Husqvarna TE 350 -94

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Pekk@
Viestit: 27
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:26 pm
Pyörä: TE 350
Paikkakunta: Pori

Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja Pekk@ »

Daytona lähti noin kuukausi sitten ja vaihdossa tuli vanha valkokilpinen huski. BN-737 tiedä vaikka olisi jonkun foorumilaisen vanha.
Pyörä on ruma, katteet on joku joskus maalannut keltaiseksi ja paloja puuttuu vähän sieltä sun täältä. Moottori käy siististi ja lähtee tosi helposti käyntiin. Sähköt ovat tehty teippivirityksillä ja iskarit näyttää vuotavan öljyä. Tänään hain uudet stefat ja öljyt etupäähän, jos nämä ehtisi jossain välissä vaihtamaan. Takaiskarin otan seuraavaksi työnalle. Jos jollain sattuu olla hyväkuntoiset katteet kaupan, niin mahdollisesti voisin ostaa.
Laittelen kuvia, jossain välissä jos muistan ottaa. Ja yritän muistaa päivitellä tänne vika/huolto historiaa, kun näistä tuntuu olevan vain huonoja kokemuksia. Uuden takarenkaankin käyn hakemas heti kun Biltema Seinäjoelle avataan. :mrgreen:
Jumatsuippa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 8:58 pm
Pyörä: Etsinnässä

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja Jumatsuippa »

Mielenkiintoinen pyörä!

Ollut varmasti aikoinaan hieman väliinputoaja, nyttenhän KTM:kin on löytänyt 350 4t moottoreiden maailman!

Vaivaako kaikkia vanhempia Huskyjä hieman toi kestämättömyyden leima kautta mallien ja moottoreiden? Itse olen saanut sellaisen kuvan. Todellisuutta en tiedä... :roll:

Innolla odottaen varsinaisia kokemuksia !

-Juha
bensalenkkari
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 1:34 am
Pyörä: Husqvarna TE

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja bensalenkkari »

Jotain satunnaisia osia löytyy TE 350 -91 mallista,tosin muoveja ei enää löydy..enkä kyllä tiedä mitenkä osat sopii 3 vuotta uudempaan,tuskinpa paljoa on muuttunu..kannattaa kysellä jos joskus jotain tarvit..
Pekk@
Viestit: 27
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:26 pm
Pyörä: TE 350
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja Pekk@ »

Tänään nyppäsin etuputket irti ja yritin vaihtaa stefat, mutta jäi yritykseksi. Stefat oli hieman erimalliset kuin putkissa olevat, koko oli sama 45x58x8,5/11 ja vanha on ilmeisesti 45x58x11 tiedä sitten kumpiko on oikea? No kuitenkin uudessa stefassa oli ulkokehällä ns. uritus/karhennos joka sitten nätisti kuoriutui pois laittaessani stefaa paikalleen. Vanhan stefan ulkokehä oli sileä. Otan vanhan malliksi ja marssin huomenna stefakauppaan josko sais samanmoiset. Yläkolmiosta puuttui yksi kiinnityspultti, ilmeisesti kierteet korkannut kolmiosta kun oli kätketty pultinreikä omatekoisella navitelineellä.
Kuva
Kuva

Koko komeus
Kuva

Johtoliitoksia, jotka voisi korjata
Kuva

Jarrusatulaan pitää hommata uudet kumitiivisteet, olivat rikki. Onko näissä enduroissa paljon eri mallisia satuloita vai riittääkö, että menee tiskille sanomaan että, Nissinin satulaan uudet tiivisteet?
Kuva
Kuva

Jos jotain hyvää pitää sanoa,niin kaikki ruuvit lähti tosi helposti irti. Moottorista näytti tippuvan öljyä lattialle, pitänee tutkia ens viikonloppuna tarkemmin. Talli sais olla hieman lähempänä, niin vois iltaisinkin vähän ruuvailla.
Pekk@
Viestit: 27
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:26 pm
Pyörä: TE 350
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja Pekk@ »

