Tuleeko sieltä öljyt pihalle, jos sen menee avaamaan kokonaan? Tässä on sumekolle asiaa muutenkin kohtapuolin, niin samallahan tuon vaihtaisi.Texbuxer kirjoitti:Tasapainoakselien ketjunkiristimen lukitus. Siinä on o-rengastiiviste.
Kawasaki KLR600 koneremontti ja ylläpitoa.
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Mun pyörässä siihen pultin päälle tulee vielä kumitulppa. Mutta näyttää vähä erilaiselta, olisko tuon alla erikseen vielä säätöruuvi. Mutta säätöruuvin jos ottaa irti niin kiristin saattaa irrota kopan sisälle. Käy kattomassa www.kawasaki.com varaosakuvastosta jos näkis paremmin.
Tais klr:n pata tykätä pikkasen kyttyrää viikonlopun ajoista, sillä nyt pukkaa putkesta ulos niin sinistä savua... Ja öljyä palaa varmaan puol litraa tankillisella. Muuten kone käy ja kukkuu ihan normaaliin tapaan ja tehotkin tuntuu olevan tallella. Mutta kun kahvaa reippaamin kääntää niin oikeen pöllähtää. Joten mistäs kandeis alkaa vikaa etsimään?
Tänään sain iltapuhteeksi purettua koneesta kannen irti. Availin venttiilikopan ja mittailin välyksiä, niin huomasin toisen imuventtiilin kantavan. Muuten mäntä ja sylinteri näyttivät ulkoiseti hyviltä, ei mitään suurempia naarmuja eikä muitakaan jälkiä. Tiedä sitten kuinka väljä on. Jos tässä sunnuntaina ehtisi, niin olisi tarkoitus ottaa venttiilit pois paikoiltaan ja tutkia josko selviäsi vain kumeja vaihtamalla.
Venttiilit saatiin irti ja vaikuttaa siltä ettei siellä mitään vikaa ole. Sylinterin kun sai pois niin männän helmassa oli naarmuja ja muutenkin se oli hemmetin väljä. Eli menee varmaan poraukseen ja sitten pitäis keksiä jostain uusi mäntä. Mistäs tota mäntää kandeis alkaa kyselemään? Sumekolta varmaan saa orkkista mutta jos samalla vaivalla laittais kunnollisen takomännän.
Eipä tarvii taas vähään aikaan ajella, kun noita osia ei varmaan hetkessä löydy. Mikunin TM40 lähtee varmaan tilaukseen tässä kanssa, tosta vanhasta kaasarista oli se kalvo ihan venyny ja muutenkin luisti oli tosi väljä. Kandeeko samaan konkurssiin sitten tehdä jotain muuta? Meneekö muuten pykälää isomman eli 650 klr:n sylinteri heittämällä tohon pienemmän alakertaan ja kanteen?
Eipä tarvii taas vähään aikaan ajella, kun noita osia ei varmaan hetkessä löydy. Mikunin TM40 lähtee varmaan tilaukseen tässä kanssa, tosta vanhasta kaasarista oli se kalvo ihan venyny ja muutenkin luisti oli tosi väljä. Kandeeko samaan konkurssiin sitten tehdä jotain muuta? Meneekö muuten pykälää isomman eli 650 klr:n sylinteri heittämällä tohon pienemmän alakertaan ja kanteen?
Soitinpa tässä aamusta sumekolle, uus mäntä 170e ja tarvikkeineen melkeen 300e. Soittelin tokimotosta wisecoa mutta ei kuulemma ole saatavilla vaikka oli oikeen koodikin olemassa, kuulemma varmaan tilausvalmistus erää... Jonkun sveitsiläisen firman sivuilta kyseisen männän löysin ja nytten on lotto vetämässä sinne päin, jos löytyis hyllystä. Oli tosin 98mm koossa, kun vakio on 96mm mutta samapa tuo paljon siitä ottaa pois kun poraukseen on kuitenkin menossa.
Kiva tälläsessä helteessä on sotkea fillarilla! Ei ytään tekis mieli ajella mopolla... Ja ainakin seuraavan viikon saa olla vielä putkikamelin orjana, toimitusajat oli viikosta kolmeen...
Kiva tälläsessä helteessä on sotkea fillarilla! Ei ytään tekis mieli ajella mopolla... Ja ainakin seuraavan viikon saa olla vielä putkikamelin orjana, toimitusajat oli viikosta kolmeen...
Noita mäntiä löytyy hyllystä suoraan ja pitäs käydä kuulemma kaikkii klr 600 malleihin. Huomenna varmaan selviää tarkka hinta postikuluineen. Jotain tulli juttuja varmaan vielä tulee lisää, kun Sveitsi ei ole EUssa. Muuten suhteellisen hyvää sähköpostipalvelua, vastaukset tullu viesteihin alle parin tunnin viiveellä.Texbuxer kirjoitti:laita viestiä kun tiedät toimitusajan ja hinnan, josko innostuis kans.
Tässähän on selkeitä mahiksia saada mopo ajoon jo ennen juhannusta . Sylinterin poraus on GT-motor:issa vaan 50e. Sitten vielä pitää sumekolta hakea tiivisteet. Vai voisko/onko järkeä tota vanhaa kansipahvia vielä käyttää, kun se vaikuttaa olevan ihan kunnossa?
Sain hinnan paketille, vielä kun sais tilisiirron tehtyä niin pakettikin lähtis matkaan. Eli hintaa mäntäkitille ja postikuluille tuli yhteensä 323 CHF, eli euroissa jotain 200 luokkaa. Sitten vielä päälle tulee mahdolliset tullit ja alvit, riippuen siitä jääkö tullin haaviin vai ei.Texbuxer kirjoitti:laita viestiä kun tiedät toimitusajan ja hinnan, josko innostuis kans.
Wisecoja saa nykyään US-Partsista
Ostin omaani Wisecon US-Partsilta. Vaikka on autotarvikeliike, hankkivat tilauksesta myös mopottimiin. Hinta -15% mopoliikkeiden hinnoista. Us-Partsilla on Wisecon edustus autojen mäntiin, siksi hinta halvempi, koska toimitukset tulevat autojen osien mukana.
Re: Wisecoja saa nykyään US-Partsista
Siis Wisecon KLR:ään? Tokimoton mukaan ei ole olemassakaan...js kirjoitti:Ostin omaani Wisecon US-Partsilta. Vaikka on autotarvikeliike, hankkivat tilauksesta myös mopottimiin. Hinta -15% mopoliikkeiden hinnoista. Us-Partsilla on Wisecon edustus autojen mäntiin, siksi hinta halvempi, koska toimitukset tulevat autojen osien mukana.
Tuli sitten tässä osia odotellessä tilattua ADB Racingistä Mikunin TM40 suoravetokaasari. Joten löytyykö hyviä ehdotuksia säädöistä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? Käkättimessä on kiinni Arrowin Paris-Dakar vaimennin db-killerillä ja ilmanottopuolelle ei ole tehty mitään.