DR 650 RSE supermoto
Valvoja: Moderaattorit
Re: DR 650 RSE supermoto
Stoppareita en ehtinyt vielä tehdä, sovittelin kaikki osat keulaan paikoilleen ja tarkistin kääntövaran.
Teleskooppi on edelleen YZ:n, mutta tällä kertaa 400F:stä. Siihen tuli uudet liukuholkit, stefat ja tietysti öljyt. Etufillari ja jarrusatula 250F:stä. Lisäksi keulaan tulee Polisportin maski ja supermoto-mallinen lokasuoja, Koson dl-03sr mittari, uudet vilkut sekä kiinalainen jarrunestesäiliö. Myös virtalukko siirtyy tuonne maskin taakse, sille ja mittarille tein alumiinisen kiinnikelevyn.
Teleskooppi on edelleen YZ:n, mutta tällä kertaa 400F:stä. Siihen tuli uudet liukuholkit, stefat ja tietysti öljyt. Etufillari ja jarrusatula 250F:stä. Lisäksi keulaan tulee Polisportin maski ja supermoto-mallinen lokasuoja, Koson dl-03sr mittari, uudet vilkut sekä kiinalainen jarrunestesäiliö. Myös virtalukko siirtyy tuonne maskin taakse, sille ja mittarille tein alumiinisen kiinnikelevyn.
Re: DR 650 RSE supermoto
Keula on taas purettu stopparin tekoa varten, tuohon sen suunnittelin tekeväni.
Ryyppyvivulle löytyi paikka.
Mittari/virtalukkoteline. Tulee maskin kiinnikkeisiin kiinni, mahdollisesti vielä joku lisätuki yläkolmioon.
Tämä on ilmeisesti WR:n mittarinpyöritintä varten? Joka tapauksessa joudun poistamaan sen, kun ei Kawan vanne mahdu muuten paikalleen.
Ryyppyvivulle löytyi paikka.
Mittari/virtalukkoteline. Tulee maskin kiinnikkeisiin kiinni, mahdollisesti vielä joku lisätuki yläkolmioon.
Tämä on ilmeisesti WR:n mittarinpyöritintä varten? Joka tapauksessa joudun poistamaan sen, kun ei Kawan vanne mahdu muuten paikalleen.
- drpepper74
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: DR 650 RSE supermoto
Asiallisen kokoinen mittari.
Koskas pääset koeajolle?
Koskas pääset koeajolle?
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: DR 650 RSE supermoto
Jaa-a. Alkoi just talviloma, niin luulis saavan jotain aikaiseksikin.
Stoppari tehtynä, haarukka nostettu paikalleen ja pyörittimen nystyrät hiottu pois. Eihän tossa periaatteessa ole kuin jarrusatulan vaihto, eturenkaan vaihto (YZ vanteella oleva on vuodelta 05, ja siitä puuttuu paljon nappuloita reunoista), sähköjen rakennus, öljynvaihto, venttiilien säätö ja varmaan jotain muuta mitä en nyt just muista...
Lisäksi vielä smoto-vanteeseen uusi jarrulevy ja jarrusatulalle adapteri. YZ:aan saa valmiina 320mm milliselle levylle sopivaa adapteria, ja Suzukin valikoimasta löytyy lähes sopiva 320mm levy.
Stoppari tehtynä, haarukka nostettu paikalleen ja pyörittimen nystyrät hiottu pois. Eihän tossa periaatteessa ole kuin jarrusatulan vaihto, eturenkaan vaihto (YZ vanteella oleva on vuodelta 05, ja siitä puuttuu paljon nappuloita reunoista), sähköjen rakennus, öljynvaihto, venttiilien säätö ja varmaan jotain muuta mitä en nyt just muista...
Lisäksi vielä smoto-vanteeseen uusi jarrulevy ja jarrusatulalle adapteri. YZ:aan saa valmiina 320mm milliselle levylle sopivaa adapteria, ja Suzukin valikoimasta löytyy lähes sopiva 320mm levy.
Re: DR 650 RSE supermoto
Toissapäivänä sain vanteen rihdattua, laitoin uuden Kendan Trackmasterin siihen päälle ja sain jarrusatulan vaihdettua. Hieman ihmetystä herätti rengaslukon asennus, ite kun olen aina jättänyt vannenauhan tuonne väliin. Kumpi on oikea/parempi tapa?
Eilinen menikin auton parissa (öljyn vaihto, renkaiden vaihto ja vähän jarruremppaa), tänään sain etujarrun ilmattua, säädin venttiilinvälykset sekä alloin ihmettelemään johtosarjaa. Äänimerkille löytyi paikka öljynjäähdyttimen yläpuolelta, ja sille johdotkin kunhan penkoi ne johtonipusta esille.
