Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 1:50 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 7:59 pm 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 482
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
Kiitoksia vastauksesta - kuulostaa juuri sellaiselta kuin kuvittelinkin. Ihan polulla meinattiin mennä ja jättää maantietä pitkin tapahtuvat helpotukset vähemmälle :wink: Tuskin ne ilmajuuret pahempia kuitenkaan voivat olla kuin isolta Karhunkierroselta löytyvät ovat..? Mutta aikaa tosissaan meinattiin varata se 2-3 päivää notta ei mene liian totiseksi. Ja nykyisellä kunnolla menisi itseltäni kyllä jo varman ruumishuoneen puolelle tuolla yhden vuorokauden taktiikalla muutenkin! :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 04, 2015 8:21 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
:lol:
-W- kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta - kuulostaa juuri sellaiselta kuin kuvittelinkin. Ihan polulla meinattiin mennä ja jättää maantietä pitkin tapahtuvat helpotukset vähemmälle :wink: Tuskin ne ilmajuuret pahempia kuitenkaan voivat olla kuin isolta Karhunkierroselta löytyvät ovat..? Mutta aikaa tosissaan meinattiin varata se 2-3 päivää notta ei mene liian totiseksi. Ja nykyisellä kunnolla menisi itseltäni kyllä jo varman ruumishuoneen puolelle tuolla yhden vuorokauden taktiikalla muutenkin! :lol:


Juurakot ei ole niinkään pahoja varsinkaan jos on kuivaa. Liukkaat kivikkoiset osuudet on hankalempia varsinkin jos on kantamuksia. Välillä saa ihan suosiolla kantaa fillaria. Täysjoustofillarilla meno on varmasti jouhevampaa ja mukavempaa riippuen mistä tykkää. Itse olen vannoutunut jäykkäperämies :lol:
Mutta itselläkin on tarkoitus ajella joku kerta reitti ihan ajan kanssa nautiskellen. Täytyy varmaan ottaa joku kaveri mukaan hillitsemään kun itse ei malta pysähdellä kun on malttamaton suorittaja :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 05, 2015 10:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Tänään tuli testattua Hondaa oikein rankalla kädellä. Alusta pelaa kyllä mainiosti ja nielee montut, nypyt nätisti ja ottaa hypyt hyvin alas. Potkua on mukavasti jotta väännöllä saa mutkat sladiteltua nätisti ilman, että ei yarpeen tullen jaksaisi irroittaa perää. Takajarru häviää heti kun meno alkaa maistua. Vielä asentamaton phjausiskari tulee tarpeeseen, ettei tartte hanskalla korjailla kovaa mentäessä niin paljoa. Huippuja kokeilin ensikerran sopivalla sorasuoralla. 155 icon gps nopeutta kerkesi kelata... Kone kiekui nätisti, mutta taka pyörä ei ottanu kunnolla pitoja jotta olisi enempää saanu kelattua nopeutta. Eli puhkua riittää. Pitäisi kokeilla pitävämmällä alustalla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2015 6:50 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7468
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
mti kirjoitti:
Takajarru häviää heti kun meno alkaa maistua.


Sama vika vakiopyörällä, takajarru pehmenee yllättävän nopeasti. Ensi viikolla vaihdan sinne 5.1 nesteet ettei kiehu niin herkästi, jos se ei auta niin sitten pitää miettiä parempaa jäähdytystä takajarrulle. KTM:ien kanssa ei ollut koskaan vastaavaa ongelmaa vaikka rallasi sorateitä aamusta iltaan, AT:ssä takajarru katoaa vauhdikkaalla ja mutkikkaalla soratiellä 2-3 kilsan kohdalla.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2015 8:53 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Kyllä vain. Takajarru kaipaa parannusta. Ikävämpi ajaa isoa kovaa kun on tottunut ajamaan takajarrulla. Oli kirjaimellisesti kuuma koko takajarruosasto :roll: Kotarissa kerran oli takajarru yhtä kuuma kun se hirtti kiinni :D
Mutta summasummaarum. Nämä parit puutteet kun saadaan kuntoon ja vähän lisää rankempia testejä alle niin kyllä tällä uskaltaa maalmalle ralliin lähteä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2015 1:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7468
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jos keksit keinot miten takajarrun saa toimivaksi niin laitatko raporttia että pääsee päivittämään. Mulla on sama vika että nopeassa ajossa soralla ajan paljon takajarrun kanssa että saa peräpään pidettyä irti tiestä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2015 1:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Viikonlopuksi crossiradalle ja rapapaikkoihin treenaamaan, joyen sen mukainen etuvarustus :lol:


