Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 3:06 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Husqvarna te410e kunnostus
ViestiLähetetty: Ma Elo 31, 2015 8:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Elikkäs otsikon mukainen kampe tuli hommattua jokin tovi sitten, kun toista kevyempää vehjettä ollut kiikarissa... tarjous kehiin ja hakumatkalle. Pärrä käyntiin ja kovasti nokkaketju tunnosti ääntävän ja muutenkin ei ihan tikittäny kuin kello, no 200 metriä ajoa ja rahat tiskiin ja peli kyytiin.

Tovin se tallissa odottanut motivaatio ja nyyten kun sitä löyty, niin eikun purku puuhiin.
Öljyt pihalle ja niitähän tuli ruhtinaaliset 4dl ulos, :shock: jos siellä pitäisi lähempä 1,5 litraa olla... Ei näytä hyvälle, ei jos tällä pidolla pyörä ollut...
Ilmanputsari pois ja kaasarin puoli täynnä hiekkaa, et voi vain kuvitella mille tulee kone näyttämään tuolla öljyn ja hiekan määrällä :twisted:

Mut mut tiedossa oli, että remppaa joutuu tekemään, jospa se pakkasten aikaan rupeaa olemaan sitten nipussa, edellyttäen että tarvittvat osat löytyy edes jollakin inhimillisellä aikataululla. Kotimaan kamara taitaa olla meleko heikko noiden varaosien suhteen, niin vinkkejä hyvistä varaosapuljuista maailmalta voi laittaa.

Tästä lähdettiin liikenteeseen

_________________
Tuppi nurin...


Viimeksi muokannut Tärinäjyrä päivämäärä Su Maalis 27, 2016 12:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2015 7:35 am 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Muutama tunti illalla tallissa ja tilanne rupesi näyttämään tältä, ensimmäinen husky itelle, niin purettavuus ihan näppärää luokkaa.
Liitteet:
20150831_225121.jpg
20150831_225121.jpg [ 320.35 KiB | Katsottu 8120 kertaa ]


Motti pöydälle ja poskia aukaisemaan, magneeton puoli ihan täynnä metallimömmöä, jee :| Kytkinpuolelta ei ihmeempiä löytynyt...
Venakoppa pois ja ja rupee löytymään damagea, ekana ihmettelin mikäs tappi se nokkapyörässä on ollut ja ja sitten maganeeton takaa pilkisti osaa ja tälläinen putkahti pöydälle
Liitteet:
20150831_225132.jpg
20150831_225132.jpg [ 275.39 KiB | Katsottu 8120 kertaa ]


Puolipuristin puolikas, jos oikein nyt rakennetta katteli :mrgreen:
Tähämpä oli hyvä lopettaa, kun magneeton ulosvetääjän ei sopivaa pulttia löytynyt :D

_________________
Tuppi nurin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2015 8:03 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Viestit: 746
Paikkakunta: Tätä nykyä Kerava
Pyörä: KTM 625 SXC -04
Hyvin huolletulta kyllä kieltämättä vaikuttais. Oli sentään joku tilkka öljyä koneessa ja jonkinlainen putsarintapainenkin paikallaan, joten kai sitä vois huonomminkin mennä? Tsemppiä rakenteluun.

Mua kans kiinnostaisi tietää että miten näihin Husseihin saa varaosia kun on alkanut vähän TE610 kiinnostamaan. Onko kenelläkään tietoa mistä noita maailmalta sais? Jostain vanhasta säikeestä löytyi jonkun saksalaisen verkkokaupan osoite, mutta koko sivustoa ei enää ole olemassa. Mistäs näihin ennen KTM-omistusta tehtyihin saa osia? Onko ongelmia?

_________________
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Ex: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2015 8:57 pm 

Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
Viestit: 136
Pyörä: husqvarna
cafe husky palstaa lukemaan ..löytyy tietoa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2015 9:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 551
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Jokke Espoosta kirjoitti:
Mua kans kiinnostaisi tietää että miten näihin Husseihin saa varaosia kun on alkanut vähän TE610 kiinnostamaan. Onko kenelläkään tietoa mistä noita maailmalta sais? Jostain vanhasta säikeestä löytyi jonkun saksalaisen verkkokaupan osoite, mutta koko sivustoa ei enää ole olemassa. Mistäs näihin ennen KTM-omistusta tehtyihin saa osia? Onko ongelmia?


Suomesta parhaiten osia löytyy vanhalta maahantuojalta eli MP-Racingiltä:
http://www.mp-racing.fi/
Ja nykyään hintaso on yleensä sellainen ettei paljoa kannata Saksasta tilata.

Se saksalainen on Neubert:
https://www.neubert-racing.com/
Tuolta tilattiin ennenvanhaan kun MP-R oli kallis kuin mikä...

Sitten Hollannista löytyy:
http://www.husqyparts.com/
Noilla on kattavasti varaosakataloogit netissa hintoineen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2015 10:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7468
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
610/630 on siinä suhteessa hyvässä asemassa varaosien osalta että MP-Racing tuo maahan SWM:ää joka on jatkumoa Husselle jota valmistettiin ennen kun kooteeämmä tuli mukaan kuvioihin. Oletettavasti SWM:ssä on paljon samoja osia kuin aiemmissa vastaavissa malleissa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2015 7:53 am 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Sieltähän tuli hyviä tipsejä osien hankintaan...