Johtosarjasta löytyy myös puolipuristimen ohjain, vaikka muita osia ko. vempaimeen ei löydykään. Voikohan tuon mokkulan sipaista nipusta pois, vai toimiiko pyörä ilman sitä? Vilkkurele tarvii kans vielä etsiä, jos se vaikka pitää vaihtaa ledivilkkujen kanssa sopivaksi.
Eilinen menikin auton parissa (öljyn vaihto, renkaiden vaihto ja vähän jarruremppaa), tänään sain etujarrun ilmattua, säädin venttiilinvälykset sekä alloin ihmettelemään johtosarjaa. Äänimerkille löytyi paikka öljynjäähdyttimen yläpuolelta, ja sille johdotkin kunhan penkoi ne johtonipusta esille.
Johtosarjasta löytyy myös puolipuristimen ohjain, vaikka muita osia ko. vempaimeen ei löydykään. Voikohan tuon mokkulan sipaista nipusta pois, vai toimiiko pyörä ilman sitä? Vilkkurele tarvii kans vielä etsiä, jos se vaikka pitää vaihtaa ledivilkkujen kanssa sopivaksi.
Re: DR 650 RSE supermoto
Johtosarjaa tuli perattua enemmänkin. Tuossa poistettuja johtoja...
Siirsin CDI-boksin ilmansuodatinkotelon päälle, poistin puolipuristimen ohjainmokkulan ja vedin johtonipun vähän eri reittiä. sivujalan ja kytkimen tunnistimet tästä on jo poistettu aiemmin. Pikkasen hanurista olevaa hommaa, koko päivä meni eikä juuri mitään näkyvää saanut aikaiseksi. Vielä olis mittari kytkemättä, kaikki tarpeelliset johdot sille kyllä jo löytyi.
Siirsin CDI-boksin ilmansuodatinkotelon päälle, poistin puolipuristimen ohjainmokkulan ja vedin johtonipun vähän eri reittiä. sivujalan ja kytkimen tunnistimet tästä on jo poistettu aiemmin. Pikkasen hanurista olevaa hommaa, koko päivä meni eikä juuri mitään näkyvää saanut aikaiseksi. Vielä olis mittari kytkemättä, kaikki tarpeelliset johdot sille kyllä jo löytyi.
Re: DR 650 RSE supermoto
Vihdoin valmiina, josko huomenna tai perjantaina pääsis testilenkille. Sähköt toimi laakista juuri niinkuin pitikin, mutta sitten piti vaihtaa molemmat sisäkumit, kun ei ilmat pysyneet sisällä. No, samalla vaivalla kun pyörittelin renkaita vanteilla, niin lisäsin hieman painoja jottei pompottais niin paljoa (rengaslukko molemmissa). Takapyörää paikalle laittaessa katselin jarrusatulaa, että toinen mäntä jumissa ja toisestakin irvistää ulompi tiiviste hieman. Satula siis vielä osiksi, putsaus ja kasaus. Tähän hätään ei löytynyt korjaussarjaa, mutta tiivisteet oli vielä ihan ok kunnossa. Musta litku koneesta pois ja uutta Delvaccia tilalle uuden suodattimen kera.
Re: DR 650 RSE supermoto
Moi,
Kisakäytössä olen laittanut aina rengaslukon vannenauhan alle
Timo
Kisakäytössä olen laittanut aina rengaslukon vannenauhan alle
Timo
Re: DR 650 RSE supermoto
Syystä että? Onko nopeampi vaihtaa?tmckeown kirjoitti:Moi,
Kisakäytössä olen laittanut aina rengaslukon vannenauhan alle
Timo
Re: DR 650 RSE supermoto
Moi,
Renkaan vaihtotilanteessa pysyy paikoillaan
ja kun joudut sitä painamaan sisään saadaksesi renkaan vanteelle kunnolla ei katoa renkaan sisälle
Timo
Renkaan vaihtotilanteessa pysyy paikoillaan
ja kun joudut sitä painamaan sisään saadaksesi renkaan vanteelle kunnolla ei katoa renkaan sisälle
Timo
Re: DR 650 RSE supermoto
Samat asiat huomasin vaihtotilanteessa. Vaikuttaa siis hieman vaihdon nopeuteen, kun lukko on koko ajan paikoillaan.
Re: DR 650 RSE supermoto
Muutoin todettu toimivaksi, mutta etujarrusatulan liukutappi pitää varmaan vaihtaa kun puristaa hieman toispuoleisesti. Talveksi lisää upgrade-osia: Keihin fcr39 525 exc kotarista, ja samasta vekottimesta Wp:n iskari (jos se vaan sopii).
Re: DR 650 RSE supermoto
Helmi homma, kun satuin vuosien jälkeen eksymään tänne . Kaverille näperretty pyörä vuodelta 2009. Koitan saada kuvan näkymään.. Ilmota, jos tarvit tohon takalippaan kuitumuotin. Säkällä löytyy vielä Viljakkalasta.