Sivu 2/6

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Su Marras 18, 2018 4:13 pm
Kirjoittaja Dassault
Kylläpä yksi ratas osasi vastustaa, mutta viisaampi antaa periksi. Ehjänä irti. Muistais vaan laittaa ajoituksen kohdalleen kun kasaa.
Nyt sitten seuraavaksi tehdään kahdesta risasta vaihteistosta yksi ehjä...Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: La Marras 24, 2018 1:30 am
Kirjoittaja Dassault
A vot. Kahdesta rikkinäisestä vaihteistosta taiottiin yx ehjä.
Piru, että vastustaa löytää C4 välyksellä olevat kampiakselin laakerit. Täytyy varmaan tyytyä C3.n kamaan. Nyt selailee laakerikuvastoa ja ottamaan neuvoa. Kippis.Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ti Marras 27, 2018 2:15 pm
Kirjoittaja Dassault
Puhelinsoitto luottotoimittajalle ja laakerit tilattu.
Kiitos Etra Jyväskylä
Ny ei ole kuin yksi stefa haussa 25x40x3.

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ti Marras 27, 2018 5:32 pm
Kirjoittaja Niamola
Sen verran näyttää tossa osia menevän vaihtoon, että jos ei jo ole vaihtolistalla niin kiertokanki kannattaisi ehdottomasti vaihtaa samalla.

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ti Marras 27, 2018 5:44 pm
Kirjoittaja Dassault
Niamola kirjoitti:Sen verran näyttää tossa osia menevän vaihtoon, että jos ei jo ole vaihtolistalla niin kiertokanki kannattaisi ehdottomasti vaihtaa samalla.
Pitäähän sitä jotain alkuperästä jättää sisälle ;)
Kiertokanki oli vielä toleransseissa, mutta kieltämätä harkitsin koko kampiakselin vaihtoa ku tuolta rapakon takaa sais niitäkin uudistuotantona.
Ainut vaan, et iskunpituus olisi 3mm pidempi.
Ei viitsi enää kokeilla mitä vanhus kestää...

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Pe Joulu 14, 2018 9:23 pm
Kirjoittaja Dassault
Kuukausi melkein menny, eikä oo tänne tullu kirjoiteltua mitään. Eipä senpuoleen, mitäpä sitä runoilemaan tiivistepintojen puhdistuksesta ja lohkojen ja osien pesusta.
Tänään sitten sainkin laakerit koneeseen ja pitihän sitä käydä sit marmoritiskiltä tilaamassa termostaatti ja vapaan anturi.
Ny hiljennytään pyhien viettoon ja jatketaan ensi vuonna päivityksiä tästä sähläämisestä.

Hyvät Joulut Ja Uudet Kujeet Uudelle Vuodelle!

Vaik, en tiedä moniko näitä mun vuodatuksia lukee täällä. No ompahan joku terapeuttinen kanava...Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ma Tammi 07, 2019 1:35 am
Kirjoittaja Dassault
Vahinkoja sattuu, mutta taitaa tästä vielä moottori kehkeytyä.
Kun ei ole kohdistuspenkkiä, niin köyhän linjaus oli kehitettävä ajotusrattaan saamiseksi kohdalleen.KuvaKuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: La Helmi 16, 2019 2:41 am
Kirjoittaja Dassault
Jos joskus kirjoottais tännekin kuulumisia projektin suhteen,.

Mylly paikallaan, savut ulos. WTF?!
Jumalaton nakutus eli mekaaninen sivuääni koneesta käydessä.
Ei ku seis ja tutkimaan et mitähän vittua ny.
Venttiilivälykset check ->ok
Nokkaketjun kiristin, check -> ok.
Siinä konetta pyörittäessä käsin huomasin sitten, että nokkaketju ei pyöri tasaisesti, prkl, koneen korjaajan perussääntö sit ilmeisesti oli unohtunut kasatessa, eli tarkasta, tarkasta ja tarkasta.
Ylemmän ajoitusrattaan pultithan oli jäänyt kiristämättä, no ny ne on kiinni.
Huomenna sitten uudet liimat venttiilikoppaan ja kokeillaan uudelleen.
Et näin tänään. Otettava vitutukseen kun oli oma moka.

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Su Helmi 17, 2019 12:17 am
Kirjoittaja Dassault
Uusi yritys joka tuotti tulosta, jo vain, sivuääni historiaa ja kone käy nätisti.
Nyt sitten siirytään katteiden kimppuun.
Ensinnä metsästykseen asetoonia ja ABS-muovia, siitä saadaankin semmoista tököttiä, että rupiaa halkeemat pysyy kurissa.
Tää tietää vielä mahdollista värinvaihtoa, kun on vuosien varrella tullut osumaa vähän joka puolelle.

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Su Helmi 17, 2019 1:13 pm
Kirjoittaja meura
Kannattaa kurkata sellainen tuote kuin 3d-kynä.
Toimii niin PLA kuin ABS muoveilla.

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Su Helmi 17, 2019 1:25 pm
Kirjoittaja Dassault
Tuo 3D-kynä varmaan toimii pienempiin halkeemiin, mut on vähän isompia paikkoja kyseessä niin vaatii hieman enemmän käsityötä...
Puolasta kyllä sais kohtuu hintaan uustuotantoa, mutta eivät lähetä kuin korkeintaan Saksaan.
Kreikasta sais lasikuitusena, mutta se hinta... Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Pe Helmi 22, 2019 11:58 pm
Kirjoittaja Dassault
Hieman tutkailtuna löytykin kohteet jossa ABS-muovia käytetään yleisesti (koodi 7). Tällä kertaa vanha palovaroitin sai luovuttaa muoviosansa parempaan tarkoitukseen.
Nyt on massa tekeytymässä ja huomasikin asetonin vaikutuksen välittömästi.
Irtonaiset palikat jämähtivät toisiinsa kiinni lähes välittömästi ja sulamisen näkee ihan silmissä.
Antaapa ny massan tekeentyä ja katsotaan sitten myöhemmin miten äijän käy. KuvaKuvaKuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ke Helmi 27, 2019 10:35 pm
Kirjoittaja Dassault
Taas täällä kiusaamassa teitä näillä hörinöillä.
Tökötti toimi hyvin, nyt alkaa sitten hiontapuuha.
Sivukate oli niin pahasti ottanut kipiää, että joutui rakentamaan uuden palan sirpaleiden tilalle. Tässä ei tökötistä ollu apuja vaan joutui verestämään muistia, mites se muovi hitsaantuikaan. Jälki on kyllä sen mukaista tuossa isommassa kolossa, mutta takaosan rakentelu menikin jo huomattavasti paremmin (tuli aikanaan parsittua yhden ranskalaisen puskuri kasaan kun jääpatti oli kovempi kuin puskuri).
KuvaKuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Su Maalis 17, 2019 2:41 pm
Kirjoittaja Dassault
Ny kaipais sitten vinkkejä, mistä kannattaisi kysyä vähän enemmän räätälöityä automaalia?
Eli maalareillehan sanoo seuraava paljon ;
20M Vauxhall retrol met 762252, variaatio hopea 514 muutettu 510.

Ajatuksena olisi ny kuitenkin laittaa tuo perusväri takasin, mutta toinen vaihtoehto olisi vaihtaa väritystä sitten totaalisesti...
Voisin tehdä vaikka Bumbelbee.nKuvaKuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Su Maalis 17, 2019 3:23 pm
Kirjoittaja Mylläri
Kysyppäs Karstulan autovaraosasta


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro