teneren ruho

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

teneren ruho

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Tällänen tenere tuli ostettua hätäpäissäni kun halvalla sai.
Vähän on huonolaatuinen kuva. Kyllä harmittaa, koska tämä oli aika koominen ilmestys kun tämän hain.

Kuva

Eli osat oli irti ja laatikoissa. Enpä ole ennen vanteilla pyörää työntänyt kyytiin. Kolaripyöriä on tullut ihan kuormalavalla ja jotain projekteja pahvilaatikoissa, mutta tälläistä ei vielä koskaan. Ja ennen autoon lastaamista tämä roikkui ketjuilla katosta, vähän kuin lehmän ruhot liha tehtaalla.

Nyt on jostain syystä viime aikoina tullut enempikin kokemusta tälläisistä vähän kauemmin seisseistä yksilöistä, joten kokemuksella tankki tyhjäksi ja etikat melkein viikoksi sisään. Tyhjennettäessä ämpärin pohjalle jäi ihan miehekäs ruostekasa. olisi pitänyt kuvata sekin, mutta kumihanskat kädessä ei sitten tullut otettua kuvaa. Soodat ja kuivatukset ja bensat perään ja tankki olikin käyttökunnossa.

Tuota tenereä vähän myyjän kanssa käytettiinkin, joten ei ollut tarvetta purkaa kaasareita. Bensapinnat säädin, myyjän vinkistä. Kone kävikin ihan kivasti kun letkulla ja suppilolla kaadoin bensaa kaasareihin.

Kuva

Tankki ja muita laatikosta löytyneitä osia kiinni. Ja joitain pikku puutteita tilailemaan netistä. Bensahanat olivat ihan tukossa,kuivat ja täynnä ruosteista jauhoa, mutta onnistuin putsaamaan ne ja turvottamaan kumitiivisteet talvikki öljyllä niin, että ainoastaan toinen hana vuotaa ja sekin vuotaa letkun sisälle ja ihan vähän. Saa nähdä miten sen kanssa toimitaan. Siellä on sisällä sellainen tiiviste, jota olen nähnyt useissa hanoissa joten saattaa olla sellainen jossain laatikon pohjalla. Niin ja jotkut vanhat renkaat vanteille niin sopii kokeilla ja työnnellä. Tukijalan hitsaus.

Mutta kuinkas sitten kävikään. Tankki kiinni, bensat sisään ja käyttelemään. Kävi ihan hienosti, kunnes kaasarit tyhjenivät. Sitten ei enää. Bensaa valuu kyllä hanoista ja letku linjaan asentamani lasirunkoinen suodatin täyttyi mallikkaasti. Mutta ei käynyt enää. Iltakin alkoi jo hämärtyä, joten lopetin askartelun ja tilasin kiinasta laadukkaan bensapumpun. En tiedä onko noissa ollut vikaa mutta ei se budjettia rikkonut, saa nyt vaan nähdä koska se sieltä saapuu.

Katteet on tottakai rikki sieltä täältä ja vielä vähän eriparia, joten eipä sen pumpun kanssa niin kiire ole. Toivotaan vaan, että se vika on siinä.
Tarkoitus on nyt saada se ajokuntoon ja katsella sitte mitä sen kanssa tehdään. Luultavasti vakio katteet korjattuina kiinni, ehkä jopa maalattuna.
Avatar
Pturu
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Onnittelut hienosta hankinnasta[GRINNING FACE WITH SMILING EYES][THUMBS UP SIGN] Itse hankin viime syksynä vastaavan lähes yhtä lohduttomassa kunnossa olleen kamppeen. No se oli kyllä juuri ja juuri ajokuntoinen, mutta piti siihen vanteet pinnata uusiksi uusilla pinnoilla, jarrut käydä läpi ja herkistellä ja vaihdella palat ympäriinsä ja kaasarit huoltaa täysin yms. Ennen kuin sillä uskalsi yhtään tienpäälle lähteä. Toki kaikkea muuta pientä siihen lisäksi piti pitkin loppusyksyä laitella.

Kerkesin kuitenkin 1500km ennen lumien tuloa ajella ja oli kyllä positiivinen yllätys. 350 xt:n jälkeen voimaa tuntui löytyvän ihan toiseen malliin kuten toki kuuluukin ja pienehköillä hiekkateillä varsin mukava viedä sladissa.

