Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 1:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ke Kesä 24, 2015 5:27 pm 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Vaihdoin matkasportin vaihteeksi tälläiseen -90 malliseen. Mukava silä on ajella mutta ruiskun jälkeen kaasarit tuntuu taas muinaiskeksinnöiltä. No näillä mennään kunnes muuta keksitään. Korjaussarjat tilasin ja laitoin. Eka jumitti toisen luistin yläasentoon ja sai purkaa uudestaan. Nyt jo kesti ajella 50 km kunnes alkoin käymään huonosti 3500 rpm asti. Tyhjäkäynti on ok mutta muuten nykiija ontuu. Eli taidan ottaa kaasarit käteen ja pemistää ne oikein kunnolla.
Kohon tasot tarkastaa ja tarttee ehkä tyhjäkäyntiseostakin korjata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2015 12:06 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Enne isompaa purkamista niin tsekkaa et ilmanputsari on kunnolla paikoillaan.
Teitkö kaasarien synkronoinnin? Itellä jäi toine tuppi huonosti niin joha ryki.
Imukurkut vois tietty starttipilotin kans suihkii jos ratkes ny ku oli irti.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2015 2:30 am 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Oli pudonnut kalvon kannen alta se pieni o-rengas. Ei taida muuta tarvita. Onko tietoa säätääkö tyhjäkäynnin seosruuvi ilmaa vai bensaa ts. rikastaako kun aukaisee?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2015 1:32 pm 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Alkaa nyt jo kyrsimään kaasarit. Oon nyt muutamassa päivässä ruuvannut mopoa jo enemmän kuin vifferiä neljässä vuodessa. Nyt on kaikki tarkastettu ja säädetty paitsi pa-pinta. Tarttis hakia läpinäkyvää letkua sitä varten. No ei se kumminkaan enää käyntiin lähde, vähä lupaa vaan.

Edit, nyt toimii. Tulppien pesu auttoi. Ainakin 20 heppaa enemmän kuin ostettaessa :o


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: La Kesä 27, 2015 11:28 am 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 265
Pyörä: xtz-???
Tuossa vähän pysyvämpi ratkasu kaasariongelmiin..

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 11:22 pm 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Hetken riemu, ei se enää niin hyvin käy. Olisko säätövinkkiä tms, alle 3000 kierroksen röpöttää ja voima katoaa. On huono ajaa kahdestaan hiljaa kun ei ole voimaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 5:17 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Teitkö synkkauksen samalla?

edit. kattositko myös että ryypyn vivusto liikkuu nätiste, näkyy tuossa
kuvassa
Jos tulpat pesemällä parani viimeeks niin kokeilisin uusilla vaikkeivat vanhat olekkaan mutta oha noita huonoja ennenki tullu.
Jos tulpat on kovin mustat ja kulutus lähellä kymppiä niin factory proon neulaputket tilaukseen.

Toi alavääntö ja voiman tulo pikku kierroksilla on ainut asia mitä jäi LC8:iin siirtyessä ikävöimään.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 10:16 am 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Synkkasin irtona rakotulkilla. Ryyppyvivut liikkuu kevyesti mutta en aukaissut sieltä. Jotain pikku tiivisteitä olis vielä kedo:n sarjassa käyttämättä. Korjaussarjoissa oli neulat ja neulaputket.
Ebaysta kattelin noita ruiskuvärkkejä.Jiibeen linkin ilmoituksessa pelkkä kone, kaasuläppärunkoja löytyi mutta pari paikkaa jo vastannut että muuta ei ole.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 10:47 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7468
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kaasareiden synkkausta ei saa rakotulkilla kohdalleen vaan alipainemittareilla tai kotitekoisella manometrillä.

Siinä yksi diy sovellus: https://www.youtube.com/watch?v=nEE508WzNC8

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 11:35 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2249
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Ok. Sit pitäis seos puoli olla ok jos neulaputket ja neulat ok.
Ehkä sit vielä se synkronointi ihan virtausten mukaan.

Tuonne supertenere-ketjuun ehkä kannattaa kans kirjoitella kun siellä osalla on ollut tosi pitkään ko. pyörä.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 8:41 pm 

Liittynyt: Ti Elo 13, 2013 10:00 am
Viestit: 265
Pyörä: xtz-???
Sitä koitin vihjasta että vaiha koko motti tdm:n 900 ruiskuun niin saat ruiskun edut, pienemmän kulutuksen, lisävaihteen ja rutkasti voimaa lisää.

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk

_________________
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 9:41 pm 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Ruiskua joo kattelin, mutta tarttee vissiin ostaa kokonainen tdm että saa kaikki osat edes jollain hintaa. Laitoin mobileen vahdin jos tulis kolaroitu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ke Heinä 01, 2015 10:27 pm 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Lähes kaikki imuventtiilit kantaa, huomenna hakemaan paloja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: To Heinä 02, 2015 10:44 pm 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
Nyt on välykset ok, koeajettu. Yks päällä menee ihan ok, 2-4000 rpm on vielä voimattomuutta. Vois vielä kerran koittaa nostaa vähän bensanpintaa tai neulaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tenere 750:n ylläpitoa
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 10:16 am 

Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Koskenkorva
Pyörä: BMW F650GS 2008
jonkin verran parani kun neulat on korkeimmassa asennossa. Panin kuitenkin myyntiin, uudempaa tekee mieli. http://www.nettimoto.com/yamaha/xtz/1896776


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com