First gen Multistrada...
Lähetetty: Su Tammi 28, 2018 11:48 pm
Kun täällä on jo muutenkin kaikenlaisia cafe rakennelmia niin mennee tuokin samaan joukkoon...
Syksyllä tuli kuume saada joku pitkänmatkan kelponen mopo myös talliin,ja itseni tuntien eksyn kuitenkin johonkin savikkoon kääntelemään mopoa tulosuuntaan joten painoa ei saanut olla juuri yli kahta sataa,hinta tietysti halpa,tällä kertaa ruiskukoneella,ja v2. Multit oli kohtuuhintasia,erikoinen ulkonäkö sivuseikka,kaasukahvasta löyty hauskuutta. Halvimman kunto oli mitä oli,mutta tarkotus oli jokatapauksessa käydä läpi talven aikana...
Vitutusketjusta löytyy yllärit,mutta muuten ei ihmeempää.Paitsi armotonta pesua. Joka osa joka lähti irti,meni ensin naftaan likoamaan,siitä sitten parempiin pesuihin... Etuiskareihin uudet öljyt,ohjauslaakereihin &pyöränlaakereihin (myös taakse) rasvat,venat sai karvan paksummat sulkupalat,moottoriöljyt ja suti oli jo vaihdettu,tai näin liike ainakin väitti... voi olla että vaihdan uudet niin tietää mitä on.
Kytkin piti melkosta kuoleman kilinää,mutta rauhottui kummasti uusilla levyillä. Levyjen sakarat oli hakkautuneet toista milliä,joten tilaa oli mistä ääntää. Eihän korikaan enää uudenveronen ole,mutta on sitä huonompiakin nähty.
ilmansuodatin on melko työläs vaihtaa,tankki pois,joka jatkuu läpi koko pyörän...Samanlainen jopi ilmeisesti myös uudessa isossa advessa...Ei viitti joka viikonloppu olla vaihtamassa.
Takajarru ei vieläkään ole hyvä,täytyy vaihtaa vielä letku jos antaa sieltä periksi.
Synkkaus myös to doo listalla.
Eurogloben akku löytyi muovien alta,olin jo päättäny että se vaihtuu ennenkuin lähden mihinkään pidemmälle. No niin teki,meni oikariin jo nyt. Exide tilalle. Onnettoman kokonen akku tonniseen mopoon,mutta sillä mennään kun ei isompaa sovi.
Varustelua pitää tietysti olla,lämpökahvat pwm säätimellä,samanlaisella on röykytetty huskissa jo joku vuosi joten kai se kestää tuossakin. Tupsy töpseli ja navin virran ulosotto tietysti myös,releohjattuna virtalukolta. Ajattelin ripustaa vielä kännykän tankoon kun kiinasta saa puoli ilmasia telineitä...
Kromattu stonga vaihtui bilteeman fatbaariin,jotenkin tutumman olonen... Normiohut olisi jo ollut valmiiksi,mutta siinä oli liian lyhyt suora osuus päissä,kuten myös kaikissa muissakin ohkasissa. Välipuu tosin olisi tullukkin virtalukon eteen,joten hyvä näin.
Rystereiden kiinnikkeet tuli tankkiin kiinni,joten dremelillä oli niissäkin ohennettavaa. Sopii,vaikkei liikaa tilaa olekkaan.
Primeri ketjurasvari myös askarreltu,ja saattaa vaatia vielä suojapellin vaimentimen päälle. Se kun kaartaa kivasti ketjun alle,ja kerää(käryää) ylimääräsen rasvan...
Jalkaa ihmettelin aikani,eikä voinu jättää alkuperäiseksi kaatuuko vai eikö kaadu arvaksi. Reilusti pidempi,reilusti ulommaksi tulevaksi. Tappokatkasija on edelleen toiminnassa koska jalka on koneessa kiinni,eikä varmasti tee hyvää taräyttää ekaan mutkaan jalan varaan... Enää pelottaa kestääkö lohko suurempaa vääntörasitusta...Runkoahan tuossa laitteessa ei ole mihin jalan kiinnikettä olisi saanut,muuten sen olisin sinne laittanu.
Hifistelynä led parkkipolttimoksi,koska on niin työläs vaihtaa. Sopivaa ei tietenkään löydy,mutta kolvilla johdot vanhaan polttimoon ja12v lasikantalediin.
Pesun myötä karun näköinen maalipinta alkoi näyttää liki virheettömältä,mutta senkin olin jo päättäny uhrata.Tuo alkuperäinen hopeanharmaa ei kuulunut suosikkeihin,ja toinen kylkimuovi oli jokatapauksessa maalattava. Musta olisi vielä mennyt... Väriksi valkoinen,inspiraationa lucky explorer mutta ducatiin sovitettuna. Melkeen valmis,viimeistely odottaa lämpimämpiä kelejä...
Tarrotus ei onnistunut kuten olisin halunnut,mutta suojatkoot nyt muoveja hetken aikaa,tehdään uudestaan joskus kun nuo naarmutettu. Ei tuo piirto ohjelmakaan tallentanut riittävän tarkasti,reunat menee sahalaidaksi vaikka ruudulla näyttikin hyvältä.
Uskoisin että tuolla ajaa samat pikkutiet kun keskiverto isolla gessullakin,kunhan laittaa vielä vähän karkeampaa kumia alle. Umpimetsään ei mennä,sinne on toiset laitteet...
Syksyllä tuli kuume saada joku pitkänmatkan kelponen mopo myös talliin,ja itseni tuntien eksyn kuitenkin johonkin savikkoon kääntelemään mopoa tulosuuntaan joten painoa ei saanut olla juuri yli kahta sataa,hinta tietysti halpa,tällä kertaa ruiskukoneella,ja v2. Multit oli kohtuuhintasia,erikoinen ulkonäkö sivuseikka,kaasukahvasta löyty hauskuutta. Halvimman kunto oli mitä oli,mutta tarkotus oli jokatapauksessa käydä läpi talven aikana...
Vitutusketjusta löytyy yllärit,mutta muuten ei ihmeempää.Paitsi armotonta pesua. Joka osa joka lähti irti,meni ensin naftaan likoamaan,siitä sitten parempiin pesuihin... Etuiskareihin uudet öljyt,ohjauslaakereihin &pyöränlaakereihin (myös taakse) rasvat,venat sai karvan paksummat sulkupalat,moottoriöljyt ja suti oli jo vaihdettu,tai näin liike ainakin väitti... voi olla että vaihdan uudet niin tietää mitä on.
Kytkin piti melkosta kuoleman kilinää,mutta rauhottui kummasti uusilla levyillä. Levyjen sakarat oli hakkautuneet toista milliä,joten tilaa oli mistä ääntää. Eihän korikaan enää uudenveronen ole,mutta on sitä huonompiakin nähty.
ilmansuodatin on melko työläs vaihtaa,tankki pois,joka jatkuu läpi koko pyörän...Samanlainen jopi ilmeisesti myös uudessa isossa advessa...Ei viitti joka viikonloppu olla vaihtamassa.
Takajarru ei vieläkään ole hyvä,täytyy vaihtaa vielä letku jos antaa sieltä periksi.
Synkkaus myös to doo listalla.
Eurogloben akku löytyi muovien alta,olin jo päättäny että se vaihtuu ennenkuin lähden mihinkään pidemmälle. No niin teki,meni oikariin jo nyt. Exide tilalle. Onnettoman kokonen akku tonniseen mopoon,mutta sillä mennään kun ei isompaa sovi.
Varustelua pitää tietysti olla,lämpökahvat pwm säätimellä,samanlaisella on röykytetty huskissa jo joku vuosi joten kai se kestää tuossakin. Tupsy töpseli ja navin virran ulosotto tietysti myös,releohjattuna virtalukolta. Ajattelin ripustaa vielä kännykän tankoon kun kiinasta saa puoli ilmasia telineitä...
Kromattu stonga vaihtui bilteeman fatbaariin,jotenkin tutumman olonen... Normiohut olisi jo ollut valmiiksi,mutta siinä oli liian lyhyt suora osuus päissä,kuten myös kaikissa muissakin ohkasissa. Välipuu tosin olisi tullukkin virtalukon eteen,joten hyvä näin.
Rystereiden kiinnikkeet tuli tankkiin kiinni,joten dremelillä oli niissäkin ohennettavaa. Sopii,vaikkei liikaa tilaa olekkaan.
Primeri ketjurasvari myös askarreltu,ja saattaa vaatia vielä suojapellin vaimentimen päälle. Se kun kaartaa kivasti ketjun alle,ja kerää(käryää) ylimääräsen rasvan...
Jalkaa ihmettelin aikani,eikä voinu jättää alkuperäiseksi kaatuuko vai eikö kaadu arvaksi. Reilusti pidempi,reilusti ulommaksi tulevaksi. Tappokatkasija on edelleen toiminnassa koska jalka on koneessa kiinni,eikä varmasti tee hyvää taräyttää ekaan mutkaan jalan varaan... Enää pelottaa kestääkö lohko suurempaa vääntörasitusta...Runkoahan tuossa laitteessa ei ole mihin jalan kiinnikettä olisi saanut,muuten sen olisin sinne laittanu.
Hifistelynä led parkkipolttimoksi,koska on niin työläs vaihtaa. Sopivaa ei tietenkään löydy,mutta kolvilla johdot vanhaan polttimoon ja12v lasikantalediin.
Pesun myötä karun näköinen maalipinta alkoi näyttää liki virheettömältä,mutta senkin olin jo päättäny uhrata.Tuo alkuperäinen hopeanharmaa ei kuulunut suosikkeihin,ja toinen kylkimuovi oli jokatapauksessa maalattava. Musta olisi vielä mennyt... Väriksi valkoinen,inspiraationa lucky explorer mutta ducatiin sovitettuna. Melkeen valmis,viimeistely odottaa lämpimämpiä kelejä...
Tarrotus ei onnistunut kuten olisin halunnut,mutta suojatkoot nyt muoveja hetken aikaa,tehdään uudestaan joskus kun nuo naarmutettu. Ei tuo piirto ohjelmakaan tallentanut riittävän tarkasti,reunat menee sahalaidaksi vaikka ruudulla näyttikin hyvältä.
Uskoisin että tuolla ajaa samat pikkutiet kun keskiverto isolla gessullakin,kunhan laittaa vielä vähän karkeampaa kumia alle. Umpimetsään ei mennä,sinne on toiset laitteet...