XT660RR rakentelua
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Kiitos
Lisäksi vielä ihan kiva ja luotettava kättöpyörä sorateille ja pidempään vetoon. Pyörä on jäänyt multa vähemmälle huomiolle tänä kesänä kun se on ollut pojan käytössä 300km päässä, parin viikon päästä saa mopon takaisin ja voitte arvata että loppusyksyn aikana kertyy kilsoja
Saattaa ehkä tulla hiljaiseen myyntiin jos joku on vailla hyväää ja näyttävää pyörää.
Lisäksi vielä ihan kiva ja luotettava kättöpyörä sorateille ja pidempään vetoon. Pyörä on jäänyt multa vähemmälle huomiolle tänä kesänä kun se on ollut pojan käytössä 300km päässä, parin viikon päästä saa mopon takaisin ja voitte arvata että loppusyksyn aikana kertyy kilsoja
Saattaa ehkä tulla hiljaiseen myyntiin jos joku on vailla hyväää ja näyttävää pyörää.
Kylätason kurapyöräilijä.
- kenobiitti
- Viestit: 248
- Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
- Pyörä: XT660RR
- Paikkakunta: Tampere
Re: XT660RR rakentelua
@KoheltajaKoheltaja kirjoitti:Kiitos
Lisäksi vielä ihan kiva ja luotettava kättöpyörä sorateille ja pidempään vetoon. Pyörä on jäänyt multa vähemmälle huomiolle tänä kesänä kun se on ollut pojan käytössä 300km päässä, parin viikon päästä saa mopon takaisin ja voitte arvata että loppusyksyn aikana kertyy kilsoja
Saattaa ehkä tulla hiljaiseen myyntiin jos joku on vailla hyväää ja näyttävää pyörää.
Taitaa olla sama pyörä myynnissä nyt?
Jos harkitsisisin sen ostamista onko siinä mitään mitä pitäisi tietää ennen kaupantekoa?
Lähinnä ongelmia? Öljynkulutusta, huonoja sähköjä, laakeraita tms?
Osuuko se vaimentaja takajarruun?
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
On se ollut reilu kuukauden julkisessa myynnissä ja lopulta vein sen vaihdossa Yamaha Center Vantaalle.
Pyörään on tehty reilu vuosi sitten isompi läpikäynti missä vaihdettiin pyörän laakerit, jarrupalat-nesteet, linkuston ja svingin laakerit puhdistettiin ja rasvattiin, samoin ohjauslaakeri. Juuri tehty 40000km huolto, sis venttiilien säätöjen tarkastus, edelleenkään ei ollut säätötarvetta. Keula huollettu tonni sitten koska stefat alkoi vuotamaan, samalla uudet jarrupalat öljyisten tilalle. Virtalukko purettu/puhdistettu keväällä. Renkailla ajaa vielä jonkun tonnin. TPS vaihdettu uudempaan päivitettyyn versioon. Kampuran päätymutterin lukitus tarkistettu kytkimen puolelta, joissan tuon ikäisissä yksilöissä lukitus lyömättä ja on päässyt löystymään, tässä on kunnossa.
Oikeastaan ainoat huomiota vaativat paikat on jossain vaiheessa ketjut/rattaat ja kahvalämppärin säädin sekoilee välillä ja säätää ite tehoja ja lämppäreitä päälle, kiva ominaisuus 25-30 helteillä
Ei tekisi pahaa käydä penkittämässä säädöt kohdalleen, piti tehdä viime kesänä mutta jäi tekemättä. Turbotec Jkl pystyy säätämään oman ecun. Nyt siinä on CO1 arvo 30 (vakio 7) ja Kev fuel mod, moottorijarrulla paukuttaa putkeen, teki samaa kun oli hetken aikaa PC3 kiinni. Jos penkittää niin snorkkeli pois imupuolelta ja kiinni olevan vaimentimen sisäänmenosta vaimennusverkot pois, meteliä tulee lisää mutta pauhaa vähän paremmin ylhäällä. Mä taas tykkäsin hiljaisemmasta pyörästä.
Mukana meni takapoxi, vakioputkisto, takajalkatapit, orkkis jalkatapit, taka nostokahvat jos haluaa ottaa tarakan pois. Huomenna käyn vielä viemässä Creptuksen mökäpöntön jos uusi omistaja sellaisesta tykkää.
