Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Joulu 14, 2019 7:31 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 27, 2016 11:43 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Avataan jo vaikka tuskin on projekti edes lähtenyt käyntiin vielä. Osia odotellaan, Capolta on tulollaan navitornia ja katteita/muotteja, kun olen pikku hiljaa tykästynyt ja sisäistänyt tuon paketi nerokkuuden. Tankin osalta olisi kiva jos menisi siihen alkuperäisten ilmaohjainten sisään vakka olisi pienempikin ja toinen ajatus vetää siihen isomukseen liki 20l vetävään, painin vielä tuon ajatuksen tiimoilta. Jousitettu takanapa saadaan Husabergistä joka menee heittämällä ja koneeseen haluaisin pienen puristuksen laskun sylinterin alatiivisteen korotuksella. Sähöosastolle lisään virtalukon ja matkatavarat taitaa kulkea banaanissa tai vanhassa wolffmanin satulalaukussa. Myös se pienempi malli Rallylaukusta olisi mieluinen, linkeissä hieman kiinnostavia malleja tässä, Tai tässä Nyt on vasta -30mm matalammat tukevat jalkatapit, kahvanlämmittimet ja virran ulosotot tuotu valmiiksi eteen kun talvi on tarkoitus ajaa sirolla pyörällä,mutta jahka nuo keulan osat Capo löytää ja saan ne käsiini niin käärin välittömästi hihat ja pyörä saa kuoriutua RR reissupyöräksi. On sitten Wanhan ukon tallissa se paluu menneisyyteen, kun tämä oli se kalusto joka pitkän nuoruuteni alkuaikoina puhutteli vahvasti ja noiden kanssa on koettu kaikenlaista josta en suostu enempää kommentoimaan julkisesti, en usko että edes privaatistikkaan :lol:
Tästä se lähtee
Kuva
Tässä ollaan nyt
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 8:13 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7366
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Hyvää pakettia olet rakentamassa ja tuo puristussuhteen pudottaminen on hyvä ratkaisu. Alakerran pistekuormat putoaa kymmenillä, ellei jopa sadoilla prosenteilla ja se näkyy alakerran kestävyydessä sekä tasaisemmassa käynnissä. Mulla oli nelisatkussa 3 alatiivistettä päälekkäin ja jos nyt tekisin niin laittaisin ehkä neljä tiivistettä, aika ohkasia ovat.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan miten projekti etenee :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 10:55 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Viestit: 768
Paikkakunta: Lumijoki
Pyörä: pyörätön
+1

Täällä kanssa odotellaan mielenkiinnolla, varsinkin minkälaista katetta ja muottia (oisko kuvaa tarjota) :mrgreen: kuten ketjun aloittaja tietääkin niin katetta suunnitellaan täälläkin :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 11:43 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Capon projektikuvia löytyy monesta paikasta. Vaatii hieman totuttelua tuo voimakas eteen nojaava kate ja saattaa olla että omat navigointitarpeet on vaatimattomammat ja ei vie niin paljon tilaa niin käännän sen hieman pystympään. Tarrotettuna tuo on hyvän näköinen ja ennen kaikkea toimivuus, purat sen sivuleikkureilla ja taas kasaus muutamalla nippusitellä. Nopeaa ja yksinkertaista ja ennen kaikkea kevyttä.
Kuva
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 11:51 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2297
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Onko kukaan insinööri laskenut, miten kovaa pitää ajaa, että tuollaisen eteen nojaavan katteen "upforce" nostaa keulan ilmaan :?:

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2016 11:28 am 

Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: EXC 250-16
Vahva mutu että niin kovaa jottas kuski ollut matkustajana jo PIIITKÄÄN. Kumminkin ilma pyrkii kiertämään katteen sivuilta joka vahvasti pyöristetty


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 10, 2016 11:51 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2629
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Minkä Husabergin jousitettu takanapa menee heittämällä?

