250 EXC harraste

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Pikkunelari kommentit kuullostaa erikoiselta. 19 mallisella hussella reilu vuosi yhteistä taipaletta ja moottori on kyllä Suomi enskaan kun nenä päähän. Vääntää yllättävän hyvin, kolmosta pienempää vaihetta ei tule juuri käytettyä kun liikkeelle lähdössä ja ei kyllä tee mitään yllättävää vaikka kuinka vääntää kapulaa. Jos tuntuu äkkinäiseltä niin silloin on liian pieni vaihe. Koeajopyörien alustaa aika turhaa isommin edes huomioida kun itelle ne pitää säätää kuitenki, aivan minimissään jousien vaihto ja äkkiä muitakin muutoksia tarvii. 300 tpi moottorista olen kans tykännyt mitä olen semmoisella ajanut, mahtava vääntö ja voi ajaa isolla vaihteella jolloin pyörä on rauhallinen.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

En ole koskaan kelloa vastaan pikkunelaria koittanut. Voihan se olla, että moinen olisi oikeasti nopea, etenkin Suomi-endurossa. Itsellä kuitenkin ajelujen painopiste on vähän nopeammilla reiteillä.

Kyllähän se 300 Tpi vääntää ihan jees, mutta itse kaipaan enempi sellaista terävyyttä. Tosin ei tuo välttämättä puhtaassa endurossa ole edes hyväksi.

Jos oikeasti haluaisi jotain järkevää tehdä, niin kyllähän se suurin ongelma taitaa olla omat ajotaidot :lol: Toisaalta kun huvikseen harrastelee, niin ei välttämättä tarvitse edes olla nopein. Kumpahan on hauskaa. Tuosta 250 2-tahdista kyllä tykkään. Alhaalta vääntää ja on rauhallinen, mutta kytkimen lipsautuksella se taas syttyy aika nopeasti ihan erilaiseen menoon. Helppo huoltaa ja melkoisen idioottivarman oloinen. Mitään matkaa taas tuolla ei kyllä viitsi ajaa yhtään.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Ehdin pyörään uuden männän laittelemaan ja samalla vaihdoin sinne ohuimman 0,2 mm alatiivisteen. Myös penkin käytin verhoiltavana vähän tahmeammalla tavaralla. Olkapää pelaa jo normaalielämässä ihan ok, vaikkei liikeradat ihan täydellisiä vielä olekaan. Nähtäväksi vielä jää miten se rasitusta kestää. Kuitenkin omalta osaltani tämä topicci on nyt taputeltu. Luotettavasti palvellut kotka lähti uusiin haasteisiin ja tilalle tuli useammalla tahdilla varustettua vähän modernimpaa tekniikkaa. Avaan uuden topicin jossain vaiheessa missä taas jatkan hitaan viikonloppuharrastelijan aivoitusten käsittelyä.
Neljä vaihdetta riittää.
Samppa76
Viestit: 1
Liittynyt: Su Kesä 14, 2020 9:09 am
Pyörä: Ktm 300 exc, Ktm 250gs, Canon GC

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja Samppa76 »

Olihan mukava lukea ketjua. Olin itse vuosien aktiivivuosien jälkeen Kiteellä myös CC. Tä ajamassa samassa kisassa(#557). 2006 vm300 exc.llä. Viimeisellä kierroksella meni takarengaskin puhki ja takajarru keitti jo heti alussa :D
Reitti oli muute hyvä, mutta vanhana enskakuskina metsäpolku osuuksilla jonossa ajaminen turhautti ohitus paikkojen puuttuessa.
Edellinen kisa oli ajettu 2011,joka sekin Kiteellä, parienduroa. Nyt kalusto päivitynyt 13 malliseen 300exc.n jonka ruotsista ostin.
Ps. Racechronon taitaa saada Android laitteeseen, toimii ilman sitä palikkaakin.
2 wheels moves soul, 4wheel moves bikes place to place.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Tarinan jatko tosiaan täällä.

Ohitukset voi välillä olla CC:ssä vähän haastavia etenkään jos ei ihan hampaat irvessä hae paikkaa väkisin. On vaan koitettava iskeä kun on paikka.

LapTrophy ollut itsellä kellona i-luurissa. Tuo on mielestäni ihan hyvä softa.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin