XT660RR rakentelua

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Öljyä menee ketjulle sen verran mitä tutista tulee ja loput jää letkuun, letku ei valu tyhjäksi vaan sinne jää öljyä. Toimii kuin perjantaipullo tyhjään mahaan 8)
Viimeksi muokannut Koheltaja, La Elo 26, 2017 9:07 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Banned
Viestit: 113
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Banned »

No sittenhän tuo on paras! :D Saa olla parkissakin välillä, eikä tartte odotella että öljy on valunut.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä yleensä painan kerran tuttia ennen parkkiin tuloa, saa tuoreet öljyt lämpimälle ketjulle ja suojaamaan kosteudelta. Tällä hetkellä säiliössä Mobil Vactra joka on työstökoneiden johdevoiteluöljy, aika samanlaista kun 80w90 öljy mutta ei haise ollenkaan ja pysyy hyvin ketjussa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Koheltaja kirjoitti:Öljyä menee ketjulle sen verran mitä tutista tulee ja loput jää letkuun, letku ei valu tyhjäksi vaan sinne jää öljyä. Toimii kuin perjantaipullo tyhjään mahaan 8)
Tais mennä tutti rikki tai roska sopivassa paikassa, öljylätäkkö pyörän vieressä ja säiliö tyhjä. Pitää vaihtaa uusi tutti jos ei puhdistamalla parane.

EDIT: Eilen kuumeessa kiroitetut höpinät poistettu, maailma on ihan erilainen kun viikon mittainen kuume laski ja elämää on muuallakin kun sohvan pohjalla 8)

Sen verran houreissa oli totuutta että laitetaan mopo vähäksi aikaa myyntiin, kuraveljelle voidaan hintaa rukata johonkin suuntaan https://www.nettimoto.com/yamaha/xt/2189981
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vaikka pyörä on myynnissä niin päivityksiä tulee aina kun ehtii tekemään. Öljynvaihdon jälkeen kävin pleksin kimppuun, muutama viikko sitten leikkasin pleksiä pienemmäksi ja se rauhoitti odotetusti keulan levottomuutta motari nopeuksissa mutta ajomukavuus huononi kun tuuli painaa rintaan, siitä tuli "yhdeksänkympin" pleksi.

Ensimmäisenä maskin nosto pystympään 25mm holkeilla jotka tuli maskin ylimmäisten kiinnikkeiden väliin. Maski irvistää umpion kohdalta joten sitä pitää vielä leikata ja laittaa maskin/umpion väliin mustaa vaahtomuovia tilkkeeksi.

Kuva

Tämän jälkeen unohdin taas kameran työpöydälle joten pleksin työvaiheista ei ole kuvia. Pleksi valmiina, reunoja sekä yläosaa on muotoiltu lämmön kanssa paremmin ilmaan ohjaaviksi. Leikatusta jämäpalasta tein pleksin yläosaan ilmanohjaimen, ruuvit voisi maalata vielä mustiksi ettei kimaltele silmään. Jos maski/pleksi jää tähän asentoon niin pitää taivuttaa navi-telinettä vähän eteenpäin lähemmäksi pleksiä ja laittaa maskiin pari tukea ettei pleksi tärise ajon aikana. Pleksi on sitten ihan pleiksiä eiä polykarbonaattia, lohkeaa helposti sahatessa ja poratessa. Mistä tiedän? Jos ei lohkeaisi niin spoleri olisi hieman leveämpi...

Kuva

Kuva

Kuva

Pyörä on taas vakio korkeudessa kun yksi ostaja soitteli ja tekstitteli lähes päivittäin ja halusi pyörän vakio korkeudella. Sitten kun piti tehdä kaupat niin täysi radiohiljaisuus, että näin tällä kertaa. Ajettavuudessa ei mitään eroa mutta pojalla ylettää jalat paremmin maahan niin saa jäädä tuolle korkeudelle.

Kuva

Tämän päivän muutostyöt oli positiivisia, nyt mulla on taas "sadankolmenkympin" pleksi kun ennen modausta oli "yhdeksänkympin" pleksi. Ei tule painetta rintakehään motari vauhdeissa eikä keula muuttunut vatkaavaksi mitä se oli aiemmin isolla Kappa touring pleksillä. Omaan silmään tuo on paremman näköinen kun kaltevassa kulmassa oleva iso touring pleksi, ei ole enään niin pappatunturimainen kun isolla ikkunalla. Että oli kiva ajella ja vaikka vettä tuli vaakatasossa niin ei meinannut malttaa lopettaa ajamista ollenkaan, pienestä se on kiinni :)

