XT600 Performance Scrambler

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Jotain pientä laitettavaakin tuli kesän riennoissa, mutta yllättävän hyvin ja vähillä vaurioilla kesästä selvittiin.
Oli myös hienoa huomata että kyllä tällaisella vanhemmallakin vekottimella tuolla muiden perässä pysyy ja pystyy jonkinlaista seikkailureissuakin tekemään.
Liitteet
Vähän joutuu pohjapanssaria oikomaan, mut helpompi oikoa tuota kun hitsailla koneen lohkoa.
Vähän joutuu pohjapanssaria oikomaan, mut helpompi oikoa tuota kun hitsailla koneen lohkoa.
Takalokariin joutuu tekemään talvella vahvemman kiinnikkeen.
Takalokariin joutuu tekemään talvella vahvemman kiinnikkeen.
Tuommonen lisäsäiliö piti laittaa ketjun öljyäjälle, kun huomasin lapin reissulla että Scottoiler on turhan hankala täytellä reissussa. Nyt kun täyttää pullon niin Scottoiler imee sieltä samaa tahtia kun käyttää öljyä.
Tuommonen lisäsäiliö piti laittaa ketjun öljyäjälle, kun huomasin lapin reissulla että Scottoiler on turhan hankala täytellä reissussa. Nyt kun täyttää pullon niin Scottoiler imee sieltä samaa tahtia kun käyttää öljyä.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

No kun viimeviikolla tuli 8 viikkoa täyteen olkapääleikkauksesta, sain luvan alkaa kuntouttamaan sitä ja käsi jo nousee ohjaustangolle, niin olihan pakko tänään käydä Jammua testaamassa. Nyt toimii takaiskarikin hienosti! Kyllä tuo KYB in öljy toimii hyvin tuossa WP ssä, nyt on oikea viskositeeti. En säätänyt sen kummemmin, kun laitoin naksut siihen mitä tuo KTM EXC n ohjekirja suosittelee. Sitten kokeilemaan, nyt ottaa nätisti tiessä olevat reijät ja nimismiehenkiharat, ei tarvii nousta tapeille. Ilo ajaa huonompiakin teitä, eikä iske läpi mun herkälle persukselle ; )
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Se on muuten mopolla ajaminen hyvää kuntoutusta olkapäälle leikkurin jälkeen. Heti kun sain ajotakin päälle huutamatta (10-11pv leikkauksesta) niin lähdin mopoilemaan, onneksi oli vasuri että se sai huilata aika paljon ajon aikana. 4vko kohdalla kävin välitarkastuksessa ja mut leikannut kirurgi ei meinannut uskoa miten hyvässä kunnossa olkapää oli ja miten olin sitä kuntouttanut, 660 Tenerellä ajoa joka päivä piki ja hiekkateillä ja välillä mettäpolkuja :mrgreen:

Sulla kuulostaa pahemmalta keissiltä, repesikö joku jänne irti?
Kylätason kurapyöräilijä.
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Joo pari jännettä poikki. Sen lisäksi hauiksen toinen jänne jouduttiin kiinnittämään uudelleen uuteen paikkaan, kun oli luiskahtanut jonnekin mihin ei kuulunut.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jartsa N kirjoitti:
skuikka kirjoitti:Onko semmoista tyylisuuntausta kuin performance scrambler? Jos on, niin tuo on semmoinen. Jos ei, niin nyt on.
Hienoa pukkaa.
Mukava pitkästä aikaa seurailla rojektipalstaa kun joka päivä lentää kipinää. Ja vielä kahdessa ketjussa.
Lainasinkohan nyt itseäni? Yritin kuitenkin lainata Jartsaa lainaamassa minua :)
Hyvä kun nimi kelpasi, tuo laite sen kyllä ansaitsee. Monet scramblerit on tehty vähän ulkonäkö edellä, jopa alustaa huonontaen. Tuossa ei ole kummastakaan tingitty. Se on Ihailtavaa.
Minultakin tuota hauiksen jännettä uudelleenasenneltiin joku vuosi sitten. Menihän siinä vähän kiertäjäkalvosinta sun muuta samalla. Kannattaa maltilla ottaa nuo riehumiset alkuun. Tiukkaa teki ottaa rauhassa ja jynssätä niitä kuntoutusjumppia, mutta melkein uusi tuosta tuli, mitä nyt nivelkuppi vähän rutisee.
suizamanni
Viestit: 7
Liittynyt: Su Helmi 05, 2017 2:13 pm
Pyörä: Suzuki DR650SE

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja suizamanni »

Moi, kyselin äsken tästä sinun Jammusta tuolla fb:n puolella. Hienoa jälkeä olet tehnyt ja on mainiota että meillä on näin samanlainen käsitys
hyvännäköisestä pyörästä. Nuorena minulla oli -73 Suzuki TS125, jonka väritkin olivat aika samanlaiset kuin sinun Jammullasi, joten saman
vuosikymmenen retroilusta taitaa olla kysymys.