Mulla teki syksyltä suoraan ajosta jääneenä nyt joulun aikaan semmoisen tempun ettei millään yrittänytkään lähteä käyntiin. Mulla oli siinä syksyllä samaa ongelmaa, että tankin pohjalla oli ruostemöhnää. Sitä vähän huuhtelin ja pistin suodattimia letkuihin sekä ennen että jälkeen pumpun ja niihin jäikin vielä ruostehippusia syksyn ajoissa. Yritin käynnistää sitä muovipullosta tuoreella bensalla, mutta ei yrittänytkään. Sitten laskin reilusti uutta bensaa kohokammioiden tyhjännysruuveista huuhdellakseni kohokammioita ja tämän tempun jälkeen lähti tulille hyvin lyhyen starttauksen jälkeen.

Arvatenkin sitä ruostemöhnää oli ja on edelleenkin kaasareissa ja oli kaasareiden kuivuessa tukkinut sieltä paikkoja. Ja huuhtomalla lähti pahimmat pois.

Nyt parhaillaan menossa uusiksi jakoketju, kytkin, venttiilien välykset, jarrut vielä kaikkine tiivisteineen, etumpumppujen stefat ja öljyt yms. huoltotoimintaa. Ehkäpä avaankin noista rassauksista oman topicin, kun on kohtuu mukavasti tullut kuviakin otettua pitkin matkaa.
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Pturu kirjoitti:piti siihen vanteet pinnata uusiksi uusilla pinnoilla
Mä tarviisin yhden takapinnan. Vanhan ja ruosteisen, ettei erotu joukosta.
Pturu kirjoitti:jarrut käydä läpi ja herkistellä ja vaihdella palat ympäriinsä
Jep.. sama
Pturu kirjoitti:Arvatenkin sitä ruostemöhnää oli ja on edelleenkin kaasareissa
Niin tuttua, sen takia suosin näissä "klassikoissa" läpinäkyvää letkua ja läpinäkyvää suodatinta letkujen välissä. Ja heti ennenkun laskee yhtään bensaa tuosta tankista. Tietenkin ne bensahanan suodattimet olivat entiset, eikä ollut justiin uusia laittaa. Hyvä että sain ne palasina tankista ulos.
Pturu kirjoitti:Nyt parhaillaan menossa uusiksi jakoketju, kytkin, venttiilien välykset, jarrut vielä kaikkine tiivisteineen, etumpumppujen stefat ja öljyt yms. huoltotoimintaa. Ehkäpä avaankin noista rassauksista oman topicin, kun on kohtuu mukavasti tullut kuviakin otettua pitkin matkaa.
Juu niistä on aina jollekkin apua.
Avatar
Pturu
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Mä tarviisin yhden takapinnan. Vanhan ja ruosteisen, ettei erotu joukosta
Pahus sentään, kun itselläni oli molemmissa päissä lähes kaikki pinnat löysällä ja ehkä noin 5kpl./vanne niitä katkottuani epätoivoisissa irrotusyrityksissä irrotusöljyjen, lämmön, kylmän ja monien muiden konstien kanssa tieni vei https://wheelsandparts.se/en sivulle ja rosteripinnat lähti molempiin päihin tilaukseen ja sittenpä vanhat pinnat irtosivatkin varsin kivuttomasti kulmahiomakoneen ja katkaisulaikan suosiollisella myötäavustuksella.

Kaukaa idästä esim. Newson Sportecilta pinnasarjat olisi saanut länsinaapuria hieman edullisemmin, mutta ajokiima oli ”uuden” pyörän kanssa kova ja Vätternin rannalta lupailtiin sen verran nopeita toimitusaikoja, että Visa vingahti heidän sivuillaan ja pinnat taisivatkin löytää tiensä Kainuun seuduille alle viikossa.

Näin siis pitkästi selostettuna valitettavasti ei jäänyt yhtäkään ehjää pinnaa laatikon pohjalle joutilaaksi. Varmasti olisi kirjelaatikkoon jo maanantaina pinna tiensä löytänyt, jos vain olisi ollut mistä lähettää.
Avatar
PaPaTTaJa
Viestit: 241
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 1:24 pm
Pyörä: R1100GS
Paikkakunta: Joensuu

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja PaPaTTaJa »

Tuosta vinkkiä S10 "muokkaamiseen" https://m.nettimoto.com/yamaha/xtz/2505759
Kohtalaisen hyvin onnistunut modaus rottapyöräksi.
Tosin takaosa jäänyt hiukan lyhyeksi...
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Jeah... Tänään ja eilenkin kerkesin taas vähän askarrella tämän kanssa. Viimeksi aika loppui kesken kun ei oikein tuntunut käyvän ja epäilin sen johtuvan bensapumpusta, vaikka bensa pumpussa ei näyttänyt sisältäkään löytyvän mitään selkeää vikaa.

