Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Huhti 05, 2020 8:37 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 11:01 am 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
Tarkoitus olisi rakennella reissupärrä,ajot suuntautunut viime vuosina yhä enemmän RUSlandian pikku teille.
Kuski vaan alkaa lahoa selästä ja välillä ollut sellainen adhd tilanne että lopettaa koko lajin.
Mutta rakennellaan vielä ja katsotaan tilannetta.

Specsit joita tuolla kaipaa,isotankki/pienikulutus kun reissut pois pääteiltä ja kaupungeista,hyvä tai parempi alusta,
kuorman kantavuus viikon/kahden reissulle,kahlaus syvyys,luotettavuus,voimalla ei niin väliä vauhdit tuolla ei nouse.

Lähes naapurista löytyi rakentelun aihioksi XT660Z Tenere -11 vuotinen 24 t ajettu, vakiokuntoinen siisti peli.
Lisävarusteina kahvanlämppärit,paremmat rysterit ja trax alumiininen takaboxi.

Tästä on hyvä alkaa,ajoin tehopenkin kautta kotiin ja löytyi takapyörältä huimat 40hv.. kuvaa myöhemmin

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 11:06 am 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
Osia projektiin meiltä ja maailmalta katseltu/tilailtu.

Touratech/Kahedo "suora" jakkara
Pakoputki yhdelle vaimentimelle
Kev O2 controller
Pestävä ilmafiltteri
Leveemmät madaltavat jalkatapit
Öhlins taka vaimennin
WP keulaa fatbar tangolla
Alumiini pohjapanssari

edit. panssari

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Viimeksi muokannut pekkas päivämäärä Pe Marras 06, 2015 12:05 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 11:14 am 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
Perus huoltoa/tarkastelua osia odotellessa.
Venttiilien säädön tarkastus
Swingin ja linkkujen laakereiden puhdistus/uudelleen rasvaus
Saaste härvelit kokonaan pois.
Vetopakan rakenteen ihmettelyä..aivan perseestä,mopoon kävisi noin keveällä laakeroinnilla,
tarkoitus koneistaa pakka ja väliholkki jotta saa leveän kaksirivisen laakerin pakkaan..loppuu keikkuminen.?

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 12:13 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
Kovat laukut olen tuominnut tuolla venäjän rymistelyssä mutta,
todennäköisesti kokeilen tuota traxin pikku peräarkkua ja
pehmeille laukulle raudat tai raudat joihin saa kuivasäkit hihnoilla kiinni.

Näitä modauksia/suunnitelmia saa kommentoida,ehdottaa uutta,kyseenalaistaa.
Mikäli ajatukset poikkeeaa suunnitellusta niin pientä perustelua miksi näin.

Tuota ilmansaantia ja sen vaikutusta tehoon pitänee tehopenkissä pyöritellä mikäli mielenkiinto riittää.
Kahlaus syvyyttä pitää olla sen verran että kylkeä en taida kotelosta avata..

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 1:46 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1270
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
Niitä kuvia odotellaan.

Vetopakan laakeri saisi tosiaan olla parempi.Sähköliittimet voisi käydä läpi,putsata ja rasvata.Takaratas 2 piikkiä isompi tai vakio riippuen reiteistä.Laukkuraudat ja niihin pehmeät laukut rymyreissuun ja kovat siistiin matkantekoon.

Tankinsuojarautoihin saisi n.15-20L pehmeät laukut kivasti,hyvä etenkin jos on wp-keula ja kevyt etuvanne,takapaino alkaa häiritsemään vaikka tankkikin olisi täynnä.

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 2:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1310
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
pekkas kirjoitti:
Vetopakan rakenteen ihmettelyä..aivan perseestä,mopoon kävisi noin keveällä laakeroinnilla,
tarkoitus koneistaa pakka ja väliholkki jotta saa leveän kaksirivisen laakerin pakkaan..loppuu keikkuminen.?


Se on melko eläväinen ja todella pehmeillä kumeilla toteutettu. Vaan kyllä siinä huomaa eronkin, kun mulla toinen vanne on bemarin keskiöllä, jossa kovemmat vaimenninkumit, niin ei sillä pienillä kierroksilla voi pintakaasullakaan ajaa, hakkaa jo ihan erilailla, joten oon ajatellut, että tuo on ihan tarkoituksella tehty niin joustavaksi käyttäjän mukavuutta ajatellen. Se on kyllä totta ettei tukevampi laakeri ainakaan haittais, itsekin sen jo vaihtanut, vaikka orkkis vanteella ajettu max. 25tkm ja oiskohan nyt toiset kumit jo lopussa. Pitää seurata projektia, jos itsekin vaihtaisi tukevamman laakerin.

pekkas kirjoitti:
Kahlaus syvyyttä pitää olla sen verran että kylkeä en taida kotelosta avata..