Ostin DR650:n tammikuussa. Sillä on ajettu 27000 ja kun siinä on Öhlensit ja Brembot ja helkkarin hyvä kyykkypyörän pakorööri,
yms, en aatellut modata alustaa ja perustekniikkaa ollenkaan, vaan ainoastaan bensatankki+lokarit, etulyhty yms pintaa, mutta samannäköinen
on mielessä. Koska olen 6-kymppinen, en lähde spooriin enkä hiekkakuopalle vaan rakennan Cafe Scrambleria jolla voi vetää soralla ja
asvaltilla. Mulla on projektille hyvä rakentaja, jolle varmaan näytän ainakin tuon sinun etulokarivirityksen ja nuo sivupellit. Thanks idiksistä ja
toivotaan että olkapää skulaa.

Hassua muuten, tosta kotarista tuli mieleen, että jos ostaisin kakkospyörän, se olisi Duke.
Avatar
smppa
Viestit: 275
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja smppa »

Selailin pikaisesti läpi, yritin tutkia lähinnä tuota ilmanputsarikoteloa. Ei sattunut silmääni suodattimesta mitään mainintaa. Eli millainen ilmansuodatin, vai kaksiko niitä on?
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Ihan normaalit öljytyt vaahtomuovisuodattimet molemmin puolin koteloa, jotta saa mahdollisimman paljon pinta-alaa. Ostin suodatinmateriaalia arkkitavarana ja leikkasin saman tien useamman vaihtosuodattimen, niin ei tarvii pestä aina samoja vaihtaa vaan uudet ja pesee kerralla useamman.
Avatar
smppa
Viestit: 275
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja smppa »

Mistä ostit? Onko ihan "tavalllista" vaahtomuovia?
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Ihan ilmansuodattimiin tarkoitettua, mulla paikallaan kakskerroksista jossa toinen pinta karkeampi ja toinen hienompi.
En muista enää mistä tilasin, mut onhan noita firmoja. Googlaa ilmansuodatinarkki sillä löytyy...
Avatar
smppa
Viestit: 275
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja smppa »

Jartsa N kirjoitti:Ihan ilmansuodattimiin tarkoitettua, mulla paikallaan kakskerroksista jossa toinen pinta karkeampi ja toinen hienompi.
En muista enää mistä tilasin, mut onhan noita firmoja. Googlaa ilmansuodatinarkki sillä löytyy...
Täytyy googletella. Tarvinnee tehdä omaan mopoon myös putsarikotelo itse, siksi kyselen...
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Jospas päivittelis tätäkin.. XT edelleen hengissä ja kuski myös, menty vuosia pelkällä perushuollolla.
Nyt kuitenkin ajattelin tehdä joitain pikku muutoksia, jotka pyörineet mielessä.
Tuossa kun vaihtelin öljyjä ja suodattimia + ketjua ja rattaita, niin ajattelin samalla tehdä muutakin.
Ensiksi piti purkaa penkkiä ja lisätä täytettä, että sai sen vielä hieman kovemmaksi.
Sitten mietin pestyäni taas huohottimen suodattimen, miten saisin sen hieman suojattua, kun paskaantuu niin nopeasti.
Liitteet
Tein siihen sitten tänään tuollaisen suoja virityksen
Tein siihen sitten tänään tuollaisen suoja virityksen
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Sitten miettimään josko tekiskin cafee raaserin...
Liitteet
20211217_172618_resized.jpg
Jartsa N
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Ei sentään, pitää vain saada muutettua hieman ajoasentoa, kun mulla on alkanut ranteet vaivaamaan ja tulevat aina kipeäksi sisäreunasta.
Pitää saada ranteiden kulmaa muutettua, nykyinen ohjaustanko on mielestäni liian suora ja siksi ranteet kipeytyvät.
Olen kyllä tykännyt aina ajaa tuollaisella tangolla mutta ranteet ei enää tykkää.

Myös toinen asia on vaivannut mieltäni, haluaisin että ohjaustanko olisi hieman korkeammalla.
Olen aikaisemmin nostanut jalkatappeja hieman ja siitä seuraa että jalkatapeilta seisaallaan ajaessa tanko tuntuu olevan aavistuksen matalalla ja sen voisi korjata nyt samalla.
Liitteet
Tuollaista pitäisi nyt kokeilla (kullanvärinen on vanha)
Tuollaista pitäisi nyt kokeilla (kullanvärinen on vanha)
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: XT600 Performance Scrambler

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Vasta viime viikolla mietin että mitä tälle kuuluu. Hyvä että hyvää.
Vastaa Viestiin