skuikka kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 12:33 am
Vasta viime viikolla mietin että mitä tälle kuuluu. Hyvä että hyvää.
Moi, ei ole tullut käydyksi näillä sivuilla vuosiin, pikkuisen päässyt unohtumaan.
On ollut tuossa projektina pari jenkkiautoa ja vieneet kaiken vapaa-ajan ja aina kun on avannut läppärin, niin on ollut jotain osien- tai tiedonhakua niihin liittyen. Kiva huomata että täälläkin on näköjään paljon projekteja tehty, pitääkin alkaa lueskella mitä kaikkea on puuhailtu.
Mulla on ollu puuhastelua tuollaisen tekniikan kanssa ja on ollut mielenkiintoista opiskella itselle uusia asioita, kuten esim. automaattilaatikon sielunelämää...
Liitteet
Peruskorjatut FORD 429 + C6 automaatti, viime talvena
Kyllähän tuolla Jammulla kuitenkin on tullut tuuleteltua äijää, ettei ihan autonrakenteluksi oo elämä mennyt.
Hauska ja luotettava peli on ollutkin.
Tuossa syksyinen fiilistely kuva:
Hitsi kun pääsee aina unohtumaan, kuinka hidasta on oikeasti tehdä joitain muutoksia prätkään, jossa on jokainen millimetri tarkasti käytetty.
Taas tuli muistutus, kun aloin tuota ohjaustankoa vaihtamaan. Ajattelin tietysti että sen hetkessä vaihdan, nyt oon pari päivää sitä tehnyt ja on vaan vieläkin vaiheessa. Ei mee kun Strömsöössä, ei... Kaikki pistää hanttiin, kaasuvaijerit lyhyet, joten muokattava ja laitettava kulkemaan toisin, kytkin vaijeri samoin ja johdotukset, kaikki tehty sopimaan edelliselle tangolle. Etujarruletkunkin joutuu modaamaan.
Mut hyvät asiat. Ajoasento tuntuu tosi hyvältä, ranteet on nyt suorempana ja seistessäkin luontevampi asento.
Kotarissakin mulla on stongan korotuspalat, kun ei ole noita gorillan käsiä siunaantunut niin tykkään hieman korkeammasta tangosta.
Liitteet
Paljon pitää prätkää purkaa että saa tangon vaihdettua
Sainhan taas uuteen tankoon kaikki kiinni ja prätkä toimii. Nyt on ajoasento kohdallaan, myös jalkatapeilla seisten ja tuntuu paremmalta ajella.
Myös ranteet ei enää ärtyneet pienestä ajolenkistä, vaikka tuli kerran maastouduttuakin. En tullut ajatelleeksi että nätisti sammalella köllöttelevä ranteenpaksuinen puunranka olikin jäässä ja kun ei vielä piikkejä alla, niin siitähän lähdettiin mut parilla mustelmalla ja kytkinkahvan modaamisella selvittiin.
Eihän mun pitänyt muuta kun käydä pieni parin kilsan lenkki prätkää kokeilemassa, kun lähi soratie näytti kuivalta ja kiva -6 pakkasta + aurinko paistoi.
Mut on se kumma kun lähtee ajamaan niin ei malta kääntyä takaisin, aina tulee mieleen että vois vielä tuon ja tuon pätkän käydä ajamassa, vaikka alkaa jäätyäkkin niin vaikee kääntyä takas kotiin päin. No sitten kun kohmeessa kotiuduin, niin olihan se pakkanenkin jo -8 ja jos olis tienny millaista lenkkiä lähden ajamaan, niin kyllä olisin ottanut hieman paremmat ajovarusteet päälle.
Silloin kun tuon pyörän rakensin, niin halusin että siitä tulisi 60 - 70 luvun fiilis ja siksi jätin esim. käsisuojat pois, kun niitä ei sen aikaisissa ollut, mutta kyllä nyt tuntuu että täytyy ne suojat laittaa ja ehkä kahvanlämmittimetkin. Säästyis noita jarru ja kytkinkahvojakin jonkin verrän.
Liitteet
Nyt taas kaikki kiinni, paikauspullo meinas tehdä tiukkaa
No nyt kun on aloitettu, niin laitetaan sitten kaikki asiat jotka on ärsyttänyt viime vuosina.
Mittariston vapaan merkkivalo ei ole toiminut pariin kesään joten tutkitaan mistä johtuu.
Nyt on mittailtu, vaihteiston anturi toimii, johdotus kunnossa ja virta kulkee.
Siis jäljellä se pahin vaihtoehto, mittarin sisällä oleva ledi rikki.
Mikähän lie, kun kuvien liittäminen tänne ei onnistu? Tuon viimeisen 28.12.2021 kirjoitukseni liitteeksi yritin liittää kuvaa, mutta ei onnistu. Kaikkea pientä on prätkään laiteltu, mutta aina kun yrittää laittaa kuvaa ja kirjoitella mitä tehty, niin herjaa että kuva olisi viallinen, joten olen hylännyt koko päivityksen jo moneen kertaan. Kokeilin piruuttaan liittää myös tuon viimeksi laittamani kuvan, mutta sekin on mukamas viallinen, vaikka aikaisemmin on kelvannut. Adamille laitettu viestiä, mutta en ole saanut vastausta. Taitaa jäädä tämän ketjun päivittäminen, kun ei onnistu enää kuvien liittely.