Seuraavaksi käydään vaimentimen kimppuun että saadaan äänet ja pauke kuriin. Sopiva vaimennin on jo löytynyt ja siitä juttua ja kuvia ajallaan kun saadaan jotain aikaan, pari muutakin juttua on mielessä mitä voisi tehdä ennen talven seisokkia. Talven kuvioihin tuli muutoksia enkä pääse talvella rakentamaan pyörää joten esim pohjapanssari menee ostoon, myöskään rallikatetta en ala tekemään vaan mennään nykyisellä maskilla/pleksillä, sama hylky tuli taakse laitettavalle lisätankille, ehkä. Renkaat pitää myös vaihtaa, E07 takanen alkaa olla finaalissa ja alkanut tekemään ylläreitä märällä pikitiellä. Seuraavaksi alle varmaankin Anakee Wildit.
Kylätason kurapyöräilijä.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Kwaakulla on tuskaa ajella reilua 100 :shock: toki pleksi hajos kun lippasin et duunaan mustasta öljy kannusta siihen lipareen joka nostattaa tuulta hitusen ylemmäs mut ei tuu niinkään oo ressannut, tuota ei oo tehty ajettavaksi isommille teille :lol:
Yksinäinen Susi
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

1200 Banditin vaimennin saapui ja sitä sovittelemaan. Alkuun oli tarkoitus käyttää sen omaa laippaa putken kiinnitykseen mutta ei siitä olisi saanut siistiä tekemälläkään joten uusi laippa 8mm rosterista mihin sorvattiin sopiva putki, väänneltiin koukut ja tigillä kasaan. Vähän jänskätti hitsaaminen kun en ole hitsari mutta kyllä se näköjään onnistui. Samalla tuli korjattua laipan katkennut pultti mistä myyjä ei maininnut mitään, onneksi oli nysää sen verran jäljellä että sai Tigillä uuden pätkän kiinni.

Vaimentimen vaihdon ajatus oli päästä eroon villavaimentimesta kun en tykkää niistä yhtään äänien ja villojen vaihtojen takia. Suzuki (Bandit, GSX-R, Busa) vaimentimia käytetään muualla aika paljon isoissa thumpereissa ääniä hillitsemään ja on kovin supsittu DR650:ssä. Siitä se lähti, miksei sellaista laittaisi XTR:ään vaikka siinä Suzuki lukeekin.

Painoa en punninnut mutta on hieman painavampi kun Creptuksen vaimennin, mutta kevyempi kun orkkis. Vaimennin sopi paikalleen hyvin kun sai laipan tehtyä, kiinnikkeen voisi ehkä siirtää taaksepäin kun löytyy pätevä alumiinihitsari joka liimaa kiinnikkeen uuteen paikkaan. Saattaa olla että joutuu ite alkaa reenaamaan alumiinin hitsausta.

Kone tulille ja äänet on miellyttävän hiljaiset, vähän kovemmat kun vakiossa ja nyt pystyy taas ajelemaan mökkikylien ja pihapiirien läpi luimistelematta ja voi availla kaasua silloin kun huvittaa ilman helkatinmoista papatusta. 30km kotimatkalla ei suuria johtopäätöksiä vielä tehä mutta moottorin käytös alakierroksilla parani selkeästi, täysin vakiona ei ollut mitään asiaa vaihtaa viitoselle alle 90 vauhdissa, Creptuksella raja oli 80:ssä ja nyt voi pintakaasulla ajella ja hissukseen kiihdyttää 70:stä alkaen ja edelleen on käytössä vakiovälitykset.

Seuraavaksi alkaa GSXR 1000 Titanium vaimentimen etsintä, sillä saa vähän vielä painoa pois mistä ei ainakaan ole haittaa. Jos joku näkee 2000 alkupään 1000 Gikserin vaimentimen myynnissä niin saa vihjaista.

Oikeaan suuntaan mentiin vaimentimen vaihdolla ja äsken laitoin Turboteciin kyselyä pääseekö he käsiksi pyörän omaan ECU:un, katsotaan mitä vastaavat. Viime aikoina muutokset on olleet pieniä hienosäätöjä ja pyörä alkaa olla aika makea peli sekalaiseen käyttöön :P

Kuvia olisi voinut olla enemmän mutta jäi ottamatta kun iltaoppilaat oli vähän väliä jotain kyselemässä, sitä se on kun jää illalla töihin tekemään omia hommia :)

Levyleikkurilla ylimääräiset pois laipasta.

Kuva

Jyrsimellä muotoja.

Kuva

Paikalleen sovittelua.

Kuva

Lopputulos. Alimmainen mutteri vaihtuu kunhan löydän sopivan kupumutterin.