Nyt päätin tutkia vähän lisää tuota bensa linjaa. Eipä sieltä mitään valunut. Vaikka tankin puhdistin ja ravistelin ja tyhjentelin moneen otteeseen, oli sinne vieläkin jäänyt ruostehippusia jotka tukkivat linjan. Onneksi oli tuo suodatin, niin ei pääse hippuset kaasariin. Puhdistin filtterin ja vaihdoin yhden vuotavan bensahanan hyllyssä lojuneeseen kiinan yamaha hanaan. Vähän on lyhyempi putki tuossa ON asennossa. Minkäs teet. Hana on joskus hommattu xv750seen, mutta odotti vielä asennusta. Se on muuten halvempi kuin tuon orkkis hanan korjaus sarja. Saatanpa senkin vielä ostaa ja korjata tuon toisen hanan. Toisen hanan sain toimimaan, turvottamalla kuivuneet tiivisteet öljyllä.

Operaation jälkeen niin pitkä sahaus startilla, että usko loppui. Piti vähän tönäistä truutalla bensaa kaasareihin, ja sitten lisää sahaamista. lähtihän se siitä lopulta ja kävi ihan kivasti.

Hommasin ihan uudet ketjutkin tähän, kun kaikki tallilla lojuneet oli muutaman lenkin liian lyhyitä.

Pääsinpä tuota ihan ajamaankin pihassa. Muuten ihan hienosti käypi, mutta vähän rötää siinä kiihdytys vaiheessa. Lieneekö neula sitten väärässä asennossa vai mikä mahtaa olla syynä. Noh. saattaa olla vähän kylmä konekkin, ja kelitkin vähän kylmänpuoleiset. Jos vielä kesällä tekee tuota niin pitää tutkia lisää. Mutta muuten kaikki tuntuu toimivan. vesi kiertää, kone käy nätisti ja vaihteetkin vaihtuu. Jopa lataus näytti toimivan.

Kuva

Tänään sitten vähän kiinnittelin osia, että selviää mitä puutteita on.

Kuva

http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1 tuossa vielä iso kuva

Pääpiirteittäin kaikkea näyttäis olevan. Muutama muovi on väärän värinen, mutta toistaiseksi saa ollakkin. Lisäksi olen vähän miettinyt tuon hienon värityksen säilyttämistä. Mielestäni naarmuineen päivineen orkkis saattaa olla hienompi kuin ylimaalattu. Varsinkin kun löysin varastostani vanhat yamaha DT125sen keltaiset haitarikumit, jotka kuuluu tuohon samaan väritykseen.... ooh. Laskeskelin justiin, että ne on olleet mulla varastossa 26vuotta !!! :o Varmaan ensimmäiset varaosat mitä DT:hen hommasin, oli halvalla ostettu varaosa keula joka jäi sitten käyttämättä. Sen verran uuden näköinen se on ollut nämä kaikki vuodet, että on säilynyt jokaisesta siivouksesta kunnialla.
Saa nähdä venyykö tuo vielä vai halkeaako asennettaessa. DT putket on 41mm ja tämä 43mm ja tosiaan ei ihan uuden karheeta muovia ole. Pitää vielä tinnerillä pyyhkiä kun ovat olleet tallissa missä on maalailtu.

katteetkin ovat kiinni vähän tilapäisesti huonoilla ruuveilla yms... kunhan koe sovittelen.

