Sivu 7/9

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: To Maalis 22, 2018 5:56 pm
Kirjoittaja Kooma
Mistä tuo tarrasatsi on ja mitä se kustansi? Omakin kaipaisi ilmettä nahkaansa..

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: To Maalis 22, 2018 8:44 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Tarrat tilasin tuolta https://www.race-styles.com/show_catego ... kat=81&nr=

Ensin meinasin tilata teipit Hyena MX:ltä omilla väreillä kuten aikoinaan Betaan tehtiin mutta siinä suunnitellessa alkoi karata mopo käsistä ja runko sekä muita osia olisi mennyt maalaukseen. Nyt ei vaan jaksa alkaa paloittelemaan pyörää kokonaan joten mentiin helpommalla ja teipit valmiilla kuoseilla.
Syke kirjoitti:Päädyin viemään ulkomailta tilatun tarrasatsin+mopon ammattilaiselle.
Ei olisi hermo kestänyt ja lopputulos tiedossa.
80€ maksoi ja lopputulos hyvä.
Tein itse ja säästin, muutamissa kohdissa säästön huomaa :lol:

Kuva

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: To Maalis 22, 2018 9:44 pm
Kirjoittaja Kooma
Noihan on tosi hienot ja hyvin teipattu. Hyvä valinta.

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2018 5:05 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Aamulla tiputin muovit paikalleen malliksi, ei ole sen kummemmin ruuvailtu kiinni kun huomenna pitää sehdä vähän sähköjä ja uusi letku ketjurasvarille. Tavarateline pitäisi vielä suunnitella kokonaan uusiksi, Givin möhköä en siihen laita kiinni ja alkuun varmaan mennään ilman telinettä orkkis nostokahvoilla. Teippaus toi vähän uutta ilmettä ja keveyttä ulkonäköön, rysterit voisi vielä vaihtaa valkoisiksi ja pleksiin jotain sinivalkoista.

Mites muuten, ennen kun lähden katsastuskonttorilta kysymään. Onko pakoputkiston muutoskatsastus ihan läpihuutojuttu jos desipelit pysyy sallituissa? Saisi Suzukin pöntön leimattua papereihin.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2018 5:22 pm
Kirjoittaja pauli
Asiallisen näköinen tunkki pyörän alla!Ootko ite rakentanut?

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2018 5:39 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Molemmat on kaupallisia, iso nostin sekä pienempi saksinostin pohjapanssarin alla. Mökille tein saman kokoisen huoltopöydän liiterin päätyyn ja siihen päälle saksinostin, otan kuvia huoltopöydästä kun saan sen paikalleen.

Saksinostimen tein viime kesänä mutta on vielä käyttämättömänä, ei ole kauaa :)

Kuva

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2018 8:13 pm
Kirjoittaja juhap
Kyllä nyt on komee XT 8)

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2018 10:06 pm
Kirjoittaja ceevu
Vannomaan en mene,mutta sellanen mielikuva näistä e herkkumerkeistä on että pönttö täytyy olla hyväksytty juuri kyseiseen mopoon,että kelpaa.
mmaf sivuilta kopioituna:

A. Tyyppihyväksytyt Euro 2-tasoiset tai sitä uudemmat moottoripyörät

Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä. Tehorajoituksia ei tällöin ole lainkaan!

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2018 10:09 pm
Kirjoittaja Kooma
Tuo jarrusatula lyö muutens aika helposti klommon vaimentimen alareunaan kun pyörässä on kamat päällä ja osut isompaan kuoppaan. Putki pitäisi saada ulospäin sen verran että se ei osu siihen, omassa on jo klommo kun jousitus on ollut liian löysä ( tai liikaa painoa).

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: La Maalis 24, 2018 6:10 am
Kirjoittaja Koheltaja
^^Noin se taisi olla, siispä ajetaan laittomalla putkistolla ja toivotaan ettei siihen puututa ja revitä kilpiä pois. Tai sitten tehdään plään bee merkintöjen osalta... :twisted:

Hyvä vinkki, täytyy ottaa koiranluut irti ja katsoa osuuko satula vaimentimeen kun svingi on yläasennossa.

