Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Huhti 05, 2020 9:56 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2015 1:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7462
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
ATC kirjoitti:
Jaa että sitä on taas palattu tuohon allekirjoitukseen :lol:


Juu, taisi silloinkin olla V2 koneena :mrgreen:

Tuota ajettavuutta mulla on jo isosti ikävä, kevyt ja erittäin vakaa pyörä sekä piiiitkää pehmeää joustoa minkä kanssa ei tarvii patteja pahemmin kierrellä. Näin jälkeen tuli mieleen kun yhtä EXC:tä ajoin, että ATC:n pyörä on vakaampi ajettava sorateillä kun vastaava kisaenska joka oli aika samoilla setupeilla mitä toi pyörä aikoinaan oli. Yläloksu ja valo/maski etuhaarukassa näyttää vaikuttavan yllättävän paljon ajettavuuteen ja pyörän levottomuuteen, rally-setupilla pyörä paljon levollisempi ja vakaampi ajettava kun vauhdit nousee.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 9:27 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Ahdasta on kojetaulussa, mutta pikku sovittelulla sain mahtumaan navitorniin Turhatekin Zumotelineen. Pitänee alkaa sitä tuulilasia suunnittelemaan niin saa lisää korkeutta ja tilaa. Hilppeet siihen jo olisi ja saisin niillä siitä korkeussuunnassa säädettävän. Myös katteen kiinnikkeet vaihdan pikakiinnikkeisiin niin helpottuu huoltohommat. Tilasin lektin ja otin kuitenkin sen KTM oman säädettävällä termostaatilla ohjatun ja näytöllä varustetun mallin ja samalla laitoin tilluuseen myös tripmasterin niin saa nappeja lisää tankoon :lol:
Kuva
Kuva
Mittari pelittää nyt moitteetta kun se on kunnolla kiinni ja liittimet on rasvattu sekä niputettu liikkumattomiksi, joten siihen satsaan tuon tripmasterin verran ja saan hyvät tripit ilman lisänäyttöjä ja pikku kustannuksella.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 2:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 491
Pyörä: Yamaha RD
Oliko tyyris tuollainen lekti? Saako tuosta näytöstä säädettyä lämpötilan missä lähtee puhaltelemaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 3:18 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Oli yllättävän edullinen, olisiko ollut ovh jotain 120-130€ - Wanhan alennukset. Näytöstä voi säätää rajat jolloin se pyörii ja kun termostaatti ohjaa niin ei pyöri koko aikaa vähäisiä virtoja kuluttamassa, ei myöskään jää päälle eikä unohdu laittaa pyörimään. Nämä on kuulkaa Wanhalle ukolle tarpeellisia juttuja :lol:
Tomilta ostin pienen varaosa paketin tarvikkeita kun hän lopetti pärinähommat ja taidan taakse vaihtaa 50 piikkisen 52 piikkisen tilalle niin saan kompensoitua tuon 12 piikkisen etuhampin hieman tiheäksi muuttamaa välitystä. Samalla vaihtuu ketjut järeisiin X-rengasketjuihin.
Taidan laittaa Biimerin nyt seisomaan loppukesäksi, ei sille ole oikein ajoja kun tällä suoritan loppukesän reissut ja surautukset.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 3:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7462
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
ATC kirjoitti:
Samalla vaihtuu ketjut järeisiin X-rengasketjuihin.


Onhan noi kiinni olevat myös X-rengas ketjut, mutta kevyemmät VT2:et.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 7:33 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Juu on ne ja on mittauksen mukaan vielä hyvätkin joten saanee odottaa hyllyssä nuo järeämmät. Taitaa mennä tuo hammasratas vielä samalla ketjunpituudellakin joten ei ole syytä vaihtoon siinäkään. B-kaupasta löytyi hyvät pikalukot katteeseen, tuo runko kiinnitetään poppareilla joten on tukeva. Vaihdoin myös äänenvaimentajan jouset uusiin ja numeropussikin tarttui mukaan. Numeroita en tarvi kuin vasta KTM Adventure Rallyssa joten saavat olla vielä pussissa. Renkaat pitäisi alkaa vaihtamaan mutta kun on vielä hieman pintaa noissa allaolevissa niin Juhannus surautuksen ajan vielä niillä ja Uraalle sitten uudet alle.
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 18, 2015 12:22 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Nätisti ne pikalukot sai soviteltua, pikkaisen fiilaamista ja poppareilla kiinni. Aika näyttää että toimiiko tässä, toki lisänä on palat sitä kerpeleen pitävää Dual Lockia.
Kuva
Kun tuntuu että joka ilta tulee nyt tuuskattua jotain tallissa ja tuota katetta pitää myös irrotella päntiönään niin pikalukoilla se tapahtuu kätevästi. Kuvassa näkyy myös ahtaus tornissa ja turhatekin vaimennettu teline. Seuraavaksi voikin sitten suunnitella sitä plexiä...
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2015 3:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Ei sitä plexiä saanut vielä alulle niin turasin tuon firman kilven aluslevyn ja samalla päivitin takavilkut. Nuo tuli mukana ja Kohellus ei niitä asentanut kun ovat niin heikko tehoiset eikä ole E hyväksyntää, mutta ei nuo ainakaan helpolla mene rikki ja ne alkuperäiset oli väärin päin, vesireiät ylöspäin, täyttyivät kurasta ja pesuvedestä joten ne oli joka tapauksessa irrotettava. Olkoon nuo nyt sitten. Nyt Juhannusajelulle pitkin maita ja mantuja, Oulujärvellä käyn Suvirallissa kuuntelemassa kamun bändiä ja yöttömässä yössä sitten pitkin makeita metsäautoteitä kotiin :D
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 21, 2015 11:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Rengaspäivitys. Laadukkaat Innovat B-Kaupasta eteen sekä taakse ja samalla meni taakse 52 piikkisen rattaan tilalle 50 piikkinen. Ihan jeppis välitykset.
Myös oljyt ja suodatin meni vaihtoon, 10h edellisillä. Koko Jussi kuitenkin enemmän ajelua, perinteiset yöttömän yön surautukset yksin, yöllä= saakelin kivaa :lol:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 26, 2015 12:20 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Tallissa taas tuuskailtu. Tilattu puhallin syyläriin saapui ja samalla tuli myös TripMaster. Puhallin oli eri kuin luulin että tilattiin mutta istui silti paikalleen kivasti ja temostaatti ohjaa automaagisesti toimintaa. TripMaserin katkaisijalle porasin vinosti reiän valokatkaijan keskeltä tankoon ja siihen raapaisin 5mm kierteen ja kuusiokolopultilla nappirunko kiinni ja istuu siististi ja juuri oikeassa paikassa ( vissiin kait :roll: ) Johto oli liian lyhyt kun mittari on navitornissa joten pikku juotoshommia oli ennen asennusta. Nyt pelittää kivasti ja mittaria on tosi helppo käyttää, uskompa että tuo nyt toimittaa Rallyssa sen tripin virkaa mainiosti.
Kuva
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 26, 2015 11:11 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Jaa en kyllä osaa sovitella kuvia, tulee sellaisena kuin ne on otettu. Pitää perehtyä tämän uuden puhelimen kameran asetuksiin. Tänään kävin kuin kävinkin pikku surautuksella ja testasin lektin toimintaa, hyvin pelittää. Nyt lomalla parina iltana koeajelua, huolto ja sitten Uraalle :D

