Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 1:05 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 8:59 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Kävin hakemassa maalatut osat ja ihan hyvältä näyttää,
Ähtärin Pulverpaint hoiti homman laadukkaasti. Mustat osat maalattu ja
harmaisiin laitettiin vielä kirkas lakka päälle, pitäis pysyä puhtaana.
Yllättävän kova homma suojailla kaikki laakeripinnat, kierteet yms.
ja sama homma nyt suojausten purrussa.
Ensi viikonloppuna ei mahdottomasti tapahdu, kun käydään mp-messuilla,
mutta sitten saa alkaa ihan mukavaa hommaa eli koota pyörää "uusista" osista.

AeroR


Liitteet:
DSC_1008pieni.jpg
DSC_1008pieni.jpg [ 234.57 KiB | Katsottu 4602 kertaa ]
DSC_1007pieni.jpg
DSC_1007pieni.jpg [ 223.95 KiB | Katsottu 4602 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 28, 2015 8:43 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Pientä päivitystä.
Ostin Israelilta kardaanitunnelin ja perä välisen linkun puslat,
kun alkuperäiset neulalaakerit oli hajalla ja jo syöneet ne akselitapitkin
soikeaksi. Onkos muilla kokemusta kuvan mukaisista puslista ?
Naitoin perän ja kardaanitunnelin ja puslat tuntui tosi jämäkiltä.
Maalauksessa poijjaat tainneet vaihtaa väriä kesken maalauksen kun näkyy selvä sävyero,
no haitanneeko mitään, kuranen se kuitenkin on suurimman osan aikaa.

AeroR


Liitteet:
DSC_1014pieni.jpg
DSC_1014pieni.jpg [ 242.36 KiB | Katsottu 4486 kertaa ]
DSC_1015pieni.jpg
DSC_1015pieni.jpg [ 216.83 KiB | Katsottu 4486 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 01, 2015 8:35 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Kokoonpano alkaa pikkuhiljaa.

Laitoin tänään etupään putket kasaan, jousiksi tuli Wilberg jäykemmät
ja vasempaan laitoin 15W ja oikeaan 10W Castrolin öljyt, tällä setillä
yleiseti oltu tyytyväisiä. Kesällä nähdään kuinka toimii.
Runkoon laitoin kolmiot paikalleen ja sovittelin uutta kojetaulua paikalleen.

Viimeisetkin osat pitäis saapua loppuviikosta, niin pääsee kasaamaan koneenkin.

AeroR


Liitteet:
DSC_1027pieni.jpg
DSC_1027pieni.jpg [ 187.05 KiB | Katsottu 4332 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2015 8:09 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Illan askartelut, sorvasin pari alumiiniholkkia lampunkannattimiin
ja sovittelin alustavasti myös pleksiä, mutta en tiedä laitanko vai
annako olla ilman. Täytynee katsella kun on pyörillään, niin näkee
kokonaisuuden.

AeroR


Liitteet:
DSC_1029pieni.jpg
DSC_1029pieni.jpg [ 232.59 KiB | Katsottu 4174 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 07, 2015 7:55 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Tänään oli mielenkiintoinen päivä.
Posti toi eilen loputkin osat ja pääsin aloittamaan moottorin
kasaamisen ja jatkoin hommaan tänään heti aikaisin aamulla.
Siebenrockin big bore kitin asennus onnistui ihan odotetusti, kaikki osat
sopi ja venttiilit ei osu mäntiin ja jne.... YES !
Venttilit säätö onnistui helposti, laitoin näin alkuu hieman suuremmat välykset,
imu 0.15 ja pako 0.25, näin kertoo ohje ekalle 1000 km.
Sitten jakopää paikalleen , uusin ketjun, kiristimen ja laahaimen.
Moottori on kasattu. Ei muuta kuin moottori runkoon.
Asennus onnistuu ihan yksinkin kun tekee tikapuista A-pukin johon
moottorin saa roikkumaan ja sitten vain pujottelee rungon paikalleen.

No nyt se näyttää jo hieman moottoripyörältä.

AeroR


Liitteet:
DSC_1036pieni.jpg
DSC_1036pieni.jpg [ 233.59 KiB | Katsottu 4004 kertaa ]
DSC_1039pieni.jpg
DSC_1039pieni.jpg [ 201.4 KiB | Katsottu 4004 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 07, 2015 8:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4760
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Cool :D

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 07, 2015 9:08 pm 

Liittynyt: Su Marras 02, 2014 9:32 pm
Viestit: 1
Pyörä: Bmw
On se aika seppä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 08, 2015 7:56 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Eilisen päivän intoilu hieman kostautui tänään, ei ollut mahdoton
hinku päällä, mutta jotain sentaa sain aikaiseksi.
Kokosin kytkimen uudella levyllä ja asensin vaihdelaatikon paikalleen.
Iskari ja takahaarukka löysi myös paikkansa.

