Sivu 1/1

First gen Multistrada...

Lähetetty: Su Tammi 28, 2018 11:48 pm
Kirjoittaja ceevu
Kun täällä on jo muutenkin kaikenlaisia cafe rakennelmia niin mennee tuokin samaan joukkoon...
Syksyllä tuli kuume saada joku pitkänmatkan kelponen mopo myös talliin,ja itseni tuntien eksyn kuitenkin johonkin savikkoon kääntelemään mopoa tulosuuntaan joten painoa ei saanut olla juuri yli kahta sataa,hinta tietysti halpa,tällä kertaa ruiskukoneella,ja v2. Multit oli kohtuuhintasia,erikoinen ulkonäkö sivuseikka,kaasukahvasta löyty hauskuutta. Halvimman kunto oli mitä oli,mutta tarkotus oli jokatapauksessa käydä läpi talven aikana...
Vitutusketjusta löytyy yllärit,mutta muuten ei ihmeempää.Paitsi armotonta pesua. Joka osa joka lähti irti,meni ensin naftaan likoamaan,siitä sitten parempiin pesuihin... Etuiskareihin uudet öljyt,ohjauslaakereihin &pyöränlaakereihin (myös taakse) rasvat,venat sai karvan paksummat sulkupalat,moottoriöljyt ja suti oli jo vaihdettu,tai näin liike ainakin väitti... voi olla että vaihdan uudet niin tietää mitä on.
Kytkin piti melkosta kuoleman kilinää,mutta rauhottui kummasti uusilla levyillä. Levyjen sakarat oli hakkautuneet toista milliä,joten tilaa oli mistä ääntää. Eihän korikaan enää uudenveronen ole,mutta on sitä huonompiakin nähty.
ilmansuodatin on melko työläs vaihtaa,tankki pois,joka jatkuu läpi koko pyörän...Samanlainen jopi ilmeisesti myös uudessa isossa advessa...Ei viitti joka viikonloppu olla vaihtamassa.
Takajarru ei vieläkään ole hyvä,täytyy vaihtaa vielä letku jos antaa sieltä periksi.
Synkkaus myös to doo listalla.
Eurogloben akku löytyi muovien alta,olin jo päättäny että se vaihtuu ennenkuin lähden mihinkään pidemmälle. No niin teki,meni oikariin jo nyt. Exide tilalle. Onnettoman kokonen akku tonniseen mopoon,mutta sillä mennään kun ei isompaa sovi.
Varustelua pitää tietysti olla,lämpökahvat pwm säätimellä,samanlaisella on röykytetty huskissa jo joku vuosi joten kai se kestää tuossakin. Tupsy töpseli ja navin virran ulosotto tietysti myös,releohjattuna virtalukolta. Ajattelin ripustaa vielä kännykän tankoon kun kiinasta saa puoli ilmasia telineitä...
Kromattu stonga vaihtui bilteeman fatbaariin,jotenkin tutumman olonen... Normiohut olisi jo ollut valmiiksi,mutta siinä oli liian lyhyt suora osuus päissä,kuten myös kaikissa muissakin ohkasissa. Välipuu tosin olisi tullukkin virtalukon eteen,joten hyvä näin.
Rystereiden kiinnikkeet tuli tankkiin kiinni,joten dremelillä oli niissäkin ohennettavaa. Sopii,vaikkei liikaa tilaa olekkaan.
Primeri ketjurasvari myös askarreltu,ja saattaa vaatia vielä suojapellin vaimentimen päälle. Se kun kaartaa kivasti ketjun alle,ja kerää(käryää) ylimääräsen rasvan...
Jalkaa ihmettelin aikani,eikä voinu jättää alkuperäiseksi kaatuuko vai eikö kaadu arvaksi. Reilusti pidempi,reilusti ulommaksi tulevaksi. Tappokatkasija on edelleen toiminnassa koska jalka on koneessa kiinni,eikä varmasti tee hyvää taräyttää ekaan mutkaan jalan varaan... Enää pelottaa kestääkö lohko suurempaa vääntörasitusta...Runkoahan tuossa laitteessa ei ole mihin jalan kiinnikettä olisi saanut,muuten sen olisin sinne laittanu.
Hifistelynä led parkkipolttimoksi,koska on niin työläs vaihtaa. Sopivaa ei tietenkään löydy,mutta kolvilla johdot vanhaan polttimoon ja12v lasikantalediin.


