Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 15, 2019 1:22 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Joulu 14, 2016 7:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Eilen laitoin uudet ketjut ja välitykset kohdilleen. Regina RX3 renkaattomat crossiketjut löytyi sopivasti alekorista. Nyt siis välitykset on 13/51, ihan sopiva crossilootan pitkälle ykköselle.

Kuva

Kuva

Takarungosta teippasin kaikki paikat joita satula hankaa ja kuluttaa, tähän hieman myöhäistä, mutta eipähän alumiiniä häviä enempää. Uutena ostamiini mopoihin olen teipannut nämä paikat heti uutuuttaan. Ihme kyllä mopon mukana tullut akku on ihan älyissään ja jaksaa pyörittää starttia hyvin.

Kuva

Tänään sitten pääsin jo ajamaan, pari tuntia spooriajoa ja uuden spoorin aukaisua. Huski toimi hyvin, mutta parannettavaakin löytyi. Vaihdepoljin pitäisi saada ylemmäksi, kun meni lukemattomia kertoja vapaalle kakkoselle vaihtaessa. Alunperin laitoin polkimen yhden pykälän ylemmäksi, mutta siinä se ottaa ketjuihin kiinni ylöspäin vaihtaessa ja tässä nykyisessä asennossa ei oikein crossikenkä taivu väliin. Pitää kehitellä siihen jotain. Paikoillaan oleva sininen satulanahka on todella liukas, mutta siihen on uusi blackbirdin päällinen odottamassa. Rysterit ja tankorukkaset voisi myös laittaa kylmempien kelien varalta, kahvalämppäreitä en tähän laita. Valomaski ei ollut edes paikoillaan tällä kertaa, sen kiinnikkeitä pitää hieman muokata ja miettiä sopiva valaistus.

Ja sitten tietysti pitää taas opetella ajamaan pienemmällä väännöllä ja teholla, sammui ihan vaan muutaman kerran, kun ei tajunnu laittaa pienempää ajoissa ja toisaalta pitäisi kierrättää enemmän jotta meno maistuu. Mutta eiköhän se siitä kunhan saa vaan ajoa tarpeeksi. Oltiin ihan kahden Italian huskin kanssa lunta pöllyyttämässä 8)

Kuva

Tuossa vielä pieni videon pätkä, jonka luurilla kuvasin kärrissä.

https://www.youtube.com/watch?v=iID6-7NIJe0

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 17, 2016 7:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Laskin ensimmäiset moottoriöljyt pois parin tunnin ajelun jälkeen. Vaihteiston sihdistä löytyi jotain roskia, mutta ei metallia. Magneetti oli puhdas samoin kuin kampikammion sihtikin. Uudet ölpät koneeseen ja jatketaan harjoituksia.

Edellisen viestin parannuslistan toimenpiteet aloitin satulasta, johon tuli nyt pitävä päällinen.

Kuva

Pari kappaletta reissussa rähjääntyneitä bilteman käsisuojia sai uuden elämän tässä mopossa. Varaosiksi ostetusta sarjasta oli jäänyt asennusosatkin jouten.

Kuva

Irroittelin loputkin muovit alumiinista, niin nuo sangat toimii käsi- ja kahvasuojina ja pakkaskelille voi tarvittaessa laittaa rukkaset noiden päälle.

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2016 4:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Jatkoin parantelua vaihdepolkimen asennosta, nostin poljinta pykälän ylemmäksi ja totesin ettei ketjuihin osuminen ollut kuitenkaan paljosta kiinni ja ketjut osui vain yhteen nurkkaan. Merkkasin paikan tussilla polkimeen ja viilasin siihen kohtaan kevennyksen.

Kuva

Nyt polkimen pää on selvästi jalkatappia ylempänä.

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2016 2:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Noniin, mopo on jotakuinkin valmis, jotain hienosäätöä vielä varmaan tulee. Laatikkojen salaisuudesta rakentui toimiva mopo ja vieläpä valmistui Jouluksi. Tuon verran siitä jäi ylimääräisiä osia+ kaksi takaiskarin jousta, mutta nyt sopii jo yhteen pieneen laatikkoon.

