Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 18, 2019 2:08 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2018 11:48 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Kun täällä on jo muutenkin kaikenlaisia cafe rakennelmia niin mennee tuokin samaan joukkoon...
Syksyllä tuli kuume saada joku pitkänmatkan kelponen mopo myös talliin,ja itseni tuntien eksyn kuitenkin johonkin savikkoon kääntelemään mopoa tulosuuntaan joten painoa ei saanut olla juuri yli kahta sataa,hinta tietysti halpa,tällä kertaa ruiskukoneella,ja v2. Multit oli kohtuuhintasia,erikoinen ulkonäkö sivuseikka,kaasukahvasta löyty hauskuutta. Halvimman kunto oli mitä oli,mutta tarkotus oli jokatapauksessa käydä läpi talven aikana...
Vitutusketjusta löytyy yllärit,mutta muuten ei ihmeempää.Paitsi armotonta pesua. Joka osa joka lähti irti,meni ensin naftaan likoamaan,siitä sitten parempiin pesuihin... Etuiskareihin uudet öljyt,ohjauslaakereihin &pyöränlaakereihin (myös taakse) rasvat,venat sai karvan paksummat sulkupalat,moottoriöljyt ja suti oli jo vaihdettu,tai näin liike ainakin väitti... voi olla että vaihdan uudet niin tietää mitä on.
Kytkin piti melkosta kuoleman kilinää,mutta rauhottui kummasti uusilla levyillä. Levyjen sakarat oli hakkautuneet toista milliä,joten tilaa oli mistä ääntää. Eihän korikaan enää uudenveronen ole,mutta on sitä huonompiakin nähty.
ilmansuodatin on melko työläs vaihtaa,tankki pois,joka jatkuu läpi koko pyörän...Samanlainen jopi ilmeisesti myös uudessa isossa advessa...Ei viitti joka viikonloppu olla vaihtamassa.
Takajarru ei vieläkään ole hyvä,täytyy vaihtaa vielä letku jos antaa sieltä periksi.
Synkkaus myös to doo listalla.
Eurogloben akku löytyi muovien alta,olin jo päättäny että se vaihtuu ennenkuin lähden mihinkään pidemmälle. No niin teki,meni oikariin jo nyt. Exide tilalle. Onnettoman kokonen akku tonniseen mopoon,mutta sillä mennään kun ei isompaa sovi.
Varustelua pitää tietysti olla,lämpökahvat pwm säätimellä,samanlaisella on röykytetty huskissa jo joku vuosi joten kai se kestää tuossakin. Tupsy töpseli ja navin virran ulosotto tietysti myös,releohjattuna virtalukolta. Ajattelin ripustaa vielä kännykän tankoon kun kiinasta saa puoli ilmasia telineitä...
Kromattu stonga vaihtui bilteeman fatbaariin,jotenkin tutumman olonen... Normiohut olisi jo ollut valmiiksi,mutta siinä oli liian lyhyt suora osuus päissä,kuten myös kaikissa muissakin ohkasissa. Välipuu tosin olisi tullukkin virtalukon eteen,joten hyvä näin.
Rystereiden kiinnikkeet tuli tankkiin kiinni,joten dremelillä oli niissäkin ohennettavaa. Sopii,vaikkei liikaa tilaa olekkaan.
Primeri ketjurasvari myös askarreltu,ja saattaa vaatia vielä suojapellin vaimentimen päälle. Se kun kaartaa kivasti ketjun alle,ja kerää(käryää) ylimääräsen rasvan...
Jalkaa ihmettelin aikani,eikä voinu jättää alkuperäiseksi kaatuuko vai eikö kaadu arvaksi. Reilusti pidempi,reilusti ulommaksi tulevaksi. Tappokatkasija on edelleen toiminnassa koska jalka on koneessa kiinni,eikä varmasti tee hyvää taräyttää ekaan mutkaan jalan varaan... Enää pelottaa kestääkö lohko suurempaa vääntörasitusta...Runkoahan tuossa laitteessa ei ole mihin jalan kiinnikettä olisi saanut,muuten sen olisin sinne laittanu.
Hifistelynä led parkkipolttimoksi,koska on niin työläs vaihtaa. Sopivaa ei tietenkään löydy,mutta kolvilla johdot vanhaan polttimoon ja12v lasikantalediin.