äkkiseltään en huomannut kuin muutaman osapuutteen.
-mittari vaijeri
-ketjun laahain takahaarukan etuosaan

Seuraavaksi haitarikumit paikalleen ja jarrujen herkistelyä. Sitten ehkäpä jo pidempää koeajo lenkkiä, kuitenkin uudenmaan rajojen sisällä tietenkin.
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Jarruremppa kestikin vähän odotettua enempi. Etujarrut menivät niinkuin pitikin, eli vähän mäntiä ulos ja putsaten ja samalla liukutapit hyväksi ja rasvaus.
Takana olikin sitten päästetty nesteet pois ja pääsylinterin mäntä ei jaksanut enää palautua orkkis paikalleen, joten sen joutui palastella palasiksi ja putsata ja rasvata.
sain kuitenkin sen toimimaan, eikä tarvinnut edes tilailla kalliita korjaus settejä. Ainakin toistaiseksi toimii ja tuntuu jarruttavan, saa nähdä jumiutuuko se ajan kanssa kun ei sitä ihan oikeaa rasvaa tuohon löytynyt.

Ketjulaahaimen ja mittarivaijerin sain tilailtua kedosta. Vinkki tuli täältä voorumilta edelliseltä omistajalta.

Sitten sain tinneri-karhunkieli yhdistelmällä nuo maalipölyiset haitarikumit hyväksi. Ja nehän venyivät mallikaasti vähän isommille iskareille.
Kuva
kattoon roikkumaan niinkuin oli ostettaessakin.

Pikku testi pihalla ja jarrut tuntuvat toimivan... noh. niinkuin tuollaiset vanhat toimivat.
Mutta kulkupuolesta en osaa kyllä sanoa, meneekö se niinkuin pitääkin, tuntuu olevan aika nuhainen alhaalta, noin niinkun tuon kokoiseksi. Enpä ole tuollaisella ikinä ajellut.
Ehkäpä nuo hieman uudemmat pyörät mitä viimeksi on kokeillut, on saaneet vaan odotukset korkeammalle. Pitää odottaa pidempää lenkkiä, että pääsee kunnolla kokeilemaan. Ja pidempää lenkkiä en viitsi ajella ennen sitä ketjulaahaimen saapumista.

Tuossa tuo nyt on.
Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Tuo on sen verran iso möhkäle, ja tuollaisenaan noin nostalginen ja hieno... Omalla tavallaan. Päätin, etten tuosta kyllä ala mitään rakentelemaan.
Rakenteluun voi valita niin ruman aihion, ettei huonompaan suuntaa helposti pääse.
En edes lähde maalailemaan noita korjattuja katteita. Orkkis luukki pitää säilyä. Tuosta vähän tinnerillä kokeilin niin väärän siniset sprei korjailut saattaa saada pyyhittyä pois, jolloin voisi varovasti koittaa paikkamaalata tuota orkkisluukkia myötäillen.... Jos nyt siitäkään.

Eli nyt odotellaan osia ja sitten ajamaan... eiköhän se testilenkillä noin vanhaan tule jotain lisää puuhasteltavaa :o
Avatar
Totti
Viestit: 1072
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja Totti »

Tällaisia hyvin kirjoitettua ja kuvattuja pelastus-, entisöinti- ja projektijuttuja on todella mukavaa lukea. Kiitos että jaot tarinasi meille muille.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Kävin hakemassa kilven tenereen. Ostettaessa, tähän ei ollut kuin sellainen vanhanaikainen paperinen rekisteriotteen kakkos osa.
Kaikki kävi juuri niinkuin myyjä puhuikin, eli hakemalla vaan konttorilta.

Nyt enää odotellaan ketjulaahainta saksasta, jotta uskaltaa läheteä ajelemaan.

Tuossa myyjän kanssa oli puhetta, noista kaasareiden säädöistä, sinne on vaihdettu uutta osaa kaasarin sisälle ja myyjää edeltäneellä omistajalla oli ilmeisesti ollut jotain seosten kanssa ongelmia. Pakoputkeen on hitsattu lambdalle kierteet ja siinä tukkeena olikin lambda anturi. Toiminnasta ei tietoa. Myyjän vinkistä rupesin muistelemaan, että jossain pelissä mulla tollanen lambda mittari roikkuikin ja nappasin sen talteen... pikaisen etsinnän jälkeen se sieltä sitten löytyikin.

Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Tuollainen, ja siinä oli yksi johtoinen eli lämmittämätön lambda anturi kiinni. Myöskään ei tietoa toimivuudesta, niinkun ei mittaristakaan mitään tietoa. Roikkui kiinni sellasessa drz400sessa, mutta ei tullut ikinä kokeiltua. (drz termiitti projekti 2 viestiketjulla siitä joskus tarinoinkin).

pitää vähän siistiä noita johtoja ja laittaa tilapäisesti roikkumaan. Ottaa vaikka videota ajosta, niin voi täällä sitten raati kertoa mitä pitää kaasarissa tehdä, jotta parantuu.
Avatar
Jutale
Viestit: 1359
Liittynyt: To Marras 05, 2009 3:57 am
Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
Paikkakunta: Äänekoski

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja Jutale »

tomppu7 kirjoitti:Jeah... Tänään ja eilenkin kerkesin taas vähän askarrella tämän kanssa. Viimeksi aika loppui kesken kun ei oikein tuntunut käyvän ja epäilin sen johtuvan bensapumpusta, vaikka bensa pumpussa ei näyttänyt sisältäkään löytyvän mitään selkeää vikaa.

Nyt päätin tutkia vähän lisää tuota bensa linjaa. Eipä sieltä mitään valunut. Vaikka tankin puhdistin ja ravistelin ja tyhjentelin moneen otteeseen, oli sinne vieläkin jäänyt ruostehippusia jotka tukkivat linjan. Onneksi oli tuo suodatin, niin ei pääse hippuset kaasariin. Puhdistin filtterin ja vaihdoin yhden vuotavan bensahanan hyllyssä lojuneeseen kiinan yamaha hanaan. Vähän on lyhyempi putki tuossa ON asennossa. Minkäs teet. Hana on joskus hommattu xv750seen, mutta odotti vielä asennusta. Se on muuten halvempi kuin tuon orkkis hanan korjaus sarja. Saatanpa senkin vielä ostaa ja korjata tuon toisen hanan. Toisen hanan sain toimimaan, turvottamalla kuivuneet tiivisteet öljyllä.

Operaation jälkeen niin pitkä sahaus startilla, että usko loppui. Piti vähän tönäistä truutalla bensaa kaasareihin, ja sitten lisää sahaamista. lähtihän se siitä lopulta ja kävi ihan kivasti.

Hommasin ihan uudet ketjutkin tähän, kun kaikki tallilla lojuneet oli muutaman lenkin liian lyhyitä.

Pääsinpä tuota ihan ajamaankin pihassa. Muuten ihan hienosti käypi, mutta vähän rötää siinä kiihdytys vaiheessa. Lieneekö neula sitten väärässä asennossa vai mikä mahtaa olla syynä. Noh. saattaa olla vähän kylmä konekkin, ja kelitkin vähän kylmänpuoleiset. Jos vielä kesällä tekee tuota niin pitää tutkia lisää. Mutta muuten kaikki tuntuu toimivan. vesi kiertää, kone käy nätisti ja vaihteetkin vaihtuu. Jopa lataus näytti toimivan.

Kuva

Tänään sitten vähän kiinnittelin osia, että selviää mitä puutteita on.

Kuva

http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1 tuossa vielä iso kuva

Pääpiirteittäin kaikkea näyttäis olevan. Muutama muovi on väärän värinen, mutta toistaiseksi saa ollakkin. Lisäksi olen vähän miettinyt tuon hienon värityksen säilyttämistä. Mielestäni naarmuineen päivineen orkkis saattaa olla hienompi kuin ylimaalattu. Varsinkin kun löysin varastostani vanhat yamaha DT125sen keltaiset haitarikumit, jotka kuuluu tuohon samaan väritykseen.... ooh. Laskeskelin justiin, että ne on olleet mulla varastossa 26vuotta !!! :o Varmaan ensimmäiset varaosat mitä DT:hen hommasin, oli halvalla ostettu varaosa keula joka jäi sitten käyttämättä. Sen verran uuden näköinen se on ollut nämä kaikki vuodet, että on säilynyt jokaisesta siivouksesta kunnialla.
Saa nähdä venyykö tuo vielä vai halkeaako asennettaessa. DT putket on 41mm ja tämä 43mm ja tosiaan ei ihan uuden karheeta muovia ole. Pitää vielä tinnerillä pyyhkiä kun ovat olleet tallissa missä on maalailtu.

katteetkin ovat kiinni vähän tilapäisesti huonoilla ruuveilla yms... kunhan koe sovittelen.