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 1:15 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Kello ja lämpömittari B-kaupasta, on tuo myös mönkijässä ja hyvin pelittää. Nyt kun on KTM tallissa on siellä saanut viettää aikaa urakalla ja työkalutkin on pitänyt päivittää. Tympii rampata koko ajan työkalutaululla ja päivitin työkalut Motonetin halpaan (99€) vaunuun. Toimii nyt kun kaikki tarvittava on kohteen vieressä.
Kuva
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2015 1:23 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Piipahdin Uraa 2015 ajotapahtumassa ja pakko myöntää että pyörä lunasti odotukset. Reipas tuhat km tuli mittariin ja hieman vajaa 20 tuntia ja öljyt oli hyvän väriset eikä metallihilettäkään ollut seassa, myöskään määrä ei vähentynyt ollenkaan ja olisi noilla vieläkin ajanut mutta pitänen vastaisuudessa vaihtovälin, toki käytöstä riippuen jopa 20h. Myös ilman putsari oli vielä ajokelpoinen vaikka koko reissun ajoin porukan viimeisenä, Wanha ei kuitenkaa tykkää pölystä joten pidin kyllä reippaan etäisyyden edellä ajavaan. Polttoaineen kulutus pyörii 4,5 kieppeillä, joskus hieman alle ja joskus hieman yli mutta yli 5 ei mennyt kertaakaan ei myöskään alle 4. Höyryäminen loppui lektin myötä ja pikku suojumpassa sekä pidemmässä tyhjäkäynnissä sai lektin päälle mutta ilmeisesti toimii kun ei höyryä vaikka kokeeksi hieman ylitäytin syyläriä lähtiessä. B-kaupan renkaista etunen oli odotetustikin hyvä ja kestää näköjään myös vauhdikkaita siirtymiä. Takasen pitoon ei ollut alkujaankaan tyytyväinen vaikka se looginen olikin luistaessaan, mutta kesto oli vielä suurempi pettymys. Loivalla kartalla ja Wanhan maltillisellakin ajotyylillä sen sait tuhottua tuolla reissulla joten jäi meidän yhteinen taivat tuon rengasmallin osalta tähän ja seuraavaksi Peltsiltä haen jotain parempaa alle, tulevan viikonlopun reissulle. Varusteluihin pitää keksiä hieman muutoksia, sillä navitornissa roadbook kotelo hakkaa GPS:sää ja niille pitää saada hieman isompi väli. Myös roadbookin kotelon kiinnitystä pitää muuttaa sillä se "väpättää" aivan liikaa ja ei tuommossaan tule kestämään. Helppo nuo muutokset on tehdä ja jos joku ihmetteli tavaramäärää pyörän kojetaulussa niin tastiajossahan sitä oltiin ja haettiin tavaroille lopullisia sijoituspaikkoja tulevaa ajatellen. Tuolla noita en tarvinnut vaikka osan matkaa tripin ja roadbookin avulla ajoinkin harjoitusmielessä. Kiva reissu kuten ne reissut aina ruukaa ja kuuluukin olla :lol:
klick

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2015 8:48 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Valmistautuminen KTM Adventure Rallyyn on alkanut ja pyörä on purettu huoltoa varten. Hyllyssä on uudet renkaat eteen ja taakse, ilmanputsari, öljyt sekä suodatin ja sihdit vaihtuu, myös ketjut vaihdan järeämpiin DID 520 VX2 malleihin ja eteen 12 sekä taakse 50 rattaat. Sisärenkaisiin laitan "litkut" niin saa inhimilliset paineet renkaisiin mutta ei tarvitse alkaa paikkaushommiin kesken ajelun. Johdotukset ja liittimet käyn läpi ja laittelen puhdistettuihin liittimiin rasvat, samalla vaihdan kaasuvaijerit sekä kaikki nesteet. Noilla pitäisi selvitä reissu läpi ja iskareiden huolto jää talveksi, samalla tuumitaan josko olisi samalla jo männän ja jakoremontin aika mutta se on sen ajan murhe se :D
Vastaisuuden varalle on nyt hyllyssä myös täydellinen mäntä, ylätiivistesarja sekä nokkaketju ja kiristin.

Pikku safarin vedin kamuille ja oli kiva ajella kun ei tarvinnut miettiä että pysyykö kaverit perässä :lol:

Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2015 12:13 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2298
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Tuli sitten tuo alalokasuoja matkansa päähän. Montuissa se on antanut ääntä ja kun nyt tein perusteellisempaa huoltoa ja tarkistelin paikkoja niin huomasin sen kiinnitysten alkaneen murentua. Materiaali vaikuttaa omituiselta, ei tuo oikeen lasikuituakaan vaikuta olevan. Tuossa olisi pikku reklamaation paikka valmistajalle :(
Kuva

Nykylookki onkin sitten tällainen.
Kuva

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com