AeroR


Liitteet:
DSC_1040pieni.jpg
DSC_1040pieni.jpg [ 252.67 KiB | Katsottu 3917 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 16, 2015 8:51 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Kävin tänään paikallisella kummikorjaamolla ja laitettiin
TKC80 vanteille. Nyt saa pyörän taas pitkästä aikaa pyörilleen.
Viime vkonloppuna otin takavanteen vielä kerran käsittelyyn,
parin viikon harkinnan jälkeen ja nyt onnistuin rihtauksessa
vielä hiukan paremmin, sivuheitto jäin alle 0.5 mm ja pystyheittoa
ei kiinalaisella mittakellolla löydy lainkaan. YES !

AeroR


Liitteet:
DSC_1043pieni.jpg
DSC_1043pieni.jpg [ 236.84 KiB | Katsottu 3760 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 17, 2015 10:05 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Vanhoihin boxereihin myydään vaikka minkälaisia viriviri-palikoita.
Ilmanputsari puolelle löysin tällaisen high performace setin, jossa rosteri
levy vakiokotelon päälle ja suodattimena pestävä vaahtomuovi, näyttää tehokkaalta
ja luvataan lisää suorituskykyä, mutta hinta taivaassa.
Löysin hyllystä vanhan mallisen boxerin suodattimen ja pari palaa rosteria,
syntyiskö näistä vastaava ? Suodattimeksi voisi vaihtaa vaikka pestävän KN:n,
jos homma muuten pelittää.
Vai pitäiskö suodatin suojata jollain kuvulla tai hatulla ?

AeroR


Liitteet:
DSC_1045pieni.jpg
DSC_1045pieni.jpg [ 219.03 KiB | Katsottu 3630 kertaa ]
Luchtfilter performance1.png
Luchtfilter performance1.png [ 272.89 KiB | Katsottu 3630 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2015 10:23 am 
Avatar

Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Viestit: 650
Paikkakunta: Pori
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
AeroR kirjoitti:

Vanhoihin boxereihin myydään vaikka minkälaisia viriviri-palikoita.

Vai pitäiskö suodatin suojata jollain kuvulla tai hatulla ?

AeroR


Ainakin kun tuolla Urban Motorsilla tuli käytyä Peterin vieraana niin lähes järjestään ottavat ilmputsarinboksin pois ja korvaavat putsarin ns. viriviri-palikoilla :-) Hieman mietitytti kyllä miten putsarit toimii kunnon loskassa ja vesisateessa ajeltaessa, ehkä pitää käydä vaan aurinkoisina päivinä kahvilapyörähdyksellä...

http://de.urban-motor.de/showroom/wr

:mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2015 3:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1253
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Honda XR400R BMW R1200RT
Yksi mahdollisuus on laittaa se vanhanmallinen pyöreän mallisen putsarin koppa + startin kansi. Minulla oli jossain vaiheessa nämä käytössä omassa Kantturassa, ja sehän on huomattavan avara verrattuna uudempaan neliskulmaiseen putsarisysteemiin. Ja sievän pyöreä sopien täydellsesti munuaismallisiin venakoppiin :)

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2015 9:14 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Tein putsarin kantta pätkän matkaa eteenpäin
ja kokeilin yhtä OPAn kattilan aihiota suojaksi,
mutta ei se näyttänyt oikein hyvältä.
Täytynee tehdä vielä muutamia koekappaleita ja etsiä
muitakin vaihtoehtoja ennen kuin palaa takaisin alkuperäiseen. :oops:

AeroR


Liitteet:
DSC_1047pieni.jpg
DSC_1047pieni.jpg [ 193.37 KiB | Katsottu 3361 kertaa ]
DSC_1046pieni.jpg
DSC_1046pieni.jpg [ 196.66 KiB | Katsottu 3361 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2015 9:35 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1858
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Suosittelen Motonetin ilmansuodatinhyllyä, siellä kun saa yleensä penkoa ja sormeilla filsuja vapaasti. Saattaa löytyä ideoita toteutukselle kun näkee minkä muotoisia tötteröitä on saatavilla. Viri-ominaisuudet saat mukaan kun katselet jonkun verran pyörääsi tehokkaammasta vehkeestä filsun.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2015 7:20 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Viestit: 86
Paikkakunta: Inhan Tehtaat
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Kävin tänään puhaltamassa lasimurskalla takarungon, akkutelineen
ja ilmansuodattimen levyn, tuli tosi nätti satiini pinta.
Saas nähdä kuinka toimii käytössä.
Takalokarille testailin asentoa.

AeroR

PS. huomaa lähes ammattimainen tausta valokuvassa, vanha lakana,
tosin puhdas sellainen. :P


Liitteet:
DSC_1049pieni.jpg
DSC_1049pieni.jpg [ 225.88 KiB | Katsottu 3215 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com