Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 3:19 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 11:19 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
meura kirjoitti:
Pystyykö ne äimätiellä tekemään rekisteröinti katastusta?

Itte ku aikoinaan (2008) kilvitin mönkkärin , niin piti tehda ruskon vanhassa konttorissa.


Nooh, viedään pyörä sinne huomenna ja katomma kuinka äijän käy.


Pitäsköhän tuo mopo laittaa siihen malliin, että sitä ei edes saa käyntiin, kun vie sen sinne. Eivätpä pääse kokeileen mitään. Ne nuo kuristukset niin tiukat, että ei käynnisty. 8)

-peilit on
-vilkut on
-takavalon jatke on
-Töötti on
-kuriputki on
-imupuolen kuri on
-Paperit mukaan sekä nuo tieliikenne hyväksytyt nappulat autoon


Tertsu, unohin varoittaa, että siinä palvisorsassa saattaa olla kovia haulia, että varo hampaita. :lol:

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2016 7:35 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
No niin. vituixmän...


No ei vaan, pitäs lähtä kyseleen tulliin autoveron määrää. 8)

Katastusasemalla kiinnosti enempi paperipuoli pyörästä sen jälkeen, kun sain sanottua, että tämähän tulee oikiastaan mettäajeluihin yms.

Huomenna heti sitten pyörän ja paperien kanssa tulliin Ouluun.

Niin se vain asioilla on tapana järjestyä. :lol: :)

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2016 9:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Hyvä homma :)
... ja sorsa oli hyvää :)

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 6:33 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Jaaha, eipä tarvihe lähtä tullissakaan käymään. Hoituu sähköisesti nykään.

Merkitsin pyörän huonokuntoiseksi, koska se ei ole uusikaan. :mrgreen: Paljon pientä laitettavaa, joista liikkeessä velotettaisiin paljon. 8)

Nyt voikin alkaa juomaan kaljaa ja mennä pyörää laittaan. Sähköstartin poistan samalla akku, jne. Mustan sähköstarttikopan tilalle laitan sen pelkän hopean/harmaan magneetonkopan.

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 8:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2734
Paikkakunta: Pori
Pyörä: 690ER, 350EXC-F
Joudut varmaan mennä näyttään pyörää tulliin, jos meinaat saada verovähennystä huonokuntoisuudesta. Älä ainakaan ehosta pyörää ennen sitä.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 8:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Eikö startti toimi kun otat pois?

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 11:55 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Happi kirjoitti:
Joudut varmaan mennä näyttään pyörää tulliin, jos meinaat saada verovähennystä huonokuntoisuudesta. Älä ainakaan ehosta pyörää ennen sitä.

Happi


Joo mietin että joutuukohan viemään näytille. No siinä oli sen huonokuntoisen tueksi mahollisuus laittaa liitetiedostona kuvia ja muutaman laitoinkin.

Tertsu, joo eipä toimi sähköstartti ihan kunnolla, tahmeasti pyörittää, akku ladattunakin. Toinen syy on, että lähtee painoa melkein neljä kiloa kun akun ja startin vaihtas tohon pelkkään koppaan. Lähtee omaan makuun nää kakstahit niin nätisti kiksillä että oon tykänny sitä käyttää.

Olihan järkyttävässä pas-kasoosissa magneetto. Mistä helevetistä se on tuon kaiken voinu sinne päästää. Entinen omistaja kyllä sano että 30h välein pakko puhistaa tai tulee ongelmia.

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 25, 2016 12:13 am 

Liittynyt: Ti Touko 14, 2013 9:34 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: 300 EXC
Se starttisysteemi on ihan typerästi suunniteltu ja pakko tehdä se wet mod tai putsata todella usein.

KTM technical bulletin http://www.jebruns.com/howtos_bulletins ... lletin.pdf meinaa että 20h välein pitäs putsata.

Ite heitin eurogloben lifepo akun paikoilleen, sillä lähtee jo se 2kg painoa ja starttauskin on ihan eri planeetalta. Ei sitä neitinappia ikinä lähtiessä tartte vaan sitten kun sadannen kerran seisoo suossa mopon kanssa saman reissun kanssa voimat ihan lopussa niin on se kyllä mukavaa että mopedin saa napista käyntiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 25, 2016 2:35 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Oisko sieltä kolosta lohkosta johon bendix tulee pitäny joku laakeri/holkkikin ottaa pois?

Jäiköhän mulle sinne nyt jotain, pitäneekö lähtä tarkistamaan ennen kuin lähtee ajeleen ja alakaa kolina käymään..? :shock:

Edittiä.. ei siinä mitään laakeria ainakaan ollu en tiiä oliko joku pehmeä metallinen holkki tms.(vai kuvittelinko vain) tiukalla sovitteella jota en kampeamalla saanu irti joten jätin siihen.

Edit. 27.3. Irrotin ton kopan taas ja kattelin tarkemmin niin olihan siinä lohkon kolossa joku holkki. Mitälie pronssia vai messinkiä olikaan. Kampesin sen pois ja huuhtelin vielä kopan sisustan bensasuihkulla ja tulihan puhasta. :lol:

Piru että käy kotari nätisti, kun sääjin kaasarin. 42tks, NECW 3 lovi, ps172. Niinku piikkinen naukuis. :) tuo suzuki rm250 neula toimii mahtavasti kotareissa eikä kurluta sitä palamatonta seosta joka helekatin ravosta.

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2016 9:41 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Jaaha, tullilta lisäselvityspyyntöä pukkaa:

Ensinnäkin olin ilmoittanut pyörän lukemaksi 3 000 015 kilometriä, josta halusivat "lisäselvitystä". :lol: No, tuon sain korjattua 3015km jonka se pitikin olla.

Sitten tuli vieläkin yksi lisäselvityspyyntö:

"Pyydämme vielä toimittamaan kauppakirjan jolla Motopalvelu on pyörän ostanut ulkomailta"

Jaa' kyllä kait mää kaikki paperit sinne lähetin mitä mulla oli vaan tuo kait se jäi. Ei tuollaista mulla ookkaan niin pistin Motopalvelulle viestiä josko saisivat pikimmiten tuon mulle toimitettua.
Sen vaatimuksenmukaisuustodistuksen ottivat katsastuskonttorilla itelle ja en oo varma jäikö sinne sitten joku muukin lappu, tuskin tuo Tullin vaatima kauppakirja kuitenkaan. Mitäpä ne siellä k.konttorilla ois sillä tehnyt.



Sääjin vielä vähän kaasaria keleille. Nyt ois 40 tks, ja pääsuutin 170. Neula samassa asetuksessa.

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2016 8:11 am 

Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
Viestit: 179
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Beta RR 400
Rymyäjä kirjoitti:
Jaaha, tullilta lisäselvityspyyntöä pukkaa:

Ensinnäkin olin ilmoittanut pyörän lukemaksi 3 000 015 kilometriä, josta halusivat "lisäselvitystä". :lol: No, tuon sain korjattua 3015km jonka se pitikin olla.

Sitten tuli vieläkin yksi lisäselvityspyyntö:

"Pyydämme vielä toimittamaan kauppakirjan jolla Motopalvelu on pyörän ostanut ulkomailta"

Jaa' kyllä kait mää kaikki paperit sinne lähetin mitä mulla oli vaan tuo kait se jäi. Ei tuollaista mulla ookkaan niin pistin Motopalvelulle viestiä josko saisivat pikimmiten tuon mulle toimitettua.
Sen vaatimuksenmukaisuustodistuksen ottivat katsastuskonttorilla itelle ja en oo varma jäikö sinne sitten joku muukin lappu, tuskin tuo Tullin vaatima kauppakirja kuitenkaan. Mitäpä ne siellä k.konttorilla ois sillä tehnyt.



Sääjin vielä vähän kaasaria keleille. Nyt ois 40 tks, ja pääsuutin 170. Neula samassa asetuksessa.


Jep, muistakaa homman alussa tuo maahantuontipaperi alkuperäiseltä kauppiaalta! Kaverin mopo jäi kilvittämättä kun kauppias(maahantuoja)mikälie oli konkurssista ja tehtaaltakaan moista lappua ei ikinä saanut. Omistajanvaihdoksia siitä eteenpäin on helppo keksiä tuulesta, mutta tuo onkin aikas paljon vaikeampi paikka.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2016 1:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Viestit: 669
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Pyörä: SE, EXC400, EXC250TPi 6D
KTM Nordicilta saa maahantuontilaskukopion heidän kautta tulleisiin mopoihin ilmaiseksi pyytämällä.

Sepi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2016 4:32 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Motopalvelulta tulikin jo heti aamusta sähköpostilla tuo puuttuva Tullin vaatima asiakirja.

Ite sähläsin tässä hommassa tullin kanssa, kun en lähettänyt kaikkia vaadittavia dokumentteja. Esim tuo katkeamaton omistajahistoria sekä punakilpipaperi multa jäi jotenkin esittämättä kun ilmoitusta silloin tein. Oppiä ikä kaikki.

Nyt pitäis sen veropäätöksen vihdoinkin tulla.

Moottoripyöräkortti pitäis 2-3 viikon sisällä olla kans taskussa. Mukava odottaa kevättä. 8)

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2016 2:48 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Autoveropäätös:490€.

Omasta mielestä ei todellakaan paha. Ja tuohon ei edes tullut yhtään vähennystä huonokuntoisuudesta. :D

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 12, 2016 10:06 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Otsikko muutettu.

Eli joo tuota nuin.. :?

En saa niitä pelaamaan. Vilkkukatkaisija paikallaan ja siitä liitin liitettynä valomaskin takana olevaan ainoana vapaana killuvaan johtosarjaan. Tästä johtonipusta lähtee sopivat liittimet vilkuille ja joissa on toisessa vilkussa vihreä teipin pala ja toisessa punainen. Taakse samat. Polttimon laitoin vilkkumerkkiin. Ja mitään elon merkkejä ei näy.

Riisuin sen akun ja romut pyörästä nyttemmin eikä kyllä toiminut akunkaan kanssa.

Vattofak? :oops:

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com