Stefat tuli vaihdettua. Ja etukolmiosta puuttui se yksi ruuvi josta oletin, että on kierteet rikki. Eivät olleet vain ruuvi puuttui. Toisessa putkessa oli pienet naarmut ja tästä johtuen ei tullut täysin pitäväksi, mutta kelpaa mulle. Onkohan tuollaisen takaiskarin avaamisessa mitään ihmeellisyyksiä? Tarviikohan mitään erikoistyökaluja vai kannattaako viedä suosiolla ammattilaisille?
Kytkinvaijeri näyttää pian tulevan tiensä päähän, täytynee hommata uusi. Tänään jos saisi uuden takarenkaan paikalle niin voisi heittää pienen lenkin.
Kerroin tuossa aiemmassa viestissä, että jostain oli öljyä hiukan valunut lattialle (1-2dl). En tiedä olisiko tullut takaiskarista, koska oli jo ehtinyt kuivaa moposta sillä aikaa kun olin 4 viikkoa työreissussa. Eilen tein pienen testilenkin (100metriä) ja pyörä ei tiputtanut öljyä mistään. Eikä kyllä aiemminkaan vaan ainoastaan kun olin nostanut pukin päälle pyörät ilmaan, niin silloin oli öljyä jostain vähän valunut ekan vuorokauden aikana, ilmeisesti. Ota nyt tästä selvää :mrgreen: . Mutta jatketaan harjoituksia.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja THA »

Eihän se iskari varsinaisesti erikoistyökaluja vaadi, mutta paineet pitää päästää pois ekana ja ilmaaminen kotikonstein ei koskaan tule täydellistä. Jos viet sen kokonaisena pajalle niin ei tule ainakaan tuplatyötä jos se sitten vuotaakin kun saa typet sisään - osina viedessäs pitäis joko vaihtaa tiiviste/tiivistepesä suoraan tai sit kokeilla vanhalal ensin.

Jos se 1-2dl olis ollu öljyä niin ei se mihinkään olis kuivanu.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Pekk@
Viestit: 27
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:26 pm
Pyörä: TE 350
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja Pekk@ »

Ok, varmaan pääsee helpommalla, kun vie iskarin kokonaisena huoltoon.
oppet
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 4:47 pm
Pyörä: TM300, BSA B50MX, Yamaha HL proggis

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja oppet »

Moi

Mulla on yksi keltainen etulokari jolla en tee mitää, haalistunut ja väärästä vuosimallistakin.
Kyllä nuo oikealla huollolla pitäs toimia ihan hyvin, nyt 3v kokemus 96 410 mallista, öljyä täytyy vaihtaa usein, putsari kunnossa. Kiertokangen laakeri kannattaa tarkistaa ainakin, jos ei koko moottoria jaksa penkoa läpi.
Just tein yläpäärempan omaan ja taas putputtaa kivasti.

Hienohan tuo sunkin laite,kun osaa kattoa ulkokuoren alle 8)
Pekk@
Viestit: 27
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:26 pm
Pyörä: TE 350
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja Pekk@ »

No niin pitkästä aikaa. Eilen kävin vaihtamas koneeseen öljyt, itseasiassa oli ensimmäinen kerta. En ole ajanut pyörällä kun korkeintaan 5km. Aika vähälle jäänyt ajot, kun ei ole aikaa.
Aika paljon oli suodatin/magneettiverkkoon tarttunut metallia, ja tuli sieltä joku katkinainen metallitappikin ja varmaan joku männänrenkaan palanenkin. Ja silti vain lähti kolmannella potkulla käyntiin :lol: En tiä sitten onko joskus kone hajonnut vaiko hajoamassa, mutta silti toimi kuin sveitsiläinen kello.
Etuiskari oli päästänyt varmaan kaikki öljyt lattialle ku betonissa oli 2x2m tumma alue etupään kohdalla.
Pitäisi varmaan alkaa ettimään uusia putkia etupäähän tai sitten vaihtais koko keulan.
Ens viikolla olis tarkoitus muuttaa omakotitaloon, jossa on oikein kaksi autotallia, jos vaikka sitten olisi paremmin aikaa harrastaa näitä romujen korjaamista :mrgreen:
bensalenkkari
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 1:34 am
Pyörä: Husqvarna TE

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja bensalenkkari »

Pitääkin kaivella varastoa, muistaakseni mulla lojuu tälläseen etupumput jossain..
Pekk@
Viestit: 27
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:26 pm
Pyörä: TE 350
Paikkakunta: Pori

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja Pekk@ »

bensalenkkari kirjoitti:Pitääkin kaivella varastoa, muistaakseni mulla lojuu tälläseen etupumput jossain..
Jos löytyy niin pistä viestiä, tässä usd keula 45mm putkilla.
husqvarnate350
Viestit: 1
Liittynyt: Su Huhti 05, 2015 4:06 pm
Pyörä: yamaha

Re: Husqvarna TE 350 -94

Viesti Kirjoittaja husqvarnate350 »

Husqvarna te350 -94. Entinen BN-737,onko tallella? Jos on, ota yhteyttä.
Vastaa Viestiin