Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Joulu 16, 2019 8:24 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Monikäyttö-KMX 200
ViestiLähetetty: La Tammi 20, 2018 8:38 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KMX200 ja 125, CR250 -91
No niin. Huipputeknisten sovittelujen ja oikomishoitojen jälkeen valoa näkyy tunnelissa.

Liitteet:
20180120_181132.jpg
20180120_181132.jpg [ 211.5 KiB | Katsottu 10716 kertaa ]


Liitteet:
20180120_181157.jpg
20180120_181157.jpg [ 181.57 KiB | Katsottu 10716 kertaa ]


Tuossa ollaan jo lähellä oikeaa muotoa. Kierretanko koittaa mallintaa eturenkaan liikerataa. Kuten erittäin tummasta kuvasta näkyy, ei putki tässä asennossa työnny kovinkaan kauas sivulle kummallakaan puolella.

Liitteet:
20180120_181216.jpg
20180120_181216.jpg [ 126.11 KiB | Katsottu 10716 kertaa ]


Tosin vielä on työtä jäljellä, alkukäyrä tulee turhan lähelle varpaita eikä renkaan kohdallakaan ihan ole riittävästi varaa. Pitää kokeilla josko reikänauha olisi sopivaa tavaraa putkenpätkien roikotteluun, maalarinteipin kanssa tahtoo mennä järki.

Seuraava vaihe olisikin sitten hermoja raastava hitsaaminen. Vielä olen kahden vaiheilla hankinko rosterilankaa tuota putkea varten vai vetelenkö ihan perinteisellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Monikäyttö-KMX 200
ViestiLähetetty: La Tammi 20, 2018 11:11 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KMX200 ja 125, CR250 -91
Vihdoin alkaa palapeli ratketa. Alkukäyrän pätkiä kääntelemällä sain tilaa sekä varpaille että renkaalle.

Liitteet:
20180120_205326.jpg
20180120_205326.jpg [ 230.22 KiB | Katsottu 10654 kertaa ]


Liitteet:
20180120_205350.jpg
20180120_205350.jpg [ 204.33 KiB | Katsottu 10654 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Monikäyttö-KMX 200
ViestiLähetetty: Su Tammi 21, 2018 3:59 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KMX200 ja 125, CR250 -91
Illalla tuli mieleen että mahtaako putki mahtua kokonaisena paikalleen, joten "kasasin" sen uudelleen. Olin jo irrottanut pätkät toisistaan liitosten viimeistelyä varten, joten teippasin sen uudestaan kasaan.

Liitteet:
20180121_141122.jpg
20180121_141122.jpg [ 415.56 KiB | Katsottu 10585 kertaa ]


Ja sinne se sopi, ainakin ilman peräpilliä. Nyt voi oikoa loput rutut ja hioa liitokset suoriksi sekä paukutella ne pyöreiksi hitsausta varten.

Mopo kävi myös ulkoilemassa jotta tallia sai hieman raivattua. Toivottavasti ensi kesänä tuolla pääsee taas poukkoilemaan metsään.

Liitteet:
20180121_143218.jpg
20180121_143218.jpg [ 226.62 KiB | Katsottu 10585 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 9:05 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KMX200 ja 125, CR250 -91
Jatketaan pitkän hiljaiselon jälkeen yksinpuhelua.

Putkea tuli hitsattua, kuvia ei tullut koska saumat olivat karmaisevia. Saatan kuvata niitä kunhan saan ne siistittyä.
Pyörä on ollut ajokunnoton koko kesän koska taloon tullut isompi Kawa oli niin mukavan reipas että kaikki ajot suuntautuivat pikiteille, pois lukien pakolliset 6km soratietä kotoa suuntaan jos toiseenkin.

Syksyllä tarjoutui mahdollisuus lunastaa n. 18 vuotta seissyt 125cc KMX omalle pojalle ajopeliksi. Poika täyttää tässä kuussa 12 vuotta, joten hyvissä ajoin ollaan liikkeellä.
Liitteet:
IMG_20181227_123333.jpg
IMG_20181227_123333.jpg [ 301.16 KiB | Katsottu 3164 kertaa ]


Uhri oli leikannut kiinni, ja suistanut kuljettajan asvalttiin. Pyörä oli ollut siitä saakka ajamatta, eikä ihme... Mittasin puristuspaineet kun käyntiääntä ei syntynyt kipinästä ja polttoaineesta huolimatta. Mittaustulos oli 6 ilmakehää, joka hitusen nousi kun lorautti 2t-öljyä sylinteriin. Sylinterin irrotus kertoi miksi paineet olivat kateissa.
Liitteet:
IMG_20181231_141443.jpg
IMG_20181231_141443.jpg [ 176.95 KiB | Katsottu 3164 kertaa ]


Liitteet:
IMG_20181231_141458.jpg
IMG_20181231_141458.jpg [ 214.32 KiB | Katsottu 3164 kertaa ]


Pakoaukon puolelta mäntä oli sulanut renkaiden päälle, ja sylinteriin oli sulanut alumiinia. Raaputtelin puukolla isommat pois ja viimeistelin homman vesihiomapaperilla ja herkällä hoonauksella. Lopputulos ei ole virheetön, mutta toiminee seuraavat 4 vuotta omalla tontilla sekä satunnaisesti lähialueen enskareiteillä. Hakusessa on ehjä sylinteri, eli vinkatkaa jos tulee vastaan.
Liitteet:
IMG_20190104_192006.jpg
IMG_20190104_192006.jpg [ 139.64 KiB | Katsottu 3164 kertaa ]


Liitteet:
IMG_20190104_192017.jpg
IMG_20190104_192017.jpg [ 192.24 KiB | Katsottu 3164 kertaa ]


Tähän on jo hankittuna sisäänajetut rupulikumit, laitan kuvia kunhan ne löytävät tiensä pyörän alle.