Kyljen avausta en suosittele, jos kahluu syvyyttä oikeasti tarvitsee, se kun ei mikään hyvä ole muutenkaan. Esim. tällä videolla tuli vedet putsarikoteloon, muttei vielä koneeseen asti. Snorkkeli vaan poistettu. https://www.youtube.com/watch?v=bQFZEyATO1Y

Tuo putsarikotelo on häirinnyt minua ihan uudesta asti, vaan en ole oikein keksinyt minkälaisen kotelon siihen tilalle tekis, että ilmansaanti ja kahlaussyvyys ois riittävä. On mulla monenlaista ajatusta ollut, mutta mikään ei ole edennyt toteutukseen asti. Tekipä sen miten tahansa, niin hyvä ois saada ilmanotto mahdollisimman eteen ja ylös ja tukkia samalla se tunneli tankin alta, josta tulee kuumaa ilmaa putsarille.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 2:26 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
Samoja ajatuksia,tuota koteloa olen minäkin silmäillyt..
Käynyt mielessä kokonaan irroitus ja uuden suunnittelu.
Mietinnässä ollut letkun/putken päähän foam kartiosuodatin nostettuna penkin alapintaan.
Joko uutta koteloa tai vakion muokkausta ja ilmanotto ylälaidasta.
Vesi pitäisi kumminkin saada alta päin estettyä joten kotelon vaatinee.
Kotelon aukkoihin voisi karkea suodatuksen tehdä että suodattimen pesuväli pitenisi.
Nyt mietintäpipoa päähän ja visioita heittelemään tänne tai yv.
Kuhan saan tuon nippuun ja muut modit paikoilleen voin penkissä testailla vaikutuksia.
Pitää ainakin koettaa vaikuttaako miten jos antaa suoraan happea kotelon kansi oikealta auki.
Tuo putken päässä oleva suodatin jatkaisi ns.imusuppiloa ja silläkin vaikutuksensa.
Sinullahan taisi olla "isolohko" tulossa?

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 2:42 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
Pakan laakereita tilasin ja tarkoitus olisi toiseenki teneen laittaa.
aluperäinen 15mm leveä ja nyt tulee 22,2mm eli sorvataan pesää tuo 7,2mm syvemmäksi
ja tuosta sisään menevästä holkista sama mitta pois.
Laaker tosiaan kaksi rivinen,tämän tapainen http://i01.i.aliimg.com/photo/v3/626918 ... g_3205.jpg
Pitäisi loppua keikkuminen ja kumien syönti,uusilla kumeilla läjään.

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 2:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1310
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
pekkas kirjoitti:
Sinullahan taisi olla "isolohko" tulossa?


Onhan se tulossa, en vaan ole raaskinu vielä sitä kampuraa tilata, vaan kai se nyt on marmoritiskille marssittava. Lohkot ja sylinteri sopii jo yhteen ja laakerit hankittu, joten kasaaminen on kiinni vaan siitä kampurasta.

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 1:09 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
WP keula sovitettu paikoilleen ja taakse öhlins.
Minkään moista kokeilua sagien suhtee ym. ei ole päässyt kokeilee kun ei vanteita alla.
Exc kotarin etuvanne hakusessa,vetopakka odottaa sorvausta leveämmälle laakerille..
Keulan huolsin,uudennäköiset puhtaat stefat oli niin pelkällä öljyn vaihdolla meni.
Exc:n vakio jouset paikoillaan,pehmeet ne on mutta pitää vähän katsella painumaa ja viimeistään testi ajolla alkaa selvitä.
Ajatus olisi saada todella pehmyt keula tuonne ruslandian reikäisille teille.
Tuossa keulassa joustomatka 300 mm joten painumaa saanee olla aika reilusti,muuten tuo alkanee chopperia muistuttaa..


Liitteet:
20151114_141835_resized.jpg
20151114_141835_resized.jpg [ 230.63 KiB | Katsottu 5243 kertaa ]

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 1:14 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
Kotarin kolmioilla tuli ja uuden akselin teetin..vastaava kuin tenen alkuperäinen.