Liitteet:
IMG_20150813_122242.jpg
IMG_20150813_122242.jpg [ 301.73 KiB | Katsottu 18824 kertaa ]
IMG_20150813_122039.jpg
IMG_20150813_122039.jpg [ 398.34 KiB | Katsottu 18824 kertaa ]
IMG_20150813_122522.jpg
IMG_20150813_122522.jpg [ 494.29 KiB | Katsottu 18824 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 14, 2015 2:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: DR650RSE
Koheltaja kirjoitti:
mti kirjoitti:
Takajarru häviää heti kun meno alkaa maistua.


Sama vika vakiopyörällä, takajarru pehmenee yllättävän nopeasti. Ensi viikolla vaihdan sinne 5.1 nesteet ettei kiehu niin herkästi, jos se ei auta niin sitten pitää miettiä parempaa jäähdytystä takajarrulle. KTM:ien kanssa ei ollut koskaan vastaavaa ongelmaa vaikka rallasi sorateitä aamusta iltaan, AT:ssä takajarru katoaa vauhdikkaalla ja mutkikkaalla soratiellä 2-3 kilsan kohdalla.


Laita ennemmin Motul RBF600:sta.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/605953/M ... Racing-05l


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 14, 2015 4:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7468
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kerkesin jo vaihtamaan sinne TRW 5.1 nesteet kun oli valmiiksi hyllyssä, vielä en ole päässyt piiskaamaan soratiellä ja jos noin nesteet keittää niin sitten Motulit tilalle.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 14, 2015 5:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1529
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Joo Motul toimii 4 pyöräisissä kilpalaitteissakin moitteetta !
Takapalatkin kantsii vaihtaa semmoisiin jotka oikeasti sietää lämmintä eli Toyo ja Nissin ja raasing mallia !

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 12:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Raapustellaanhan jotain tänne välillä...
Takajarrun lämpöongelma katosi paremmilla nesteillä.
Nyt olisi 18" takavanneprojekti alla niin saa rengasvalikoimaa laajemmaksi ja etenkin muussikumit käyttöön. Talven aikana ehkä jotain hifistelyjä motivaation puitteissa.


Liitteet:
IMG_20151023_085713.jpg
IMG_20151023_085713.jpg [ 373.33 KiB | Katsottu 17199 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 5:51 pm 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Onhan vaan makia afrikkalainen 8)

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 12:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Viestit: 2639
Paikkakunta: Uleåborg
Pyörä: AT RD07a IBA
mti kirjoitti:


Tehoja enemmän minua askarruttaa ja arveluttaa tuo AT:n surkea letkumainen runko...voi olla, että joitain jäykistyksiä ja vahvistuksia joutuu tekemään.


Palataanpa tähän... Teitkö lopulta rungolle mitään jäykistyksiä? Ja jos et niin mitä olisit tehnyt?

Olen tässä vuosien saatossa miettinyt että onko tuo AT:n runko kuitenkin löysä, koska varsinkin kuorma päällä koko pyörän saa vatkaamaan tai wobblaamaan. Syynsä saattaa tietysti olla myös vanhan mallisissa etupumpuissa ja löysäsivuisissa renkaissa.

_________________
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 1:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Viestit: 758
Pyörä: 701
Tämä projekti löytyy nykyään meikäläisen tallista. Pari tonnia kerennyt ajella ja kyllä se hyvin toimii, jonkun kerran pomputellut kunnon patikkoa ja hyvin menee sielläkin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com