Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:43 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2016 2:21 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Morjens,

Oisko tässä Oulun kupeella kellään lainata kuristusputkea, kun pitäisi otsikon mukainen kotari käyttää rekisteröintikatsastuksessa jossain vaiheessa kevättä.

Eli 2014 250exc on mopedi. Pitääkö muuten olla vielä se takavalon jatke vai mikälie onkaan oikea nimi, kun katsatuksessa käyttää?

En viitsisi tuota kuristusputkea ostaa tätä projektia varten eikä keltään tutuillakaan sitä löydy lainaan. Voin vaikka antaa vaivan palkaksi itse ammuttua ja palvattua hanhea/heinäsorsaa. :mrgreen:

Auttakaahan kurapyöräilijää metsässä! :)

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Viimeksi muokannut Rymyäjä päivämäärä Ti Huhti 12, 2016 9:57 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2016 2:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Rymyäjä kirjoitti:
Morjens,

Oisko tässä Oulun kupeella kellään lainata kuristusputkea, kun pitäisi otsikon mukainen kotari käyttää rekisteröintikatsastuksessa jossain vaiheessa kevättä.

Eli 2014 250exc on mopedi. Pitääkö muuten olla vielä se takavalon jatke vai mikälie onkaan oikea nimi, kun katsatuksessa käyttää?

En viitsisi tuota kuristusputkea ostaa tätä projektia varten eikä keltään tutuillakaan sitä löydy lainaan. Voin vaikka antaa vaivan palkaksi itse ammuttua ja palvattua hanhea/heinäsorsaa. :mrgreen:

Auttakaahan kurapyöräilijää metsässä! :)

Oulusta löytyisi lainaan -2016 250 EXC SixDays alkuperäinen käyttämätön kuristusputki.
Myös alkuperäinen kilpiteline löytyy jos tarvista.

t: Tero p. O4O-8200808

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2016 4:48 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 175
Pyörä: EXC
Kun kilvitin omani syksyllä, niin ei inssiä kiinnostanut pyörän kuristukset. Pyörä oli kärryssä kokoajan liinoilla kiinni. Sen verran täräytin käymään että näki valojen toimivan. Rekkarikilven valo myös oli kotona varastossa. Kilpitelinettä en omista.

Mulla inssiä kiinnostivat seuraavat asiat:
-Paperit (punakilpi paperi, CoC, täydellinen historia)
-Runkonumero
-Ajovalot (pitkät/lyhyet ja takatuikku)
-Jarruvalo, molemmista kahvoista katottiin jos oikeen muistan
-Vilkut. Mulla oli silloin kiinni takana jotkut mini ledit, ei tullut mutinaa. Nekin kyllä jo pudonneet :oops:

Pyörä oli siis kärryssä koko toimituksen ajan. Kun käyntiin pistin, niin meinasi että hiukan pitää meteliä mutta totesi heti että taitaa aukinainen kuomu kaikua :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2016 9:14 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Usein ei edes laiteta käyntiin, runkonumero katsotaan aina ja monesti ei muuta.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2016 10:24 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: EXC 250-16
Kannattaa olla paikallisiin katsastusfirmoihin yhteydessä ennen katsastusta. Itse olin reilusti yhteydessä ja sanoin että mikä on homman juoni. Tiesivät kyllä että kukaan ei aja sillä kuristettuna, ja varsinkaan metsässä. Runkonumeron tsekkaus ja onnen toivotukset kisoihin. Thats it.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 30, 2016 7:21 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
BryGgi kirjoitti:
Kannattaa olla paikallisiin katsastusfirmoihin yhteydessä ennen katsastusta. Itse olin reilusti yhteydessä ja sanoin että mikä on homman juoni. Tiesivät kyllä että kukaan ei aja sillä kuristettuna, ja varsinkaan metsässä. Runkonumeron tsekkaus ja onnen toivotukset kisoihin. Thats it.


Jaa näinkö se asian laita onkin tässä näiden vehkeitten kilvittämisessä. Itsellä jo oikeasti pukkasi hikeä, että liekkö mulla pokka riittää valehtelemaan, että näiden kurien kanssa sitä ajellaan, jos se alkaa tenttaamaan siellä. Oon kuullu ja lukenu muutamia painajaismaisia tarinoita epäonnistuneista katsastusyrityksistä.. :) kyllä tuon kuriputken vois lyödä paikalleen ja johonkihan ne vilkutkin täytyis mallata. Vaan tän putkenha nyt laittaa viijessä minuutissa.

Tertsulle yv.

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 4:03 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Nyt ois vissiin rekisteröimiseen vaadittavat paperit kasassa...?

Löytyy Päästötodistuslappu, Tullin lappu "ilmoitus ajoneuvon käyttöönotosta" eli ns. punakilpipaperi(p.k.paperit otettu 2014 maaliskuussa), Luovutustodistus motopalvelu liikkeestä ensimmäiselle omistajalle, Motopalvelun kauppakirja pyörästä toiselle omistajalle(ensimmäinen omistaja anto pyörän takaisin motopalveluun myyntiin kun vaihto uudempaan) ja viimeinen lappu on nettimoton kauppakirja minun ja toisen omistajan välillä. Riittääkö nää nyt?

Pyörällä on 107h mittarissa ja 2014 vm. Toivottavasti ovat suopeita tullissa ton tulevan veron suhteen. :)

Jäi tämä homma vähän ku oli koko prkl talvi niin kiireistä töissä, mutta nyt ois tässä aikaa laittaa rattaat pyörimään projektin tiimoilta.

Tertsullekin unohtu soitella, vielähän tässä kerkiää. :lol: :)

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 4:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Rymyäjä kirjoitti:
Nyt ois vissiin rekisteröimiseen vaadittavat paperit kasassa...?

Löytyy Päästötodistuslappu, Tullin lappu "ilmoitus ajoneuvon käyttöönotosta" eli ns. punakilpipaperi(p.k.paperit otettu 2014 maaliskuussa), Luovutustodistus motopalvelu liikkeestä ensimmäiselle omistajalle, Motopalvelun kauppakirja pyörästä toiselle omistajalle(ensimmäinen omistaja anto pyörän takaisin motopalveluun myyntiin kun vaihto uudempaan) ja viimeinen lappu on nettimoton kauppakirja minun ja toisen omistajan välillä. Riittääkö nää nyt?

Pyörällä on 107h mittarissa ja 2014 vm. Toivottavasti ovat suopeita tullissa ton tulevan veron suhteen. :)

Jäi tämä homma vähän ku oli koko prkl talvi niin kiireistä töissä, mutta nyt ois tässä aikaa laittaa rattaat pyörimään projektin tiimoilta.

Tertsullekin unohtu soitella, vielähän tässä kerkiää. :lol: :)

Papereista en osaa sanoa, mutta kuriputki löytyy vielä lainaan jos tarvetta.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 2:03 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Joo-o... Vissiinnä eri säännöt eri kavereille, kun näitä vie katsastukseen. :mrgreen:
Soittelin kaikki asemat Oulusta läpi ja kaikki kilkkeet paikallaan tai turha tuoda vaikka yritin kyllä hienovaraisesti selvittää pelin henkeä. :lol:

Noh, tertsulta tänää kuriputki sekä takavalon jatke lainaan ja viritellä omassa pajassa sitten nuo osat sekä vilkut, peilit, töötit paikalleen.. Hohhoijakkaa. Ainoa minkä kyllä jätän laittamatta on se luistimen vaste kaasariin... :roll:

Taidan laittaa pyörään tämän rekisteröintihässäkän jälkeen samanlaiset vilkut kuin nimimerkki ATC:n hussessa. Kestävät minkä kestävät sitten.

Huomiseksi olisi 15.30 katsastusaika Katsastus Oy Äimätiellä...

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 2:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Kaveri vinkkas vielä, etä renkaat katsovat eli ne pitää olla tieliikennehyväksytyt ja sallitussa koossa.
Mopoa ei kuulemma välttämättä laiteta käyntiin ollenkaan.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 2:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3037
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
COC pitää olla. Siis sellainen paperi jolla todistellaan jotain jonka saa maahantuojalta.

Ja eihän ne nyt voi katsastusasemalla sanoa että tuo vaan tänne, me katastetaan se vaatimusten vastaisena, se jotta jos niiltä "epähuomiossa" jää jotain huomaamatta niin on toinen asia. :roll: 8)

Niin, ja kysessä ei käsittääkseni ole katastus missä tarkastetaan laitteiden toimivuus vaan mopon vaatimustenmukaisuus.Siis jos vilkut ei toimi tai mopeedi käy niin sitä ei "voi" hylätä :? :shock:

Mutta tuo nyt on mutua tuo vaikka oikeasti täysin turhan tuntuista puuhaa kasata kaikki rojut mopoon ja sitten purkaa ne ja vielä luvan kanssa kun kisoissa on se lappunen missä annetaan lupa ajella ko varusteissaj ei pienintäkään aikomusta ajaa tiellä muuten kuin siirtymiä.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 6:18 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 222
Pyörä: kotari
Ei #ittu... vai pitää renkaat olla tieliik.hyväksytyt..

Ja mulla on endunastat paikallaan... :x joo, jos ottais nuo lailliset nappularenkaat vaan autoon mukaan ja selittää jotain..

En kai mää noita vilkkujakaan saa välkkymään nii toivotaan etteivät koita. Johdoissa on merkitty toinen vihriällä ja toinen punaisella teipillä niin etu kuin takavilikkujen johdoissa. Onko joku koodi?

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 8:03 pm 

Liittynyt: Su Syys 09, 2007 12:55 am
Viestit: 220
Paikkakunta: Oulu
Pystyykö ne äimätiellä tekemään rekisteröinti katastusta?

Itte ku aikoinaan (2008) kilvitin mönkkärin , niin piti tehda ruskon vanhassa konttorissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 10:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
AnttiL kirjoitti:
COC pitää olla. Siis sellainen paperi jolla todistellaan jotain jonka saa maahantuojalta.

Ja eihän ne nyt voi katsastusasemalla sanoa että tuo vaan tänne, me katastetaan se vaatimusten vastaisena, se jotta jos niiltä "epähuomiossa" jää jotain huomaamatta niin on toinen asia. :roll: 8)

Niin, ja kysessä ei käsittääkseni ole katastus missä tarkastetaan laitteiden toimivuus vaan mopon vaatimustenmukaisuus.Siis jos vilkut ei toimi tai mopeedi käy niin sitä ei "voi" hylätä :? :shock:

Mutta tuo nyt on mutua tuo vaikka oikeasti täysin turhan tuntuista puuhaa kasata kaikki rojut mopoon ja sitten purkaa ne ja vielä luvan kanssa kun kisoissa on se lappunen missä annetaan lupa ajella ko varusteissaj ei pienintäkään aikomusta ajaa tiellä muuten kuin siirtymiä.


Just näin, en välttämättä menisi ensin soittelemaan ja sitten vielä veisi samalle asemalle, tuolla toiminnalla saattaa varmistaa pilkuntarkan katsastuksen :lol:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 10:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Kaeveri oli vasta katsasranut enskapiikit alla ilman ongelmia. Varoiksi tosiaan nappulat autoon mukaan.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com