Liitteet:
20151113_161332_resized.jpg
20151113_161332_resized.jpg [ 188.88 KiB | Katsottu 5233 kertaa ]

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 1:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Viestit: 669
Paikkakunta: Hausjärvi
Pyörä: Austria Twin
pekkas kirjoitti:
WP keula sovitettu paikoilleen ja taakse öhlins.
Minkään moista kokeilua sagien suhtee ym. ei ole päässyt kokeilee kun ei vanteita alla.
Exc kotarin etuvanne hakusessa,vetopakka odottaa sorvausta leveämmälle laakerille..
Keulan huolsin,uudennäköiset puhtaat stefat oli niin pelkällä öljyn vaihdolla meni.
Exc:n vakio jouset paikoillaan,pehmeet ne on mutta pitää vähän katsella painumaa ja viimeistään testi ajolla alkaa selvitä.
Ajatus olisi saada todella pehmyt keula tuonne ruslandian reikäisille teille.
Tuossa keulassa joustomatka 300 mm joten painumaa saanee olla aika reilusti,muuten tuo alkanee chopperia muistuttaa..


Täydestä joustosta saattaa joutua tinkimään ettei etunen kolista mihinkään sisäänjoustossa. Muistaakseni omassa vastaavassa tuunauksessa rajoitettiin johonkin 270mm tienoille. Tarkkaan en muista mittaa, kerroin vaan keppien huoltajalle mahdollisesta ongelmasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 2:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 721
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
pekkas kirjoitti:
Ajatus olisi saada todella pehmyt keula tuonne ruslandian reikäisille teille.

Eikös vakiokeula olisi tuossa tarkoituksessa ajanut asiansa... :D

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 2:47 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
JuhaL kirjoitti:
pekkas kirjoitti:
Ajatus olisi saada todella pehmyt keula tuonne ruslandian reikäisille teille.

Eikös vakiokeula olisi tuossa tarkoituksessa ajanut asiansa... :D


Pikku viisastelut kuuluu asiaan.. :lol:

Tosi mielessä ajatus on että ei keulasta tehdä jousilla kovaa vaan iskari hoitaa työn,
ja tuossa vakiossa ei voida oikeen iskarista puhua,siin nuo putket pitää vaan jousen paikoillaan..
Ja iskari jos toimii ja sillä on tarpeeksi liikematkaa niin se ehtii ottaa terävämmätkin iskut vastaan lyömättä kynsille.

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TENEstä reissu pyörä?
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 2:54 pm 

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 477
Pyörä: 701
ankara kirjoitti:
pekkas kirjoitti:
WP keula sovitettu paikoilleen ja taakse öhlins.
Minkään moista kokeilua sagien suhtee ym. ei ole päässyt kokeilee kun ei vanteita alla.
Exc kotarin etuvanne hakusessa,vetopakka odottaa sorvausta leveämmälle laakerille..
Keulan huolsin,uudennäköiset puhtaat stefat oli niin pelkällä öljyn vaihdolla meni.
Exc:n vakio jouset paikoillaan,pehmeet ne on mutta pitää vähän katsella painumaa ja viimeistään testi ajolla alkaa selvitä.
Ajatus olisi saada todella pehmyt keula tuonne ruslandian reikäisille teille.
Tuossa keulassa joustomatka 300 mm joten painumaa saanee olla aika reilusti,muuten tuo alkanee chopperia muistuttaa..


Täydestä joustosta saattaa joutua tinkimään ettei etunen kolista mihinkään sisäänjoustossa. Muistaakseni omassa vastaavassa tuunauksessa rajoitettiin johonkin 270mm tienoille. Tarkkaan en muista mittaa, kerroin vaan keppien huoltajalle mahdollisesta ongelmasta.


Paljon nuita WP keuloja maailmalla on teneen asennettu,olisin sitä mieltä että ei sisään menoa ole rajoitettu.
Eri joustomatkoilla noit on paljon,mutta ulompi putki samanmittainen lähes kaikissa?
Mielestäni exc ja 690 on samalla ulkoputkella,liukuputki ja sisäkalut muuttuu sit joustomatkojen mukaan.
Joustomatkatkat jotai 250-300 väliltä mutta kaikissa liukuputki menee aina pohjaan saakka..
Voin toki olla väärässäkin!

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com