honda XRV 750 Rally projekti

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Ei mulla muuta kuin että nostan kovasti hattua. Hienoa että joku näitä viitsii rakentaa eikä kaikki aja pelkillä oransseilla. Noilla muutoksilla ei varmaan hassumpi peli ajaa, ja kyllähän AT on sentään aina AT 8) Pitänee itsekin punnita tuo oma joskus. Sitä nyt ei ole rallimopoksi rakennettukaan, mutta toisaalta RD03 on aika kevyt lähtökohtaisesti verrattuna tuoreempiin. Kaatumaraudat ja keskiseisontatuki kyllä vähän tasoittavat sitä etua.

Jos ei köyhyys, kiire, laiskuus ja tilanpuute rajoittaisi, niin tästä ketjusta voisi ottaa paljonkin oppia ja ajatusta siitä mitä tuolle omalle voisi tehdä. Tehoa se nyt ainakin kaipaisi lisää, ei nosta kyllä keulaa millään vaihteella...

Onnistuuko noiden muutosten katsastaminen oikeasti tuosta noin vaan, vai mennäänkö hyvällä uskolla? Jos mennään logiikalla "anteeksi saa helpommin kuin luvan" niin kilven voisi kuvista ehkä piilottaa... Vaikka olettaisin että tämä on tarkoitus katsastaa näillä muutoksilla.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja mti »

SamiV kirjoitti:
mti kirjoitti:Aamulla mitattiin akselipainot. etu 90kg taka 95kg
Tuo oli mielenkiintoinen tieto. En ole omaani punninnut mutta voisin kuvitella olevan aikalailla samoissa painoissa vastaavalla keulalla ym ja mittaristot riisuttuna. Oliko sulla tuossa mitä nesteitä tuolloin sisällä?
Ei varmaan suurtakaan eroa. Mulla hiilikuitua kaikki edessä ja takana. Vannekkin on nyt kevyemmällä koneistetulla keskiöllä. Kaikki ylimääräinen karsittu johdoista ja sähköistä yleensäkin. Rungosta karsittu kaikky ylimääräiset ulokkeet. Akku <800g, putkisto -5kg, mittään mittareita eikä navigointilaitteita tällä hetkellä. Tietty alusta vaikuttaa hiukan akselipainojen suhteeseen, että onko pyörä sageilta balanssissa. Mulla hiukan enemmän eteen painollaan. Painot mitattu täydessä ajokunnossa.
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja mti »

Jokke Espoosta kirjoitti:Ei mulla muuta kuin että nostan kovasti hattua. Hienoa että joku näitä viitsii rakentaa eikä kaikki aja pelkillä oransseilla. Noilla muutoksilla ei varmaan hassumpi peli ajaa, ja kyllähän AT on sentään aina AT 8) Pitänee itsekin punnita tuo oma joskus. Sitä nyt ei ole rallimopoksi rakennettukaan, mutta toisaalta RD03 on aika kevyt lähtökohtaisesti verrattuna tuoreempiin. Kaatumaraudat ja keskiseisontatuki kyllä vähän tasoittavat sitä etua.

Jos ei köyhyys, kiire, laiskuus ja tilanpuute rajoittaisi, niin tästä ketjusta voisi ottaa paljonkin oppia ja ajatusta siitä mitä tuolle omalle voisi tehdä. Tehoa se nyt ainakin kaipaisi lisää, ei nosta kyllä keulaa millään vaihteella...

Onnistuuko noiden muutosten katsastaminen oikeasti tuosta noin vaan, vai mennäänkö hyvällä uskolla? Jos mennään logiikalla "anteeksi saa helpommin kuin luvan" niin kilven voisi kuvista ehkä piilottaa... Vaikka olettaisin että tämä on tarkoitus katsastaa näillä muutoksilla.
Toki pyörä on tarkoitus muutoskatsastaa :wink: Sensuroin kuitenkin vähän niin ei kellekkään uteliaalle tule mielipahaa ja päänvaivaa :lol:
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

mti kirjoitti:Toki pyörä on tarkoitus muutoskatsastaa :wink: Sensuroin kuitenkin vähän niin ei kellekkään uteliaalle tule mielipahaa ja päänvaivaa :lol:
Siinäkin mielessä fiksua, että joku pian kiinnostuu että tuollainen olisi kiva mökillä ja rekkarilla kun saa omistajan ja Fonectasta osoitetiedot niin tulee pian epärehellisemmille kiusauksia.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja mti »