Kuva

Ja tältä se näyttää valmiina eilisen sosespoori ajelun jälkeen. Talven mittaan varmaan ilmestyy tuonne kanavalle videon pätkää, jos ei muuta niin mokailukooste :lol:

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2016 3:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Viestit: 910
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: KTM EXC 400 ja SE
Toisen romu on toisen aarre, vai miten se nyt menikään ;)
Mahtavaa että Huskulle löyty hyötykäyttöä, eikä menny esim. romulavalle.
Onnea "uudelle" pyörälle, videoita odottellen, terveisin Tuomas

_________________
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2016 5:44 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: EXC 250-16
Onpas korkealla Vaihdepoljin, tuonne mahtuu jo kelkkakenkä väliin. Väkisinkin tulee mieleen että istutko hiukan liian takana spoorissa jos nilkka ei tuonne taitukaan? Helpottaa ajoa kun löytyy oikea istumakohta, niin ei pyörä ryntäile alta karkuun.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2016 7:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Alussa liukas penkinpäällinen aiheutti varmasti sitäkin että valui liian taakse ja samalla ajolla oli ongelmia vaihteiden kanssa. Toisaalta tein liukupohjat lähes uusiin alpinestarsin tech7 saappaisiin, joilla ei vielä montaa tuntia ole ajettu, joten jäykäthän ne vielä on. Vaatii muutenkin totuttelua, kun en crossikenkiä käytä muuten oikeastaan ollenkaan, vaan joustavampia endurosaappaita.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 24, 2016 6:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Tohtori_650 kirjoitti:
Toisen romu on toisen aarre, vai miten se nyt menikään ;)
Mahtavaa että Huskulle löyty hyötykäyttöä, eikä menny esim. romulavalle.
Onnea "uudelle" pyörälle, videoita odottellen, terveisin Tuomas


Tekaisin nyt pienen videon pätkän spoorista. Kyllä se jo hieman alkaa paikoitellen sujumaan, mutta vielä sitä sattuu ja tapahtuu :lol:

https://youtu.be/vdwYw9auOKg

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2017 8:48 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Tämä peli on toiminut oletettuakin paremmin koko talven. Oikeastaan ainoa vika on se, että kytkin ottaa ilmat noin 5 tunnin välein. Öljy vähenee pääsylkästä, mutta ei vuoda ulospäin, joten työsylkän männän tiiviste kaiketi laskee hieman läpi. Tämä vika korjataan vasta spoorikauden päätöksen jälkeen.

Satapiikin IRC tarjous nastarenkaat on suoriutuneet hyvin. Muutamissa sivunappuloissa on pieniä halkeamia nastojen ympärillä, mutta muuten vielä lähes uuden veroiset. Laitan kuvia kun kausi on paketissa.

Spoori on täällä vielä huippukunnossa, mutta saattaa pilaantua hyvinkin äkkiä jos tulee lämmintä ja vesisadetta. Nythän nuo spoorin reunat on kuin betonia, niin saa melko huoletta vetää mutkiin. Tuossa alempana linkki videoon eiliseltä ajolta. Ihan leikkimielistä kisailua tuo vaan on, vaikka kaverilla on rystynen auki ja mulla vastaavasti nenän varsi. Tilanteet vaan ei jääny kameralle. Puut on kuitenkin tuossa melko lähellä eikä kummasta lipsahdusta tarvita, niin saa tuntea kuusen alaoksa tumppien raastavan syleilyn :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=0Oaq77fVSXw

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 15, 2018 11:59 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1299
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Tämä on taas ollut käytössä sen mitä lumitöiltä ja muilta harrastuksilta on kerinnyt. Kesällä en ajanut ollenkaan, joten piikit oli paikoillaan ja mopo vaan odotti lumien tuloa. Perus huoltotoimet tehtiin kauden päätteeksi ja nestekytkimen ilma ongelman korjasin myös.

Syylliseksi paljastui kulunut kytkimen välitanko, jolloin työsylinterin mäntä kävi niin ulkona, että otti ilmaa sieltä välistä, tästä on se männän liikettä rajoittavan lukkorenkaan ura murtunut. Jos ura olisi ehjä ja lukkorengas paikoillaan, niin vian olisi huomannut heti alkuunsa, koska kytkin ei olisi välttämättä irroittanut silloin. Hitsasin välitankoon 2mm lisää tavaraa toiseen päähän eikä ole kytkintä tarvinnut ilmata sen jälkeen.

Tuli tässä eräänä päivänä ajettua 20 asteen pakkasella spooria toista tuntia, niin oli mopo kasvattanut ihan uudenlaisen ulokkeen itselleen. Oisko ollu italiaanolle liian kylmää kyytiä. :twisted:

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com