Mitä "heittämällä" tarkoittaa, ihanko ilman adaptereita?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 11, 2016 12:56 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
En ole varma mallista mutta Motormanin Huseen laitettiin berkin mototakavanne ja meni suoraan paikalleen.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 21, 2016 9:26 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Kappas kun olen unohtanut tämän topikin olemassa olon. :oops:
Päivitetään nyt kun ollaan jo toistaiseksi loppusuoralla.
Satulalaukuksi valikoitui Giant Loopin Mojavi josta poistin sen päällylaukun ja käytän sitä vain reissuilla, muu osa saa olla koko ajan paikoillaan niin on perusvarusteet mukana ja jää vielä tilaa jos tulee matkalla hankittua jotain.
Navitorni on KTM Power Partsin oma ja tarkoitettu EXC malleihin. Se istuu suoraan Husseen ja kun porasin alatappeille uudet reiät niin sain lampun pystympään sekä siihen lisättyä KTM 690 mallin lisävaruste plexin.
Näin on navitorni ja kevyt katekin valmis ja on paljon parempi kuin mitä voisi kuvitella. Plexi toimii hyvin ja navi on kivasti oikealla korkeudella. Navina on nyt Zumo 550 mutta uusi 590 on odottamassa asennusta jos sitä käpisteltyäni kotona olen siihen tyytyväinen.
Osko saa tässäkin hoidella ketjun pesun sekä voitelun, sen olen saanut kokea toimivaksi minun käytössä.
Kone jäi kuin jäikin vakioksi sillä kun noita Motormanin safaripyörien avattuja koneita olen jo useampia nähnyt niin ei huolestuta ollenkaan ajella menemään tuntimittaria tuijottamatta. Katsellaan sitten kun alkaa 400 tuntia lähestymään.
Penkki on vaihtunut 15mm matalampaan ja karkeampi pintaiseen ja tuntuu soveltuvan hyvin istualtaan ajamiseen, tosin vasta pidempi sessio kertoo kuinka hyvin siinä viihtyy ja se selvinnee kunhan pääsen reissaamaan.
Kun ensimmäisellä ajoreissulla antautui toinen takavilkku niin muutin tuon perän takaisin siroksi, vilkuiksi hain Stormilta E-hyväksytyt pienimmät minivilkut mitä olen kuunaan nähnyt. Peltsi kertoi niiden olevan kirkkaat ja näin onkin ja hyvä niin. Peltsiltä sain myös mainion taittuvan peilin vasemmalle puolelle, oikealle puolelle ei peiliä saa kun siellä on se moottorin luonnetta muuttava katkaisija.
Kiinan kahvanlämmitinsarja meni hylkyyn kun siitä katosi kaikki muut tehot kuin täysi teho. Olisi silläkin pärjännyt mutten jäänyt odottelemaan senkin hyytymistä vaan laitoin KTM kaksi asentoisen kalvosarjan.
Lisäsin myös jo valmiiksi syksyn pimeisiin hyllyssä lojuneet IKH;n led työvalot jotka olen todennut hyviksi jo pikku Hondalla ajellessani. Toinen on spotti ja toinen piste.
Uudet renkaat odottaa asennusta ja kun on tarkoitus tehdä reissupyörä ja reissuilla väkisinkin tulee ajettua pitkiäkin siirtymiä kestopäällysteellä niin alle menee TKC-80 sarja.
Isoa tankkia tähän ei vielä saa mutta on luppeissa että kesäkuun aikana sellainen on tarjolla joten sitä odotellessa mennään tällä setupilla ja vaikka olenkin tyytyväinen tähän niin muutan kyllä jos joku ei miellytä, vielä siihen ei ole tullut tarvetta.
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 23, 2016 1:11 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Pitää sitä ajellakin eikä vaan roplata :lol:
https://youtu.be/aiieVaRfTgk

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 26, 2016 10:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Tuolla videon retkellä oli kaveri mukana ensimmäistä kertaa ja liikkeen pyörällä Michelin Sirakeilla koeajolla. Tästä johtuen ajolenkki oli tavallistakin rauhallisempi ja pysyteltiin isommilla teillä, sorateillä toki kuitenkin enimmäkseen. Hussen kulutus tällaisessa käytössä oli 190km/7,8L
Myös tuli selväksi että tankin koko on 9,5 litraa ja pikkuisen rivakammallakin ajolla liki 200km toimintasäde.
Alusta on uutuuden jäykkyyden myöta alkanut pehmeneen ja peräfeeria on tottunut taas kapeaan kovaan penkkiin joten kiva on ollut ajella sen mitä olen muutaman kerran ehtinyt, Buimuri vie jonkin verran ajokertoja tältä kun silläkin on kiva huristella Wanhan ukon :lol:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 04, 2016 12:41 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Huoltohommia, 30h ja venttiileissä ei edelleenkään säädön tarvetta ja neljännet öljyt meni koneeseen. Pidin nyt lyhyen vaihtovälin kun viimeksi vaihdoin Yamaha Racing R mineraaliöljyihin ja näillä mennään jatkossa varmaan se ohjeen mukainen 15h vaihtovälillä.
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 04, 2016 6:57 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7366
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Eipä noissa tarvii venttiileitä hetkeen säätää kun ilmansuodatin on kunnossa. Nelisatkun kanssa ei trvinnut kertaakaan säätää venttiileitä ja aina meni samat tulkit väliin.

Jokos kohta nähdään kuvat ison tankin kanssa? :P

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 04, 2016 5:52 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Huollon pojat sanoi ettei vielä yhdestäkään safaripyörästäkään ole tarvinnut venttiilejä säätää ja niillähän on kuitenkin yhteensä ajettu jo tuhansia tunteja.
Isosta tankista ei ole vielä tietoa mutta tässä kuussa pitäisi tulla myyntiin. Olisi hyvä jos tulisi kun painaa Uraa reissu kuunvaihteessa päälle, jos ei siihen mennessä saa niin taitaa mennä Touratecin 2l pullot tilaukseen, ne menee noihin gianloopin laukkuihin ja sitten kyllä pärjää bensan puolesta. Kiva pyörä ja pakko tästä on taas vääntäytyä illaksi ajelemaan :lol:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2016 9:11 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2317
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Riemunkiljahduksia :lol:
Tänään pikku testiä, purin Hussesta penkin ja tankin ja kokeilin KTM 20l tankkia ja sehän meni heittämällä paikalleen. Penkkikin menee mutta jos lyhentää penkin runkoa samassa muodossa edestä n.2cm niin menee etureuna komiasti siihen tankiin penkille tehtyyn upotukseen eikä jää sen päälle. Husseen ei Acerbis vielä tee omaa tankkia ja nyt ei ole väliksikään, KTM 19l tankki valkoisena meni tilaukseen ja taitaa olla tankkiasia sillä hoidettu ja ollaan taas lähempänä projektin päätöstä :D

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com