Pesun myötä karun näköinen maalipinta alkoi näyttää liki virheettömältä,mutta senkin olin jo päättäny uhrata.Tuo alkuperäinen hopeanharmaa ei kuulunut suosikkeihin,ja toinen kylkimuovi oli jokatapauksessa maalattava. Musta olisi vielä mennyt... Väriksi valkoinen,inspiraationa lucky explorer mutta ducatiin sovitettuna. Melkeen valmis,viimeistely odottaa lämpimämpiä kelejä...
Tarrotus ei onnistunut kuten olisin halunnut,mutta suojatkoot nyt muoveja hetken aikaa,tehdään uudestaan joskus kun nuo naarmutettu. Ei tuo piirto ohjelmakaan tallentanut riittävän tarkasti,reunat menee sahalaidaksi vaikka ruudulla näyttikin hyvältä.

Uskoisin että tuolla ajaa samat pikkutiet kun keskiverto isolla gessullakin,kunhan laittaa vielä vähän karkeampaa kumia alle. Umpimetsään ei mennä,sinne on toiset laitteet...

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 12:07 am
Kirjoittaja Peltsi
Hieno pyörä. Ulkonäkö on mitä on, mutta moottori on miellyttävä luonteeltaan. Liekö runko lyhyt vai oisko taannoisen koeajopyörän alusta ruuvattu tosi tiukaksi, mutta pystyyn se ainaki pyrki kovasti.

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 12:20 am
Kirjoittaja Ilmari
ceevu kirjoitti:

Uskoisin että tuolla ajaa samat pikkutiet kun keskiverto isolla gessullakin,kunhan laittaa vielä vähän karkeampaa kumia alle. Umpimetsään ei mennä,sinne on toiset laitteet...
Kyllä varmasti ajaa samat polut guin gessullakin mutta mieluiten pimeässä :lol:

Näiden vuosien aikana silmä ei oo kerta kaikkiaan tottunut tuohon ulkonäköön, mielipiteitä on tietty monia. Metriäkään en ole Ducatilla ajanut, että sisimmästä en osaa mitään sanoa...

Toivottavasti joku päivä omastakin tallista löytyy Italialaista V2 voimaa, niin tietää tarkemmin, mistä puhutaan!

-Ile-

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 1:20 am
Kirjoittaja ceevu
Oli tuossakin jotain vikaa sen pari kertaa kun ajoin syksyllä,eturengas halus aina nousta ihan vahingossa...Perä oli kyllä laskettu alas,siinä sen täytyy olla... Erikoisuutenahan tossa on takana korkeussäätö erillään jousen esijännityksestä.

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 7:40 am
Kirjoittaja gini
Tuollaisesta saisi oivan scramblerin vähän riisumalla :)

http://www.bikebound.com/2016/12/09/duc ... scrambler/

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:35 am
Kirjoittaja Jari S
Tuo tankin ja etukatteen muotoilu on kyllä niin omanlaisensa, että kelpaisi varmaan taidemuseoon muiden omituisten teosten joukkoon. :D

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:04 pm
Kirjoittaja ceevu
On siinä hyvää rakennusaihiota,perusratkasut on keveitä ja kompakteja. Muovit hitoille ja lamppu tilalle niin ilme muuttuu. Kaikki sähköt vaan joutuu siirtämään samalla... Edessä on melko monta kiloa valuosaa jotka tippuu samalla pois. Olin lukevinani että lähistöllä olisi liike joka pystyy poistamaan vakio ecusta turhia rajotuksia ajonestoista ja alkuperäsestä mittaristosta...Perus wp vaihtamalla keula pitenee sen verran että kuvittelisin isommankin etufillarin sopivan kohtuullisella joustolla.Takaswingi tuskin kestää hyppimistä,vaikka tuo sellaista kertoikin harrastavansa. Ducati on omaan enskamalliinsa laittanu jo perinteisen. Voi olla että jostain monsterimallista menee bolt on.
Jos tollasta nakua rakentelemaan haluaa,helpommalla pääsee kun ostaa 11satasen hypermotardin jo aihioksi. Kuvetta joutuu kaivamaan vähän syvemmältä...
Kova kilpa tulee kyllä gessun kanssa kumpi on rumempi tehtaalta tullessaan... :lol:
Toinen näyttää hylkeeltä,toinen joltain alienilta jolla pää heiluu irtaallaan... :lol: Pitäähän sitä jotain hauskaa muillakin olla,eikä vaan ittellä :mrgreen:

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:11 pm
Kirjoittaja Peltsi
Kyllä tuo rumuudesa voittaa minkä Gessun vaan. Selvyydeksi vielä että ollen rumempi. Toki saattaa olla vähä mielipidee asia tuo.