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: La Maalis 24, 2018 12:41 pm
Kirjoittaja Jani M
Anakee Wildissa näyttäisi olevan aika paljon tiheämpi kuvio eturenkaassa kuin takarenkaassa. Vähän hölmö noin päin, mutta sama taitaa olla TKC80:ssä. Varmaan tiuhemmalla kuviolla on haettu kapeaan etuseen kantavuutta ja jarrutuspitoa asfaltilla.

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: La Maalis 24, 2018 7:20 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Totta, eturengas on selkeästi tiheämmällä kuviolla kun takarengas, on kuin olisi eri paria mutta ajossa toimii tasapainoisesti niin pikitiellä kuin soralla. Ainoa miinus on takarenkaan ulina pikitiellä ja pieni tärinä hitaassa ajossa mutta eipä se juurikaan haittaa ja nuo miinukset unohtuu heti kun pääsee sorateille, siellä Wildillä on niin lustia jot hitto :mrgreen:

Aamulla 6:02 hälyttimien eliminointi ja kasaamaan pyörää. Ensimmäisenä Teneren pohjapanssarille kiinnitysraudat sekä ruuvien sorvaukset, hitsit saumoihin, hiekkapuhallus, maalaus ja panssari paikalleen. Tämä olikin ainoa kuva mitä sain päivän aikana otettua kun taas jälleen kerran uppouduin tekemiseen ja kuvaaminen unohtui... Samalla pyörän niputus, viittä vaille ajokunnossa ja muutamia nakerruksia vielä ennen lumien sulamista. Teippauksen tuomaan piristykseen olen kyllä tyytyväinen, sininen yökötys ei enään hyökkää silmille kun sai valkoista väriä katteisiin, vielä valkoiset rysterit niin se on siinä. Aika paljon tuolla teippauksella sai muutettua ulkonäköä mieleisempään suuntaan, edestä katsoen valkoinen tuo vähän näkyvyyttä liikenteessä joka on hyvä asia.

Kiinni olleista vaimentimista etsin jarrusatulan osumajälkiä, Creptuksen vaimentimessa oli lommo satulan kohdalla mutta Banditin vaimentimessa ei ollut lommoa, ilmeisesti olen ajellut rauhallisesti ilman takapään pohjaamista. Nykyisellä Gikserin vaimentimella mittailin niin jarrusatula saattaa osua vaimentimeen, aika näyttää tarviiko tehdä muutoksia mutkaputkeen että saa vaimentimen ylemmäksi. Ehkä tuossa on hyvä tekosyy paloitella mutkaputki että saa vaimentimen ylemmäksi myös ulkonäön takia, saisi olla 50-60mm ylempänä.

Viime syksynä Oxfordin kahvalämppärit toimi miten sattui, otin säätöyksikön auki ja sinne oli päässyt kosteutta sisään. Saa nähdä selviikö parin pienen painokytkimen vaihdolla vai joutuuko ostamaan uudet lämppärit.

Kuva

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: La Maalis 24, 2018 8:53 pm
Kirjoittaja ceevu
Eihän uusia lämppäreitä tarvii jos pelkkä sädin on hajalla. pwm säädin kiinasta vitosella,potikka sopivaan kohtaan ja sähköpurkki rautakaupasta suojaamaan elektroniikkaa.
Ite laitoin ledin lämppärin rinnalle näyttämään summittaista asetusta ja päälläoloa.
Onhan tuo saksalaisen malli varmaan helpompi&ehkä varmempi...Ja pienempi.

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: La Maalis 24, 2018 9:16 pm
Kirjoittaja an13

Re: XT660RR rakentelua

Lähetetty: Su Maalis 25, 2018 4:58 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Jos en saa uudella kytkimellä toimimaan niin saan tekosyyn vaihtaa lämppärit Oxford Adventureen tai Sportiin, molemmissa pehmeämpi seos timanttikuviolla kun nykyiset on vanhempaa sileää mallia. https://www.ebay.com/itm/Oxford-Heated- ... WL&vxp=mtr