Roiskeen DR800 -92

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Totti kirjoitti:Mukava näitä on seurata ku rauta tottelee miestä.
Kunhan tässä nyt jotain tölätään :)
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Olikin lambda anturin mutterit loppuneet. Viimeksi niitä sorvasin 10kpl laatikkoon, vaan siitä ne on siitä pikkuhiljaa menneet. Nuo on siis tehty ihan hydrauli mutterista, josta on vaan pohja sorvattu matalammaksi, niin anturi yltää kunnolla putkeen. En uusiakaan muttereita tähän hätään saanu eikä jaksanu odottaa huomiseen, niin rälläköin yhdestä vanhasta lyttyyn ajetusta käyrästä mutterin irti ja laitoin sen tähän. Katsoin sopivan paikan käyrästä, missä anturi sopii olemaan ja tein reijän jonka päälle mutteri hitsataan.

Kuva

Sipistelyjen jälkeen olikin maalauksen aika, jonka suoritin ulkona kun oli hyvä keli. Ja siinä valmis putki. Seuraavaksi tekoon vielä väliputki vaimentimelle asti.

Kuva
kuraputti
Viestit: 8
Liittynyt: To Syys 20, 2012 7:49 pm
Pyörä: Suzuki DR-800S -96
Paikkakunta: Yppäri

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja kuraputti »

http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Hi ... SZ-FS/2456 Tämmösiä laikkoja on tullu ite käytettyä kun on saumoja sipistelly niin näkee sen hiottavan alueen kokonaan jatkuvasti. Ihtellä loppu mielenkiinto kesken ku vastaavaa omaan tohtoriin rupesin värkkäämään ja tilasin ebaystä käytetyn heslerin mutkan. Laitoikko tuonne putken sisälle suojakaasut kans vai hoonaatko jollaki sen sieltäki puhtaaksi? Pitäs ruvetan tekeen omastaki kikottimesta oma osio kun näitä isoja tohtoreita ei liiemmin tunnu ihimisillä olevan vaikka ite tykkään että on yks mukavimmista vekottimista yksinajavalle mitä löytyy ja ylläpitö ja vakuutukset on halapaa ku porkkana.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Ei tuossa hitsauksessa mitään sen kummempaa ole, periaatteessa sama asia kuin peltien hitsaus puskusaumaan. Alkuun pitää vaan koesaumaan tehdä säädöt sen mukaan ettei tunkeuma ylitä materiaalivahvuutta, niin ei tule niitä virtausjarruja. Kaiken varalta voi hitsata sauman kerrallaan umpeen ennen seuraavan pätkän täppäystä, jotta pääsee tarvittaessa sisäpuolelta saumaan käsiksi, jos on liikaa tunkeumaa.

Hionnan olen tehnyt alkuun karkeasti pikkurälläkän lamellilaikalla ja lopuksi kaikkea hienosta viilasta hiomakankaaseen. Melko vähän siihen tuon lamellilaikan jälkeen jää vimeisteltävää, kun on oppinu sillä tekemään. Pitää kuitenkin ostaa tuollainen aukotettu laikka, niin voi kokeilla seuraavan kerran sitäkin.
kuraputti
Viestit: 8
Liittynyt: To Syys 20, 2012 7:49 pm
Pyörä: Suzuki DR-800S -96
Paikkakunta: Yppäri

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja kuraputti »

Juu törmäsin tuommoseen vision laikkaan n.10 vuotta sitten ku hitsailtiin tornion paperitehtaalla putkia ja ne joutu hipistelemään tarkasti. Ite tulee lähinnä tehtyä autoihin ja työkoneisiin nuita pakosarjoja/pakoputkia ja niitäkään ei enää ku harvoin ja siihen hankin aikoinaan 1.5-3.5" pallohoonit että saa roiskeet varmasti pois, kun ei tuo turbo niistä perusta. http://www.ebay.com/itm/2-Engine-Cylind ... 99&vxp=mtr tossa kuva vastaavasta. Monta asiaa on tullu täältä apinoitua omaan pyörään kun ei tuo aika riitä muuhun nykyään ku valmiin kopiointiin :roll: mutta mukava näitä on aina selata ja lueskella.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Kevät on kiireistä aikaa, kolme päivää vapaalla ja puoli päivää kerkis mopoa laittamaan.

Väliputki tuli väsättyä vaimentimelle. Tuo on muuten 2" ulkomitalla, mutta lopussa vaimentimen soviteosaan laajenee niin, että sisämitta on sen 2"

Kuva

Maalattu putki on kuvattu kiireessä märkänä, joten kiiltää ja heijastaa vaikka mattamustaa onkin.

Kuva

Alkaa olemaan sekin hetki käsillä, jotta tuolla voisi käydä pienellä koeajolla, niin piti laittaa etujarrukin kuntoon. Siihen tulee DR-Z jarrusatula ja DR:n oma pääsylkky. Riittävän pitkä teräspunosletku tässä oli jo ennestään, joten tarvitsi vain vaihtaa satula. Tähän hätään jarru kasataan pienellä levyllä, koska ei ole adapteria vielä tehtynä isoa levyä varten.

