Yamaha WR250F valkokilpiin?
Lähetetty: To Heinä 12, 2018 4:53 pm
Moi!
Tuli hommattua pojan kanssa kilvetön Yamaha WR250F -04 ja yritämme saada sen valkokilpiin.
Kilvitystarinoita täällä on paljon - kiitos niistä -, mutta minua kiinnostavat kokemukset juuri tällaisen kilvittämisestä.
Papereiden perusteella pyörä on ollut väliaikaisesti rekisterissä Saksassa, josta on tuotu Suomeen 2005. Siitä todisteena on Tullin paperi, ja pyörä on tuotu kilpailukäyttöön. Siitä eteenpäin on katkeamaton luovarisarja.
Pyörän mukana tuli saksalainen rekisteriote (Fahrzeugbrief) ja CoC-todistus.
Liikennevakuutuksia olen kysellyt kaikista mieleen tulleista vakuutusyhtiöistä sekä kilvellisenä, että kilvettömänä. Sanotaan lyhyesti vaikka niin, että hinnoittelu on mielenkiintoista ja eroja löytyy.
Sitten se tekniikka. Pyörässä on nyt normaalit sähköstartillisen vehkeen hilut (laturi, jännitteensäädin, akku, startti, tappokytkin ja starttinappi). Lisäksi on kirjaimellisesti päävirtaKYTKIN, eli nappi maskin takana. Maskissa on 35/35W lamppu ja takalokarin alla pieni takavalo.
Tarkoitus on laittaa mahdollisesti parempi ajovalo, jolloin maski menee vaihtoon. Valojen vaihtokytkintä ei tainnut olla, sekin pitänee olla.
Nykyiseen lokariin varmaan laitetaan Motonetin CE-hyväksytty kilventeline takavaloineen. https://www.motonet.fi/fi/tuote/385013/ ... hyvaksytty
Takajarrussa on jarruvalokytkin, etujarruun pitänee rakentaa painekytkin väliin. Onko ideaa mistä tällaisen löytäisi?
Entä virtalukko? Sopiiko Yampin johdotuksiin jokin lukko suoraan?
Onko joku jälkiasentanut ohjauslukkoa?
Vilkuista on ollut kahdenlaista tarinaa. Ehkä ne tuohon katsastukseen pitäisi laittaa... onkohan näihin valmiita sarjoja?
Ja taka- sekä sivuheijastimet?
Onko joku laittanut tuollaiseen mittaria? Huoltotarpeen kannalta olisi hyvä olla ainakin jompikumpi, km tai h mittari - mieluiten molemmat.
Pyörään on vain nappulakumit ja nastakumit, eli ei tieliikennehyväksyttyjä. Niiden läpimeno riippunee viime kädessä katsastajasta...
Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
terveisin
Rapavinsentti
Tuli hommattua pojan kanssa kilvetön Yamaha WR250F -04 ja yritämme saada sen valkokilpiin.
Kilvitystarinoita täällä on paljon - kiitos niistä -, mutta minua kiinnostavat kokemukset juuri tällaisen kilvittämisestä.
Papereiden perusteella pyörä on ollut väliaikaisesti rekisterissä Saksassa, josta on tuotu Suomeen 2005. Siitä todisteena on Tullin paperi, ja pyörä on tuotu kilpailukäyttöön. Siitä eteenpäin on katkeamaton luovarisarja.
Pyörän mukana tuli saksalainen rekisteriote (Fahrzeugbrief) ja CoC-todistus.
Liikennevakuutuksia olen kysellyt kaikista mieleen tulleista vakuutusyhtiöistä sekä kilvellisenä, että kilvettömänä. Sanotaan lyhyesti vaikka niin, että hinnoittelu on mielenkiintoista ja eroja löytyy.
Sitten se tekniikka. Pyörässä on nyt normaalit sähköstartillisen vehkeen hilut (laturi, jännitteensäädin, akku, startti, tappokytkin ja starttinappi). Lisäksi on kirjaimellisesti päävirtaKYTKIN, eli nappi maskin takana. Maskissa on 35/35W lamppu ja takalokarin alla pieni takavalo.
Tarkoitus on laittaa mahdollisesti parempi ajovalo, jolloin maski menee vaihtoon. Valojen vaihtokytkintä ei tainnut olla, sekin pitänee olla.
Nykyiseen lokariin varmaan laitetaan Motonetin CE-hyväksytty kilventeline takavaloineen. https://www.motonet.fi/fi/tuote/385013/ ... hyvaksytty
Takajarrussa on jarruvalokytkin, etujarruun pitänee rakentaa painekytkin väliin. Onko ideaa mistä tällaisen löytäisi?
Entä virtalukko? Sopiiko Yampin johdotuksiin jokin lukko suoraan?
Onko joku jälkiasentanut ohjauslukkoa?
Vilkuista on ollut kahdenlaista tarinaa. Ehkä ne tuohon katsastukseen pitäisi laittaa... onkohan näihin valmiita sarjoja?
Ja taka- sekä sivuheijastimet?
Onko joku laittanut tuollaiseen mittaria? Huoltotarpeen kannalta olisi hyvä olla ainakin jompikumpi, km tai h mittari - mieluiten molemmat.
Pyörään on vain nappulakumit ja nastakumit, eli ei tieliikennehyväksyttyjä. Niiden läpimeno riippunee viime kädessä katsastajasta...
Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
terveisin
Rapavinsentti