Jälleen ollan pari tuntia tallissa ropattu menemään ja tuhot rupeaa olemaan selvillä... Koko tuhon pääsyyllinen on mielestäni ketjunkiristin, jonka vieterijousi oli mennyt poikki -> ei kiristystä ollenkaan ja näin ollen ketju on päässyt edellisellä omistajallla jo jonkin aikaa löysänä hakkaamaan lohkon kylkeä, jne... Ketju oli kuin rautatanko, ihme että kone edes pyöri...
Alakerran huohotinläppä ja rajoitinrauta melkein hävinneet kokonaan. Ihmekkäänkö sitä metallista öljyä tuli

Mäntännästä puuttuu öljyrenkaasta 3cm pätkä... :lol: ja kyljet meleko naarmuilla, sylinteri OK, tosin hoonijälkiä ei enää nimeksikään

Nokka ja keinut säilyneet ehjinä, alakerta jäi vielä läjään, kun tökkäsi 38 hylsyn puutteeseen purkaminen.

Tästä on hyvä jatkaa, jos alakerta on ehjä, niin ei tonnia remppaan tule menemään :mrgreen:

(Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vstaan.) täämmöstä herjaa, kun kuvia yrittää liittäää...

_________________
Tuppi nurin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2015 8:20 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 551
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Ja vielä muistin että Taliesin Racingiltä löytyy hyvin osaa ja osaamista myös vanhempiin nelareihin:
http://www.taliesinracing.co.uk/4stroke.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 03, 2015 10:34 am 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Mp-racingille laitoin kyselyä osista ja karu vastaus, tehdas ei toimita enää osia noin vanhaan pyörään :shock: 2000-vuoden pyörä ja ei varaosia. ktm:ään sai pari vuotta sitten vielä -91 lc4 600 melkein kaikki osat tehtaalta... että se siitä suomalaisen kaupan tukemista. No ei auta kuin maailmalta ruveta osat tilaamaan.

_________________
Tuppi nurin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 03, 2015 4:52 pm 

Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
Viestit: 136
Pyörä: husqvarna
Omaan pyörään en löytänyt kans racingilta mitään osaa , eikä olleet muutenkaan palveluhaluisia..Laakerit ja stefat löyty kotimaisesta laakeriliikkeestä ja kiertokanki on uudemman skiidoon , kun maalimalta sai neljäkertaa halvemmalla kuin hva factoryn uusio-osa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 04, 2015 12:34 pm 

Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 9:26 am
Viestit: 64
Pyörä: Trial
Kyseinen putiikkihan on kuuluisa "asiakaspalvelustaan" :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2015 9:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Vkl mootfori saatu atomeiksi, alakerta ehyt, ihme :o karkeampaa ja hienompaa silppua pohjalla hävinneiden osien verran. Osista tilausta sumuisten saarten maastoon lähti vetämään, ehkä jo ensi vkl pääsee takasin päen kasaamaan, riippuen nyt miten nuo muutamat laakerit vaihteiston puolelle saa tilattua, mut etra/paikallinen laakeri pulju kyllä ovat yleensä pariin päivään laakerit saaneet maailmalta huokeaan hintaan.

Mukava, kun edellinen remppa tehty tiivisteliiman avulla, niin joka paikka mönjää täynnä, tietenkin jos laitettu kasaan vain ja myyntiin, mistä näistä romuista välillä tietää :mrgreen:

No seuraavaksi väliajalla pitää runkoa hieman hifistellä, kun muutamia rempan paikaa löytynyt.

Sellainen kysymys, jos jättää tuon automaattisen puolipuristin kokonaan piis, niin siitähä ei pitäisi mitään haittaa olla vae?

Ja toinen, kun tämä on napilla käyntiin, niin pystyykö lisäämään kiksin puuttuvaan paikkaan, kun löytyisi purkuosat kiksin asentamiseen, et olisikko se plug-and-play... Plommiha tässä on kiksin paikalla poskessa ja akselin jne paikat löytyy lohkosta

_________________
Tuppi nurin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 08, 2015 4:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Pitää ottaa sanat takasin alakerran kunnosta, kiertasi ainaski menee vaihtoo, samaan konkurssiin limpun laakerit. Laittelin jo tekniikka osioon kysäriä, mistä kiertärin voesi ostaa, kun löytäny vasta tuon yhden vaihto ehdon.

Lohkot pesastu kaikesta metalliöljyseoksesta ja voi ruveta kulahtaneet laakereita vaihtelemaan, tästähä suunta ei ole kuin kevyempi lompsa ja soiva peli

_________________
Tuppi nurin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2015 7:44 am 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Johan sitä päästään pajoittamaan konetta takaisin päen, kun postikusti toi paketin. Loput romut tosin vielä maailmalla matkalla, mut kyllä tämä tästä rupeaa valmistumaan.


Liitteet:
20150917_064344.jpg
20150917_064344.jpg [ 160.66 KiB | Katsottu 6911 kertaa ]

_________________
Tuppi nurin...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 28, 2015 8:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Viestit: 329
Paikkakunta: Kaenuu
Pyörä: Focus Bat Boy
Nyt kun kaiken maailman muut hommat on saatu syksyltä poes, niin voi keskittyä harrastamiseen. Kone on saatu jo tähän malliin takasin päen nippuun
Liitteet:
kone.jpg
kone.jpg [ 494.46 KiB | Katsottu 5515 kertaa ]


Osien on hankinta on mennyt vähän joka EU:n maan kolkkaan...

Lohkojen väliin uusattiin kammen, vaihteiston sekä tasapainoakselin laakerit. Tiivistesarjasta ei ollut lohkon tiivistettä, niin sen joutui itse arkista värkkäilemaan...

Mut tästähän ei oo enää pitkämatka, kun saa savut, mut mut voi silti mennä joulun pyhille, mut sillohan sitä on aekaa harrastuksiin pyhittää

_________________
Tuppi nurin...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com