Kuva

Orkkis jarrusatula olikin jo melko huonossa kunnossa, toisesta männästä ulompi tiivistekin pullahtanu ulos.

Kuva

Pääsylinterin kannessa oli hyvinkin epäilyttävän näköiset ruuvit ja oli jo varma että pora hommiksi menee, mutta nehän yllättäen lähtikin auki ilman sen suurempaa operaatiota. Jarru on nyt kunnossa.

Kuva

Katsotaan jos huomenna kerkiää vaikka pienen ääninäytteen laittamaan videolle, siis tässä vaiheessa ilman mitään killereitä 2" sisämittasella suoravirtausvaimentimella :twisted:
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Splite »

Hyvältä näyttää,

pakko kysyä, millä maalilla tuon putken maalasit? Kiinnostaa siksi, että kun tuo putki lämpiää kuitenkin aika mukavasti..

Mukava projekti seurata kun on kunnon tekemisen meininkiä! 8)
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Maali on ihan normaalia mastonin kuumakesto mattamustaa kilikali pullosta. Kumma kyllä se vaan kestää vaikka välillä mennään hehkun rajoilla. Mulla on tuossa dertsissä nyt vuoden vanha vastaavanlainen käyrä eikä siitä ole maalit lähteny kuin siitä alta mihin etupyörä heittää kiviä ja hiekkaa.

On olemassa pulverimaaliakin tähän tarkoitukseen, joka sitten oikeasti kestää. Jos tää nyt on hyvä ja toimii kaikin puolin niin saattaahan sen vaikka käyttää ensi talvena pulverissakin tai tehdä rosterista kopion.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Aamulla oli tunne, että jotain unohtui. Aloitin kasaamaan pakoputkea paikoilleen ja vaimenninta laittaessa vasta älysin mikä unohtui. On nimittäin jousikiinnityksellä se slipari, mutta väliputkessa ei ollut koukkuja mihin jouset laittaa. Sitten vaan merkkaamaan sopivat kohdat koukuille ja pari työkaluseinän ripustinta päreiksi ja niistä muotoilemaan sopivat koukut, jotka sitten hitsasin kiinni putkeen.

Kuva

Jokohan sen huomenna sais kasaan ja pääsis kuuntelemaan niitä ääniä.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja AKH »

Oliko mastoni uutta, mielestäni muutama vuosi sitten maalatut pysyy hyvin, mutta nyt ostetulla maalilla ei mitään virkaa. Vai onko tullut jotenkin mokailtua maalatessa, en kyllä ole muutakuin pikkasen karhunkäpälällä pyyhkäissyt pintaa.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Uutta on ainakin tämä pullo, vaan nyt kun mainitsit, niin muistan, että joskus ostin sitä 600 asteista juurikin vastaavaan käyrän maalaukseen ja sillä ei tehny kerrassaan mitään. Vaikka kuin hyvin puhdisti pinnan, niin se ei tahtonut tarttua eikä varsinkaan peittää ja kuivuttuaankin jäi jotenkin tahmaiseksi. Ajamaan oli kuitenkin päästävä eikä pyhäpäivänä saanu uuttakaan maalia, niin maalasin hyllystä löytyneellä 400 asteisella ajatellen ettei se kuitenkaan kestä, vaan ompahan kokeiltu. Se kuitenkin kesti, enkä sen jälkeen ole 600 asteista käyttäny, tuo 400 on ollut melko tasalaatuista ja hyvää maalata, joten sillä mennään. Saa nähdä mikä on asian laita tämän uuden pullon kohdalla.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja AKH »

Olen muuten saattanut ostaa ekakerralla tota nelisatasta ja nyt näkyy olevan kuussatasta.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Kannattaa ainakin kokeilla sillä 400 asteisella, onhan se halvempaakin.

Nyt pääsin jo kokeilemaan. Kyllä on mopo muuttunu paljon ensi kokeilun jälkeen ajolleen, tuohan tuntuu nyt jopa herkälle ja kevyehkölle. Pelkästään ohjauksen herkkyys keventää ajotuntumaa todella paljon ja kierrosherkkyys parantui tuon putken laiton myötä ihan jonkin verran eikä scorppiooni ottanut pitoja ainakaan neljällä ensimmäisellä vaihteella soratiellä :D

Ääninäyte ois videolla, mutta en nyt kerkii uppimaan tuubiin. Jos vaikka huomenna.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Nyt on video jossa putki näkyy kokonaisuudessaan sekä kuuluu äänet. Tuo väliputki ja vaimentimen sijoitus on tehty niin että takamuovitkin sopii tuon kanssa paikoilleen tarvittaessa.

https://www.youtube.com/watch?v=g2lIElNpOAw
EsaaM
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 1:30 pm
Pyörä: DR800S -92
Paikkakunta: Lahti

Re: Roiskeen DR800 -92

Viesti Kirjoittaja EsaaM »

Moi...

Onko remontti jatkunut, ja missä nyt mennään. Kiinnostavaa on olut seurata
pyörän kehitystä. Vetäsitkö kokonaan keltaseksi? Mielenkiintoinen värivalinta.
Oma on jo niin karmean näkönen, että pitää talvella tehdä jotain.
Vinkit kyllä kelpaa....

T Esa
Vastaa Viestiin