Jokke Espoosta kirjoitti:
mti kirjoitti:Toki pyörä on tarkoitus muutoskatsastaa :wink: Sensuroin kuitenkin vähän niin ei kellekkään uteliaalle tule mielipahaa ja päänvaivaa :lol:
Siinäkin mielessä fiksua, että joku pian kiinnostuu että tuollainen olisi kiva mökillä ja rekkarilla kun saa omistajan ja Fonectasta osoitetiedot niin tulee pian epärehellisemmille kiusauksia.
Totta höpiset. No mopo majailee toisaalla 8)
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja Totti »

AKE:lla käy tekemässä tietojenluovutuskiellon niin eipä enää saa. Samalla voi näppärästi estää suoramarkkinoinnin. Voipi onnistua ihan Interwebissä. http://www.trafi.fi/tietopalvelut/trafi ... tuskiellot . Sori OT.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja mti »

Jotta olisi jotain vertailupohjaa isoihin pyöriin niin AT tuntuu uudella alustalla ja laihdutuskuurin kälkeen ketterämältä viedä kuin testaamani vakiokuntoinen, vakio alustalla ja toisen säädöillä oleva 950SE johon en saanut oilein kunnon tuntumaa ja luottoa. Toki pyörä ei ollut oma ja ajokokemus kyseisellä pyörällä vähäinen, mutta AT:lla en ole ehtinyt juurikaan paljoa enempää ajamaan. Voimaa toki enempi, mutta SE tuntui jotenkin raskaalta ja kankealta viedä varsinkin mutkissa. Asia voisi olla tietty toisin kun SE:n alusta säädettäisiin kunnolla. Mutta nämä on meikäläisen perstunumalta :D
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Alustan säätöjen vaikutuksen huomaa ihan vakio kuntoisessa AT:ssä. Kun hain oman pyörän niin se oli melko raskaan oloinen ajaa mutkateillä eikä soratiellä olut yhtään luottoa pyörään. Sagien säätö ja keulan pudotus alemmaksi teki pyöräsrä kevyemmän oloisen ja paremmin ohjaukseen reagoivan. Aina ei uskoisi ajavan yli 200 kiloisella möhköllä. Voin pelkästään kuvitella miten paljon pyörä muuttuu paremmaksi mti:n tekemillä muutoksilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Pitäsköhän tiputtaa itekkin keulaa hitusen alemmaksi ? nyt vain on tapeilta ajaessa hyvä eikä tarvi roikkua kahvoissa kuin apina vaan ajo asento semmonen passeli, tietty omat iskarit on jo tien päässä ja uuet pitäs saada :twisted:
Yksinäinen Susi
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja mti »

Käytin mopon tänään Topilla. Topi trimmas keulaa ja minä korjasin Topin emännän juuri hankitun -66 kuplan hidastimet kuntoon :lol:
Johan mopon ryhti muuttui ja alustan toiminta eikun vaan parani kun sagit kohdallaan.

Mieltä hiveli kuunnella entisen tehdas rallimekaanikon suusta, että upeen vehkeen oon rakentanu ja mikä parasta, se on kuulema kuin tehdaspyörä eikä mikään oma räpellys :D
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja AKH »

Kyllä lämmittää mieltä ja silmää, kun saa tuollaisen toimimaan, fiilis varmaan hieno.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

mti kirjoitti:se on kuulema kuin tehdaspyörä eikä mikään oma räpellys :D
Siltä se myös näyttää rakentelukuvien perusteella, tollasta palautetta on aina kiva kuulla alan ammattilaiselta :)

Mun on pakko rajoittaa tän topicin lukemista ettei mulle käy vanhanaikaisesti, ja kohta aletaan kehitellä rahoitusta ja tallipaikkaa AT:n "pienelle huollolle" :oops: :lol:
Kylätason kurapyöräilijä.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Mulle riittää kun en pääse kokeileen africa twiniä :mrgreen:
Yksinäinen Susi
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja mti »

jarno78 kirjoitti:Mulle riittää kun en pääse kokeileen africa twiniä :mrgreen:
KTM Adventure Rallyssa pääsee tyyppäämään :wink: :lol:
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: honda XRV 750 Rally projekti

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Sekin reissu jää väliin multa :twisted: aika moni muukin reissu joten tyydyn vain mieli kuviin hitusen isommasta pyörästä ja lisä voimasta ja kankeudesta puitten keskellä :mrgreen:
Yksinäinen Susi
Vastaa Viestiin