Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:50 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Elo 27, 2015 5:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Tuommoinen vm -91 GT Elefantti tuli hankittua. Tarkoitus on maalata pyörä Lucky Explorer värityksiin ja tehdä perushuollot yms säädöt. Pyörä on tällähetkellä maalattu kokopunaiseksi.
Parisataa kilometriä ajoin koeajomielessä vanhoilla vakuutuksilla ja nyt pyörä on seisonnassa.Hauska peli, hyvät äänet ja tehoakin tuntuu löytyvän. Ruiskun käytös on kyllä aika kulmikas, onko tuo ominaisuus, vai olisiko vaikutusta sillä että aikaisempi omistaja on vaihtanut ecuun toisen laskun?

Paikallaan nyt oleva lastu on W27E512-70 (winbond)

Aluperäinen on M27128A-4F6 (ST) Boxissa ja lastussa vielä yhtenevä merkintä...WU43.07/20A.46.

onko näitä kukaan testaillut?

Jos kokeilumielessä vaihdan tuon alkuperäisen lastun takaisin, niin onko tuohon lastun irroitukseen joku kikka tai työkalu, tuntuu olevan tosi tiukassa, en saanut sitä käsipelillä liikahtamaankaan, enkä viitsinyt alkaa ruuvarilla sitä irti kampeamaan, ainakaan vielä.

lastun pinnit ja muoto muutenkin näyttää olevan symmetrinen, voiko tosiaan olla niin että sen voi pistää paikoilleen kumminkin päin?

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Viimeksi muokannut TomppaV päivämäärä Ke Syys 02, 2015 8:25 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 27, 2015 9:13 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1869
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Epromi on tiukassa, mutta lähtee kyllä kun nostaa suoraan ja maltilla. Kulmikasta käytöstä tuolle on vaikea kuvitella, liekkö synkka pielessä? Tps:n perusasetus kannattaa katsoa myös. Bikeboy.orgissa on ohjeet.
Omassa ei siistiytynyt tasakaasuajo tasasynkalla, vaan vedin ensin mittarilla läpät synkkaan ja sitten hakemalla ne by-pass ruuvit. Ajelin mökkitietä eestaas ja kääntelin ruuveja vähän kerrassaan kunnes kulki nykimättä. Lähelle pääsee korvakuulolla kun hakee niillä ruuveilla tyhjäkäynnin mahdollisimman nätiksi.
Eihän ole Kotkan suunnalta pyörä? Mahdollisesti tuplavaimentimilla? Jos on, niin tuskin on lastu syyllinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 28, 2015 3:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Taisi olla edellinen käyttäjä/ omistaja Tampereen seudulta, tämä keneltä ostin oli sen jossain vaihtokaupassa juuri saanut.

Tuplaputket on ja oikeen rosteria, varmaan jonkun Triuphin, siististi on muokattu tähän sopivaksi. Vieläpä ovat erittän hyvässä kunnossa. Ducatin tarrat on liimailtu tankin kylkiin, hyvin on maalaustyö tehty, mutta kun on väärää väri.
Putken ajattelin vetää Rallytyyliin alakautta, mutta ajatus saattaa tuosta vielä muuttua. Nämä nykyiset putket lähtee kuitenkin pois, jos jollakin tarvetta noille niin edullisesti lähtee, pistän kuvia pyynnöstä.

Annan tuon lastun olla toistaiseksi, synkkaan läpät ja säädän asentoanturin, tämä on varmastikkin parempi tapa edetä, Kiitos vinkistä ja linkistä!

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 28, 2015 7:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Viestit: 1163
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Siinä prommin toisessa päässä on pieni kolo josta tunnistaa oikean asennon.
Sitä ei saa laittaa väärinpäin....

SS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 28, 2015 7:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Ok, siitä kolosta sen saa tarkistettua, kiitoksia.

Näin meinasinkin, ettei se nyt kumminpäin vaan käy, en vain huomannaut koloa, tekstien mukaan sitä pähkäilin, mutta ei siitä mitään selvyyttä saanut.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 28, 2015 11:52 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1869
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Kuulostaa kovasti nuo Ducatitarrat ja trumpettiputket tutulta.
Tuo peli oli Kotkassa vielä 2010. Jos lastu ei ole vaihtunut, niin se on penkissä hiplattu siihen pyörään passeliksi nimimerkki Norsun toimesta. Norsu teki minullekkin lastun ja en kyllä usko että on lastussa nykimisen syy.
Kannattaa laittaa yv:tä ellei tätä ketjua huomaa, tietää varmaan pyörän menneisyydestä aika paljon.
Ne tyhjät kannet mitkä on siinä kasassa jota sinulle kaupittelin, on tietääkseni sinun pyörän orkkikset. Jos en väärin muista, olivat vaihtaneet pytyt, männät ja kannet vähemmän ajettuihin jossain välissä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 29, 2015 8:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Hieno homma, Kiitoksia !

Pitää ottaa Norsuun yhteyttä, olenkin tätä jo senverran ehtinyt tutkimaan, että asiallisesti on kaikki muutokset yms tehty. Koneessakin tuntuu olevan äkkiseltään kaikki konit tallessa, itseasiassa tuntuu siltä että enemmän niitä on perstuntumalla kuin osasin odottaa. On sille motille jotain historiansa aikana tosiaan tehty.

panen boxin kiinni ja annan lastun näillä tiedoilla olla.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 08, 2015 8:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Hitaasti etenee projekti, mutta orkkiskäyrät on asennettu ja vaimennin on vielä hakusessa. Moottori on maalattu ja tietysti renkaat piti heti vaihtaa ;), hauskempi katella uusien rankaiden kanssa tuossa pukeilla. Kytkin on työnalla. Kori, ja ainakin painelevynlaakeri pitää vaihtaa, mutta massa ja teraslevyt näyttää ihme kyllä olevan kunnossa, varmaan vaihdettu jokin aika sitten. Nokkahihnat on hyllyssä vaihtoa odottamassa.

Maalattavat osat alkaa kohta olla valmiina maalarille vietäväksi. Valkoiseksi on tarkoitus maalata, jostain netin syövereistä löysin sävynkin, Lucky Explorer mallin sävy oli kai joku Dakarvalkoinen, onkohan tuo oikein?

pari kuvaa


Liitteet:
ele1.jpg
ele1.jpg [ 320.19 KiB | Katsottu 10282 kertaa ]
ele2.jpg
ele2.jpg [ 361.76 KiB | Katsottu 10282 kertaa ]
ele4.jpg
ele4.jpg [ 335.74 KiB | Katsottu 10282 kertaa ]
ele5.jpg
ele5.jpg [ 310.78 KiB | Katsottu 10282 kertaa ]

_________________
Taas lähti mopo käsistä
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 08, 2015 10:27 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1869
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
On kyllä nätissä kunnossa pyörä. On tainnu joku sohaista kiillotuslaikalla joskus.
Tuon ne osat ensi viikon jälkeen isolle kirkolle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 10, 2015 8:43 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Ok, tullaan hakemaan, ilmoittele kun osat on mestoilla.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 10, 2015 9:08 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1091
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Mikä tuo helkkarinmoinen musta salkku on tuossa ylhäällä teleskoopin vieressä oikealla puolella?
Kompakti moottorinohjaus? Navigaattori? Putkiradio? Mikroaaltouuni?

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 10, 2015 11:46 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1921
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
vai oisko vasemmalla?
Tehty analogia aikaan :lol:
Tossakin siiretty tappeja taakseppäin.

_________________
Olen pahoillani jos mielipiteeni ovat vääriä,kirjoitukset liian pitkiä,eikä rivityskään mahdu i padin ruudulle. Ei niitä ole pakko lukea.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 10, 2015 3:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Commodore 64 pienoiskoossa, kokoa ja painoa pitää olla, koska se samalla kompensoi moottorin aiheuttamaa lievää oikealle suuntautuvaa kiertoliikettä moottoritienopeuksissa. Lisäksi näin on saatu myös optimaalinen painonjakautuma, jonka edut taas tulevat esiin lähinnä maastoajossa.
Lievästä likviditeetti kapeikosta johtuen en pysty päivittämään kyseistä komponettia vastaamaan tämän päivän ominaisuuksia ja vaatimuksia.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 8:46 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Isoon kytkinrattaaseen vaihtui uudet laakerit , samoin painelevyyn.



jalkatappeja on tosiaan siirretty alemmaksi ja taakse, ehkä se on parempi noin.


Liitteet:
uusi painalevyn laakeri.jpg
uusi painalevyn laakeri.jpg [ 288.43 KiB | Katsottu 9572 kertaa ]
Kytkinrattaan uudet laakerit1.jpg
Kytkinrattaan uudet laakerit1.jpg [ 237.88 KiB | Katsottu 9572 kertaa ]

_________________
Taas lähti mopo käsistä
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com