Pesun myötä karun näköinen maalipinta alkoi näyttää liki virheettömältä,mutta senkin olin jo päättäny uhrata.Tuo alkuperäinen hopeanharmaa ei kuulunut suosikkeihin,ja toinen kylkimuovi oli jokatapauksessa maalattava. Musta olisi vielä mennyt... Väriksi valkoinen,inspiraationa lucky explorer mutta ducatiin sovitettuna. Melkeen valmis,viimeistely odottaa lämpimämpiä kelejä...
Tarrotus ei onnistunut kuten olisin halunnut,mutta suojatkoot nyt muoveja hetken aikaa,tehdään uudestaan joskus kun nuo naarmutettu. Ei tuo piirto ohjelmakaan tallentanut riittävän tarkasti,reunat menee sahalaidaksi vaikka ruudulla näyttikin hyvältä.

Uskoisin että tuolla ajaa samat pikkutiet kun keskiverto isolla gessullakin,kunhan laittaa vielä vähän karkeampaa kumia alle. Umpimetsään ei mennä,sinne on toiset laitteet...


Liitteet:
IMG_20180128_203143324_1024x576.jpg
IMG_20180128_203143324_1024x576.jpg [ 139 KiB | Katsottu 11450 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2018 12:07 am 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2497
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Hieno pyörä. Ulkonäkö on mitä on, mutta moottori on miellyttävä luonteeltaan. Liekö runko lyhyt vai oisko taannoisen koeajopyörän alusta ruuvattu tosi tiukaksi, mutta pystyyn se ainaki pyrki kovasti.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2018 12:20 am 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 876
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge/K100rs/GSF1200
ceevu kirjoitti:


Uskoisin että tuolla ajaa samat pikkutiet kun keskiverto isolla gessullakin,kunhan laittaa vielä vähän karkeampaa kumia alle. Umpimetsään ei mennä,sinne on toiset laitteet...


Kyllä varmasti ajaa samat polut guin gessullakin mutta mieluiten pimeässä :lol:

Näiden vuosien aikana silmä ei oo kerta kaikkiaan tottunut tuohon ulkonäköön, mielipiteitä on tietty monia. Metriäkään en ole Ducatilla ajanut, että sisimmästä en osaa mitään sanoa...

Toivottavasti joku päivä omastakin tallista löytyy Italialaista V2 voimaa, niin tietää tarkemmin, mistä puhutaan!

-Ile-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2018 1:20 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Oli tuossakin jotain vikaa sen pari kertaa kun ajoin syksyllä,eturengas halus aina nousta ihan vahingossa...Perä oli kyllä laskettu alas,siinä sen täytyy olla... Erikoisuutenahan tossa on takana korkeussäätö erillään jousen esijännityksestä.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2018 7:40 am 

Liittynyt: Su Marras 08, 2015 7:56 pm
Viestit: 41
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: 690 Enduro & Speed Triple 1050 Turbo
Tuollaisesta saisi oivan scramblerin vähän riisumalla :)

http://www.bikebound.com/2016/12/09/duc ... scrambler/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:35 am 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1161
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Haussa
Tuo tankin ja etukatteen muotoilu on kyllä niin omanlaisensa, että kelpaisi varmaan taidemuseoon muiden omituisten teosten joukkoon. :D

_________________
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:04 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
On siinä hyvää rakennusaihiota,perusratkasut on keveitä ja kompakteja. Muovit hitoille ja lamppu tilalle niin ilme muuttuu. Kaikki sähköt vaan joutuu siirtämään samalla... Edessä on melko monta kiloa valuosaa jotka tippuu samalla pois. Olin lukevinani että lähistöllä olisi liike joka pystyy poistamaan vakio ecusta turhia rajotuksia ajonestoista ja alkuperäsestä mittaristosta...Perus wp vaihtamalla keula pitenee sen verran että kuvittelisin isommankin etufillarin sopivan kohtuullisella joustolla.Takaswingi tuskin kestää hyppimistä,vaikka tuo sellaista kertoikin harrastavansa. Ducati on omaan enskamalliinsa laittanu jo perinteisen. Voi olla että jostain monsterimallista menee bolt on.
Jos tollasta nakua rakentelemaan haluaa,helpommalla pääsee kun ostaa 11satasen hypermotardin jo aihioksi. Kuvetta joutuu kaivamaan vähän syvemmältä...
Kova kilpa tulee kyllä gessun kanssa kumpi on rumempi tehtaalta tullessaan... :lol:
Toinen näyttää hylkeeltä,toinen joltain alienilta jolla pää heiluu irtaallaan... :lol: Pitäähän sitä jotain hauskaa muillakin olla,eikä vaan ittellä :mrgreen:

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:11 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2497
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Kyllä tuo rumuudesa voittaa minkä Gessun vaan. Selvyydeksi vielä että ollen rumempi. Toki saattaa olla vähä mielipidee asia tuo.

