R1200GS supermotard

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä ajelin Bilteman sisuksilla jotka on paksumpia kun normi sisukset ja hyvin pysyi venttiili ehjänä vannelukoilla ja matalilla paineilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kinkunpaiston ohessa tuli nytkäytettyä projektia hieman eteenpäin. Kalliit erikoisteipit ja -aineet jäi ostamatta, päätin edetä lähikauppojen tajonnalla: Vanteen putsaus asetonilla. Nippelin ympärille kutistesukasta pätkä, ja päälle pala punaista sähköteippiä ettei nippeli tartu kiinni. Nippeleiden ympärille klöntti Sika 221:stä, köntti sormella pyöreäksi pyöritellen. Päälle tulee vielä Tesan höyrysulkuteippi kunhan sika kuivahtaa.
Liitteet
sika2.JPG
sika1.JPG
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Vielä teippi päälle, laitoin useamman kierroksen, ja kerrokset leveyssuunnassa eri kohtiin. Luulin että teippi ois ollu läpinäkyvää, mutta olikin tuollaista mainoisteippiä, no eikai sillä väliä. Hirveä määrä jäi ilmakuplia joita ei saa puristelemalla pois. Youtubevideoissa joku tekee teippiin reikiä että saa kuplat pois, mutta minä päätin ettei ne haittaa, todistaahan se ainakin sen että teippi ja liima pitää ilmaa.
Liitteet
teippi.JPG
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Laitoin renkaat vanteille sisäkumien kanssa. Prikka sisäkumia vasten ja mutterit molemmille puolin vannetta, pistin vielä kierrelukitetta väliin, ettei vuotaisi venttiilin ja vanteen välistä vaikka sisäkumi puhkeaisikin (tuplavarmistus siis, sisäkumi ja tubelesskonversio). Pakoputkeen jäi väliä 8 mm ja oikeallekkin puolelle pari-kolme milliä, ei olisi 180 leveä kumi mahtunut (nyt siis 170).
Liitteet
oikea.JPG
vasen.JPG
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Mulle ei nyt avaudu tuo tuplavarmistus....

Jos nyt ajat naulaan/ruuviin ja oletettavasti reikä tulee molempiin kerroksiin.... Paikkaatko sitten päällikumin kamelinpaskalla jolloin reikäinen sisuskumi jää sinne sisälle lorpottamaan? Vai ruuttaatko vaahdon sisään ja toivot, että se toimii tämmösessä "sandwitch" combossa? Vai otatko molemmat kumit suosiolla irti ja nautit ruuvilukitteen tuomasta edusta ja korjaat sitte molemmat kumit?

-Ile-
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ajatus oli tehdä tubeless-konversio että saisi paikattua kumin matkalla ottamatta sitä vanteelta (senverta oli vääntämistä kumin laittamisessa vanteelle kotioloissakin, että tienpäällä voi iskeä epätoivo). Sisäkumin lisäämisajatus tuli siitä että josko se omatekemä tubeless-konversio alkaakin vuotaa itsekseen, ehkä turha pelko, mutta kun ei näistä ole kokemusta (vielä). Rengasrikon sattuessa suunnitelmana on ensin koittaa paikata paikkausaineella, ja vasta sen backuppina "kamelinpaskalla", kun ei sitä oikein osaa sanoa miten se lorppo sisäkumi siellä sisällä käyttäytyy, meneekö se täysin sykkyrään ja yhteen myttyyn niin että epätasapaino heittää koko mopon ojaan.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja jaket »

bemarin vanteen tubeless ura on ihan liiallinen, jos sitä haluaisi reissussa vaihtaa, niin pitäisi hioa se alas vähän.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Tommonen siitä nyt sitten tuli. Etulokarille pitää vielä keksiä jotain.
Liitteet
gessuvalmis.jpg
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Onko kesän jälkeen kommentoitavaa? Kannattiko modaus, plussat ja miinukset?
Jostain syystä 17" (valu)vannesetti alkanut kiinnostaa kokeilla gessussa. Hintaahan sille tulee ..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: R1200GS supermotard

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ajossa en huomaa eroa vanhan ja uuden välillä. Ulkonäköero lienee mielipidekysymys. Mitään teknisiä komplikaatioita en ole huomannut, paitsi että aftermarket-takalokari ei enää sopinut paikoilleen, niin nyt takapyörä rääsää kuraa jaloille.
Vastaa Viestiin