Hyperistä sais kyllä hienon. Ja aika keveäki valmiiksi.

Tuli mieleen kun joku Domi kuski oli Jyväskyläsä Hekan kaupasa Ducatin koeajopäivillä M900 ajamasa ja kun suu oli hyväsä hymysä takasi tullesa ja kaupan mahollisuutta Heka tiedusteli niin tämä sillon jo aikuisesa iäsä ollu heppu totes että " heti kun laitatte tuon koneen Domin runkoon".

Moottorit on kyllä luonteeltaan puhuttelevia.

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2018 7:16 am
Kirjoittaja mek
Menee off topicin puolelle, mutta en voi mitään sille, että mulla tulee tuosta aina mieleen Fiat Multipla, sama muotoilija?
Kuva

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2018 8:56 pm
Kirjoittaja talkku
Olikos tuossa polvikulma jyrkempi kuin elefantissa, niin muistelin kun joskus tuota multia tuli koeajettua.Äänethän on mukavat .

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2018 10:32 pm
Kirjoittaja ceevu
Ei tuo mitenkään häiritsevän tiukka ollu kun en pistäny merkille. Varmaan kuitenkin jonkin verran tiukempi kun fantissa.(Tuossa vanhassa fantissahan tapit on alunperin todella edessä,joka loiventaa polvikulmaa sekin. Pappatunturi tuli elävästi mieleen jalkojen asennosta) Seisaaltaankin pääsee ihan kivutta.
Termin kanssa höpinä peittää kilinää,muttei mölyä liikaa.

Näyttää kovasti gran canyonilta tuo kootut teokset.(Oletan että rungon päällä on alkuperäsesti joku muovilipare jalkatappien tienoilla. ) Liekö alkanu muotoilu siinäkin keljuttamaan...GC kuitenkin selkeästi samaa sukua multin kanssa.

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2018 11:07 pm
Kirjoittaja skuikka
GC tuo on. Samannäköinen Multin kanssa mutta runko ja svingi on samaa kamaa kuin vikan mallin Fantissa. Pois lukien ne alakehtoputket mutta ne nyt on muutenkin vaan tiellä :)

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Helmi 05, 2018 2:51 pm
Kirjoittaja TomppaV
Samaa härpäkettä on tullut useasti mittailtua ja tutkailtua. Monennäköistä visiota olen mielessäni kaavaillut, en vain ole saanut aikaiseksi projektiin ryhtyä. Äänet on tosiaan taattua tavaraa, ja varsin kevyt painoltaan. Hyvät värit , raidat ja tarrat olet valinnut, näyttää hyvältä! Kilikalimaalilla vanteet vielä mattamustaksi :)

Re: First gen Multistrada...

Lähetetty: Ma Helmi 05, 2018 9:43 pm
Kirjoittaja ceevu
Vanteita olen vähän kattellu pulveri mielessä,kunhan tulee renkaanvaihtoaika. Orkkis maali on aika surkeassa kuosissa,eikä lähde enää puhtaaksi normaalein keinoin..Takavanne on vielä helppo maalata,mutta tuo etuvanne on vähän sokkeloinen :lol:

Tossa on pikkuhommilla tehty naku; http://www.ducati.ms/forums/44-multistr ... ect-4.html

Suurin jopi sähköjen siirto ja siisti putki. jos ei kiillotusta pidä tarpeellisena...

Nämä on mukavan edullisia aihioita moneen askarteluun. Tuo takajarrukin varmaan on toimiessaan ihan riittävä kun näyttää suunnilleen samanlaisella pysähtyvän ducatin kyykytkin.

Viitteitä olen nähny myös ecun sotkemiseen sopiviin softiin,mutta ihan vielä ei ole tärpänny mistä sellasen saa ladattua,paitti isolla rahalla proo version. Joskus on noita harrastemalleja kuitenkin ollu olemassa,ducatidiag yms. Jossain noista oli mahdollisuus poistaa ajonesto,mittaristo yms rakennuksen rajotteitakin.