Kuva

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Aika muhkean kokonen tuo on kyllä. Itelläki oli vastaavia suunnitelmia. Vanhuus kai kun tuo papatus ottaa korvaan. Jääny vähä unholaan kun sillon ei tuoreeltaan oikein sopivia tötteröitä löytyny.

Niin ja siistiä työtä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On se vähän ison oloinen mutta kyllä se siinä menee, toinen vaihtoehto oli 800GS vaimennin joka oli lyhyempi mutta myös paksumpi. GSXR 1000 -01-02 on ohuempi/lyhyempi kun Banditin vaimennin ja sellainen on etsinnässä. Tuossa vielä halkaisukuva GXSR:än vaimentimesta.

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Koheltaja kirjoitti:äsken laitoin Turboteciin kyselyä pääseekö he käsiksi pyörän omaan ECU:un, katsotaan mitä vastaavat.
Vastaus tuli että pitäisi onnistua, katselee vielä löytyykö valmista filettä mistä lähtee modaamaan. Hintaa 380€ penkityksineen joka on linjassa muiden penkitysten kanssa mutta säästyy PC:n hinta, eikä PC:llä lopputulos ole koskaan yhtä hyvä kun omaan ECU:un tehdyt kartoitukset. Imupuolelle muutama muutos ja Suzuki 40F0 vaimentimen etsintä ja sen jälkeen voisi käydä penkittämässä säädöt kohdalleen, menee ehkä ensi keväälle riippuen löytyykö vaimennin millä aikataululla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kooma
Viestit: 192
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Pyörä: Kovin monella

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Kooma »

OTR tekee myös omaan boxiin uutta ohjelmaa, olisko ollut joku alta kolmesataa hinta.
ps. näkyy olevan 260 euroa.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos vertaa OTR:ää ja Turboteciä niin OTR:ään tulee joku heidän penkittämä yleismallin kartta kun Turbotec penkittää pyörän ja lopputulos on parempi. Teneressä aikoinaan oli PCV ja siihen ladattiin OTR:än kartta vastaavalle setupille mikä mulla oli, meni niin rikkaalle ettei moottori toiminut kunnolla ollenkaan. OTR:ään kun olin yhteydesä niin siellä kovasti väitettiin että pitäisi toimia, liekö sama juttu heidän ECU mappauksessa? Tästä syystä päädyn Turboteciin jos päädytään mappaukseen.

Nyt on jonkin verran kilsoja takana Suzukin vaimentimella ja tykkään. Sopivan hiljainen ja vetoa on kaikilla alueilla enemmän kun ennen, meinasin jo vaihtaa tiheämpiä välejä että pystyy 80 vauhdissa ajamaa 5 vaihteella, nyt menee helposti ja jopa alle jos ajellaan liikenteen seassa. Kumma juttu etten saanut konetta toimimaan Creptuksella yhtä hyvin vaikka kokeiltiin erilaisia killereitä ja ilman.

Nyt pitää kehittää imupuolelle parannuksia ilman imuäänien kasvattamista, nyt on snorkkeli irti ja saisi olla hiljaisempi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuli vastaan hyvässä kunnossa oleva DRZ SM Showa USD keula kolmioiden kanssa, mitä mieltä arvon raati on tästä keulasta kun itelle Showa on vähän vieraampi merkki ja paljonko siitä kannattaa maksaa?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Eikös tuo Showan 2 kammio keula lienee yksi parhaista markkinoilla olevista !
Tuo DRZ sm:män keula on käytännössä sama kuin RM/RMZ;oissa ja CRF:fissä .. Runkoputkien mitta on identtinen crossi malleihin

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: XT660RR rakentelua

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Koheltaja kirjoitti:On se vähän ison oloinen mutta kyllä se siinä menee, toinen vaihtoehto oli 800GS vaimennin joka oli lyhyempi mutta myös paksumpi. GSXR 1000 -01-02 on ohuempi/lyhyempi kun Banditin vaimennin ja sellainen on etsinnässä. Tuossa vielä halkaisukuva GXSR:än vaimentimesta.

Kuva
Tuosa 1000cc vaimentimesa ei näytä kattia olevan ollenkaan? Mulla tuli suht hyvään hintaan vastaan 04 vuoden 750 kikserin vaimennin, mutta sielä taitaa katti olla. Suht kevyt on tuoki 3.8 kiloa painaa. Tuloreijästä katottuna näkyy tiheä verkko putken täydeltä jonka luulen olevan katalysaattori.

No tuota pitää mitottaa vähä että mahtuuko se paikalleen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin