Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2105
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Oliko sinulla joku erityinen syy valita aihioksi 450 eikä 500?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Periaatteessa oli. Ensinnäkin ei ollut Huskylla tarjolla 500 mallia, Wanhalla on kaukana takana hyvää historiaa Hyskyn kanssa ja toisekseen ajattelin että kun 450 mallissa on sama alakerta ja vaihteisto kuin isommassa niin periaatteessa sen pitäisi kestää paremmin tässä pienessä ja siksi unohdin KTM 500 mallin joka kyllä olisi ollut tarjolla. KTM olisi kyllä ollut helppo varusteiden osalta kun siihen niitä valmiita hilppeitä on rutkasti tarjolla
Viimeksi muokannut ATC, Ke Heinä 06, 2016 6:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Onhan huskulla 501?!? Mutta joo itsekin olen miettinyt joko 450 ja 500 välillä. Toki ajatuksissa on myös 701 mutta liekö se liian lähellä 690 jolla tuli parivuotta ajettua...
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Husku 501 on KTM 500 erivärisillä muoveilla että sopisi kyllä.
-
- Viestit: 2105
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
501:stä luonnollisesti tarkoitin. Onhan se 450 tosiaan vähän niinkuin valmiiksi miedonnettu isompaan sisarukseensa verattuna, joten kestävyys saattaa olla parempi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Juu on toki mutta liikkeessä oli vain 450 Husse ja EXC 500 olisi ollut pihan toisella puolella Kotarina. En halunnut alkaa tilailemaan ja odottelemaan etenkin kun olin jo valmiiksi ajatellut että 450 malli olisi varmaan sopiva minun käyttöön jossa arvostan korkealle tuon kestävyyden ja luotettavuuden ja tosiaan ajelin -80 luvulla Hussella ja siitä jäi minulle hyvä maku suuhun, kilpakumppaneille ei tainnut jäädä . HP on toki edelleen tallissa joten jos tulee voiman kaipuu niin käypi sillä pikku reissun niin jopahan taas jaksaa tuolla pikkuisella körötelläJulle81 kirjoitti:Onhan huskulla 501?!? Mutta joo itsekin olen miettinyt joko 450 ja 500 välillä. Toki ajatuksissa on myös 701 mutta liekö se liian lähellä 690 jolla tuli parivuotta ajettua...
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
OK. Onko kokemusta, esim. safari vehkeistä että 450 olisi kestävämpi kuin 500 pidemmässä juoksussa?ATC kirjoitti:Juu on toki mutta liikkeessä oli vain 450 Husse ja EXC 500 olisi ollut pihan toisella puolella Kotarina. En halunnut alkaa tilailemaan ja odottelemaan etenkin kun olin jo valmiiksi ajatellut että 450 malli olisi varmaan sopiva minun käyttöön jossa arvostan korkealle tuon kestävyyden ja luotettavuuden ja tosiaan ajelin -80 luvulla Hussella ja siitä jäi minulle hyvä maku suuhun, kilpakumppaneille ei tainnut jäädä . HP on toki edelleen tallissa joten jos tulee voiman kaipuu niin käypi sillä pikku reissun niin jopahan taas jaksaa tuolla pikkuisella körötelläJulle81 kirjoitti:Onhan huskulla 501?!? Mutta joo itsekin olen miettinyt joko 450 ja 500 välillä. Toki ajatuksissa on myös 701 mutta liekö se liian lähellä 690 jolla tuli parivuotta ajettua...
Menisköhän se 500/450 liian pieneksi kun ei ole mahdollisuutta pitää kahta pyörää tallissa kuten Wanhalla? Vähän arveluttaa esim. vklopun assureissut hoitaa 500:lla vs. 701...
Sorry ATC kun sun ketjua omilla pohdinnoilla saastutan. Näille isopyörä vs pikkupyörä jaaritteluille taitaa olla omakin ketju..
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Hyvin passaa Jullen pohdinnat tähän osioon kun samojen asioiden kanssa olen paininut tässä projektissa. Mitään faktaa noiden kestyyseroista ei ole kun safaripyörinä ei ole 500 malleja, vain 350 ja 450 mallejä käytetään ja niissä ei ole eroja. Koheltajan KTM 400 EXC:n ajoin Ouluun ja kerran pysähdyin Hirvaskankaalla vain tankkaamaan ja hyvin matka taittui 100-110 km/h muun liikenteen mukana, joten jos reissaaminen on satunnaista niin menee ne reissut näilläkin. Olen juuri pakannut ja tälle teissulle tulee mittaa noin 3500km ja päivämatkat vaihtelee 300-500km ja ihan metsäauteteillä joten kai tätäkin voi reissuksi tituuleerata. Ei minullakaan montaa pidempää reissua vuoteen tule mutta kuitenkin kolme -neljä niitä tälle kertyy ja aika näyttää kuinka huolettomia niistä tulee. Nyt eksyilemään Lappiin , son moso sällit
Weteraani kurapyöräilijä
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
On kyllä todella siisti setuppi. Eihän itte tuota viittis kurata...
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Reissukäyttöön sorateitä pitkin, mites tuo penkin mukavuus, kuvissa näyttää suht kisamaisen lankkumalliselta?
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Todella huikeen näköinen safaripeli. Kiinnostaisi tietää mitkä nappularenkaat alla?
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Taisi olla TKC 80
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Joko se on reissu tehty? Kuinka matka hussella taittu?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Wanha on varmaan juuttunut V-P:n laavuille ja saunaan, siinä on kaksi sellaista "veljestä" että jutut ei ihan heti lopu kesken ja aika rientää. Tai sitten se ei malta kääntää Hussen nokkaa kotio kohti kun ajo maistuu
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Wanhan Huqvarna FE 450 RR 2016 projekti
Reissu on tehty, pyörä huollettu ja mieskin pääsi saunomaan.
Veli-Pekka ei ollut mökillä joten minäkin kävin vain tarkistamassa että kaikki oli kunnossa. Harmi tietysti mutta se että ajopäiviä siten tuli enemmän lohdutti hieman...
Lyhyesti reissusta:
Oulu-Vaala-Oulu-Ranua-Raajärvi-Tepsa-Levi-Pokka-Kelontekemä-Saariselkä-Lokka-Tulppio-Savukoski-Kemijärvi-Raajärvi(2pv)-Kemijärvi-Tulppio (2pv)-Tuntsa-Salla-Kuusamo-Pudasjärvi-Oulu
3560km ja 11 päivää.
Pyörä oli hyvä ajaa reissupainossa, toimi täysin moitteetta ja mitään ongelmia ei ollut. Penkki vaatii parin päivän totuttelun kuten muissakin pyörissä. Muutosten myöstä ajoasento on levollinen sekä istuen että seisten ja auttaa jaksamaan pitkiä ajopäiviä. Kahvanlämmittimiä käytin kun ajoin yhden päivän vesisateessa ja siunasin samalla etukatteen antamaa tuulensuojaa.
Raajärvellä (1550km/26h) vaihdoin öljyt moottoriin, en suodatinta. Öljyt olivat silmämääräisesti hyvät ja niillä olisi huoletta voinut jatkaa ajamista, pohjapropun magneetissa ei ollut metallia.
Myöhemmin vaihdoin ilmansuodattimen (n.2000km) ja sen vanhan suodattimen moni arvioi Uraalla uudeksi, oli niin puhdas kun käytän sitä "kokkilakkia"
Tänään huolsin pyörän (2010km/33h) vaihdoin öljyt sekä kaikki suodattimet. Motormanin huoltomiesten kanssa tutkittiin öljyä ja kaikki olimme sitä mieltä että niillä voisi hyvin jatkaa ajamista, propun magneetti oli puhdas.
Vaihdoin myös ilman suodattimen uuteen ja taas vanha oli puhdas, "kokkilakki" toki likainen ja sen pesin ennen asennusta uuden suodattimen päälle.
Puolet retkestä ajelin yksin ja loput eri ajokavereiden kanssa. Matkavauhti metsäautoteillä oli maltillinen ja kunnosta riippuen 60-70km/h 5 vaihteella ja huonoimmilla sitten tosi hiljaakin, yksin ajaessa ajoin hieman reippaammin kuin porukka-ajossa mutta en hurjastellut.
Kulutus oli alle 4,5 koko reissun ja alin hieman alle 4l/100km. 20l tankki poisti polttoainehuolet vaikka pohjoisen kairoissa liikuinkin.
Hieno reissu ja hieno pyörä toivottavasti vielä saan tällä heittää monta retkeä pohjoisen asumattomiin kairoihin.
Kuva pyörästä heti pihaan saavuttua, myöhemmin koostan pienen videon reissulta.
Veli-Pekka ei ollut mökillä joten minäkin kävin vain tarkistamassa että kaikki oli kunnossa. Harmi tietysti mutta se että ajopäiviä siten tuli enemmän lohdutti hieman...
Lyhyesti reissusta:
Oulu-Vaala-Oulu-Ranua-Raajärvi-Tepsa-Levi-Pokka-Kelontekemä-Saariselkä-Lokka-Tulppio-Savukoski-Kemijärvi-Raajärvi(2pv)-Kemijärvi-Tulppio (2pv)-Tuntsa-Salla-Kuusamo-Pudasjärvi-Oulu
3560km ja 11 päivää.
Pyörä oli hyvä ajaa reissupainossa, toimi täysin moitteetta ja mitään ongelmia ei ollut. Penkki vaatii parin päivän totuttelun kuten muissakin pyörissä. Muutosten myöstä ajoasento on levollinen sekä istuen että seisten ja auttaa jaksamaan pitkiä ajopäiviä. Kahvanlämmittimiä käytin kun ajoin yhden päivän vesisateessa ja siunasin samalla etukatteen antamaa tuulensuojaa.
Raajärvellä (1550km/26h) vaihdoin öljyt moottoriin, en suodatinta. Öljyt olivat silmämääräisesti hyvät ja niillä olisi huoletta voinut jatkaa ajamista, pohjapropun magneetissa ei ollut metallia.
Myöhemmin vaihdoin ilmansuodattimen (n.2000km) ja sen vanhan suodattimen moni arvioi Uraalla uudeksi, oli niin puhdas kun käytän sitä "kokkilakkia"
Tänään huolsin pyörän (2010km/33h) vaihdoin öljyt sekä kaikki suodattimet. Motormanin huoltomiesten kanssa tutkittiin öljyä ja kaikki olimme sitä mieltä että niillä voisi hyvin jatkaa ajamista, propun magneetti oli puhdas.
Vaihdoin myös ilman suodattimen uuteen ja taas vanha oli puhdas, "kokkilakki" toki likainen ja sen pesin ennen asennusta uuden suodattimen päälle.
Puolet retkestä ajelin yksin ja loput eri ajokavereiden kanssa. Matkavauhti metsäautoteillä oli maltillinen ja kunnosta riippuen 60-70km/h 5 vaihteella ja huonoimmilla sitten tosi hiljaakin, yksin ajaessa ajoin hieman reippaammin kuin porukka-ajossa mutta en hurjastellut.
Kulutus oli alle 4,5 koko reissun ja alin hieman alle 4l/100km. 20l tankki poisti polttoainehuolet vaikka pohjoisen kairoissa liikuinkin.
Hieno reissu ja hieno pyörä toivottavasti vielä saan tällä heittää monta retkeä pohjoisen asumattomiin kairoihin.
Kuva pyörästä heti pihaan saavuttua, myöhemmin koostan pienen videon reissulta.
Weteraani kurapyöräilijä