko »

canam kirjoitti:Katso tuolta linkistä suzuki, alpha sport, valitset pyöräsi ja sieltä
kytkimen kuvan.
canam

Ne norttiaskit menikin sitten mun kytkirempas viime kesänä,ja joo,poltan norttia 8)

Ku ei löytynyt muuta ku massalevyt hyllyist vaikka soitin monelle eri firmoille ja kiire oli saada mopotin ajokuntoon niin istusin sitten paperin kaa ja putsasin noi teräslevyt päivän verran,oli muuten ihan mustat,mutt onneks suoria ku kattosin lasin päältä.
Ja samat levyt vieläkin paikalla,mutt olis kyll tarkoitus vaihtaa kytkin paketti vahvistettuun viel jossain vaihees.
Viimeksi muokannut jonkko, To Helmi 15, 2007 9:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
perttu
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perttu »

Onkos pyöräsi kenties ollut viime syksynä parkissa SLK-rakennuksen takana siinä messukeskuksen hollilla? Näyttää aikalailla samalta ainakin.
Smoldari

canam kirjoitti:Katso tuolta linkistä suzuki, alpha sport, valitset pyöräsi ja sieltä
kytkimen kuvan.
canam
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm tuo linkki taisi olla :D Hyvin löytyi. Kiitoksia :)
perttu kirjoitti:Onkos pyöräsi kenties ollut viime syksynä parkissa SLK-rakennuksen takana siinä messukeskuksen hollilla? Näyttää aikalailla samalta ainakin.
Juu onhan se siellä viihtynyt :D
jau jau
perttu

mun on se helvetin iso honda... :wink: ja jammukin oli mun.
Smoldari

perttu kirjoitti:mun on se helvetin iso honda... :wink: ja jammukin oli mun.
Hondan muistan mutta jammua en :D
jau jau
perttu

Jammu taisi olla vaan muutaman kerran siellä. Noh, kohta näet taas Hondaakin kun kelit sallivat. Ihan komea tuo sinun pyöräsi kyllä! :) Yhdessä vaiheessa oli tarkoitus hankkia samanlainen juurikin tuon sinun pyöräsi inspiroimana! Toisaalta 750-->350 saattaisi masentaa... :wink:
Smoldari

Oho, pyörän ulkonäöllä on siis positiivisiakin vaikutuksia :)
Eihän tuo mikään tehohirmu ole, mutta älyttömän hauska laite ajaa :D
jau jau
Agitheosis
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Viesti:

Re: Pikkutohtori projektia

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Smoldari kirjoitti:Etuputkiin käy luultavasti ihan perus iskariöljyt suoraan kaupan hyllyltä, vai?
Ite valikoin 10W. Alkuperänen lukema kuulemma pitäs tuplata vanhoihin vehkeisiin.
Smoldari kirjoitti:Uusi etujarrulevy olisi myös ostoslistalla. Viime talvena koitin semmoista tilata erään suzuki maahan-
tuojan kautta, mutta kahden kuukauden jälkeenkään ei sitä näkynyt joten peruin tilauksen.
Kuulostaa jotenkin tutulta. Kerrottiin että löytyy heti hyllystä ja kun menin hakeen ni ei ollu, ja muis-
taakseni siitä syystä että oli myyty jolleki. Jätin yhteystietoni kaiken varalta jos löytyis pikasesti uus.
Meni muistaakseni toista vuotta ennen ku äijä soitti että nyt ois. En sitte enää tarttunu syöttiin.
Omassa kun on toi etujarrulevy kiero ja jarruteho on pätkittäistä. Hinta oli markka-aikaan 777,-.
Juice
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Juice »

Stormilta saa ebc:n levyjä aika halvalla. Ostin jammuun uuden ja se oli 72 eur, sama hinta näkyi olevan drz400 suitsaan.

Miksei tietysti jos teettäisi laserleikkauksella, mutta eipä tuo valmis uusi levykään mikään kovin hintava ole.
njaa

Viesti Kirjoittaja njaa »

Tohon kandee laittaa DR350R mallin suoraveto kaasari ehdottomasti! Tai joku muu.. siinä r kaasarissa vaan saattais olla aika hyvät säädöt valmiiks ym.

Nosti keulaa vielä 3-vaihteella repäsemällä ja kaasua pumppaamalla. :D Tosin siinä r-mallissa saatto olla tiheemmät välitykset. :roll:
Smoldari

kwak750 kirjoitti:Tohon kandee laittaa DR350R mallin suoraveto kaasari ehdottomasti! Tai joku muu.. siinä r kaasarissa vaan saattais olla aika hyvät säädöt valmiiks ym.

Nosti keulaa vielä 3-vaihteella repäsemällä ja kaasua pumppaamalla. :D Tosin siinä r-mallissa saatto olla tiheemmät välitykset. :roll:
npm:ltä saisi jonkin "kiihdytyspumpullisen" kaasarin tuohon, mutta hinta on aika suolainen :S
jau jau
Vastaa Viestiin