Vaimennin ei osu takajarruun. Kone ei syö öljyä, tai no, pari desiä 5000km aikana joka on ollut öljynvaihtoväli. Öljynä pelkästään Castrol Power1 10w40. Kaikki toimii kuten kuuluu ja on hyvässä kunnossa, siinä on pyörää jollekkin pitkäksi aikaa. Sitä en lähde vannomaan etteikö jotain voi tulla mutta luottavaisin mielin ollaan sillä ajettu ja luovutettu eteenpäin ilman tiedossa olevia sudenkuoppia.
Pyörään on tehty reilu vuosi sitten isompi läpikäynti missä vaihdettiin pyörän laakerit, jarrupalat-nesteet, linkuston ja svingin laakerit puhdistettiin ja rasvattiin, samoin ohjauslaakeri. Juuri tehty 40000km huolto, sis venttiilien säätöjen tarkastus, edelleenkään ei ollut säätötarvetta. Keula huollettu tonni sitten koska stefat alkoi vuotamaan, samalla uudet jarrupalat öljyisten tilalle. Virtalukko purettu/puhdistettu keväällä. Renkailla ajaa vielä jonkun tonnin. TPS vaihdettu uudempaan päivitettyyn versioon. Kampuran päätymutterin lukitus tarkistettu kytkimen puolelta, joissan tuon ikäisissä yksilöissä lukitus lyömättä ja on päässyt löystymään, tässä on kunnossa.
Oikeastaan ainoat huomiota vaativat paikat on jossain vaiheessa ketjut/rattaat ja kahvalämppärin säädin sekoilee välillä ja säätää ite tehoja ja lämppäreitä päälle, kiva ominaisuus 25-30 helteillä
Ei tekisi pahaa käydä penkittämässä säädöt kohdalleen, piti tehdä viime kesänä mutta jäi tekemättä. Turbotec Jkl pystyy säätämään oman ecun. Nyt siinä on CO1 arvo 30 (vakio 7) ja Kev fuel mod, moottorijarrulla paukuttaa putkeen, teki samaa kun oli hetken aikaa PC3 kiinni. Jos penkittää niin snorkkeli pois imupuolelta ja kiinni olevan vaimentimen sisäänmenosta vaimennusverkot pois, meteliä tulee lisää mutta pauhaa vähän paremmin ylhäällä. Mä taas tykkäsin hiljaisemmasta pyörästä.
Mukana meni takapoxi, vakioputkisto, takajalkatapit, orkkis jalkatapit, taka nostokahvat jos haluaa ottaa tarakan pois. Huomenna käyn vielä viemässä Creptuksen mökäpöntön jos uusi omistaja sellaisesta tykkää.
Vaimennin ei osu takajarruun. Kone ei syö öljyä, tai no, pari desiä 5000km aikana joka on ollut öljynvaihtoväli. Öljynä pelkästään Castrol Power1 10w40. Kaikki toimii kuten kuuluu ja on hyvässä kunnossa, siinä on pyörää jollekkin pitkäksi aikaa. Sitä en lähde vannomaan etteikö jotain voi tulla mutta luottavaisin mielin ollaan sillä ajettu ja luovutettu eteenpäin ilman tiedossa olevia sudenkuoppia.
Kylätason kurapyöräilijä.
- kenobiitti
- Viestit: 248
- Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
- Pyörä: XT660RR
- Paikkakunta: Tampere
Re: XT660RR rakentelua
Kuulostaa lupaavalta.Koheltaja kirjoitti:On se ollut reilu kuukauden julkisessa myynnissä ja lopulta vein sen vaihdossa Yamaha Center Vantaalle
.....clips....
luovutettu eteenpäin ilman tiedossa olevia sudenkuoppia.
Onko siinä muuten nyt paikallaan ne tässäkin ketjussa mainitut korotuspalat? Oliko se 30mm eteen ja taakse.
Tai jos ei ole, oletko antanut ne Yamaha centeriin mukaan?
Olis tarpeeseen.
Taisin nimittäin tänään ostaa ton pyörän ja ihan tämän ketjun perusteella uskalsin tehdä sen näkemättä sitä livenä.
Tunnistin nettimoton kuvista nähneeni saman pyörän foorumilla ja pienen etsimisen jälkeen totesin muistaneeni oikein.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
No helkatti, se ei sitten kerennyt olla viikkoakaan myynnissä Centerillä
Jatketaan yyveellä koropaloista.
Jatketaan yyveellä koropaloista.
Kylätason kurapyöräilijä.