Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Heinä 04, 2022 10:43 am
- Pyörä: F650GS -04
Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
Viimeksi kaksipyöränen tuli omistettua kevariaikoina, josta jäi silti kipinä mopoiluun. Kaikenmaailman autoprojekteja on ollut välissä, mutta sitten alkoi moottoripyöräkuume vaivaamaan. Aiemmin olin ollut kiinnostunut lähinnä katupyöristä, mutta vanhemmiten alkoi Dual-Sport pyörät kiinnostamaan.
Ajattelin ensiksi lähtee matalalla kynnyksellä, että jos kyseinen toiminta olekkaan mieleistä, niin ei tipu sitten niin korkealta.
-> Kesäreissusta 2022 jäi mukaan Hampurista melko vähän ajettu tuplatulppanen "naisten bemari"
Vähäsen tuli loppukesästä pyörällä ajeltua...
...mutta ensimmäistä kertaa tosikoitokseen pääsi syyskivetyssä.
Kivetyssä tuli huomattua, että alusta on melko huono ja maavaraa pyörässä on aivan liian vähän. (Takaiskaristakin tuli sillä reissulla mehut pihalle.)
Ennen pyörän ostoa tuli jo selviteltyä, että tuohon saa melko helposti istutettua Yamaha YZ:n keulan.
Ei muutakun kaupat tekniikkavikasesta elintenluovuttajasta. (vm.2006.) 300mm joustomatka keulassa.
YZ:n etuhaarukan pääputken laakerointi on samalla ulkohalkaisijalla ja tietyissä YZ:ssa on vielä korkeuskin lähellä samaa. (Itsellä YZ:n putki oli 1-2mm korkeampi.) Joten kaikki meni uusilla laakereilla lähes plug&play.
Virtalukon telineen joutui rakentamaan yläkolmioon ja alakolmioon joutui tekemään säädettävät topparit, jotta putket eivät osu runkoon. (USD-keula vie enemmän tilaa ylhäältä)
Maskia ja sen rautoja piti muutamasta kulmasta vähä hioa, että uusi keula mahtuu kääntymään.
Takaiskariksi valikoitui uusi YSS:än Dakariin tarkoitettu takaiskari. (n.15-20mm pidempi kuin, normi F650GS takaiskari ja pidempi iskunpituus)
Joustomatka taakse 165mm -> +210mm. (Dakarissa on 210mm, mutta muistaakseni YSS:ssä oli inansa pidempi iskunpituus)
Etuvanne oli hiukan kiero, joten tilaukseen uusi Excelin kehä ja Symotecin pinnat.
Nämä tuli itse pinnattua ja rihdattua paikallen. Joku 0,6mm jäi sivuttaisheittoo ja 0,7mm pystyheittoo.
Mitaksen RockRider päälle. (Huomaa omatekemä "rengaskone")
Nyt pyörä on tässä vaiheessa.
Vielä tehtävää:
- Uudet keulaputkien suojat
- Rekisterikilven teline
- Laukkurautojen modaus pehmeille LOMO:n laukuille
- Pohjapanssari
- Keväthuolto
- Takakehän maalaus mustaksi
- Sisääntaittuvien peilien asennus
Ajattelin ensiksi lähtee matalalla kynnyksellä, että jos kyseinen toiminta olekkaan mieleistä, niin ei tipu sitten niin korkealta.
-> Kesäreissusta 2022 jäi mukaan Hampurista melko vähän ajettu tuplatulppanen "naisten bemari"
Vähäsen tuli loppukesästä pyörällä ajeltua...
...mutta ensimmäistä kertaa tosikoitokseen pääsi syyskivetyssä.
Kivetyssä tuli huomattua, että alusta on melko huono ja maavaraa pyörässä on aivan liian vähän. (Takaiskaristakin tuli sillä reissulla mehut pihalle.)
Ennen pyörän ostoa tuli jo selviteltyä, että tuohon saa melko helposti istutettua Yamaha YZ:n keulan.
Ei muutakun kaupat tekniikkavikasesta elintenluovuttajasta. (vm.2006.) 300mm joustomatka keulassa.
YZ:n etuhaarukan pääputken laakerointi on samalla ulkohalkaisijalla ja tietyissä YZ:ssa on vielä korkeuskin lähellä samaa. (Itsellä YZ:n putki oli 1-2mm korkeampi.) Joten kaikki meni uusilla laakereilla lähes plug&play.
Virtalukon telineen joutui rakentamaan yläkolmioon ja alakolmioon joutui tekemään säädettävät topparit, jotta putket eivät osu runkoon. (USD-keula vie enemmän tilaa ylhäältä)
Maskia ja sen rautoja piti muutamasta kulmasta vähä hioa, että uusi keula mahtuu kääntymään.
Takaiskariksi valikoitui uusi YSS:än Dakariin tarkoitettu takaiskari. (n.15-20mm pidempi kuin, normi F650GS takaiskari ja pidempi iskunpituus)
Joustomatka taakse 165mm -> +210mm. (Dakarissa on 210mm, mutta muistaakseni YSS:ssä oli inansa pidempi iskunpituus)
Etuvanne oli hiukan kiero, joten tilaukseen uusi Excelin kehä ja Symotecin pinnat.
Nämä tuli itse pinnattua ja rihdattua paikallen. Joku 0,6mm jäi sivuttaisheittoo ja 0,7mm pystyheittoo.
Mitaksen RockRider päälle. (Huomaa omatekemä "rengaskone")
Nyt pyörä on tässä vaiheessa.
Vielä tehtävää:
- Uudet keulaputkien suojat
- Rekisterikilven teline
- Laukkurautojen modaus pehmeille LOMO:n laukuille
- Pohjapanssari
- Keväthuolto
- Takakehän maalaus mustaksi
- Sisääntaittuvien peilien asennus
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
- Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
- Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Re: Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
Iso peukku!
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
Hyvältä näyttää ja uskoakseni tuntuukin. Peukut täältäkin.
Re: Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
Hyvältä näyttää, ja on varmasti toimiva ratkaisu pienemmille poluille.
Mulla on vastaava alustapäivitys Suzukissa.
Mulla on vastaava alustapäivitys Suzukissa.
- Ilmari
- Viestit: 1059
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
17460 km?
Jos tuo pitää paikkaansa, niin pyörällä on viel paljo seikkailuja edessä. Omassa Rotaxissa tuli 96 tkm, ennen ku tuli syytä ottaa kansi irti.
-Ile-
Jos tuo pitää paikkaansa, niin pyörällä on viel paljo seikkailuja edessä. Omassa Rotaxissa tuli 96 tkm, ennen ku tuli syytä ottaa kansi irti.
-Ile-
Re: Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
Hyvää tekemistä. Aika yleinen vika noissa on, että mittaristo alkaa pätkiä. Jos trippi nollaantuu kun virran sammuttaa, niin syy on viallinen sulake, en muista numeroa mutta ohjekirjasta tai googlella selviää. Mittariston takana oleva iso liitin tahtoo myös löystyä/hapettua ja aiheuttaa ongelmia mittariston kanssa. Siinä vaiheessa kannattaa harkita vaihtamista tarvikemittaristoon, googlella löytyy ohjeita siihenkin. Vesipumpun stefan juorureikää kannattaa tarkkailla. Oikein muuta tyyppivikoja noissa ei olekaan.
Re: Oravan F650GS -04 "Wannabe Dakar"
Komiaa! Miten ois joku maastohenkinen teippaus? Tommonen ihme satiinihelmiäisväri paljastaa citymaasturiksi