Oma 200:nen odottaa inspiraatiota, pakoputki on otettu taas työn alle ja pienikokoinen lämpömittari on hankittu joten pientä toivoa on...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 9:15 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1492
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Pyyhi suolahapolla sylinteriin sulanut alumiini pois. Todennäköisesti sylinteri ei ole saanut ollenkaan siipeensä kiinnileikkautumisessa, jos on NiCaSil-sylinteri.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 9:25 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KMX200 ja 125, CR250 -91
Jani M kirjoitti:
Pyyhi suolahapolla sylinteriin sulanut alumiini pois. Todennäköisesti sylinteri ei ole saanut ollenkaan siipeensä kiinnileikkautumisessa, jos on NiCaSil-sylinteri.


Oli saanut, kuten kuvastakin näkyy. Tuolle riittää että kestää nurkka-ajoa muutaman vuoden, omalla tontilla ei tarvitse juuri kolmosvaihdetta tarjota. Hommaan ehjän sylinterin jos moinen eteen sattuu. Jos ei satu, noita saa ulkomailta kohtuu rahalla pinnoitettuna.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 07, 2019 7:02 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1710
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Tuommoisella 125 cc kävin ajelemassa Säkylän kuntoenduro tapahtumassa 3 vuotta sitten 8)

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2019 2:04 pm 

Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 5:09 pm
Viestit: 8
Pyörä: Katu ja kuramopo
Itsellä myös orggiskuntoinen KMX 200 ajossa. Mittarissa alle 15tkm.

Hieno peli, ei vaan raaski kovin pahaan maastoon enää viedä.

Tuorevoitelun poistin käytöstä, sylintereitä on kakssataseen mahdotonta löytää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2019 11:14 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KMX200 ja 125, CR250 -91
jaskap kirjoitti:

Tuorevoitelun poistin käytöstä, sylintereitä on kakssataseen mahdotonta löytää.


Mahdoton on niin suhteellista, täällä ainakin kaupitellaan pinnoitettuja sylintereitä ihan kohtuu hintaan.

Omastakin on tuorevoitelu pois käytöstä, mutta ajan kyllä tuolla siellä missä kaksipyöräisellä pääsee. Mielessä on kyllä ollut tuon myyminen jollekin joka osaa arvostaa harvinaista katuenduroa, omassa käytössä tuo kun on hieman altavastaaja joka paikassa. Metsässä loppuu alustan ominaisuudet, soralla teho. Kuljettaja onneksi hidastaa sopivasti joka paikassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 7:41 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 4:04 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KMX200 ja 125, CR250 -91
Pienemmän Kawan remontti vaati osia, näillä pääsi jo pitkälle. Hiihtolomalla pyörän tuleva ajuri oli apumiehenä, ja laite saatiin käyntiin. Äänimaailma oli nuhainen, joten ruuvasin oman pyöräni vaimentimen tuohon kokeeksi. Tällä tempulla mopo kuulosti jo hieman endurolta, nyt on etsinnässä sopiva vaimennin tähän pienempään.

Liitteet:
IMG_20190131_152445.jpg
IMG_20190131_152445.jpg [ 79.94 KiB | Katsottu 1878 kertaa ]


Isompi KMX on odotellut terveempää takaiskaria jo reilumman tovin, tänään projekti nytkähti hieman eteenpäin. Kelkan iskarin alapään haarukka oli kivasti hitsattu akseliin kiinni, turhaan lämmitin pirulaista punahehkuun ja ruuvipenkissä onnistuin telomaan iskarin varttakin hieman kun oletin hänen olevan kierteellä kiinnitetty.
Tästä kyrpiintyneenä laikkasin jousilautasen vastapelurin irti, ja sorvasin uuden pidemmän pahuuden välikappaleen.

Liitteet:
IMG_20190325_145249.jpg
IMG_20190325_145249.jpg [ 275.11 KiB | Katsottu 1878 kertaa ]


Ei näytä kovin pahalta, illemmalla mittailen mihin pituuteen tuon voi jättää, ja hitsaan sen huomenna kiinni. Tarkoitus on saada tuo noilla shimmeillä ajoon, huoltamattomana, jotta pääsen kokeilemaan mitä muutoksia tuo vaatii.

Liitteet:
IMG_20190325_145312.jpg
IMG_20190325_145312.jpg [ 375.41 KiB | Katsottu 1878 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com