Hyperistä sais kyllä hienon. Ja aika keveäki valmiiksi.

Tuli mieleen kun joku Domi kuski oli Jyväskyläsä Hekan kaupasa Ducatin koeajopäivillä M900 ajamasa ja kun suu oli hyväsä hymysä takasi tullesa ja kaupan mahollisuutta Heka tiedusteli niin tämä sillon jo aikuisesa iäsä ollu heppu totes että " heti kun laitatte tuon koneen Domin runkoon".

Moottorit on kyllä luonteeltaan puhuttelevia.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2018 7:16 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2254
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
Menee off topicin puolelle, mutta en voi mitään sille, että mulla tulee tuosta aina mieleen Fiat Multipla, sama muotoilija?
Kuva

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2018 8:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1032
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: LENTO
Olikos tuossa polvikulma jyrkempi kuin elefantissa, niin muistelin kun joskus tuota multia tuli koeajettua.Äänethän on mukavat .


Liitteet:
Tiedoston kommentti: navigatoriin lucky väritystä
39771991474656.jpg
39771991474656.jpg [ 48.18 KiB | Katsottu 10927 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Ducati/Bmw
4cb34e0a14f2ee303bcac13fbfe74437--grand-canyon-top-trumps.jpg
4cb34e0a14f2ee303bcac13fbfe74437--grand-canyon-top-trumps.jpg [ 114.15 KiB | Katsottu 10964 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2018 10:32 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Ei tuo mitenkään häiritsevän tiukka ollu kun en pistäny merkille. Varmaan kuitenkin jonkin verran tiukempi kun fantissa.(Tuossa vanhassa fantissahan tapit on alunperin todella edessä,joka loiventaa polvikulmaa sekin. Pappatunturi tuli elävästi mieleen jalkojen asennosta) Seisaaltaankin pääsee ihan kivutta.
Termin kanssa höpinä peittää kilinää,muttei mölyä liikaa.

Näyttää kovasti gran canyonilta tuo kootut teokset.(Oletan että rungon päällä on alkuperäsesti joku muovilipare jalkatappien tienoilla. ) Liekö alkanu muotoilu siinäkin keljuttamaan...GC kuitenkin selkeästi samaa sukua multin kanssa.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2018 11:07 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1802
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
GC tuo on. Samannäköinen Multin kanssa mutta runko ja svingi on samaa kamaa kuin vikan mallin Fantissa. Pois lukien ne alakehtoputket mutta ne nyt on muutenkin vaan tiellä :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Helmi 05, 2018 2:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 578
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Samaa härpäkettä on tullut useasti mittailtua ja tutkailtua. Monennäköistä visiota olen mielessäni kaavaillut, en vain ole saanut aikaiseksi projektiin ryhtyä. Äänet on tosiaan taattua tavaraa, ja varsin kevyt painoltaan. Hyvät värit , raidat ja tarrat olet valinnut, näyttää hyvältä! Kilikalimaalilla vanteet vielä mattamustaksi :)

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: First gen Multistrada...
ViestiLähetetty: Ma Helmi 05, 2018 9:43 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Vanteita olen vähän kattellu pulveri mielessä,kunhan tulee renkaanvaihtoaika. Orkkis maali on aika surkeassa kuosissa,eikä lähde enää puhtaaksi normaalein keinoin..Takavanne on vielä helppo maalata,mutta tuo etuvanne on vähän sokkeloinen :lol:

Tossa on pikkuhommilla tehty naku; http://www.ducati.ms/forums/44-multistr ... ect-4.html

Suurin jopi sähköjen siirto ja siisti putki. jos ei kiillotusta pidä tarpeellisena...

Nämä on mukavan edullisia aihioita moneen askarteluun. Tuo takajarrukin varmaan on toimiessaan ihan riittävä kun näyttää suunnilleen samanlaisella pysähtyvän ducatin kyykytkin.

Viitteitä olen nähny myös ecun sotkemiseen sopiviin softiin,mutta ihan vielä ei ole tärpänny mistä sellasen saa ladattua,paitti isolla rahalla proo version. Joskus on noita harrastemalleja kuitenkin ollu olemassa,ducatidiag yms. Jossain noista oli mahdollisuus poistaa ajonesto,mittaristo yms rakennuksen rajotteitakin.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com