äkkiseltään en huomannut kuin muutaman osapuutteen.
-mittari vaijeri
-ketjun laahain takahaarukan etuosaan

Seuraavaksi haitarikumit paikalleen ja jarrujen herkistelyä. Sitten ehkäpä jo pidempää koeajo lenkkiä, kuitenkin uudenmaan rajojen sisällä tietenkin.
Siinähän on keltainen Kivetty-tarra, vuodelta 2011, ensimmäinen kevät ja syksy. Nimim. tomiik ajeli sillon tollasella ja osallistu noihin ekoihin Kivettyihin tollasella, viime vuosina kasigessulla. Muistan hyvin kun järjestän tota Kivettyä ja itelläkin ollu kaks ST:ä, niin kiinnostaa muutenkin tämä. Tompalla oli toinenkin varaosina suurinpiirtein "lihalaatikoissa", sellanen valko-violetti-vaaleenpunanen.

Minäpä laitan Tompalle tän linkin, jos vaikka kommentois jotain, mikäli tää sen entinen on. Muita Tennareita ei kyllä ole muistaakseni ole tolla värillä Kivetyssä ollu, ainakaan noissa mistä tuo tarra on.
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Avatar
Jutale
Viestit: 1359
Liittynyt: To Marras 05, 2009 3:57 am
Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
Paikkakunta: Äänekoski

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja Jutale »

On se Tomin, tossa näkyy tarra toiselta puolelta. Tarra siis 2011, tämä kuva toukokuulta 2012.
Liitteet
TomiST.jpg
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Avatar
tomiik
Viestit: 706
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 9:42 pm
Pyörä: F850GSA
Paikkakunta: Lahti

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja tomiik »

Heh. Nostalginen vehje. Tuo ”ruho” oli minulla elintenluovuttajana. Nuo ainoan ja oikean värisen Teneren katteet on vuosimallia -89 ja tuo lihalaatikoissa ollut vehje taisi olla -94. Minä ostin raadon joskus -11 tai -12 joltakin forumilaiselta Nilsiästä. Otin siitä ne violetit katteet sekä tankin. Noi sini/valkoiset jäi sitten tähän raatoon jonka myin jollekin toiselle forumilaiselle melkein heti. Näyttää olevan minun tekemät naarmut ja liimaukset edelleen tallessa noissa katteissa. :D Työkaverilla on edelleen se minun -89 Tenere josta nuo katteet ovat peräisin.
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.
Avatar
Jutale
Viestit: 1359
Liittynyt: To Marras 05, 2009 3:57 am
Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
Paikkakunta: Äänekoski

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja Jutale »

tomiik kirjoitti:Heh. Nostalginen vehje. Tuo ”ruho” oli minulla elintenluovuttajana. Nuo ainoan ja oikean värisen Teneren katteet on vuosimallia -89 ja tuo lihalaatikoissa ollut vehje taisi olla -94. Minä ostin raadon joskus -11 tai -12 joltakin forumilaiselta Nilsiästä. Otin siitä ne violetit katteet sekä tankin. Noi sini/valkoiset jäi sitten tähän raatoon jonka myin jollekin toiselle forumilaiselle melkein heti. Näyttää olevan minun tekemät naarmut ja liimaukset edelleen tallessa noissa katteissa. :D Työkaverilla on edelleen se minun -89 Tenere josta nuo katteet ovat peräisin.
Eräiden naarmujen ja halkeamien synnyn olin livenä Kivetyn kämpän pihassa näkemässä kun Tomppa lähti Lahtea kohti. :) Hienoja muistoja vuosien varrelta, ja hienoo että näihin "vanhoihin tuttuihin" laitteisiin törmää täällä vuosien jälkeen. Lisää vaan juttua, seuraan! Ja toivottavasti itellekkin löytyy vielä ST tallin nurkkaan rassattavaks. :P
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

tomiik kirjoitti:Nuo ainoan ja oikean värisen Teneren katteet
Samaa mieltä, tuo on se klassinen väritys joka sopii pyörään. Monesti olen NM:stä tuon värisiä katsellut ja harmitellut ettei ole paikkaa harrastepyörälle jota pikkuhiljaa entisöisi ja välillä kävisi ajelemassa. Nää on hienoja pelejä ja mukavaa että raadoista tehdään käyttöpyöriä :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
tomiik
Viestit: 706
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 9:42 pm
Pyörä: F850GSA
Paikkakunta: Lahti

Re: teneren ruho

Viesti Kirjoittaja tomiik »

Kuvia pyöristä ketjusta löytyi tuommoinen. :D
Liitteet
Tuommoinen
Tuommoinen
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.
Vastaa Viestiin